Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:je teugels zijn niet om mee te sturen...foei
, alleen gebruik je op deze foto je binnenteugel net wat te streng, vergeleken met je buitenteugel.
Niet zo heel origineel bericht maar wel waar 
Super hoor
Tot op manege!
Je kan me wel doorgronden van zo'n paar fotootjes zeg, scary! Ik heb idd moeite met mijn daadkracht, ik ben zo bang om fouten te maken, dat ik niks doe en hem de touwtjes in handen geef. Het is dan ook niet makkelijk, voor de eerste keer een jong paard, ik was zelf net bevallen ( en heb daarvoor 7 maanden niet kunnen rijden vanwege problemen bij mijn zwangerschap ). Maar ja, smoesjes natuurlijk
Over de één na laatste foto ben ik het niet helemaal met je eens. Omdat hij wat hangerig kan zijn, rijd ik hem juist een beetje 'van de hand af'. Zodra hij zwaar wordt, geef ik even een klein tikje met mijn kuit net achter de singel ( eventueel aangevuld met een miniem spoortje ) om hem los te krijgen. Dat moment erna komt hij heel krachtig van de grond en dat vind ik persoonlijk zijn beste momentjes. De teugels hangen niet door volgens mij, ik begrens hem een beetje met rechts, waardoor de teugel wat bol langs zijn nek loopt (als ik me het moment goed kan herinneren )

Citaat:Je kan me wel doorgronden van zo'n paar fotootjes zeg, scary!

, het vertrouwen komt vast weer terug. Kijk maar ff naar de foto's en lees het superpositieve "commentaar".
Hij is ingereden door een prof, en nu rijdt er wel eens een heel handige ruiter op, dan sta ik echt te kwijlen langs de bakrand. Ik hoop het er ooit zelf nog eens uit te rijden

Veel succes nog ermee! Sharay schreef:Waarom rij je al met sporen op een paardje die pas 4 maanden onder het zadel is?
dadelijk reageert die er later helemaal niet meer op!?
), nagevelijkheid komt van de motor achter, niet van voren
mirjamvdkamp schreef:Wat een super leuke combinatie, Alleeen waarom die SPOREN???
Dat is echt niet iets om zomaar te gebruiken en al helemaal niet bij z'n jong paard