Het liefst heet en braaf.
Ik start nu 2 merries die flink heet kunnen worden in het werk, maar beide wel braaf en eerlijk zijn. Op wedstrijd kunnen ze echt met los rijden verschrikkelijk loperig zijn, maar wel beheersbaar. Maar raar ren, spring en vlieg werk komt niet in hun woordenboek voor. Ene merrie loopt Z, andere heeft afgelopen weekeind op 14 jarige leeftijd haar B debuut (net een half jaartje aan het werk!) gehad.
Beide merries lopen thuis ook beginnerslesjes, dan zijn het een stelletje slome hobbelpaardjes om te zien
. Dus braaf zijn ze zeker.Maar heb ook een hete, tikkie stoute 3 jarige staan waar het zeker wel mee goed gaat komen. En een 11 jarige slome brave en flegmatieke hengst
.
.. We hebben hier een tinker staan, die kan ook zo heerlijk lui zijn, hij is ook vreselijk eenkennig, dus met een vreemde op z'n rug is ie helemaal niet vooruit te branden
.. Maar het is een heerlijk paard, en dat luie valt er wel uit te rijden, tenminste in mijn ervaring met dit paard. Ik hou niet van paarden die van hun eigen schaduw wegspringen om maar een excuus te vinden om hard te mogen