Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Blue_Eyes schreef:Welshcobfan schreef:5 euro per uur als je snel de paarden op hoger niveau kan krijgen
Voor dat bedrag word je gelijk niet meer serieus genomen
mirkip schreef:Zilfstar schreef:Volgens mij is het in paardenland altijd zo als er al geld aan te pas komt dat de bijrijdster dan de eigenaar betaald voor het mogen berijden van het paard. Ik ben tenminste nog geen bijrijder tegen gekomen die ervoor betaald werd. (wel gratis tegen bijv uitmesten door bijrijdster of helemaal gratis als iegenaar te weinig tijd heeft en bijrijden belangrijk vind)
Dit zie je inderdaad vaker, maar vind ík nog grote onzin.
Ik rijd ook het paard voor iemand anders (en heb ook op andere adressen gereden) maar heb er nooit voor hoeven betalen. Ik werd er ook niet zelf voor betaald.
Ik vind dat als je een eigen paard hebt en je kunt 'm wegens omstandigheden niet meer rijden, dat je niet een ander voor de kosten op kunt laten draaien (ook al is het deels), tis en blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar vind ik.
Zo ook vind ik niet dat de eigenaar mij hoeft te betalen, want ik heb er weldegelijk heel veel plezier van.
Beide partijen zijn erbij gebaad...
Ik vraag me ook af wáárom er mensen zijn die betalen om 't paard van een ander te mogen rijden![]()
Leg al het geld opzij dat je eraan uitgegeven hebt en je kunt bij wijze van spreke een eigen paard kopen.
Maargoed zo denk ik erover, en er zijn genoeg mensen die er anders over denken. Dat weet ik![]()
(Al kan ik me voorstellen dat het voor mensen in de randstad waar stalling moeilijker te vinden is e.d. wel een betere optie is).
Dat professionals/trainers betaald worden om bijvoorbeeld een paard in te rijden of door te trainen vind ik dan wel logisch
dus zoveel is dat niet. Anoeska schreef:TS: vertel eens wat meer.
Wie ben je (leeftijd, ervaring enz.),
Wat kan je (wat voor niveau heb je al gereden, wat voor ervaringen met paarden heb je),
Wat ga je met die paarden doen (verbeteren, uitbrengen op wedstrijd of alleen bezighouden omdat de eigenaar geen tijd heeft??)

)