6-jarige Vivaldi @dressuurwedstrijd Ottersum (strekfoto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: 6-jarige Vivaldi @dressuurwedstrijd Ottersum (strekfoto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:06

Niekoezz schreef:
@ Jessica: Dat is inderdaad bokt, er is altijd maar 1 iemand die een andere mening heeft, en iedereen gaat daar tegenin Knipoog . Ze loopt op de foto die ik eerst het mooist vond inderdaad niet goed in hoofdhalshouding, in sommige andere foto's loopt hij wel ontspannen. Maar er wordt ook altijd bij bokt vanuit het slechtste gekeken he Knipoog .

Tis toch de bedoeling om van de foto's te leren?
Met verschillende rij-niveau's krijg je verschillende meningen. Soms zijn er imo een hoop mensen die reageren met hetzelfde rij-niveau en dus hetzelfde zien. Met een nieuwe mening/visie kun je dus ogen openen en eventueel discuseren om van te leren.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 17:09

Ja, maar het is ook inderdaad zoals Jessica zegt, dat als 1 iemand alleen maar slechte dingen kan zeggen over foto's, er in een keer niks positiefs meer te zien is in de foto's. En dan kijk ik soms in andere topics, en dan denk ik tjaa.. En dan zie je in een keer allemaal positief commentaar Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:23

Niekoezz schreef:
Ja, maar het is ook inderdaad zoals Jessica zegt, dat als 1 iemand alleen maar slechte dingen kan zeggen over foto's, er in een keer niks positiefs meer te zien is in de foto's. En dan kijk ik soms in andere topics, en dan denk ik tjaa.. En dan zie je in een keer allemaal positief commentaar Knipoog

Ik zie het vaak anders, al heb ik het ook wel eens gezien hoor Bloos .
Imo wat je wil zien.
Bij jouw commentaar op de foto's kreeg ik het gevoel dat je jezelf erg verbeterd vond. Echter zie ik dat wat anders net als meerdere bokkers (dus niet alle Knipoog ) Mensen willen je helpen om het anders te zien, zodat je jezelf kan verbeteren.
Wanneer een topic begint met iemand die een paar foutjes heeft, maar wel goed op weg is, krijg je vaak positief commentaar. Ook wanneer een groot gedeelte van bokt het niet na kan doen Knipoog

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 17:31

Ik vind mezelf ook erg verbeterd, maar dat is misschien IRL beter te zien. Bovendien heb ik nu foto's geknipt van een mindere wedstrijddag. Deze zomer gaat Robin Artz (Unika op bokt) een shoot doen, dan krijg je trainingsfoto's te zien, en waarschijnlijk krijg ik dan heel ander commentaar.

Kan ook wel tegen kritiek, maar dan moet het goed onderbouwd zijn en dan moeten er tips bij staan. Anders vind ik het doelloos, want ik had ook wel gezien dat er te veel spanning was, hij daardoor niet door z'n rug liep en z'n achterhand te weing gebruikte.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:32

Niekoezz schreef:
@ Kiekkiek: Daar ben ik inderdaad al hard mee bezig. Je moet ook wel in je achterhoofd houden dat het de bedoeling was dat hij hier een wedstrijdhouding had. Met de training rijd ik natuurlijk veel lager.

Je rijd B, dan kun je ook gewoon laag en ontspannen een wedstrijdje rijden, wat moet je paard wel niet denken als hij dan ineens heel anders moet gaan lopen. Wat ik bedoel is dat je paard in de training super loopt en op de wedstrijd even goed maar meestal een tandje minder, niet een tandje méér als in de training! Ik snap wel dat je je vrij aangevallen voelt, maar wij proberen je tips te geven voor je volgende trainingen en wedstrijden op basis van de foto's die we zien, dus we bedoelen het niet gemeen hoor.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:33

Ja zit nu in de L1 dressuur met al 5 wp. Lachen en B springen!
ga het hele weekend met het paard starten in meerlo dus kom je vast wel tegen Tong uitsteken
Maar ik zou na bergen gaan maar er is geen springen meer dus heb me opgegeven voor helden!
Maar je gaat echt super vooruit ! Lachen

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:37

Niekoezz schreef:
Kan ook wel tegen kritiek, maar dan moet het goed onderbouwd zijn en dan moeten er tips bij staan. Anders vind ik het doelloos, want ik had ook wel gezien dat er te veel spanning was, hij daardoor niet door z'n rug liep en z'n achterhand te weing gebruikte.

Dat snap ik nou weer niet, ik geef aan dat ik vind dat hij zijn achterhand te weinig gebruikt, en je post als reactie daarop dat hij wel z'n achterhand erg goed gebruikte, en nu weer niet Nors opkijken Ik snap hem niet helemaal... Verward

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 17:38

@ Kiekkiek: ik bedoel niet dat ik hem op wedstrijd continu omhoog rijd en thuis continu omlaag. Zoals ik al zei was er meer spanning, had hij veel te zien, dus gooit hij zijn hoofd omhoog en wordt daar sterk. In de proef is het lastig daar vanaf te rijden.

Ik voel me niet aangevallen, ik kan gewoon niet tegen nutteloos commentaar Knipoog

@ Anouska; IRL gebruikte hij zijn achterhand goed, op de foto's is dat minder goed terug te zien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-08 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Er zit een editknop.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:32

Niekoezz schreef:
Ik vind mezelf ook erg verbeterd, maar dat is misschien IRL beter te zien. Bovendien heb ik nu foto's geknipt van een mindere wedstrijddag

Maar daarop moeten wij wel beoordelen. Zet er dan betere foto's bij. Dan heb je ook meer aan het commentaar. Rolleyes

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:14

Niekoezz schreef:
Ik kan het commentaar van Ottersum wel even er bij nemen, hoe heet dat meisje?

Hopman Ja

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:46

hij's goed vooruit gegaan!
maar je houdign daarentegen niet...
niet iedereen is perfect eeh Vingers aflikken
probeer je wat meer te relaxen en het komt wel goed

suc6!! Haha!
(is wel een prachtpaard)

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 17:15

@ Florence; Ik vind juist mijn houding wél goed vooruitgegaan! En daar is iedereen het hier wel mee eens, iedereen vind juist dat het paard niet vooruit is gegaan.

Beetje tegenstrijdige reactie van je, weet niet hoe de anderen hier daarover denken?