Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fantastico schreef:Over mijn houding: Ik zeg zelf dat ik weet dat die slecht is.. Dus jammer dat iedereen daar alleen maar commentaar op heeft en maar enkele tips hoe ik het kan veranderen. Daar heb ik meer aan dan dat je zegt: je zit niet goed.
Over het wel/niet aankomen van Fantast: hij is altijd al heel dun geweest, maar door de zware behandeling voor zijn straalkanker is hij nog meer afgevallen, ik ben hem hierdoor extra muesli bij gaan geven en lekker veel hooi en hij was aangekomen. Maar nu we op een nieuwe plek staan waar hij hele dagen op de wei staat is hij toch weer wat afgevallen, ik denk door het wandelen want eten doet hij genoeg!
Over mijn strenge hand: Aller eerst wil ik niks goed praten wat ik doe, maar ik wist zelf eigenlijk al wel dat ik een strenge hand heb. Maar Fantast heeft een erg moeilijke rug waardoor hij zich moeilijk kan ontspannen, gevolg is: lange nek en neus hoog en vooruit. Hierdoor is het lastig om hem naar beneden/rond te krijgen. Daarom rij ik in het begin met langere teugel, simpelweg omdat korter niet lukt bij hem. Dan ga ik ze niet korter nemen.
Met mijn instructrice ben ik bezig om meer met mijn buitenhand te rijden omdat hij idd daar doorheen loopt.
Over de galopwissel: Ik hoop dat ik binnenkort een filmpje heb over de wissel op de goede hand, die hij perfect uitvoert. Dit staat al bovenaan, maar blijkbaar leest iedereen alleen maar dat hij hem op 1 hand doormiddel van een bok doet.. jammer.
Over mijn schoenen: Ik heb geprobeerd met laarzen te rijden, maar ik kan het gewoon niet, dit vind ik zelf ook vervelend maar als het niet gaat, dan gaat het niet. In de winter rij ik met chaps, maar in de zomer vind ik dit te warm. Ik zal op zoek gaan naar betere rijschoenen!
Ik zal proberen vaker foto's te laten maken zodat ik ze hier kan tonen. Ik hoop dan alleen wel dat alles wordt gelezen, en niet alleen de slechte dingen.
Citaat:Misschien is longeren een optie, puur om het los maken van zijn rug, zijn gehele lijf. Een elastiek eraan, en los wordt hij. En weet je dan zeker dat het zadel 100% goed ligt?
[edit; zo te lezen ligt het volgens jou goed..]
Dan zou ik idd een soory fysio, of osteopaat even laten kijken.. Daar kom je denk ik ook een heel eind mee! Succes.
Fantastico schreef:Citaat:Misschien is longeren een optie, puur om het los maken van zijn rug, zijn gehele lijf. Een elastiek eraan, en los wordt hij. En weet je dan zeker dat het zadel 100% goed ligt?
[edit; zo te lezen ligt het volgens jou goed..]
Dan zou ik idd een soory fysio, of osteopaat even laten kijken.. Daar kom je denk ik ook een heel eind mee! Succes.
Over dat elastiekje: zo gemakkelijk gaat dat niet hoor.
Over het zadel: dit zadel ligt al jaren op zijn rug. Nooit iemand opgevallen dat het niet goed ligt oid, dus neem dan wel aan dat het goed ligt ja.
Haha correct me if i'm wrong hoor
Maar ik zie hier toch een paard lopen wat beter over de rug gaat dan menig ander paard op HAW...Liek_ schreef:En tochHaha correct me if i'm wrong hoor
Maar ik zie hier toch een paard lopen wat beter over de rug gaat dan menig ander paard op HAW...
Voor de rest ga ik helemaal mee met het commentaar wat al zo vaak geplaatst is.
Axel_Clauw schreef:Nooit aannemen dat het zadel goed zit, gewoon goed controleren.