Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yinka schreef:@ Claudia, als ze gaat wisselen hou ik daar rekening mee met rijdenDesnoods stap ik tijdelijk over op bitloos, als ze daar geschikt voor is
malloesje schreef:Ik vind 3 jaar persoonlijk nog erg jong en dan met name bij grote en lange paarden. En als ik lees dat sommige mensen hier een 3 jarige 5 á 6 keer rijden krijg ik daar best een beetje rillingen van.
sander_lotte schreef:malloesje schreef:Ik vind 3 jaar persoonlijk nog erg jong en dan met name bij grote en lange paarden. En als ik lees dat sommige mensen hier een 3 jarige 5 á 6 keer rijden krijg ik daar best een beetje rillingen van.
Ik ken een meisje dat nu 2 pony's heeft van 2 jaar. Ze rijdt er IEDERE dag op, volop springen zelfs. Dit noem ik pas echte mishandeling...
Dan heb ik nog liever 5 keer per week rustig rijden met een 3-jarige...
Met dat meisje heb ik nu wel geen contact meer, tegen zulk gedrag t.o.v. paarden kan ik echt niet
sander_lotte schreef:@ Claudia: Je hebt groot gelijk.
Ik heb nu mijn twijfels over mijn pony, of hij nu 2 is of 3... Volgens de vorige eigenaar is hij 2, maar vele mensen die ik ken zeggen dat hij best 3 kan zijn, omdat zijn staart en manen al zo mooi uitgegroeid zijn.
Ik heb zijn staart gisteren zelfs moeten knippen, die hing op de grond...
Dit is nu wel een belangrijk zaakje om te weten of ik hem zadelmak kan gaan maken of niet, maar bij twijfel kan ik best nog even wachten... Ik ben in ieder geval de fokker aan het zoeken, dan kom ik er misschien achter.
Claudia__ schreef:Ik zou in ieder geval nog even wachten, tot dat je wat meer zekerheid hebt over de leeftijd. Beter later beginnen (hoewel 3 natuurlijk gewoon normale leeftijd is) dan te vroeg, toch?
Maar als ik hem eens nodig heb, zal ik het zeker vragen! Ik ga ook eens rondkijken naar mensen die er verstand van hebben(of dat toch denken
) en kijken wat de meningen zijn...
(hoewel ik toch dolgraag aan de slag zou willen met hem
)
5 a 6x in de week een half uur tot drie kwartier niet...Hoewel ik wel een verschil zie tussen in de bak of reacreatief...als je recreatief een uur gaat hobbelen vind ik dat anders dan een uur in de bak.femmefatale1 schreef:Nee, doe het liever lekker rustig aan.. zo hou je em fris in zijn hoofd..

Vind er niet zoveel aan dus pak liever de fiets voor een stukje rechtuit scheuren.