Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
robinelma schreef:als je bij mij op stal had gereden en ik had gezie ndat je hem dan een ruk in zn mond gaf, had ik je hoogstpersoonlijk van et paard afgetrokken
Zwerte schreef:Het is idd een reactie van de ruiter, op zo'n moment is het erg lastig om na te denken voordat je wat doet, met zo'n gigabok heb je daar geen tijd voor en reageer je gewoon. Vind het wel knap dat ze is blijven zitten maar vind het persoonlijk ook niet prettig om met de teugels op te vangen. Ben het dus ook met robinelma mee dat je het moet proberen te voorkomen!
Zelf rijd ik op de manege regelmatig op een paard die veel bokt en als je deze dan een ruk geeft kan je er nog een rotbok achteraan krijgen! Dus ja, ik laat de teugels losser als een paard in protest gaat! En denk eerst na wat IK fout deed! Ik vind het niet eerlijk voor het paard want zoals ik al eerder zei is er echt wel een reden voor. Iedereen zegt hier "had hij zich maar moeten gedragen" etc en niemand bedenkt zich dat het misschien een reactie op de ruiter is? Waarom geeft iedereen toch altijd het paard op de schuld terwijl het meestal aan de ruiter ligt?

Mellanii schreef:ik vind het oke om een paard een ruk in de mond te geven als hij ervandoor gaat, misschien wel 2 of 3 of ik trek hem zo hard om dat hij nergens heen kan gaan!
kom nou, ga het paard een beetje laten bepalen wanneer hij mag bokken en wegrennen en dergelijk?
Nou dan kom je dus echt nergens als je het paard maar laat uitzoeken waar hij zin in heeft!
Dus ja van mij een ruk in z'n mond geven als hij ervandoor rent! tuurlijk waarom niet!
Mellanii schreef:JAa heerlijk doe er maar meteen in!!!
kom op zeg, leef je in je penny wereld?
tuurlijk is het zielig als ze bang zijn en wegrennen.
Maar jij kent dat paard helemaal niet, en die van mij ook al HELEMAAL niet dus ga nergens over oordelen ja!
Laat jij hem lekker rennen en bokken dan?
Nou ik heb vaak genoeg in het ziekenhuis gelegen dus heb het wel aangeleerd om strenger te zijn ja!
Jij nog veel plezier met je paarden
Mellanii schreef:ik vind het oke om een paard een ruk in de mond te geven als hij ervandoor gaat, misschien wel 2 of 3 of ik trek hem zo hard om dat hij nergens heen kan gaan!
kom nou, ga het paard een beetje laten bepalen wanneer hij mag bokken en wegrennen en dergelijk?
Nou dan kom je dus echt nergens als je het paard maar laat uitzoeken waar hij zin in heeft!
Dus ja van mij een ruk in z'n mond geven als hij ervandoor rent! tuurlijk waarom niet!

Mellanii schreef:haha
kom mij even vertellen hoe ik met paarden om moet gaan joh,
denk dat ik er toch veel meer als jou afweet,
Jij vind dat als een paard wegrent je geen ruk mag geven of omtrekken?
Maar is goed, als jij zo'n groot ego hebt dat je alles beter weet
succes

Mellanii schreef:haha
kom mij even vertellen hoe ik met paarden om moet gaan joh,
denk dat ik er toch veel meer als jou afweet,
Jij vind dat als een paard wegrent je geen ruk mag geven of omtrekken?
Maar is goed, als jij zo'n groot ego hebt dat je alles beter weet
succes
aadjepower schreef:Doe is allemaal even rustig ik heb dit verhaal al meer als 10 keer gelezen en over dat in ze mond rukken, ik had deze bok niet verwacht, toen hij was 'neergekomen' van deze sprong had ik mijn handen al op het zadel vastgeklemd en heb ik hem netjes omgetrokken naar waar ik hem wou hebben.
Thuis doet hij dit normaal gesproken nooit, alleen als hij iets eng vind of omdat hij gewoon heel erg opgewonden is en het allemaal erg leuk vind, .
Dit is gewoon een soort ontploffing van hem.
Maar toch hoort hij dit neit te doen en mag hij best is een keer een rukje in ze mond krijgen.
Het ligt denk aan ons allebei, we waren allebei erg gespannen het was onze eerste wedstrijd buiten.

robinelma schreef:nope, Robinelma leeft in de wereld, waar de paardjes niet in hun mond gerukt hoeven te worden als ze in paniek raken

mobick schreef:Ik vind het een ontzettend leuk paardje. En inderdaad je mag best wat trotser zijn met zo'n paard onder je kont.
Verder vind ik het frapant dat er gesproken wordt over een 'pittig' paard. De foto's welke ik zie vind ik absoluut niet schokkend en ik zie een paard en ruiter met een storinkje in de communicatie, volgens mij weet de ruiter dit zelf ook, en komen ze hier best samen uit!
Veel succes!