Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Billy schreef:Het heeft nog steeds een betekenis Sando. Het KWPN paard is nl een belangrijk exportprodukt.
Als iedereen op spring-en dressuurwedstrijden kan zien dat een paard KWPN gefokt wordt, is dat goede reclame voor het stamboek, en zullen de paarden beter verkocht worden, wat:
a. goed is voor de naamsbekendheid van Nederland in de internationale paardensportwereld
b. maakt dat er meer paarden voor hoge bedragen verkocht gaan worden
c. daardoor dus goed is voor de Nederlandse economie
Angeliek schreef:ik word er niet warm of koud van als op mijn paard een brand merk staat.
Cassidy"]
[quote="Angeliek schreef:ik word er niet warm of koud van als op mijn paard een brand merk staat.
Cassidy schreef:Zal ik je wat vertellen? Ze mogen dan het brandmerken in Nederland hebben verboden, maar in heel Europa mag het nog. Het is zelfs zo dat de paarden uit Nederland die voor de export zijn van een brandmerk worden voorzien. Nederland is trots op zijn paarden. En laat dat zien door het brandmerk.
Dus who cares? Jij duidelijk niet, en Angeliek duidelijk niet. Maar de Nederlandse fokker wel!
Sjuimpje schreef:Geen ruzie hoor, een meningsverschil, moet kunnen als de mods naar bed zijn
Het is niet alleen voor het KWPN,
bij Friezen mag er ook niet meer gebrand worden, nou hebben wij een stamboek friese merrie, stel dat we haar dit jaar voorstellen en ze wordt ster?
Krijgt ze die S er dus niet bijgebrand, dus zou het kunnen overkomen dat ze nog steeds stamboek is terwijl vooral bij Friezen dat predikaat erg belangrijk is!