Je Haalt je paard uit de wei.. Ze gaan met zn allen klieren, paard wilt weg, jij laat m los.. Denk je dat je hem drna ooit weer te pakken krijgrt?
Ik denk dat je wel 20 x bezig bent voor je hem weer heb

Ze zijn uitgekookt hoor!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

FonsR1150GS schreef:Als ik die pad afloop kom ik op de Sonniusweg dit is een asfalt weg, die moet ik dan een ½ km. volgen. Heb dit van de andere kant ook nog niet geprobeerd, ben niet zo kapot van die weg i.v.m. het verkeer wat er over komt. Misschien voelt hij dit ook wel van mij.
Groeten Fons
XxNimezxX schreef:ik vind dat het belachelijki sdat je je paard erdoorheen moet tikken, ik vind dat nou echt een akelige manier van rijden. ik denk dat je moet proberen via een andere route op hetzelfde pad komen en kijken wat er dan gebeurd

robinelma schreef:Zelfde verhaal, ander voorbeeld..
Je Haalt je paard uit de wei.. Ze gaan met zn allen klieren, paard wilt weg, jij laat m los.. Denk je dat je hem drna ooit weer te pakken krijgrt?
Ik denk dat je wel 20 x bezig bent voor je hem weer heb
Ze zijn uitgekookt hoor!

robinelma schreef:Dus je wilt zeggen, Dat het paard nu niet doorheeft dat hij wint, en dat je met ahhh lieffie poepie Walhalla braaf ik ben je leider vertrouw me maar er wel langs komt???
Nee, het paard heeft na tig keer echt wel door wat hij kan doen en wat hij niet kan doen, en gaat daar vrolijk steeds een stapje verder in!
Saphira_ schreef:oke ik heb voor jullie allemaal een stelling om over na te denken..
Ga eens naar een sportschool. en ga op een apparaat zitten waar je flinke dorst van krijgt.
je trainer pusht je door mij jij wilt stoppen waant je wilt wat water je hebt dorst.
ga jij dan de volgende keer heen als je weet dat je niks mag drinken ?
nee dat doe je niet, pas als jij iets krijgt wil je verder.
dit staat geluijk aan: paard wil niet verder dan een bepaald punt.
want hij wilt etenb en naar zijn vriendjes.
jij stop en hij heeft zen zin..
stop daar mee.. push hem iets verder dan zn normale punt.. beloon hem flink ga terug en stap af..
op een gegeven moment zul je zien dat je verder en verder komt en dan in ene weet hij niet beter.
ga ook zeker niet alleen op pad. neem imand mee die hem kan lokken. laat iemand naast je lopen die hem beloond als hij braaf is.
met alleen slaan kom je niet v erder maar ook met praten kom je niet verder. hij moet het ergens voor doen dan pas komt hij over de streep..
let op dit is geen verhaaltje wat volgende week al vooruitgang boekt.. nee ga is een 2 weken intensief met hem treainen buiten
succes
Klara16 schreef:Het is dus deze 'fluwelen handschoentje' aanpak waar zoveel paarden mee vernield worden.
Een paard is een paard, geen mens. Paarden onderling hebben meer 2 soorten verhoudingen: of ze zijn zelf de leider, of ze worden geleid. Als er niemand is die duidelijk de leiding neemt, dan doet het paard dat zelf. Want een kudde zonder leider is ten dode opgeshcreven.
Je doet een paard een veel groter plezier door hem een keer fors onder zijn achterste te skuppen als hij je uitprobeert, en daarna een prettige samenwerking met duielijke verhoudingen te hebben. Want het alternatief is een baasje dat overal mee naartoe gesleurd wordt onder het roepen van' braaf' en 'ho'. Totdat er een echt gevaarlijke situatie voorkomt, en dan is het ineens een probleempaard dat een correctie nodig heeft. liefst ovv een amateuristische join-up

robinelma schreef:Ik ben het wel met je eens.. Maar kijk, jeheb het steeds over ALS jij de juiste leiding neemt, en het gaat er hier over, HOE neem je de juiste leiding...

robinelma schreef:Afspraken maken..
Nee , een skup onder zn hol (H)