Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tavanta schreef:Ik zou toch eens een gesprek aangaan met de stalhouder en aangeven wat je probleem is en dat je graag les wilt hebben van die andere instructeur. Ik zou het toch een kans willen geven en als ik je verhaal zo lees.........
Nijn schreef:Je hebt niet de mogelijkheid om een andere instructrice naar je stal toe te laten komen, maar kun jij dan niet ergens anders gaan rijden en daar een instructrice naar toe laten komen?

Elisa2 schreef:Een paard pakt zijn ruiter nooit terug als hij de kans krijgt,een paard gaat ook niet zomaar in verzet.Er IS altijd wel IETS aan de hand,je moet voor jezelf nagaan wat het is.

Nicole10 schreef:Elisa2 schreef:Een paard pakt zijn ruiter nooit terug als hij de kans krijgt,een paard gaat ook niet zomaar in verzet.Er IS altijd wel IETS aan de hand,je moet voor jezelf nagaan wat het is.
Hoe verklaar jij dan die periodes?
Christah schreef:Als je een klik met je paard hebt. Dus op de grond en niet zo zeer in het rijden. Dan zou ik doorgaan. Goede begeleiding en met veel rust de problemen oplossen.
Als je met tegenzin naar je paard gaat, niets met hem hebt. Geen band, niets. Dan zou ik snel stoppen. Dan gaat het nooit wat worden.
En een band heb je niet per se als je met het paard de sterren van de hemel kan rijden. Een band kun je ook alleen op de grond hebben. Als het paard een plekje in je hart heeft, dat voel je zelf.
Als je dat niet hebt, dan heeft het geen zin.
Je doet het voor je lol, soms wel met wat tegenslag, maar diep van binnen moet je wel blij zijn met het paard. Anders gaat het niet lukken.
Persoonlijk zou ik mijn paard nooit verkopen. Ook al zou ik nooit meer op hem kunnen rijden. Daar is mijn band met hem veel te groot voor.
Ben heus wel eens jankend van hem afgestapt omdat het allemaal niet wilde lukken. Maar als hij dan de volgende dag weer hinnikend van achter uit de wei naar me toe gegallopeerd kwam, was ik alle ellende vergeten. Dan ging ik maar weer gewoon een buitenrit maken, of lekker zonder zadel pielen. Er zijn altijd ups en downs, maar als je niet meer met plezier naar je paard toegaat, dan verdient zowel het paard als jijzelf iets anders.

en foto's maken kom ik zeker doen van de zomer, tussen mn werk door