Ik zou alleen nog wat minder ongedwongenheid willen zien. Ik ken het paard natuurlijk niet, maar als dit een paard is dat moeilijk in je halshouding zakt, dan zou ik juist meer naar het vwnw rijden. Als dit juist een paard is dat een echte voetzoeker is en zeeeer gemakkelijk je hand naar beneden volgt, dan zou ik dat alleen met losrijden toestaan en in de loop van het rijden steeds meer ''oppakken'' zodat het iets hoger in de hals komt. Let erop dat dat dan niet té hoog is, ze is tenslotte 3 en is een slimmerd volgens jou, dus in dat opzicht zou ik dat niet teveel doen. Ze gaat dan te hoog en zet zichzelf als het ware "op slot" en gaat dan in een nepkrulletje lopen, met als gevolg ook achter je been en z'n rug op slot zet. Dit wil je niet, ookal geeft dit nog zo'n goed gevoel.
Daarbij zie ik op alle foto's dat het paard áchter je been loopt. Ik zou dus iets meer been toevoegen (niet perse gelijk hard te gaan!) en 'm wat meer ruimte aan de voorkant geven(eventueel iets naar beneden), zodat het los door zn lijf gaat lopen en meer onder/voor je gaat lopen.
Verder vind ik veel reacties erg overdreven. Als je er niet meteen perfect mee wegrijdt, wil dat niet meteen zeggen dat dit paard verpest wordt. Adhv een stel foto's kun je eigenlijk geen commentaar geven, omdat je het karakter niet kent en z'n "gebruiken" niet kent. Sommigen zouden in dit opzicht wel een beeeeetje mogen dimmen...
Wil ook niet gelijk zeggen dat wat ik zeg dat dat goed is, ik uit ook alleen maar mijn mening over dit paard adhv foto's.
En les nemen eens in de week van een goede(!!) instructeur helpt ook erg. Aangezien dat een spiegel is van jou rijkunsten en hij/zij dit dan kan verbeteren.

Succes.