Waar ligt de grens van verkopen/doorzetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re: Waar ligt de grens van verkopen/doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:21

Mijn eigen ervaring , ik begon met een groen paard wat erg sensibel was , mijn rijniveau was in alle opties te laag.
Bij ons kwam na twee en half jaar de opwaartse lijn. Andere stal , waar zij weidegang voor zowel winter als zomer had , en mijn eigen rijden veranderde.
Voor het rijden in de bak , ging ik buitenritten maken , en zorgen dat mijn paard op mij gericht was. Ook ik heb driemaal gedacht ik verkoop er , het was alsof mijn paard de internetpagine las!! ( en maakte zich die drie maal onverkoopbaar-)
Uiteindelijk ben ik endurance met haar gaan rijden , en dit was onze passie ,in de rijbak deden wij twee maal per week. oefeningen (Het was gewoon niet haar ding) Nu wordt ze oud bij mij , en ik ben blij dat ik haar nooit heb kunnen verkopen , want ik beleef aan haar een zeer fijn karakter, en zij heeft mij in het zijn met de paarden wezelijk gevormd , waar ik nu nog steeds de vruchten van pluk.
Kortom doorzetten of verkopen , de grens bepaal jezelf , maar ook het doel wat je stelt. Mijn merrie kon heel mooi dressuurmatig lopen , maar haar voorkeur lag bij kilometers maken.(endurance) , dus wellicht handig om te kijken of je paard
de kwaliteiten op wil/kan brengen , en of jij zelf dit ook wil.
Succes.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:24

Tavanta schreef:
Ik zou toch eens een gesprek aangaan met de stalhouder en aangeven wat je probleem is en dat je graag les wilt hebben van die andere instructeur. Ik zou het toch een kans willen geven en als ik je verhaal zo lees.........

Mee eens, ik vind het raar dat je geen hulp van buiten stal mag vragen als zij jou niet kunnen helpen..

Mn verzorgpaard kwam in verzet wegens spierpijn in de rug, hij had door de verzuring last van spierafbraak. de dierenarts kwam er achter bij een bloedonderzoek, hij krijgt nu supplementen, tijdelijk plaspillen en een pijnstiller omdat hij anders zijn rug verkeerd gebruikt. Heeft je dA ook een bloedtest gedaan? Ik vind het echt superrot voor je dat je voor zo'n dilemma staat!!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:36

Tja, zo zijn de afspraken.. Ik vind het ook vervelend hoor. Ik kan wel eens overleggen, maar geef het weinig kans.

Een bloedonderzoek heb ik nooit gedaan. Er zijn de laatste tijd wel veel onderzoeken gedaan naar het magnesiumgehalte in voer en daar kwam uit dat dat veel te laag is. Magnesium is nodig voor een goede spierfunctie.

Maar ik denk dat het voornamelijk aan het rijden ligt. Als ik doe alsof ik de baas ben, vooral in het begin, gaat het eigenlijk heel goed. Zodra het goed gaat ga ik na een tijdje natuurlijk niet zo brutaal beginnen maar gewoon lekker ontspannen en dan pakt hij me terug denk ik..
Maar het is zo veranderlijk allemaal. Ik ga echt eens bijhouden wanneer hij nou vervelend wordt!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:35

Kom je er al een beetje uit? Lijkt me inderdaad heel moeilijk zo'n beslissing.
T is jammer dat je stal jou geen vrijheid geeft in instructiekeuze, want ik denk dat daar wel de oplossing ligt. Je bent nu al 2 jaar(?) bezig op hun manier en je krijgt die dipjes er niet uit, ik denk dat je er dan ook vanuit kunt gaan dat dat niet gaat lukken. Er is zeker een instructie die je daar wél mee kan helpen, maar je moet zelf bedenken of je daar nog je tijd, moeite en geld in wil stoppen.
Paardrijden moet leuk blijven voor jou, het zou zo zonde zijn als je de lol er in verliest omdat dit paard zo wisselvallig is terwijl er nog heel veel andere paarden zijn waar jij wel leuk mee overweg zou kunnen.
In elk geval heel veel succes met wat je ook beslist Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:03

Ik vraag me af in hoeverre dat ze het eigenlijk kunnen verbieden. Heb je er voor getekend oid?
Het is tenslotte jouw paard, en jij bepaald toch ook zeker zelf van wie je les hebt? Of worden 'vreemden' gewoon nooit toegelaten op het terrein? Wordt er dan bijvoorbeeld ook moeilijk gedaan over bijrijdsters?

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:40

Alsof ik mijn eigen verhaal lees!

Na heel wat paardenellende kwam er een nieuw paard op stal, eentje die al Z had gelopen in Duitsland. Hij zou mijn leerpaard worden waar ik gewoon fijn, ongecompliceerd mee zou kunnen werken.
Het werd een drama. Soms ging het rijden heel fijn en kon ik echt van hem leren, maar meestal was het rijden een enorm gevecht.
Toen na 4 maanden het ook op de grond een gevecht werd en hij me moedwillig het erf over sleurde en een longeerlijn brak, hakte ik de knoop onmiddellijk door: weg ermee.
Het was een verademing toen de handelsstal hem weer kwam ophalen. Zo lekker dat die druk weg viel.
Paardrijden doe je voor je plezier en het is niet nodig dat het iedere keer zo'n gevecht is. Het moet leuk zijn! Ik heb nu een nieuw paard op stal en daar gaat alles zo makkelijk mee. Ga iedere dag met plezier naar stal!
Dus mijn advies: paardje verkopen en op zoek naar een paard waar het gewoon lekker ongecompliceerd mee gaat.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 14:21

Best heftig sommige reacties..
Nee ik heb er niet voor getekend, maar ik wel nog wel even de goede vrede bewaren. Misschien is het ook wel te overleggen, maar in principe mag het niet. Maar zoals lotte inderdaad zegt, kan ik de tijd geld en moeite nog wel op brengen?

Gister heb ik weer fijn kunnen rijden. Wel het slofje eraan gehad, maar op een erg losse stand en die heb ik ook niet nodig gehad. Wel al van het begin af aan brutaal gereden, ik denk dat het probleem voor een groot gedeelte daar aan ligt. Als het goed gaat ga ik natuurlijk niet zo brutaal rijden maar lekker rustig instappen, rustig lang teugeltje indraven dat soort dingen. En dan pakt hij me.
Vandaag maar weer eens wat anders. Longeren of losspringen of zo..

Bedankt voor alle reacties en pb's!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:48

hey,

ik weet hoe het voelt ik heb het zelf ook heel erg met mijn paard. Hij kan zo ontzettend goed lopen bewijst het zelf steeds vooral tijdens mijn lessen. maar kan ook zo in verzet gaan kop erop niet willen ontspannen, tegen de hand zijn. alles wat jij vertelde leek het precies mijn paard wel. Ik zit ook met het idee wat moet ik nou. verkopen en opzoek naar een ander paard of doorgaan en kijken of hij wel beter gaat lopen?Ik heb de mijne al vanaf dat hij 7 maanden oud was en is nu 5 jaar. Ik heb hem zelf ingereden en toen liep hij super. tijdens mijn zwangerschap (was diesel 4 jaar) is hij gereden door een ander meisje die hem letterlijk in de knoop heeft getrokken (hoorde ik achteraf van andere en kwam er zelf ook achter toen ik hem weer ging rijden).

ik ga dit topic iig wel volgen voor de tips. misschien heb ik er zelf nog wat aan. ik zit er ook aan te denken om hem te laten corrigeren op een gediplomerde stal

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:30

Een paard pakt zijn ruiter nooit terug als hij de kans krijgt,een paard gaat ook niet zomaar in verzet.Er IS altijd wel IETS aan de hand,je moet voor jezelf nagaan wat het is.

Nogmaals vaak zit het probleem bovenop,dus zorg voor een goede instructie {wat lastig is begrijp ik,maar zo belangrijk!} en wees pas tevreden als er duidelijke verbetering inzit bij de in structie en zoek anders weer verder.Je kunt wel een ander paard kopen,maar ook daar kom je weer problemen mee tegen,dat hoort bij de sport.Pas als je problemen weet op te lossen word je een beter ruiter.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:00

Het enige wat ik je kan zeggen is luister naar je gevoel. Wil je er mee doorgaan ja of nee? Je bent al een tijd bezig 2 jaar is niet niks! Dus meid volg je gevoel hier mee! Succes met je beslissing.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:08

Hoe je nu al 2 jaar bezig bent is dus niet effectief voor jou en je paard, tijd om uit te zoeken wat dat dan wel is.
Door mijn toenmalige "probleempaard" ben ik op andere manieren gaan trainen die ik anders nooit geprobeerd had, geloof me ik wil niet anders meer... dus geef niet op en zoek verder er zijn tenslotte veel meer wegen naar rome.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:17

Je hebt niet de mogelijkheid om een andere instructrice naar je stal toe te laten komen, maar kun jij dan niet ergens anders gaan rijden en daar een instructrice naar toe laten komen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:33

Nijn schreef:
Je hebt niet de mogelijkheid om een andere instructrice naar je stal toe te laten komen, maar kun jij dan niet ergens anders gaan rijden en daar een instructrice naar toe laten komen?

Dat zou ik dus ook doen, paard op de trailer naar elders. Een GOEDE instructrice het paard een half uur laten rijden, dan jij erop en een half uur les.

Ik moet zeggen dat ik het een waanzinnige regel vind bij jullie op stal, de ene durft niet en de andere is niet goed. Tja, als ze zo'n eis stellen zullen ze toch een ruim aanbod van goede instructeurs/ruiters moeten kunnen bieden. Overigens is er met de meeste stallen toch wel wat te regelen in dat opzicht. Ik heb een tijd ergens gereden, waar de instructeur mij geen aanwijzingen durfde te geven (reed onder mijn niveau, maar had vast wel iets zinnigs kunnen zeggen, maar goed) en toen mocht ik ook iemand van buitenaf laten komen, mits ik per keer een kleine vergoeding betaalde. Ik zou dus toch je stalhouder nog eens aanspreken Knipoog

Ik las trouwens dat het een merrie is. Heb je al eens een dagboekje bijgehouden om te kijken of er regelmaat zit in de perioden? > hormoonschommelingen Knipoog

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:03

Ja die regeling snap ik ook niet zo goed. Die andere instructie is in hun ogen wel goed, maar past gewoon niet bij mij. Heel misschien dat er wel wat te regelen is, maar er zijn al verscheidene mensen weg gegaan om deze reden.

Ik heb wel de mogelijkheid om bij die instructeur thuis te lessen. Ik heb alleen wel het probleem dat ik zelf geen trailer heb. Die kan ik wel regelmatig lenen, maar af en toe ook niet.. Zoals dit weekend niet. Ik wil liever ook niet zo afhankelijk zijn. Kan moeilijk elke week een trailer lenen Lachen

Het is trouwens geen merrie Knipoog
Laatst bijgewerkt door _Deco_ op 04-06-08 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:04

Elisa2 schreef:
Een paard pakt zijn ruiter nooit terug als hij de kans krijgt,een paard gaat ook niet zomaar in verzet.Er IS altijd wel IETS aan de hand,je moet voor jezelf nagaan wat het is.

Hoe verklaar jij dan die periodes?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:06

Ben benieuwd op welke stal jij staat zeg Bloos

Heb je geen andere stal/vereniging in de buurt waar je te paard heen kan zodat je daar kunt lessen?

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:11

Tja zoals ik het zie heb je gewoon betere begeleiding nodig.
Je geeft zelf aan aan dat op momenten dat hij lastig wordt je hem er niet doorheen rijdt maar juist een paar stapjes terug doet. Dat is niet goed. Je paard bepaalt de spelregels en iedere beetje fatsoenlijke instructeur zal daar nooit mee akkoord gaan. Jij bepaalt! Niet andersom. Dan kan er natuurlijk een conflict situatie optreden en juist dan heb je een vakkundig instructeur nodig die dat op een veilige goede manier voor paard en ruiter weet op te lossen.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:21

Als je een klik met je paard hebt. Dus op de grond en niet zo zeer in het rijden. Dan zou ik doorgaan. Goede begeleiding en met veel rust de problemen oplossen.
Als je met tegenzin naar je paard gaat, niets met hem hebt. Geen band, niets. Dan zou ik snel stoppen. Dan gaat het nooit wat worden.

En een band heb je niet per se als je met het paard de sterren van de hemel kan rijden. Een band kun je ook alleen op de grond hebben. Als het paard een plekje in je hart heeft, dat voel je zelf.
Als je dat niet hebt, dan heeft het geen zin.

Je doet het voor je lol, soms wel met wat tegenslag, maar diep van binnen moet je wel blij zijn met het paard. Anders gaat het niet lukken.

Persoonlijk zou ik mijn paard nooit verkopen. Ook al zou ik nooit meer op hem kunnen rijden. Daar is mijn band met hem veel te groot voor.
Ben heus wel eens jankend van hem afgestapt omdat het allemaal niet wilde lukken. Maar als hij dan de volgende dag weer hinnikend van achter uit de wei naar me toe gegallopeerd kwam, was ik alle ellende vergeten. Dan ging ik maar weer gewoon een buitenrit maken, of lekker zonder zadel pielen. Er zijn altijd ups en downs, maar als je niet meer met plezier naar je paard toegaat, dan verdient zowel het paard als jijzelf iets anders.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:41

Nicole10 schreef:
Elisa2 schreef:

Hoe verklaar jij dan die periodes?

Ik kan ze niet verklaren,maar jij wel,jij moet op zoek gaan of er iets anders is in die periodes..ben je zelf bijvoorbeeld gespannener,loopt hij dan langer of korter buiten,begint het nadat het 1x fout is gegaan? Dat soort dingen moet je allemaal gaan uitsluiten,paarden hebben echt wel een karakter hoor,begrijp me niet verkeerd.Maar 90% van de gevallen is oplosbaar.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:40

Ik neem zelf het africhten en corrigeren van verschillende paarden voor mijn rekening en dit gaat goed, alleen met mijn eigen merrie kan ik niets. Ik zit al twee jaar op hetzelfde niveau, wat neerkomt op 0,0. Voor mij is mijn grens al héél lang overschreden, maar in tegenstelling tot mijn vorige paarden wil ik deze niet kwijt. Het is geen spectaculair paard of dergelijke, ik weet ook niet waarom ik haar per se wil houden. Ik heb haar al twee keer in training gehad bij andere ruiters, twee keer kreeg ik een paard terug wat nog slechter gereden was dan ervoor en nog sterker in de hand was. Nu heb ik heel toevallig vandaag iemand ermee laten rijden, eigenlijk een springruiter maar met een heel goede dressuurbasis- springen met mijn paard lukt wel, maar dressuur komt neer op hoofd in de lucht, verzet en rennen- en voor de allereerste keer zag ik mijn paard echt volledig ontspannen en toch nageeflijk lopen (meestal gaat ontspanning alleen maar samen met lange teugel en stappen). Eenvoudige dingen waar ik al lang problemen mee heb zoals de travers, kreeg zij gewoon zomaar uit mijn paard. Deze zomer gaat mijn paard twee maand bij haar in training en eigenlijk is dat mijn laatste hoop. Als het daarna nog niet lukt vrees ik toch echt dat ik zal moeten verkopen, want aan een weidepaard heb ik zelf niets. Is ze overigens ook niet geschikt voor, gezien haar zonne-allergie en behoorlijk associaal gedrag naar andere paarden toe e.d.

Zo'n grens is persoonlijk. Een normaal persoon had mijn paard al lang verkocht, en ik zou dat normaal gezien ook al gedaan hebben. Maar aangezien dat paard op 11 jaar tijd al 7 verschillende eigenaars gehad heeft (handelaars niet meegerekend), voel ik me schuldig alleen al bij de gedachte dat ik me soms afvraag of ik haar niet beter weg zou doen. Normaal gezien ligt mijn grens op een jaar proberen, is er in een jaar tijd naar mijn mening te weinig vooruitgang en verwacht ik niet dat die er snel zal komen dan kijk ik uit naar een ander paard.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:40

Xlu ik hoop voor jou en je paard , dat dit jullie doorbraak wordt , en vind je bijzonder in het geduld en naar de mogelijkheden kijken.
Blijkbaar ben je de eerste die het paard al wat langer heeft( als 8 ste eigenares) Succes

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:39

@ Ceesje: bedankt, ik hoop zelf ook dat dit eindelijk eens dé oplossing gaat zijn, want zelf zie ik het wat de dressuur betreft niet meer zo zitten. Ik weet niet wat ik nog kan doen, ik heb al op verschillende manieren geprobeerd haar te rijden maar ik moet ergens een essentiële fout maken die anderen mensen ook maken als ze met haar rijden, uitgezonderd de ruiter van eergisteren. Langs de ene kant zou ik bijna stikjaloers moeten zijn op die persoon omdat zij er na een kwartiertje rijden meer mee kan dan ik in twee jaar, langs de andere kant ben ik gewoon zo ongelofelijk blij dat ik eindelijk iemand gevonden heb die ermee kan rijden dat jaloezie nog niet eens in me opkomt.

Lijkt me sowieso voor iedereen die echt problemen heeft altijd een goede optie, iemand zoeken die echt heel goed met je paard kan rijden, die ruiter genoeg tijd geven (met een paar weekjes bereikt die immers niets) en dan kijken of het voor jou nog steeds niet gaat. Toch als je zelf een klik met dat paard hebt. Loont wel de moeite als het effect heeft. Die klik is er bij mij en mijn paard onder zadel momenteel al een tijdje niet meer, maar hij is er ooit wel geweest. Deze kans geef ik m'n paard dus nog, als het dan nog niet lukt heb ik er zoveel tijd en geld ingestoken dat het eigenlijk ook niet meer de moeite zal lonen om nog verder te proberen en dan begrijp ik ook wel dat al dat geld voor niets geweest is. Langs de andere kant is er dan niemand die als je je paard verkoopt kan zeggen dat je het niet geprobeerd hebt!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 21:11

Christah schreef:
Als je een klik met je paard hebt. Dus op de grond en niet zo zeer in het rijden. Dan zou ik doorgaan. Goede begeleiding en met veel rust de problemen oplossen.
Als je met tegenzin naar je paard gaat, niets met hem hebt. Geen band, niets. Dan zou ik snel stoppen. Dan gaat het nooit wat worden.

En een band heb je niet per se als je met het paard de sterren van de hemel kan rijden. Een band kun je ook alleen op de grond hebben. Als het paard een plekje in je hart heeft, dat voel je zelf.
Als je dat niet hebt, dan heeft het geen zin.

Je doet het voor je lol, soms wel met wat tegenslag, maar diep van binnen moet je wel blij zijn met het paard. Anders gaat het niet lukken.

Persoonlijk zou ik mijn paard nooit verkopen. Ook al zou ik nooit meer op hem kunnen rijden. Daar is mijn band met hem veel te groot voor.
Ben heus wel eens jankend van hem afgestapt omdat het allemaal niet wilde lukken. Maar als hij dan de volgende dag weer hinnikend van achter uit de wei naar me toe gegallopeerd kwam, was ik alle ellende vergeten. Dan ging ik maar weer gewoon een buitenrit maken, of lekker zonder zadel pielen. Er zijn altijd ups en downs, maar als je niet meer met plezier naar je paard toegaat, dan verdient zowel het paard als jijzelf iets anders.

Een klik is er zeker wel, anders had ik hem al lang weggedaan. Meestal ga ik wel met plezier er naar toe.
Ik heb besloten om het nog even te proberen. Het is de afgelopen week weer zo goed gegaan. En hij is ook absoluut niet gevaarlijk of zo, hij bokt niet en probeert me dr ook niet af te hebben. Af en toe gaat hij in staking maar verder niet.. Daarnaast vind ik het ook wel lekker om mijn ontspanning bij de paarden te hebben, al kom ik er soms gestressed vandaag hihi. Ik kom straks wel in tijdnood denk ik, dus ik ga rustig op zoek naar iemand die hem 2 x per week kan doen. Wel iemand die stevig in zn schoenen staat natuurlijk Clown

Bedankt voor alle reacties!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:54

Moeilijk dilemma, verkopen of doorgaan. Maar jij bent de enige die die keus kan maken, luister naar je gevoel en beslis dan.

Ik weet wel een beetje waar je het over hebt. 18 jaar geleden ben ik bij de manege begonnen met rijden en ik was best fanatiek. Maar een paar jaar geleden kreeg ik steeds minder zin en uiteindelijk was het zo dat ik maar op de klok bleef kijken wanneer de les afgelopen was. Toen ben ik op zoek gegaan naar een vz paard en ik heb er weet ik hoeveel gezien. Uiteindelijk ben ik bij een stalhouder terecht gekomen die bruiloften en begrafenissen rijdt met friezen. Dus ik ging voor een fries en ging naar huis met een schimmel. Vlak voor ik kwam had de baas een span schimmels gekocht en daar was nog geen verzorger voor, dus dat werd mijn taak. Het waren een grote lompe ruin en een hele bange, schuwe merrie. Na een tijdje werden 2 paarden me teveel en ik moest kiezen. Ik weet niet waarom en hoe, maar ik heb voor de merrie gekozen. Maar ik heb zo vaak geschreeuwd dat ik er mee stopte...het enige wat ze deed was rennen. Als ze gewassen moest worden voor een bruiloft, wilde ze niet op de wasplaats staan, ze was panisch voor het water en wilde weg. Ze ging dan net zo lang hangen tot of het touw brak of de clip van het touw kapot ging, tot het halster kapot schoot of tot de ring uit de muur getrokken was. Ze rende dan in blinde paniek naar stal terug en het maakte niet uit of er dan een mens in de weg stond of een kruiwagen, die gingen toch wel opzij als er 600 kilo paard aan kwam rennen.
Ook was/is er niet op haar te rijden, opzadelen is geen probleem, opstappen ook niet, longeren met losse beugels ook niet, maar je moet niet je benen aanleggen en aandrijven. Dan gaat ze compleet uit haar pan en wil je er af hebben. Gelukkig heb ik het zelf niet geprobeerd, maar ze heeft vorig jaar wel m'n schouder uit de kom getrokken. Zij schrok van een geluid en wilde wegrennen, maar ik had haar vast....

We zijn nu 2,5 jaar verder en ik ben helemaal verliefd op m'n wijffie. Het is zo'n wereldpaard...ongelofelijk. Ik kan niet omschrijven hoe speciaal ze voor me is...ze is m'n alles. Ook al zal ik nooit op haar rijden, dat maakt me niet uit. Ik ben enorm blij dat ik haar ben tegengekomen en dat ik voor haar mag zorgen. Ik word gelijk weer vrolijk als ik haar koppie met te grote oren zie...
*veegt de tranen van m'n wangen*
Ze heeft nog steeds haar moeilijke momenten, maar gelukkig zijn er veel meer goede tijden dan moeilijke momenten. Zucht, ik ben verliefd...

Je moet voor jezelf uitmaken wat belangrijk voor je is. Maar jij bent de enige die de beslissing kan maken, jij en niemand anders. Luister naar je gevoel, dan komt het goed....

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:37

Weer in een moeilijke periode nu Nicole? Ach gut

Pfff je hebt het wel te pakken met de paarden zeg, na je koetje en nu Ush.

Ik vind jullie een leuke combinatie, je bent eerlijk tegen over hem met rijden. Je probeerd verschillende dingen uit en zorgt voor genoeg afwisseling. Potentie heeft Ush zeker.

Wat het is en hoe het werkt en waarom, dat weet ik niet. Wel zag ik dat Ush nog jong is, qua bespiering / lijf en qua hoe hij reageerd.
Ik heb hem alleen nog nooit gezien op een staak moment.

Het punt van dat je paard zich afsluit en je niet meer doordringt komt me bekend voor. Lorna doet dat precies het zelfde. Daardoor heb ik met haar soms ook dippen dat ik denk: wáarom doe ik dit nog?!?
Gelukkig zijn na 2 jaar de dippen minder. Ik ríjd Lorna nu, geen gez.eik of gezeur, ik rijd 'er gewoon.
Soms nog wel dagen dat ik na een half uurtje 'rijden' van 'er afstap omdat ik niet meer bij 'er doorkom en ze zo vol spanning zit.

Heb ik het 'voordeel', ze is mn vzpaard, Ush is jou eigen paard.

Qua grens / keuze maken: goed voelen en voordelen / nadelen op een papier zetten. Ze gewoon echt tegen over elkaar zetten en dan wegstrepen.
Misschien na zo'n poos uitproberen iets anders proberen, stoppen dan maar. Maar misschien als je het bekijkt dat je ziet dat de dippen steeds íets minder zwaar worden.

Nicole, succes meid Lachen en foto's maken kom ik zeker doen van de zomer, tussen mn werk door Knipoog