Met of zonder bodyprotector rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Re: Met of zonder bodyprotector rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:46

ik heb mijn bp nou 4 jaar denk ik, ben er in die tijd 2 keer afgevallen.
Ik zou het doen, ik durf eigenlijk niet meer zonder bp op het paard te stappen ondanks dat de paarden waar ik op rijd hartstikke braaf zijn.
ALs het paard een keer gek gaat doen voel je een stuk veiliger met bp!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:28

InekeH87 schreef:
@danneke80 ik heb zelf een airbagvest en dat is een superding. Hij heeft nu al 2 keer voorkomen dat ik mijn rug of nek heb gebroken. Een keer klapte ik met mijn nek tegen de paal van de bak aan en toen was hij al volledig opgeblazen gevolg flink gekneusde nek en een aantal mensen in paniek die echt dachten dat ik alles gebroken had maar ik kon gewoon nog doorrijden. De andere keer ben ik met mijn rug tegen dezelfde paal aangevlogen en weer iedereen in paniek ambulance was al gebelt maar toen had ik door het airbagvest niets. Een gwone bodyprotector had mij in beide gevallen niet geholpen.
[/quote]

maar als je dat ding dus ana hebt als je met paard en al achterover valt en je dus haast gelijktijdig op de gron komt, helpt hij dus niet!!!! Dat had ik nml!! Geef mij dan maar mijn bp die de druk dan verdeeld...[/quote]

Er zit behalve het airbagvest ook nog een extra wervel en ribben beschermer in voor juist dit soort situaties. Deze zit er niet standaard in maar heb ik er apart bij gekocht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:05

ineke, dan ben ik allen benieuwd of je ook met veiligheidsbeugels rijdt. die heb ik wel standaard aan mijn springzadel.

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:36

het is wel veiliger voor je zlef, maar als je niet weet hoe vaak je hem straks nog moet rijden kun je vragen of iemand die je kent een bodyprotecktor heeft en of je hem mag lenen. als je hem dan vaker rijd en je voelt je beter met een bodyprotecktor koop je er 1 Knipoog

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:58

Ja ik heb bij mijn eigen paard veiligheidbeugels aan het zadel. Bij de paarden die ik voor anderen rijd zijn die er lang niet altijd. Als ik het paard echt niet vertrouw neem ik dan ook mijn eigen beugels mee.

nikki__95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:16

Ik zou het wel kopen als je je veiliger voelt met bp. En als je nog maar 1x op die pony rijd, kan het miss ook nog zijn dat je nog op andere paarden gaat rijden ofzo... En dan is een bp wel fijn als je je veiliger voelt met. Ik rijd zelf in de les ook elke week met bp. Of het nou springen, dressuur of buitenrit is.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:21

Ik zal het wel doen, dat het niet confortabel zit klopt niet, die ene van mij heeft helemaal mijn 'vorm' aangenomen.
Ik heb hem altijd aan met springen en in het bos, als romeo fris is ook tijdens de dressuur.. Het staat misschien wat 'minder' mooi, maar ik merk helemaal niets meer van mijn bp! En ik voel me er juist erg veilig mee. Met durf ik eerder over de 1.30 te springen dan zonder (zit tussen mijn oren maar toch, mij geeft het een zekerder gevoel Knipoog )

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:22

Lielle schreef:
ineke, dan ben ik allen benieuwd of je ook met veiligheidsbeugels rijdt. die heb ik wel standaard aan mijn springzadel.

Ik heb ze wel, met elastiek Knipoog

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:42

hallo,

ik rijdt zelf nu ook met bodyprotector want heb een paardje van 3 jaar ik vindt het wel een stuk veiliger tuurlijk kan er nog van alles gebeuren als je wel een bp om hebt maar zo blijf je praten natuurlijk hetzelfde verhaal als met cap.

ik vindt het nog niet eens zo vervelend zitten.

ik zou er wel 1 aanschaffen maar dat is mijn mening.

groetjes steffie

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:53

Konden wij maar van ouders wisselen ukkiee, mijn ouders (eigenlijk alleen moeder) zeurt zo vaak of ik alsjeblieft een bodyprotector wilt. En elke keer dat ik in de winkel ben probeerd ze mij er wel 1 te laten passen maar ik vind die dingen toch zo vreselijk ik zou er niet mee willen rijden. Ik heb er ook nog nooit mee gereden maar het lijkt mij een zwemvest en dat zit ook vreselijk dus ik zeil ook altijd zonder zwemvest Schijnheilig wij hebben toch maar een klein plasje en ik val eigenlijk bijna nooit dus ik wil zo'n vervelend ding niet Duivel

Terwijl mijn moeder echt denkt dat ik ga bungie jumpen ofzo, ze zegt ook altijd; doe je wel veilig? etc ROFL
Ik zou blij zijn met jouw moeder

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:02

en als je nu je kop stoot en uit de boot valt. Dan verzuip je.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:15

Nu zeil ik al niet meer maar ik had des tijds 3 diploma's (van cursus etc)
En de plas is heel klein met een uitkijk post dus bedankt voor het meeleven maar het is niet nodig.

Wat ik probeerde te zeggen was dat door zo'n onding je niet optimaal kan bewegen en dat is alleen maar gevaarlijker. En bovendien lijkt het me niet eens erg veilig.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:03

En hoe zit het met een bodyprotector als je maat 48 hebt met ferme borsten? Ik heb ze nog niet geprobeerd maar ik voorzie al de nodige problemen. Iemand ervaring met deze problematiek?
Christel

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:05

Ik rijd normaal niet met Bodyprotector, maar met springen en crossen doe (en moet) ik hem om. Ik voel me er veel veiliger door omdat het heel stevig zit. Heb totaal geen last van niet meer goed kunnen bewegen of wat dan ook. Volgens mij moet je gewoon een goed passende nemen, want die van mij hindert totaal niet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:07

Ik ben vast de eenige hier die nog nooit met Bodyprotector heeft gereden.
Het lijkt me zo prut zitten en ik zie het nut niet.
Een meisje in de springles waar ik vroeger in reed had er ook een.
Dan zit je toch gewoon vastgeketend.
Kun je mischien alls je het toch all verwacht beter vast in het gips gaan.
(Hallo meneer de arts ik ga morge mijn rug breken dus wilt u hem vast in het gips zetten?)

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:25

Ramona_T schreef:
Ik ben vast de eenige hier die nog nooit met Bodyprotector heeft gereden.
Het lijkt me zo prut zitten en ik zie het nut niet.
Een meisje in de springles waar ik vroeger in reed had er ook een.
Dan zit je toch gewoon vastgeketend.
(Hallo meneer de arts ik ga morge mijn rug breken dus wilt u hem vast in het gips zetten?)

Whaha zo denk ik er ook over, ik heb nog nooit met een gereden maar t lijkt me gewoon poedersuiker zitten.
Maar als het verplicht is (van je manege of ouders etc.) kan ik het wel begrijpen Knipoog

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:11

Voor bepaalde paarden zou ik ook het liefst een bodyprotector aanschaffen. Het gaat toch om de eigen veiligheid en of andere het stom vinden, dat maakt mij niet uit.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:37

Ik rijd met een bodyprotector (of in mijn geval airbagvest) omdat ik nog heel veel jaren wil paardrijden en omdat ik later volledig wil mee kunnen draaien op de arbeidsmarkt. Als ik nu mijn rug breek (of nog erger mijn nek) dan kan ik mijn droomberoep niet meer uitoefenen. Je kan jezelf nog zo een fantastische ruiter vinden of zo veel diploma's etc. hebben een ongeluk zit zeker met paarden in een heel klein hoekje.
De meest ernstige ongevallen met paarden gebeuren vaak met de brave paarden die normaal nooit iets doen en waar de ruiter er dan ook niet op bedacht is.
Argumenten die ik hier lees van dat het rot zit of dat je je maar meteen net zo goed in kan gipsen zijn onzin. Deze mensen hebben duidelijk geen idee hoe een goede bp moet zitten. Ik heb zelf meerdere bp's gehad en ze zitten als je een goede maat hebt fantastisch, dan voel je ze niet meer.
De redenen dat ik met airbagvest ben gaan rijden in plaats van een gewone bp zijn omdat ik met een gewone bp de twists met equestrian yoga niet meer uit kan voeren en omdat ik probleempaarden heropvoed of opnieuw inrijd.
Bij mijn eigen paard hoe braaf ze ook is rijd ik altijd met een bp zelfs als ik alleen maar even een paar rondjes door de bak ga sjokken. Andere kinderen die ik les geef moeten op mijn paard ook een bp om op hun eigen pony moeten ze het zelf weten maar raad ik het de ouders van harte aan.

@Christel1164 ook in xxl en xxxl maten zijn er goede bp's te verkrijgen. Dan kosten deze natuurlijk wel wat meer. Bijvoorbeeld Kieffer heeft een bp te koop voor mensen met een borstomvang tot 120 cm. Je moet vooral zelf gaan passen

@Ramona_T jij hebt duidelijk geen idee van hoe een bp hoort te zitten en wat de functie ervan is. Laat jezelf aub iets beter informeren voor dat je dit soort nonsens plaats.

marleenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:39

Met rijden ....

Waarom zou je het risico nemen ????
Je rijdt toch ook altijd met een cap?

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:50

aangezien je duidelijk een nogal schrikachtig paard rijdt is het wel heel handig en logisch. maar als je er niet meer op rijdt is het niet nodig dus weer overbodig en balen. rijdt je nog meer paarden of ga je hierna nog op paarden rijden? dan kan het nooit kwaad om er een te hebben voor jonge paarden. het schijnt idd meer zelfvertrouwen te geven maar daar geloof ik dan weer niet zo in. je kunt ook iets anders breken dan je rug toch?
als je meer jonge of schrikkende paarden rijdt vindt ik het logisch maar als dit de enige is zal ik het niet doen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:54

Ik rijd op een manege. Over het algemeen zijn de meeste pony's daar rustig en bomproof, maar als er nieuwe pony's komen mag ik daar ook nog wel eens op. Dan komt 'ie ook handig uit, ja. Sowieso als er weer zoiets is als dat ze naast de bak aan het verbouwen zijn, dan doe ik hem om, op wat voor paard ik ook zit. Afgelopen woensdag was ik ook aan het rijden op mijn vaste manegepaard en toen ging het even niet zo lekker, ik kreeg haar niet fijn naar beneden en had het idee dat ze overal naar luisterde, toen was ik bijna afgestapt om mijn BP te gaan halen, gelukkig heb ik door gereden en is alles goed gegaan.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:58

@ Christel
Je mag dan wel uit de kluiten gewassen zijn maar bodyprotectors zijn e in verschillende maten en ferme borsten? Zonder protector
trek ik zeker een sport BH aan en nu niet meer ze zitten opgesloten door de bodyprotector dus geen geschud en noem maar op, ik heb ook een ferme maat (D cup) en bodyprotector gewoon een M, geen enkel probleem.

@ Ramona
Vastgeketend zit je als je aan een ketting zit, blijf maaar goed vast in het zadel zitten, dan zal je niets overkomen, droom maar lekker.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:04

InekeH87 schreef:
Ik rijd met een bodyprotector (of in mijn geval airbagvest) omdat ik nog heel veel jaren wil paardrijden en omdat ik later volledig wil mee kunnen draaien op de arbeidsmarkt. Als ik nu mijn rug breek (of nog erger mijn nek) dan kan ik mijn droomberoep niet meer uitoefenen. Je kan jezelf nog zo een fantastische ruiter vinden of zo veel diploma's etc. hebben een ongeluk zit zeker met paarden in een heel klein hoekje.
De meest ernstige ongevallen met paarden gebeuren vaak met de brave paarden die normaal nooit iets doen en waar de ruiter er dan ook niet op bedacht is.
Argumenten die ik hier lees van dat het rot zit of dat je je maar meteen net zo goed in kan gipsen zijn onzin. Deze mensen hebben duidelijk geen idee hoe een goede bp moet zitten. Ik heb zelf meerdere bp's gehad en ze zitten als je een goede maat hebt fantastisch, dan voel je ze niet meer.
De redenen dat ik met airbagvest ben gaan rijden in plaats van een gewone bp zijn omdat ik met een gewone bp de twists met equestrian yoga niet meer uit kan voeren en omdat ik probleempaarden heropvoed of opnieuw inrijd.
Bij mijn eigen paard hoe braaf ze ook is rijd ik altijd met een bp zelfs als ik alleen maar even een paar rondjes door de bak ga sjokken. Andere kinderen die ik les geef moeten op mijn paard ook een bp om op hun eigen pony moeten ze het zelf weten maar raad ik het de ouders van harte aan.

@Christel1164 ook in xxl en xxxl maten zijn er goede bp's te verkrijgen. Dan kosten deze natuurlijk wel wat meer. Bijvoorbeeld Kieffer heeft een bp te koop voor mensen met een borstomvang tot 120 cm. Je moet vooral zelf gaan passen

@Ramona_T jij hebt duidelijk geen idee van hoe een bp hoort te zitten en wat de functie ervan is. Laat jezelf aub iets beter informeren voor dat je dit soort nonsens plaats.

Ik heb ook nog nooit met gereden dus nee ik weet niet hoe het goed zit.
Maar ik zeg wat mijn idee en mening erachter is en dat is geen nonsens.
Ieder zijn meening anders is er ook geen discusie.
Ik zeg toch ook niet dat de mensen die hier met BP rijden niet goed bij hun hoofd zijn of nonsens praten of wat dan ook

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:18

(Hallo meneer de arts ik ga morge mijn rug breken dus wilt u hem vast in het gips zetten?

Zo'n opmerking gaat toch nergens over en zeker niet als je nog nooit een bodyprotector hebt gedragen, ik van de 24 jaar ook maar 3 maanden, maar reageer ook niet zo apart. Draag je wel een veiligheidsgordel in de auto, kan je ook wel achterwege laten of vraag eerst gips voor je instapt!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:24

Een gordol in een auto vind ik iets heel anders.
Ik draag ook gewoon een cap geen probleem.
Maar in mijn oogen is een BP een belemering tijdens het rijden om goed en ontspannen te kunnen rijden.
En ik zeg toch ook dat ik het mis kan hebben want ik heb er nog nooit mee gereden.
Maar alls ik mensen zie die er mee rijden en me bedenk hoe dat rijd denk ik nee.
Ik heb een poosje met zon corset met plastik pinnen erin moeten rijden voor me rug.
Dat vond ik vreselijk nouwlijks bewegingsruimte had ik.
Springen ging nauwlijks.
En in mijn oogen verschilt dit nauwlijks tot niet