Haf Iris @ Work in Anky Navy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dunesjka

Re: Haf Iris @ Work in Anky Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:03

Toen ik zonder neusriem reed ree ik met een rechte trens met belletjes dit bit hangt er pas vanaf vrijdag in..

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:40

ik vind haar vergeleken met deze foto's van dit topic in je profiel veeel beter lopen. wat voor bit had je daar en wat nu ? (sorry als ik er over heen gelezen heb)

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:05

babbeloe schreef:
ik vind haar vergeleken met deze foto's van dit topic in je profiel veeel beter lopen. wat voor bit had je daar en wat nu ? (sorry als ik er over heen gelezen heb)

Staat in mijn post bovenaan. Knipoog

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:09

Als je 2 hectare hebt, maakt toch ook niet uit als ze er een keer vandoor gaat niks om tegen aan te botsen.
Geef der eerder maar een schop dat ze harder moet dan dat jij aan je slof gaat lopen trekken.
Misschien moet je eerst wat meer meegeven, want het ziet er nu zo gespannen uit, dus ze nooit goed nageefelijk gaat lopen.
Voor de rest sluit ik me aan bij de rest.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:20

Dunesjka schreef:
Toen ik zonder neusriem reed ree ik met een rechte trens met belletjes dit bit hangt er pas vanaf vrijdag in..

Rechte trens met belletjes? Dat houdt in??
Je paard loopt er niet fijner op zeker sinds het Correctiebit erin hangt?
Een correctiebit kán een heel zacht bit zijn, mits je het verkeerd gebruikt zoals ik dus op de foto's zie.
Jouw paard krijg nu telkens dat dingetje heel hard in zijn gehemelte gedrukt zodra jij druk op het bit zet en dan is het géén vriendelijk bit.

Waarom ben je ermee gaan rijden als ik vragen mag? Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:45

Miiej schreef:
Als je 2 hectare hebt, maakt toch ook niet uit als ze er een keer vandoor gaat niks om tegen aan te botsen.
Geef der eerder maar een schop dat ze harder moet dan dat jij aan je slof gaat lopen trekken.
Misschien moet je eerst wat meer meegeven, want het ziet er nu zo gespannen uit, dus ze nooit goed nageefelijk gaat lopen.
Voor de rest sluit ik me aan bij de rest.

mee eens, als ze er al vandoor gaat, kun je haar simpelweg op een volte sturen (dat lukt echt wel met zo'n bit en twee hectare..)
Ik vind het zadel echt, echt, echt niet goed liggen.
En als je een slof hebt, gebruik hem dan goed. Zo is het alleen maar gevaarlijk en je hebt er niets aan, haar maakt het weinig uit of je hem nou vast hebt of niet, als je hem gewoon los laat hangen..

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 19:45

Heb geen foto van het bit maar het is een bit waarmee je paard speelt en dus zich spelenderwijs ontspant.. En ik reed eerst met een correctie maar dat ging totaal niet omdat ze nog niet helemaal wist hoe ze moest lopen en niet kon ontspannen.. en nu is vorige week mijn instructrice erop geweest en heeft dit bit erin gehangen en ze gaf mij de tip dat erin te houden en ze loopt er erg lekker op.. En hiervoor reed ik dus NIET met correctie zoals jij bovenaan zegt. En ik rij al NIET meer met slof

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 20:00

Ok even voor de duidelijkheid voor iedereen ik weet nou wel genoeg over me slof en over het hoofdstel incl bit.. Graag daar geen commentaar meer over

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 06:34

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 06:48

Ik zou als ze zo druk is en wil uitbreken zou ik je (lange) sporen af doen want volgensmij ben je nog niet echt bezig met oefeningen die verfijning nodig hebben Knipoog dat zie ik iig niet op de foto's .
verder zou ik haar wat lager in stellen want nu loopt ze veel te gespannen en niet goed over dr rug.
veel voltes rijden en vaak van hand veranderen help om je pony losser te maken en ook om er voor te zorgen dat ze niet zo makkelijk er van door schiet heel veel overgangen heel veel voltes wendingen etc. zet dr maar aan het werk dan hou je dr bezig dan gaat ze er ook niet zo snel vandoor Knipoog

succes ermee je hebt wel een leuk hafje Lachen

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 06:52

Dunesjka schreef:
Nee daarom hebben we deze eraan want zonder neusriem had ze de hele tijd haar mond open en dat is ook geen zicht Knipoog

Dunesjka schreef:
Nou ik weet dat die neusriem te hoog zit maar ze heeft een bult zoals ik al had gezegt en zonder neusriem ging opzich wel alleen dan deed ze haar mond wagenweid open en dat was niet echt een zicht maar als die bult weg is doe ik hem weer lager

Dat is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk als jij zo vasthoud in je handen. Dan probeert elke pony zijn mond te openen en dat zou voor jou juist een eye-opener moeten zijn in plaats van dat je de mond beter dichtsnoert. Je moet bij de oorzaak beginnen en niet bij het gevolg.
Daarnaast zou ik toch het zadel eens nader bekijken, zeker in je profiel zit je met zadel en al óp de schouder van je paard.
Maar dat neemt allemaal niet weg dat het een leuke pony is Haha!

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 06:55

Ok zal je tip eens proberen.. En bedankt.. Zal wel eens naar me zadel laten kijken.. Zal overigens over 2 a 3 weken wel eens proberen weer foto's te plaatsen met het verschil van alle tips..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:10

Ja, ik ben benieuwd naar het verschil! Je hebt een hardstikke leuke pony onder je kont, geef haar maar eens de kans te laten zien wat jullie samen kunnen!

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 16:45

Haha nou ik zal zeggen we kunnen veel veel erg veel!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:38

Volgens mij als je de slof op die manier laat hangen (maar dan wat strakker) werkt hij volgens mij bijna als een gogue,? als ik me nu niet vergis, want ik heb een gogue nu niet echt van dichtbij gezien, althangs niet om een paard Clown

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:43

Om te beginnen: mooie combinatie..
Ik zou de beugels een gaatje langer maken, dan kun je, jezelf beter lang maken en zit ook fijner als je het eenmaal gewend bent. De slof eraf, dat uitbreken en de nageeflijkheid komen vanzelf als je wat verder bent met het rijden, niet alles gaat ineens! Suc6

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:41

Hij loopt wel redelijk vast in het lijf. Zou gewoon lekker lang laag beginnen, licht contact, veel schakelen in tempo (ook binnen de gangen stap>middenstap, draf>middendrag, galop>middengalop en alle terug gangen).

Prachtig paard, ik vind de foto's in je profiel er toch ook beter uitzien, misschien dat je je wat forseert omdat je bang bent dat ze weg gaat rennen? Waarom dan niet gewoon in een bak rijden? Of een stukje afzetten?

Daarbij, áls een paard écht aan de kletter gaat, helpt een slofteugel ook niets. Dan kan je je 2 x zo zwaar maken, maar dat weegt niets op tegen 500 kg van jouw paard!

Ik snap niet zo heel goed waarom mensen nou zueren over de slof! VOlgens mij zien ze hier het liefst allemaal slof loze over de rug rijdende pony's, glimmend en al.. Tja, vind ook dat je mindere momenten moet kunnen tonen en dat daar ook rustig en normaal op wordt gereageerd zonder dat heel bokt erover heen valt (herrie schoppers..)

Ik zou zeggen, ga zo door.. Lachen Succes!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:44

Jaimyliefje schreef:
mee eens, als ze er al vandoor gaat, kun je haar simpelweg op een volte sturen (dat lukt echt wel met zo'n bit en twee hectare..)

Simpelweg? Dan heb jij nog nooit een paard aan de kletter gehad, want zo simpel weg is dat niet.. Als ze écht een waas voor hun ogen krijgen dan gaat zelfs de pijn van het bit (WAT VOOR BIT DAN OOK) weg...

Het blijven immers vlucht dieren..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:45

Mwa, simpelweg is het niet, maar het ís wel degelijk mogelijk. Lachen

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:45

Haha erg bedankt! Nou ik heb wel eens op een afgezet stukje gra gereden en wilde dit ook wel eens proberen want dat kom je natuurlijk ook tegen op wedstrijden.. En ben blij dat je het eens bent met mij over de slof.. En let al erg goed op mijn eigen ontspanning van houding

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:47

Ik moeth eel eerlijk bekennen dat ik ook soms met slof rijd hoor, geowon in me hand houden, zo kan je hem ook los laten (als je hem helemaal aan het puntje vast houden, dan heeft het geen inwerking... Ik rij ermee omdat ik mijn paard zo nu en dan wel eens heel vlug naar links of rechts wil springen en dan die kop omhoog.. Hou hem gewoon op zo'n lengte dat als hij dat doet hij het voelt in z'n mond en als hij ontspannen loopt het geen uitwerking heeft.. Moet zeggen dat laatste paar maanden niet meer...

Ja, moetj e ook goed oefenen hoor! Want anders ik het: "Freeeeedoooom!" op een wedstrijd.. Al die drukte erom heen... Maar ach Lachen

@ Ilzuh: Tja, het kan, maar hoe? Als mijn paard écht aan de kletter gaat, kan ik alleen maar zitten en BLIJVEN zitten! Soms als het te doen is zet ik hem gewoon tegen een boom aan..

"Blinde angst"

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:49

Nou ik doe het ook nog af en toe en vooral als we samen een baaldag hebben..

En mijn haflinger is bekroont tot de sterkte haflinger van onze manege met in de 70 paarden.. Nou dat zegt ook wel wat vind ik zelf..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:52

N_fotografie schreef:
@ Ilzuh: Tja, het kan, maar hoe? Als mijn paard écht aan de kletter gaat, kan ik alleen maar zitten en BLIJVEN zitten! Soms als het te doen is zet ik hem gewoon tegen een boom aan..

Mijn merrie was een angstrenner. Een vluchter. Ik heb haar de keren dát ze ging gewoon gróf (tsja, niet allemaal over me struikelen nu) op een kleine volte getrokken. Eén keer ging dit niet (het was te druk in de bak waar ik reed) en toen ben ik er hard afgeknald ook. Omtrekken werkt wel, al is het absoluut niet de meest lieve manier. En dan bedoel ik ook echt niet even zacht aan je binnenteugel hengelen of aan de mond gaan hangen want dat heeft absoluut geen effect. Lachen

Maargoed, ik ga ernstig off-topic. Excuses.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:53

Ik mis de ontspanning en idd je heb een strenge hand.
Je zadel is ook een probleem, die ligt idd te ver naar voren. Moest echt 2x kijken of ik het nou goed zag.
Daar zou ik even naar laten kijken.

Je heb een leuke Haf.. maar meer voorwaarts neerwaarts rijden door een ontspannen aanleuning zou beter zijn... Als je haar meer van achter naar voor rijdt met een ontspannende hand dan vaak zakken ze er wel in...

Goed idee om van 2 ha een bak te maken... dan kan ze ook niet aan de wandel gaan en rij jij ook wat ontspannender omdat je dan weet dat ze niet naar de buren kan gaan in volle galop.

Ik vind het super dat je die slof eraf heb gehaald...

Ik vind trouwens het hoofdstel vreselijk zitten bij haar.

Succes....
Laatst bijgewerkt door Mando op 26-06-08 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:55

Dankje wel.. Nou ik ben erg bezig met voorwaarts neerwaarts maar dat vind ze ook erg moeilijk krijg nu ook best moeilijk de middendraf eruit omdat ik teveel druk geen voor haar nagevelijk te houden dus ik zeg nu elke keer tegen me zelf ontspan ontspan..