Fantast, na tips van bokt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirie

Re: Fantast, na tips van bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:03

goed dat je er toch probeerd aan te werken, het zal niet makkelijk zijn en het gaat ook niet zomaar, ik heb alle reacties gelezen en er is al veel gezegd,
zoals indd eerst de basis weer lekker oppakken i.p.v. de verdere niveau's..
moet ik je wel zeggen dat je houding vooruit is gegaan en wat op de filmpjes te zien is, is dat hij nog niet soepel is(maar daar ben je mee bezig) maar de ontspanning is er nu wel!!
ga zo verder met de basis, ontspannig, soepel door het lijf en lekker verder blijven trainen

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:06

Hij is inderdaad niet heel erg soepel. Maar ik vind het vooral belangrijk dat hij ontspannen loopt. Aangezien we toch geen wedstrijden gaan rijden vind ik het belangrijker dat hij lekker loopt, dan dat hij mooi loopt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:06

Fantastico schreef:
Silence schreef:
En probeer de tips van andere wel respectvol te bliijven behandelen en niet te gaan afkatten als ze jou niet bevallen.

Er werd een opmerking gemaakt dat ik totaal niet vooruit ben gegaan, deze opmerking vond ik een beetje onzin.. zoals je zelf zegt, zit er wel wat vooruitgang in.

Oww dat vind je onzinnig?. Dus mensen moeten in je straatje blijven lopen wil je er wat mee doen?.

Ik geef mijn menig die wil je toch horen?. Snap niet dat je jezelf vooruit vind gaan als je een paar tips krijgt en dit zonder begeleiding doet en met slecht materiaal. Ik zie nog steeds een slechte houding veroorzaakt door slecht schoeisel. Met deze houding wordt je paard niet beter en jij ook niet.
Tja dit is mijn mening die je schijnbaar niet wil horen en dus ook de belangrijkste oorzaak vanje probleem niet oplost.

Ben blij dat het bij ons op stal verboden is met schoenen te rijden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:08

Citaat:
Hij is inderdaad niet heel erg soepel. Maar ik vind het vooral belangrijk dat hij ontspannen loopt. Aangezien we toch geen wedstrijden gaan rijden vind ik het belangrijker dat hij lekker loopt, dan dat hij mooi loopt

nee maar als je paard soepeler gaat lopen, zal ie zich ook meer kunnen ontspannen.. als jij bijvoorbeeld spierpijn hebt of stijf bent, ben je ook minder ontspannen in je lichaam.. dus souplesse heeft een groot verband met ontspanning!

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:12

In mijn vorige topic zat ik schots en scheef.. nu zit ik nog steeds niet altijd perfect recht, maar wel veel meer.. als je dat niet ziet...

Perfect recht zitten is oko niet altijd een must.. kijk maar een naar de topruiters hoe sommige van hen zitten.. Zolang je maar zoveel mogelijk recht op zit..
En als je goed had gelezen zie je ook dat ik na mijn vakantie begin met lessen bij een ander.. Eerst op mijn eigen manier wennen aan me nieuwe rijstijl.. dan pas met een ander..

Ben je het er niet mee eens.. niet mijn probleem.. ik filter alleen de tips eruit die voor mij handig lijken en die werken bij Fantast

Kan het niet iedereen naar zijn zin maken

@ CtjeLief: Dat klopt zeker! maar ik ben nog geen maandje bezig met 'mijn nieuwe rijstijl' dus vind het al heel goed dat hij zelf meer ontspannen loopt. natuurlijk wil ik hem soepeler krijgen, maar dat heeft gewoon zijn tijd nodig

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:19

dat het tijd nodig heeft heb ik nooit ontkend.. Knipoog Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.. Je MOET daar juist tijd voor nemen, doe je het overhaast kun je je paard heel wat leed aandoen en hem helemaal verzuren.. en dat willen we natuurlijk niet hihi.. Dus inderdaad, alles stapgewijs en RUSTIG aan..! Lachen

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:31

Zaterdag ga ik op vakantie en dan doet een vriendin van me hem een aantal keer longeren/rijden.. Misschien is dit ook wel een x goed.. wie weet wat ze voor elkaar krijgt;)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:11

Het begin is er! Je zit er al een stuk beter op. Als dat in orde is kan je lekker aan de rest werken. Je zult ook merken dat wanneer jij goed zit, ja paard ook makkelijker loopt.

Blijf vooruit kijken, waar je heen wil, dan volgt je paard al een heel stuk in de goede richting! 2 vliegen in 1 klap. Verder lekker overgangen rijden en lekker veel figuren maken. Eerst kleine stapjes, dat worden vanzelf wel meer.

Ik vind het erg jammer dat sommige mensen echt hier iemand de grond in boren. Ze wil er aan werken en werkt er ook aan. Dan kan je in ieder geval normaal reageren en de TS tips geven waar ze ook wat aan heeft!!

Wat mij betreft mogen deze posts wel verwijderd worden, maar die zullen wel blijven staan in tegenstelling tot ''leuk'' nutteloos commentaar!

Meid het begin is er, ga zo door!

LOVE_PPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:18

ziet der wat beter uit als de andere keer! Lachen

waarom rijdt je met gewone schoenen en zonder cap?

LOVE_PPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:18

Het begin is der inderdaad wel, hou goed vol en je komt der heus wel.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:25

Ik vind een cap niet echt lekker zitten.. en je moet wel hele rare fratsen uithalen wil je van Fantast afvallen..
Oké hier zal ik misschien commentaar op krijgen, maar is mijn eigen keuze!

Ik rij met deze schoenen omdat ik dat veel fijner vind rijden dan laarzen of paardrijschoenen.. Ik ga wel op zoek naar paardrijschoenen die fijn zitten, maar als ik met schoenen rij wat ik niet fijn vind gaat mijn rijden er ook op achteruit.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:25

Aah, daar zijn de nieuwe foto's!!
Vind het super dat je uit al het commentaar tips hebt weten te halen, en dat je ermee aan de slag bent gegaan!
Je zit is echt een stuk vooruit gegaan, probeer er alleen nog op te letten dat je je benen stil houd, en dat je naar voren gaat kijken.

Met laarzen/chaps o.i.d. heb je meer grip, het is veiliger en ik denk dat je zit er juist door zal verbeteren!
maar goed, het is je eigen keuze.. we kunnen het er wel in blijven hameren, maar als je hier zelf voor kiest.... kunnen wij er toch niks aan doen.

Heb je eigenlijk nog iemand naar fantast laten kijken? of hij rugproblemen heeft oid? ( Sorry als ik er overheen heb gelezen maar heb het niet kunnen vinden..)

mijn tip: Ga lekker voltes, slangevoltes enz rijden! schakelen met je paard, schijnovergangen rijden!
Hier zal hij lekker door ontspannen, en lekker los worden!

Veel succes en je komt er wel Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:19

Citaat:
Ik vind een cap niet echt lekker zitten.. en je moet wel hele rare fratsen uithalen wil je van Fantast afvallen..
Oké hier zal ik misschien commentaar op krijgen, maar is mijn eigen keuze!

Om TOCH maar even flauw erop door te gaan Knipoog (goed bedoeld)
Ik heb mijn Arabisch volbloed al van veulen af aan.. zelf opgevoed/ingereden. Ik heb hem nu al 10 jaar en was NOOIT van hem afgevallen, ken hem als geen ander, en kan ieder schrikmoment of wat dnna ook uitzitten.. ook helemaal waar.. droeg in de bak nooit een cap, buiten wel.. maar dat werd ook steeds minder, want ach, er gebeurde toch nooit wat want hij moest wel HEEL gek doen wilde ik er af vallen.. ook dat klopt..
Tot we lekker aan het galopperen waren en meneer uitgleed en over de kop sloeg, met mij er op! Hij kon er dus helemaal niets aan doen, het was een onschuldig rustig galopje (ik ben absoluut geen race monster) en dus wel een hersenschudding! (gelukkig was dat nog maar het ergste) mert cap had ik dit dus niet gehad
Dus je kunt je paardje NOG zo goed kennen, als hij van iets schrikt of hij glijdt uit en struikelt kun je toch maar heel veel pech hebben! maar, ook bij mij was het zo: er moest wat gebeuren voordat ik weer braaf mn cap ging gebruiken (zoals bij zoveel mensen).. hopelijk ben jij wat slimmer dan ik Knipoog
En btw: die lichtgewicht capjes van tegenwoordig VOEL je niet eens zitten! Bloos Knipoog

Sorry maar ik moest mijn goedbedoelde advies echt even kwijt..!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:23

Dat bedoel ik dus met respectvol reageren.
Enkele reactie´s hierboven krijg je weer een opmerking die je niet bevalt en je gaat weer katten.
Das toch niet nodig...

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:17

@ Silence: Dat was niet kattig bedoelt.. maar niet iedereen heeft dezelfde mening.. vb. De 1 vind dat ik mijn teugels korter moet maken, een ander vind dat dat later pas hoeft..
Ik kan moeilijk allebei de tips opvolgen.. dat is een beetje onhandig he..

Dus zoals al eerder gezegt: IK filter de tips die mij bruikbaar lijken voor MIJ EN FANTAST.. zeg niet dat de rest niet goed zal werken bij een ander paard.. maar bij ons dus niet

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:29

Zo is het een stuk duidelijker Knipoog
Het grote verschil was, dat je op bruikbare tips wel een nette reactie geeft en of tips die je niet aanstaan meteen zo anders reageerd.
Dat viel me op, meer niet. Ook die andere bedoelen het goed Knipoog

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:38

Als iemand tegen mij zegt dat ik helemaal totaal niet vooruit ben gegaan, terwijl iedereen ziet dat dat wel zo is.. Al is het maar een beetje, dan heb ik zoiets van: zeg dan gewoon niks.. Snap je

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:26

Je bent je van bepaalde zaken bewust. Dat vind ik al een enorme verbetering ten opzichte van de vorige keer. Daar gaat de deur naar verandering open. Dan pas kun je er aan gaan werken.

Ik zou zeggen zoek een goede instructrice. Dat wil je al doen maar wacht er niet te lang mee. Verder zou ik eens kijken naar een paar goede laarzen of chaps. Dit scheelt al veel in je beenhouding.
Verder zou ik me dan gaan concetreren om ook onder het zadel meer voorwaarts neerwaarts te rijden. Het is een leuk beestje maar moet qua bespiering op rug en nek beter worden.

Ik denk dat je absoluut op de goede weg zit. Ben benieuwd naar de foto's over een maand of 6 Knipoog

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 09:56

@ Curly: Ik denk idd dat als ik een goede instructrice heb er nog veel meer verbetering zal komen. Ik weet al een aantal mensen die les geven, dus zodra ik terug ben van vakantie ga ik kijken met welke het meeste klikt.

Ik ga eerst even kijken voor wat goedkopere rijlaarzen.. bevallen deze nou niet dan neem ik chaps..

Ben zelf ook benieuwd naar foto's over 6 maanden Knipoog

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:56

Ik denk dat dit een discussie forum is en dat iedereen (incl de TS) haar mening op haar rijstijl mag geven! En dit natuurlijk onderbouwen. Het hoeft niet alleen maar van anderen af te komen om hun mening klaar te hebben. Als je in je eigen methode gelooft waarom dan dit niet verdedigen? Dat hoort ook bij dit soort forums.

Ik blijf erbij dat zoiets niet over 1 dag ijs gaat en dat je in ieder geval al een grote stap heb gezet om je instructrice weg te doen en opzoek bent naar een ander.

Groetjes.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 23:49

@ N_fotografie: Ben het ermee eens. Als ik van begin af aan een goede instructrice zou hebben gehad, had het misschien nooit zover gekomen en reden we nu al een stuk beter samen. Ik hoop dat ik snel iemand vind waar het goed mee klikt en die me nog veel kan leren!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 05:58

vat commentaar op als positief niet als negatief, wil je dat iedereen je verteld hoe geweldig je het wel niet doet? ook negatief(in jouw ogen) commentaar is nodig om een ruiter te motiveren. geloof mij, ik hoor nooit wat ik goed doe, Alleen wat ik fout doe. en zo blijf je gemotiveerd om beter je best te doen en strenger te worden tegenjezelf, met meer resultaat.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 07:45

Natuurlijk, maar als je er dan op in gaat omdat je het er niet mee eens bent, ga je opeens katten? Ik bedoel alle reacties die niet van de TS af komen zijn ook allemaal niet hartelijk, en dit merk in in zoveel topics, maar daar wordt niets over gezegd.

Commentaar is niet positief, noem het dan feedback. (ik wil niet wijsneuzerig zijn, maar ik vind commentaar altijd verschrikkelijk klinken! Net als kritiek)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:52

hee!
ziet er echt veel beter uit dan je vorige topic, zeker
je houding en dan vooral je strenge binnenhand, die
is echt al goed verbetert! verdere commentaar
is al gezegt denk ik. ik zie jullie binnenkort vast wel
weer rijden!

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:47

ik heb het idee dat door de bouw van je paardje, het ook moeilijk is om haar netjes en goed te kunenn rijden. Volgens mij is ze super stijf in de nek. Ook omdat haar hals zo lang is, is het moeilijk om haar nageeflijk te krijgen. Ook de achterbenen brengt ze totaal niet onder haar lichaam.
Volgens mij kan je haar het beste een paar weken goed trainen met pessoa, zodat ze lekker soepel word en beter haar hals leert dragen en de achterhand eronder brengt. Nu valt ze uiteen als je erop zit. Weinig ontspanning is er te zien.