Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BrittKitt schreef:Waarom? 55 kg is niet zwaar, maar daarmee ga je toch ook niet op een shet zitten om maar even te zeggen?

), aangezien mijn paard precies hetzelfde deed toen hij terugkwam van het beleren voor mennen.. Stijgeren, bokken, tegen het bit inkomen, bokken naar het been, alles eng vinden etc.
Gevolg: Zodra ik iets vroeg.. omhoog komen.
Succes!
karakter paardje heerlijk!
BrittKitt schreef:Elma; haflingers zijn nou eenmaal iets steviger en grover dan een ielig welshje, ook al staat deze wel goed in zn spieren. Dat scheelt al een hoop!
Vooral doen! Veel succes. 

Elma_ schreef:BrittKitt schreef:Elma; haflingers zijn nou eenmaal iets steviger en grover dan een ielig welshje, ook al staat deze wel goed in zn spieren. Dat scheelt al een hoop!
Ik lees net dat het een arabier is?
Heb je weleens plaatjes bekeken, van arabiertjes die bepakt en bezakt met een volwassen man door de woestijn moeten racen ???
Saul schreef:BrittKitt schreef:Waarom? 55 kg is niet zwaar, maar daarmee ga je toch ook niet op een shet zitten om maar even te zeggen?
uh deze snap ik niet? Vergelijk je mijn pony nu met een shet? Ik denk dat daar wel verschil in zit..
Mijn pony is tussen de 1.30 en 1.33
Saul schreef:Polly kei bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan
Ik heb er altijd sowieso een dag tussen zitten, tussen het "zware" mennen en het rijden
Echt lange ritten hebben we ook nog niet gemaakt, we moeten nog veel oefenen, maar dat komt helemaal goed
Silence schreef:Ik vind het flauw dat een bokker begint over dat andere naar zichzelf moeten kijken.
Inderdaad, ik ben ook niet de dunste, maar hou daarin wel rekening met mijn paard.
Ik doe geen dingen die overduidelijk niet kunnen.
Ik doe veel andere dingen dan rijden, omdat we daar ook veel plezier aan kunnen beleven.
En ik merk ook dat mijn paard gelukkig is zoals we het doen.
Beide zijn we geen dressuurtypes en halen veel meer plezier uit het samen bezig zijn.
Sinds ik me volledig op het grondwerk heb gestort met hem, is hij compleet veranderd.
En nee, niet omdat hij nu van het rijden af is, maar omdat hij de basis miste. Geen vertrouwen in mensen, niks niet.
En ik plaatste vroeger geregeld topics bij HAW (toen ik zijn geschiedenis nog niet zo uitgebreid kende) en ik heb nooit te horen gekregen dat ik te zwaar of te groot ben en dat ik altijd een blij kijkend paardje onder me heb. En waarom kreeg ik dat negatieve niet te horen, omdat het plaatje verder goed was/is. Omdat ik een combinatie vorm met mijn paardje waar toch 99.9% van de mensen over te spreken is. Ondanks dat ik geen meisje van van 50kg.
Ik hou ook rekening met het plaatje en of het lukt bij mijn paardje.
En ik ben niet zo eigenwijs. Als ik echt te groot zou zijn, ging hij of weg of we gingen andere dingen doen.
Ik zou niet keihard roepen dat hij nooit weg zou gaan, puur uit eigen belang, omdat ik hem niet zou kunnen missen en alleen maar naar mijn eigen plezier kijk.
En dat vind ik dingen die je ook mee moet laten spelen. Kijk naar de reactie en lichaamstaal die het paard uitstraalt.
En daarbij komt dat mijn paard standaard 2x per jaar geheel gecontroleerd wordt.
Iets wat imo iedere paardeneigenaar zou moeten doen.
Naast een smid en DA een osteopaat hebben.

Zal niet misstaan op een wedstrijdje mennen