Man krijgt klap van paard, filmpje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:30

Haha, hij zei zovan, "ja, als hij dan nog een keer met zn hoofd beweegt moet je hem harder aandraaien, dan blijft hij stilstaan"
Dus ik dacht, ohw, dan heeft hij pijn, en dan blijft hij stilstaan, zodat wij hem niet nog strakker aan trekken.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:37

Jeetje... Houd op met Angeliek aan te vallen. Jongens bedankt voor jullie uitleg, zo kan ie wel weer. Nu weet ze 4 x hoe en praam werkt.
Zal ik het ook nog even uitleggen Angeliek ? Nou Endorfine bla bla bla.. en nou niet meer zo ondankbaar he, als ik je iets uitleg !!!! Dat filmpje is geweldig ! Trappen met die hap.. Diegene die mijn kont brandmerkt zal ze ook voelen. Paarden vinden het niet heel geweldig hoor. Die merrie kan trouwens geen kant op. Ze deelt een flinke trap uit. ze zijn met iets pijnlijks bezig op haar bil.... o nee dat voelt ze niet.... ja ja.... zo lust ik er ook nog wel een paar.... Gelukkig dat ze niet meer brandmerken. Vind het er ook niet uitzien... waar is het in hemelsnaam nog goed voor ? Ik hoef geen brandmerk op mijn paard hoor, vind het misstaan op zo`n dier. Nu kan iedereen zien dat het een KWPN-er is... ja en dan.. jij blij !!!!
Vroeger had het een betekenis... nu niet meer !! ja, nu nog wel. Pronken met je paard ? Who cares ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:44

Zal ik je wat vertellen? Ze mogen dan het brandmerken in Nederland hebben verboden, maar in heel Europa mag het nog. Het is zelfs zo dat de paarden uit Nederland die voor de export zijn van een brandmerk worden voorzien. Nederland is trots op zijn paarden. En laat dat zien door het brandmerk.

Dus who cares? Jij duidelijk niet, en Angeliek duidelijk niet. Maar de Nederlandse fokker wel!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:44

Het heeft nog steeds een betekenis Sando. Het KWPN paard is nl een belangrijk exportprodukt.
Als iedereen op spring-en dressuurwedstrijden kan zien dat een paard KWPN gefokt wordt, is dat goede reclame voor het stamboek, en zullen de paarden beter verkocht worden, wat:
a. goed is voor de naamsbekendheid van Nederland in de internationale paardensportwereld
b. maakt dat er meer paarden voor hoge bedragen verkocht gaan worden
c. daardoor dus goed is voor de Nederlandse economie

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:45

En nog iets Sando: niemand beweert dat ze er niets van voelen. Er wordt alleen gezegd dat een paard een andere pijnbeleving kent dan de mens. En tegen het vermenselijken van het paard in de berichtjes van Angeliek en consorten, daar val ik over...

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:46

ik word er niet warm of koud van als op mijn paard een brand merk staat.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:48

Ik vind een brandmerk ook erg mooi, het geeft toch een beetje status aan je paard...vind ik dan....

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:49

Billy schreef:
Het heeft nog steeds een betekenis Sando. Het KWPN paard is nl een belangrijk exportprodukt.
Als iedereen op spring-en dressuurwedstrijden kan zien dat een paard KWPN gefokt wordt, is dat goede reclame voor het stamboek, en zullen de paarden beter verkocht worden, wat:
a. goed is voor de naamsbekendheid van Nederland in de internationale paardensportwereld
b. maakt dat er meer paarden voor hoge bedragen verkocht gaan worden
c. daardoor dus goed is voor de Nederlandse economie

Ja, Nederland faalt altijd in dat soort dingen he....
Als iemand een paard koopt omdat hij ooit een goed paard gezien op een wedstrijd en het was een kwpn-er...... Frusty
Meer paarden voor hoge bedragen weg.. dmv een brandmerk... erg ver gezocht.....Is dat goed voor de economie...
Leg eens uit.... Angeliek en consorten snapt dat namelijk niet zo goed.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:50

Angeliek schreef:

Zou jij een paard laten staan omdat er een brandmerk opzit?
Fok jij paarden?
Heb jij ze ooit geprobeerd te verkopen?
Zou jij genoegen nemen met een lagere prijs die iemand jouw bied, omdat er geen brandmerk opstaat?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:51

ja, ik dacht dat ik wist waarvoor een praam was, maar toen jullie mij goed uitlegden wat het wel was, teon besefte ik dat sjuimpje en billy gelijk hadden.

Kijk en sjuimpje en ik hadden gewoon een menings verschil over of een brandmerk pijn deed of niet, nou lijkt het wel of het uitgelopen is in een ruzie ofzo.. Verward

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:54

Cassidy"]
[quote="Angeliek schreef:

Zou jij een paard laten staan omdat er een brandmerk opzit?
Fok jij paarden?
Heb jij ze ooit geprobeerd te verkopen?
Zou jij genoegen nemen met een lagere prijs die iemand jouw bied, omdat er geen brandmerk opstaat?
[/quote]

het gaat mij niet om het brand merk, het gaat mij om het paard, niet dat er zo'n tekentje op zn kont staat.
Ik zet niet in een advertentie: PAARD GEZOCHT, met brandmerk...

Want het gaat mij om het paard.

neej, ik fok geen paarden, en ik zou ook geen paard laten staan omdat er een brandmerk op staat.
Mijn paard is ook een fokmerrie, en die heeft geen brandmerk, en toch fokt ze perfect en geeft super veulens.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:57

Cassidy schreef:
Zal ik je wat vertellen? Ze mogen dan het brandmerken in Nederland hebben verboden, maar in heel Europa mag het nog. Het is zelfs zo dat de paarden uit Nederland die voor de export zijn van een brandmerk worden voorzien. Nederland is trots op zijn paarden. En laat dat zien door het brandmerk.

Dus who cares? Jij duidelijk niet, en Angeliek duidelijk niet. Maar de Nederlandse fokker wel!

Ehh.. in Belgie mag het ook niet....
en De reden dat paarden voor de export gebrandmerkt worden, is echt niet omdat de Nederlanders daar trots op zijn hoor.... Maar geeft niets !!

Het loopt een beetje uit de hand. en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Sommige mensen weten meer als andere. Het begon om een filmpje, toen over een praam en nu hebben we het over de brandmerken van export paarden.... Zullen we het vredig beeindigen ?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:57

Geen ruzie hoor, een meningsverschil, moet kunnen als de mods naar bed zijn Knipoog

Het is niet alleen voor het KWPN,
bij Friezen mag er ook niet meer gebrand worden, nou hebben wij een stamboek friese merrie, stel dat we haar dit jaar voorstellen en ze wordt ster?
Krijgt ze die S er dus niet bijgebrand, dus zou het kunnen overkomen dat ze nog steeds stamboek is terwijl vooral bij Friezen dat predikaat erg belangrijk is!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 03:00

ja, ik ben niet kwaad ofzo...
maar zo te lezen uit hun reacties zijn er een paar best wel over de zeik...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 03:02

In sommige landen mogen geen paarden geimporteerd worden, zonder brandmerk.
Dat is het verlies voor Nederland.... Dat zeggen jullie er niet bij.
Maar het bijft te gek voor woorden. En paard zou daar niet minder waard om moeten zijn... maar om nou te zeggen dat de Nederlanders er trots op zijn heeft daar dus geen ruk mee te maken.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 03:04

Sjuimpje schreef:
Geen ruzie hoor, een meningsverschil, moet kunnen als de mods naar bed zijn Knipoog

Het is niet alleen voor het KWPN,
bij Friezen mag er ook niet meer gebrand worden, nou hebben wij een stamboek friese merrie, stel dat we haar dit jaar voorstellen en ze wordt ster?
Krijgt ze die S er dus niet bijgebrand, dus zou het kunnen overkomen dat ze nog steeds stamboek is terwijl vooral bij Friezen dat predikaat erg belangrijk is!

Dat is wel vervelend ja, maar ja het zij zo.. en iedereenheeft daar rekening mee te houden. Is er niets voor in de plaats gekomen dan bij Friezen ?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 03:05

ja, dat vind ik ook, een paard is niet minder waard omdat er geen brand merk op staat.
op heel veel paarden die in het z of hoger lopen hebben bijna allemaal een brandmerk op staan, maar als je er 1 tussen ziet lopen die geen brandmerk heeft, vind ik niet dat hij minder waard is

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 03:06

sorry, dubbel post.
Laatst bijgewerkt door Sando op 12-01-03 03:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 03:07

ja, ik snap wel dat jullie een beetje pissed waren omdat ik wat koppig was, maat niet dat ik meteen een koppie kleiner werd gemaakt, ik kreeg ook meteen kwade pbtjes.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 03:07

Kan moeilijk met een kopie van het papier op de hals gaan rondrijden Haha!
Een alternatief wat het branden kan vervangen is er gewoon niet.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 03:10

Nee, dat is waar. hihi.. staat zo stom he..
ehh... staart verven ?? hihihi....

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 03:10

in plaats van brand merken kan je er ook gewoon een briefje op plakken:"Kwpn-ner!!" geintje Haha!:D:D:D

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 09:22

Of een mooi logo scheren... Haha!
Moet je het wel netjes bijhouden!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:16

jeetje schrok me dood.
Die vent maakt een beste klap zeg

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:03

HEt gaat ook zo snel, dat zag ie never nooit aankomen!