Veraldo (6-jarige hengst)@ Academy Bartels, dag 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Veraldo (6-jarige hengst)@ Academy Bartels, dag 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:01

Moderatoropmerking:
En wederom reacties tegen de regels verwijderd.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:23

Erg mooi paard! Ik vind hem er mooi gespierd uitzien en je zit er mooi op. Wel lijkt je stang soms wat strak te zitten en ik denk als je die wat losser hebt dat het plaatje dan nog meer ontspannen word. Maar ik heb zelf geen rijervaring met stang en trens dus zal er verder niks over zeggen Knipoog .

@ Lara_Silver: er zijn genoeg paarden die op 6 jarige leeftijd met gemak Z oefeningen lopen. Mijn ex-verzorgpaard liep op 6 jarige leeftijd ook met gemak Ze oefeningen, en waarom al op die leeftijd? Nou omdat de eigenaresse eerst een jaar basis heeftgereden en daarna de oefeningen met groot gemak erin reed. Alleen basis vind hij erg saai en hoe hoger het niveau hoe meer hij zijn best gaat doen en er plezier in heeft. Niet alle paarden zijn tevreden met jaren op b-niveau rondhobbelen. Wél kun je je afvragen op welke leeftijd zo'n paard afgeschreven is, dit zal zeer waarschijnlijk al op een jongere leeftijd zijn dan een paard wat zijn hele leven alleen b-niveau rijdt.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:39

Lara_Silver schreef:
Goh meid ga eens wat topics zoeken, genoeg topics waar mensen actie grondig onder de loep nemen, en vaak nog gelijk hebben ook. Heb eens ambitie, zonder het Anky plaatje na te jagen. En paarden kunnen veel hebben, maar het letsel komt pas op latere leeftijd, net als het paard het niveau aan zou kunnen. Ik heb het niet over individuele gevallen, ik heb het over ieder paard van zijn leeftijd. En ja dit topic verschaft mij hier weldegelijk genoeg informatie over. Jullie geval doet me een beetje denken aan Andre Helgastrand en Blue Hors Matinee, ook een super paard maar ook veel te vroeg te veel belast; nu dan ook goed te zien wat daar van komt. Ik keek eerst ook van een rooskleurig wolkje naar die twee, genoeg mensen die me hier vanaf hebben geholpen.

@primagirl: Tja en het is ook maar weer te zien dat hoe hoger het niveau hoe minder de bereidheid te luisteren van mensen die er wel verstand van hebben maar niks om wedstrijden geven. Knipoog Ik rijd geen niveau, gewoon omdat wedstrijden rijden niet mijn ambitie is, en toch hebben meerdere mensen met net even iets meer ervaring dan jou mij positief genoeg op mijn rijdkunst beoordeeld, dus conclusies trekken is makkelijk als je niet weet welke persoon er achter zit. Lachen En als je er zo op staat ik vind het prima eens langs te komen hoor, voor mij niet zo ver waar jij woont namelijk.

Over dat laatste stuk ben ik het niet met je eens.
Tara heeft super begeleiding van mensen die al jaren in het vak zitten, en ook heel wat ervaring op hebben gedaan. Dan snap ik ook heel goed waarom Tara wel naar hen luistert, en niet/minder naar de bokkers. Bovendien dit zijn foto's, en van foto's beoordelen is altijd lastiger! Die mensen die haar begeleiden zien het plaatje in het echt, wat ten eerste al veel makkelijker oordelen is. En hun hebben zeker weten ook heel wat meer ervaring, en weten echt wel wat ze doen Lachen

Maar goed, Tara het ziet er verder netjes uit! Je weet het Lachen
Ik weet niet goed meer of jij dat nou was, volgens mij wel, maar sorry als ik de verkeerde voor me heb Clown
Maar toen bij de clinic van laurens, toen je op de volte galopeerde leek het alsof z'n achterhand er soms iets uitzwaaide??

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:53

Ik ga maar geen commentaar geven op je S&T gebruik, heb er zelf namelijk ook geen verstand van. Maar voor het oog lijkt het alsof je zijn hoofd optilt ipv dat hij opgericht loopt. Je geeft zelf ook al aan dat je je handen lager moet houden dus wellicht geeft dat een vertekenend beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:51

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:23

Ik vind het er wel goed uit zien , maar lijkt me niet handig om na zo,n intensive training nog eens te gaan gallopperen op de galop baan

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:29

Rozes schreef:
Ik vind het er wel goed uit zien , maar lijkt me niet handig om na zo,n intensive training nog eens te gaan gallopperen op de galop baan

Dat is juist goed voor hun conditie,
Ontopic, of je met of zonder S&T rijd vind ik helemaal jou keuze, het is jou paard. De stang zit op sommige foto's idd vrij strak, verder zit je netjes recht op. OK dan!
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 21-06-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:42

Niezzz schreef:
Rozes schreef:

Dat is juist goed voor hun conditie,
Ontopic, of je met op zonder S&T rijd vind ik helemaal jou keuze, het is jou paard. De stang zit op sommige foto's idd vrij strak, verder zit je netjes recht op. OK dan!

Ow oke Tong uitsteken verkeerd gedacht

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:42

ik vind ten eerste dat je een super mooi paard hebt
je weet zelf waar je aan moet werken en zo te zien ( in dit topic) las ik ook dat je goede begeleiding hebt
nou ik zie jullie ooit wel een keer op het NK rijden hoor jullie gaan het nog ver schopppen en dan pas 14 nou ga zo door hoor meid !!