Als je het vraagt op bokt, ben je er niet klaar voor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMaaike17

Re: Als je het vraagt op bokt, ben je er niet klaar voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:00

persoonlijk vind ik dat je het inrijden van paarden moet overlaten aan mensen die er verstand van hebben!! bij veel handelstallen maken ze het paard niet eens zelf zadelmak!

Als mensen mij vragen zeg ik: vraag een ruiter die in de paardensport werkt (dit kost geld maar dan kan je je paard niet verpesten!!)

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:21

ik vind het goed dat mensen inzien dat ze er misschien nog niet klaar voor zijn en dat ze daarom hulp inroepen,
dat vind ik beter als mensen die maar wat aanklungelen met het paard.

of dat nou via internet is of irl, je krijgt op deze manier toch ervaringen mee van anderen waar je een hoop uit kunt halen.

verder geloof ik dat mensen die misschien al wel 6 paarden succesvol hebben ingereden, dat die bij het 7e paard iets tegenkomen waar ze geen raad mee weten, dan is het toch juist goed om hulp in te schakelen?

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:01

daar heb je een punt!! maar vaak gaat je paard dan naar een handelstal, en daar lopen meestal meerdere ervaren mensen die ervoor geleerd hebben!! maar er zit zeker wat in!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:43

Ik denk dat voor het merendeel van de gebruikers hier geldt dat het beter is om het door proffesionele (of in ieder geval met veel ervaring)mensen te laten doen. En ik denk dat je wat dat betreft wel gelijk hebt met mensen die het vragen, die zijn er niet klaar voor, want die hebben er blijkbaar ook nog geen ervaring mee.

slimshady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:49

extra bevestiging kan geen kwaad toch, naast rotte appels vindt je ook altijd expertise...

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:55

Da's zeker waar!! maaar denk dat je op bokt op het verkeerde adres bent;) iedereen denkt er toch anders over en je krijgt veel te veel verschillende adviezen, als je het dan zelf doet vind ik dat je het met iemand moet doen die er verstand van heeft (als ben ik nog steeds een voorstander van het laten doen Knipoog maar dat staat hier even los van)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:59

Het ligt een beetje aan de reden dat iemand een vraag stelt. Ik denk dat er ook veel mensen zijn die gewoon naar ervaringen vragen. Ik vind het vaak ook gewoon leuk om te lezen wat jullie in een bepaald geval zouden doen. Dat wil dan nog niet zeggen dat ik alle tips ga opvolgen. Maar mensen die van niks weten en door middel van de antwoorden op Bokt een paard willen inrijden, die zijn er inderdaad niet klaar voor!