Haf Koss@ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Haf Koss@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:52

Nou, ik vind het wel fijn dat je zo openstaat voor tips en adviezen om jezelf nog meer te verbeteren.
En ok, nu snap ik waarom je zo scheef zat (die beloning). Heb het net ook teruggelezen in het topic. Knipoog

Dat een voormalig manegepony niet vooruit te branden is, kan ik wel in komen. Die dieren zijn zo vaak helemaal afgestompt Verdrietig op zo'n manege.

Voorwaartser maken doe ik door het werk lekker afwisselend te houden, veel te grondwerken, te zorgen dat mijn paard goed in zijn vel zit en ook van hem te eisen dat als ik iets vraag, hij ook meteen reageert (en daar zeg ik bij dat ik zonder zweep, sporen e.d. rij Knipoog ). Is een kwestie van opvoeden (al heb ik misschien makkelijk praten, ik zit nog in de inrijfase met mijn paard. Dan hoef je de ellende van voorgaande ruiters niet te corrigeren natuurlijk Knipoog ).

Succes met je mooie Haf!!!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 15:41

Oke, dankjewel. afwisseling doen we wel vaak, dressuur, springen, buitenritten... van alles. en daardoor is hij al wel een stuk voorwaartser geworden.

Tja, koss is al 14 dus niet zo heel jong meer. en een jong beestje is meestal wel vlot enzo. niet dat koss heel sloom is, maartoch.

Vandaag even een buitenrit gemaakt, en gingen even galopperen op een stuk gras. wow, nooit geweten dat hij zo hard kan galopperen Lachen hij was ontzettend braaf!
heb niet zo veel gedaan met rijden. meer een beetje ontspannen ritje gemaakt, hij had een soort van vrije dag.

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 08:43

Niemand meer? Bloos

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:15

Steeessssss
Ziet er echt geweldig uit in het begin liep hij echt niet zoo.
Echt veel verbetering.
Nouja met die tips ga miss nog anky verslaan haha Tong uitsteken:D
Maarja oefen lekker door

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 09:29

Haha, dankje wel clair Knipoog
jij weet natuurlijk wel hoe hij eerst was Lachen
en vind zelf een hele verbetering, en hij gedraagt zich ook wat beter dan eerst.
anky verslaan gaat me niet lukken hoor, haha
maar toch bedankt Lachen

tot vanavond