Pharaon (uhu, die wannabe-welsh-hengst) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Pharaon (uhu, die wannabe-welsh-hengst) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:04

ho ho SONY en horsie, doe eens rustig. Nerwen bedoelde het helemaal niet aanvallend. Was als grapje bedoelt. Nerwen en ik zitten samen in de PP en daar hebben we nu eenmaal allemaal sarcastische humor Knipoog Was absoluut niet aanvallend naar horsie bedoelt, daar durf ik bmijn hoofd op te zetten. Misschien is Nerwen zelfs een beetje beschermend Knipoog

En idd, Pharaon heeft al de nodige springervaring. Zijn record (ons record eigenlijk) staat op 80 cm. Daar boven op hebben Phara en ik al aardig wat watertjes doorzwommen en daar is zeker Nerwen heel goed van op de hoogte. Lachen

Claudia: idd, ik kijk uit, ben zuinig op hem. Als ik merk dat hij moeite krijgt met me rijd ik hem niet meer. Lachen

Bizzybijtje ik weet heel goed hoe bokt is maar als er gedreigd word met naar de dierenbescherming bellen word het voo rmij een beetje gortig als ik 20x heb uitgelegd hoe de vork in de steel zit. Knipoog En wees maar niet ongerust, zit al lang genoeg op bokt mijn vrouwtje te kunnen staan en te weten hoeveel ik me er van moet aan trekken. Kennelijk verliezen bokkers hun "humor" wel een beetje want die verwijzing was eerder als grap dan als belediging bedoelt. Ik weet dat die bokkers het beste voor hadden met de pony.

lola klopt! Lachen hij kropt wat op.

Megacarmen; Heb drie van die gevallen op stal staan Haha! Ik maak me daar dus ook absoluut geen zorgen om. Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:09

Tja op mij kwam het ook een beetje banketstaaf over haar bericht. Een andere bokker weet niet wat jullie in de pennypatrouille voor humor hebben en doen. Lachen Snap best dat ze voor je op wil komen maar komt een beetje raar over zo.

Groetjes Knipoog

Ben jij trouwens een Nederlandse die in belgie is gaan wonen?
Sorry als net zo is maar vriendlief wil na Belgie verhuizen en zit nu met allemaal vragen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:35

SONY schreef:
Inderdaad zeg Nerwen dus omdat iemand gewoon iets vraagt en jij toevallig de TS kent wil je dat even showen? Het is een normale vraag en jij reageert als een gefrustereerd kind van 12...

Wat wil je met je reactie bereiken even uit de hoogte doen? Even slijmen bij de TS? Even laten zien dat je de TS en de pony zo goed kent?

Hoe moet een andere bokker nou weten vanaf een foto wat er allemaal met de pony gedaan is e.d. ?! Mischien weet jij dat (en dat wil je op een hele kinderachtige manier laten zien Slapen ) maar een andere bokker weet dat niet en die stelt een normale vraag. Dan kun je toch gewoon normaal reageren? Bijdehand gedoe zeg...

Kan je het niet aan de TS zelf over laten een normaal antwoord te geven inplaats dat jij dat voor haar doet? Als je dat al doet doe het dan even op een normale manier zeg... Rolleyes

Klopt, ik ben een gefrustreerd kind van 12 Ja En ja, ik wil zeker even slijmen bij de TS, even laten zien hoe veel ik weet over haar en haar pony en hoe goed we elkaar kennen enzo Ja En ik mag heel graag kinderachtig reageren.

Verder vind ik het geweldig om jullie allemaal op de kast te krijgen, wat ook heel goed lukt. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht Moet ik eens vaker gaan doen! *onthoud*

Anyway, even serieus, mijn bericht was helemaal niet aanvallend bedoelt. Eerder als geintje, beetje de draak steken met die overserieuze reacties altijd op HAW. Was niks persoonlijks verder. Dat jullie dat gelijk zo persoonlijk opnemen is jullie probleem. Soms moet je ook gewoon lol kunnen hebben met je pony. Dat het plaatje dan niet perfect is, nou en. Als de pony het niet leuk had gevonden dan had ie echt niet gesprongen. En een grondbalk is ook niet zaligmakend. Daarbij maak ik de TS al heel wat jaartjes mee op Bokt en zodoende weet ik aardig wat over haar pony.

En trouwens, als ik het niet eens ben met haar of hoe ze met haar pony's omgaat, dan krijgt ze het ook te horen. Dus ik houd haar echt niet altijd de hand boven het hoofd. Daarbij is ze heel goed in staat om zelf van haar af te bijten Lachen

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 00:04

SONY schreef:
Na zou prettig vind ik de foto's er niet uitzien. Het lijkt alsof je de hele tijd loopt te trekken aan de teugels. En tja in je vorige topic op de filmpjes zie je ook dat je drijft en teglijkertijd tegendruk met de teugels geeft waardoor je pony in verzet gaat en vervolgens omhoog komt.

Het ziet er al wel stukken beter uit hoor daar niet van, maar wat ik van de foto's kan zien dat je toch wat meer ruimte van voren moet geven.

En tja over het springen, flink aan je houding werken. het lijkt een beetje alsof je een smoesje verzint ''foto uit de verkeerde hoek'' ''lijkt zo'' e.d. tja is foto dus kan niet echt oordelen maar zou er wel aan werken.

Leuke pony is er onder die wol vandaan gekomen trouwens. Knipoog

Succes

Ik ben het -hoe eerlijk ik ook moet zijn- hier echt mee eens. Ik vind het een onvriendelijk beeld geven. Zoiezo zit je martingaal te strak? Ik zie liever het neusje er meer uit want nu ziet het er allemaal erg ''opgekropt'' uit. Aan je houding moet nog veel verandert worden, daar zal ik maar eerst aan gaan werken voordat je gaat springen. Ik zie dat je helemaal niet mee komt en op de hals van je pony leunt. Zoals ik nu op de foto's zie hinder je hem erg (mischien zijn het moment opnamen's) Overigs zit het er op de foto's allemaal wat gespannen uit en op sommige foto's zie ik een weggedrukte rug.

Goed dat je een kleiner ruitertje heb gezocht voor deze leuke pony. Alhoewel ik je lengte niet heel erg storend vind. (Behalve je houding dan) En voor de duidelijkheid, dit is niet aanvallend bedoelt. Ik geef gewoon mijn mening Knipoog

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 05:25

Hihi zal dit tipic ook de 25 pag halen Vork
Nee maar ik vind jullie 2 juist hardstikke leuk.
probeer wel je hakken uit te drukken en voor je te kijken.
je kijkt voor naar zijn hals e.d.
Hij mag iets langer worden in zijn hals maar dat komt wel. Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:21

Je zegt dat je teugels loshangen, maar op de foto's kan ik eerlijk gezegd niet zeggen dat er een boogje inhangt ( op sommige wel natuurlijk ),
maar bij 4 bijv. lijken ze toch wel erg strak..
en heb ook 't idee dat de martingaal strak zit?
Verder vind ik het er wel vriendelijker uitzien dan de vorige keer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:21

@ arian_wolf: je moet echt het topic eens doorlezen...
Pharaon mag idd meer lengte in de hals maken, maar dat zegt TS zelf ook Lachen Hij doet het beter als hij moe is, maar ja, dan komt de achterhand er weer niet bij... dus dat is een werkpuntje Lachen
Verder zoekt ze helemaal geen kleiner ruitertje voor deze pony, omdat er geen papa's en mama's zijn die hun ukken op Pharaon willen laten rijden Haha! Hij is een beetje gek, namelijk... Haha!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:26

Yamcha schreef:
Pharaon mag idd meer lengte in de hals maken, maar dat zegt TS zelf ook Lachen Hij doet het beter als hij moe is, maar ja, dan komt de achterhand er weer niet bij... dus dat is een werkpuntje Lachen
Verder zoekt ze helemaal geen kleiner ruitertje voor deze pony, omdat er geen papa's en mama's zijn die hun ukken op Pharaon willen laten rijden Haha! Hij is een beetje gek, namelijk... Haha!

Citaat:
Maar ik heb nog geen kleiner persoon gevonden die deze pony aan kan
Ik dacht dat ze die aan het zoeken was aangezien deze zin Knipoog En ik ga niet eerst heel het topic doorlezen voordat ik een berichtje plaatst.
En ik vind het er alsnog onvriendelijk uitzien. Iedereen mag zijn mening geven he Ja

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:00

ReJo schreef:
Je zegt dat je teugels loshangen, maar op de foto's kan ik eerlijk gezegd niet zeggen dat er een boogje inhangt ( op sommige wel natuurlijk ),maar bij 4 bijv. lijken ze toch wel erg strak..
en heb ook 't idee dat de martingaal strak zit?
Verder vind ik het er wel vriendelijker uitzien dan de vorige keer Lachen

Hier ga ik in mee.....ik heb de foto's nu zo'n 4 keer bekeken en op sommige foto's kan ik ( hoe lang ik ook kijk) geen boogje ontdekken Clown
Verder vind ik hem erg opgekropt eigenlijk Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:07

Nogmaals, als je deze pony te strak vanvoor pakt, gaat hij omhoog. Hij heeft zijn eigen karakter en laat echt niet op zijn kop zitten. Dat ik op 1 foto mijn teugels te strak heb? daarom ziet het er onvriendelijk uit? Asjeblieft zeg. Als je van sommige Z ruiters zegt dat de teugels te strak zijn gezien de stang volledig door slaat op alle foto's is het een moment op name en valt heel bokt over je. En hier word er moeilijk gedaan om 1 foto?! Ik zie idd ook 1 foto waarop de teugels niet lichtjes doorhangen, alle andere foto's hangt er een zwak boogje in de teugels.

Ontspanning klopthelemaal. Hij moet meer ontspannen.Maar de pony heeft een verleden en daar probeer ik rekening mee te houden door alles heel rustig op te bouwen en niet te veel te vertellen. Niet voor alle paarden is ontspanning zo vanzelfsprekend. Deze pony doet ontzettend zijn best maar soms lukt het hem gewoon niet. En dan probeer ik alles om hem te helpen met ontspannen (waarop automatisch ruggebruik volgt bij hem) maar soms duurt dat gewoon een tijdje...Ik ben heel trots dat hij dit al doet...En ja hij moet meer lengte hebben.Maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd en daar word echt heel hard aan gewerkt! En ik doe echt wel wat met tips (voor zover die hier gegeven worden,want veel opbouwends zit er niet tussen) maar het gaat gewoon allemaal wat trager met deze pony. En ik neem het hem niet eens kwalijk. Hij heeft groot gelijk dat hij zo eigenzinnig is na alles.

Je kan je springhouding niet verbeteren als je nooit springt. Dus "verbeter eerst je houding voor dat je springt" dat vind ik, sorry, kant en klare onzin. Mijn houding is net zo geworden omdat ik al zo lang niet meer gesprongen heb.

SONY nee, ik ben op en top belgische. Lachen

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:36

Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar jou mening over hoe lang/kort een martigaal moet..
Niet aanvallend bedoelt, maar naar mijn idee zou deze langer mogen, maar misschien heb je dat om een bepaalde reden gedaan. Lachen

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:38

pharagirlke schreef:
Nogmaals, als je deze pony te strak vanvoor pakt, gaat hij omhoog. Hij heeft zijn eigen karakter en laat echt niet op zijn kop zitten. Dat ik op 1 foto mijn teugels te strak heb? daarom ziet het er onvriendelijk uit? Asjeblieft zeg. Als je van sommige Z ruiters zegt dat de teugels te strak zijn gezien de stang volledig door slaat op alle foto's is het een moment op name en valt heel bokt over je. En hier word er moeilijk gedaan om 1 foto?! Ik zie idd ook 1 foto waarop de teugels niet lichtjes doorhangen, alle andere foto's hangt er een zwak boogje in de teugels.

Ontspanning klopthelemaal. Hij moet meer ontspannen.Maar de pony heeft een verleden en daar probeer ik rekening mee te houden door alles heel rustig op te bouwen en niet te veel te vertellen. Niet voor alle paarden is ontspanning zo vanzelfsprekend. Deze pony doet ontzettend zijn best maar soms lukt het hem gewoon niet. En dan probeer ik alles om hem te helpen met ontspannen (waarop automatisch ruggebruik volgt bij hem) maar soms duurt dat gewoon een tijdje...Ik ben heel trots dat hij dit al doet...En ja hij moet meer lengte hebben.Maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd en daar word echt heel hard aan gewerkt! En ik doe echt wel wat met tips (voor zover die hier gegeven worden,want veel opbouwends zit er niet tussen) maar het gaat gewoon allemaal wat trager met deze pony. En ik neem het hem niet eens kwalijk. Hij heeft groot gelijk dat hij zo eigenzinnig is na alles.

Je kan je springhouding niet verbeteren als je nooit springt. Dus "verbeter eerst je houding voor dat je springt" dat vind ik, sorry, kant en klare onzin. Mijn houding is net zo geworden omdat ik al zo lang niet meer gesprongen heb.

SONY nee, ik ben op en top belgische. Lachen

Zoiezo moet je de dresuur (Je houding) onder de knie hebben voordat je verder gaat met springen. Mischien komt het door je lengte dat ik je houding zo vind storen. Op sommige foto's trek je je benen nogal op en zit je erg hol met je rug.Mischien kan je hem wat langere teugel geven zodat hij de kans heeft om er wat meer met zijn neusje uitterijden. En nogmaals.. Ik wil je absoluut niet aanvallen. Je moet wel een beetje tegen ''kritiek'' kunnen.

Edit: Of je zit in de stoelzit.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:40

leuke pony, ziet er wel uit als een felle

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:42

orion_ schreef:
Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar jou mening over hoe lang/kort een martigaal moet..
Niet aanvallend bedoelt, maar naar mijn idee zou deze langer mogen, maar misschien heb je dat om een bepaalde reden gedaan. Lachen

Hij mag idd iets langer. Ik moet hem "insteken" omdat hij eigenlijk net iets te groot is voor de pony. En soms komt het voor dat ik hem te kort neem. Lachen Maar voor deze pony (hij is maar 1.16) is het heel moeilijk om echt zo'n klein martingaaltje te vinden. Onze ruitershop heeft ze iig niet. Ik zal er volgende keer eens extra naar kijken. Lachen

Ik kan heel goed tegen kritiek arian en op mijn andere paarden is mijn houding een stuk beter, holle rug heb ik echter altijd. Heb rug problemen en ook in het dagelijkse leven trek ik mijn rug vaak hol om pijn te vermijden. Ik werk daar heel hard aan maar het is gewoon moeilijk als ik pijn heb om dan niet hol te trekken.Heb sowieso van nature door mijn rug al dat "knikje"in mijn onderrug. Lachen benen moet ik idd iets meer laten hangen. Denk dat ik dat doe om hem niet in de weg te zitten maar dat is natuurlijk geen excuus om slecht te zitten.Ik zoek alleen naar de oorzaak. Lachen

sax: is idd een fel ding Haha!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:44

pharagirlke schreef:
orion_ schreef:

Hij mag idd iets langer. Ik moet hem "insteken" omdat hij eigenlijk net iets te groot is voor de pony. En soms komt het voor dat ik hem te kort neem. Lachen Maar voor deze pony (hij is maar 1.16) is het heel moeilijk om echt zo'n klein martingaaltje te vinden. Onze ruitershop heeft ze iig niet. Ik zal er volgende keer eens extra naar kijken. Lachen

Oke, duidelijk. Dankjewel Lachen.
Zelf zou ik de martigaal idd langer doen, of misschien is het wat om het weer eens zonder te proberen?
Misschien dat je dan iets meer ruimte hebt om je pony minder opgekropt te laten lopen?

Suc6 ermee! Gaat vast goed komen Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:47

Springhouding kan je wel enigzins verbeteren door cavaletti/balkjes neer te leggen en daaroverheen te draven in verlichte zit zo kan je toch een beetje oefenen op de houding e.d.

Knipoog

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:49

Tja, ik heb in je profiel gekeken, en zag daar best mooie foto's. Als ik je op de schimmel zie zitten, die zoals je zegt slechts 1.28 hoog is, dan moet je zelf ook maar een klein popje zijn. Ik vind dat je een mooie zit hebt, rechtop en nette handhouding.

Op het vosje vind ik je niet zo mooi staan, is hij veel kleiner dan de schimmel? Het komt misschien ook omdat er geen zadel op ligt. Dan lijken je benen ook al gauw langer dan op een zadel.

Heb je vorige topic niet gelezen, wel een filmpje gezien. Vond je er netjes opzitten en had niet het idee dat je hem strak in de mond hield. En dat staken, deed hij steeds op dezelfde plek. Lijkt mij gewoon wat weerbarstig gedrag. Zie er niets "mishandelend" aan.

Wat ik me wel afvraag: waarom rijd je op de vos zonder zadel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:18

Omdat er voor de vos geen zadel is. Lachen Hij is maar 1.16 dus das ruim tien cm kleiner dan het schimmeltje. Ik ben 1.52, misschien iets groter. Lachen kleintje dus. We hebben heel lang gezocht naar een zadel en zoeken eigenlijk nog steeds, maar werkelijk niets past. Ik rijd inmiddels al jaren zonder zadel op hem omdat er gewoon niks, maar echt niks fijn ligt dat ook nog eens betaalbaar is. Liever zonder zadel, dan met een zadel waar hij van open ligt...

SONY dat is idd nog een optie. Zal daar eens aan beginnen. Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:20

Hey daar is hij weer Knipoog.
Ik vind het altijd leuk om topics van jouw Welshkes te zien!

Hoop voor de mijne ook nog leuke verzorgstertjes te vinden Clown

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:28

ik vind het er goed uit zien, je houding vind ikook wel goed hoor zo zonder zadel. Misschien beter omdat je wel een beetje groot bent ( ik zeg niet te groot want je bent ook niet dik ofzo) om de volgende keer een zadel op hem te leggen.

vind het trouwens een hele mooie pony!
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:37

arian_wolf schreef:
Yamcha schreef:

Citaat:
Maar ik heb nog geen kleiner persoon gevonden die deze pony aan kan
Ik dacht dat ze die aan het zoeken was aangezien deze zin Knipoog En ik ga niet eerst heel het topic doorlezen voordat ik een berichtje plaatst.
En ik vind het er alsnog onvriendelijk uitzien. Iedereen mag zijn mening geven he Ja

TS heeft imo ook recht op een gefundeerde mening...
en ja, ik vind het erg onbeleefd om niet eerst het topic door te lezen (iig de berichten van de TS) voordat je iets roept. Anders ga je namelijk dingen zeggen die nergens op slaan, en daar heeft niemand wat aan