Puber Zion ( Gribaldi x Sultan ) bijna 4 mnd. onder het zade

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: Puber Zion ( Gribaldi x Sultan ) bijna 4 mnd. onder het zade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:25

Heel erg leuk paard, je ziet niet dat hij nog maar 4 maanden onder het zadel is. Voor een volwassen paard ziet het er al netjes uit!

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:54

Citaat:
je teugels zijn niet om mee te sturen...foei

teugels zijn wel degelijk om te sturen hoor Knipoog , alleen gebruik je op deze foto je binnenteugel net wat te streng, vergeleken met je buitenteugel.
Verder weet ik niet hoe hij zo is gaan staken etc., maar het lijkt zo vanaf de foto's dat je een beetje afwachtend bent wat aanleuning betreft, dat je hem liever heel licht in de hand hebt en niet heel goed contact aan durft te nemen (maar dit kan ik mis hebben natuurlijk). Je houdt je handen namelijk heel dicht bij elkaar en probeert het daar te 'regelen', waardoor er af en toe lussen in je teugels komen zoals op de enerlaatste foto. Ik heb bij die foto eerder het idee dat hij achter het bit kruipt en zich oprolt, terwijl hij bij de laatste foto, waar je hem uit elkaar vind vallen, juist wel weer het contact opzoekt en meer in de aanleuning gaat lopen. Dat hij dan nog iets op de voorhand valt komt gewoon omdat hij nog zo jong is.
Maar op de meeste foto's heb je je handen ook net wat breder en rij je hem mooi van achter naar voor (vooral foto 5 vind ik echt heel netjes!), dus dat gaat vast helemaal goed komen!
Ik vind het ook een heel knap paard en je gaat er volgens mij heel veel plezier van hebben!

Sophie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:51

Ziet er super uit erleyne Lachen Niet zo heel origineel bericht maar wel waar Lachen
En ik heb lekker het geluk dat ik je in het echt aan het werk heb gezien Haha! Super hoor Lachen Tot op manege!

xx Sophie

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 07:21

Bedankt weer Haha!
@Marjolein: je kan toch wel komen rijden hoor, ook als ik mee doe. Zo constant is het allemaal nog niet.
@Bacannie: dat is het gewoon, ik kan mijn ogen niet van hem afhouden!
@Obiwan: wij leren dat je teugels zijn om richting aan te geven, sturen doe je op je zit Knipoog Je kan me wel doorgronden van zo'n paar fotootjes zeg, scary! Ik heb idd moeite met mijn daadkracht, ik ben zo bang om fouten te maken, dat ik niks doe en hem de touwtjes in handen geef. Het is dan ook niet makkelijk, voor de eerste keer een jong paard, ik was zelf net bevallen ( en heb daarvoor 7 maanden niet kunnen rijden vanwege problemen bij mijn zwangerschap ). Maar ja, smoesjes natuurlijk Bloos Over de één na laatste foto ben ik het niet helemaal met je eens. Omdat hij wat hangerig kan zijn, rijd ik hem juist een beetje 'van de hand af'. Zodra hij zwaar wordt, geef ik even een klein tikje met mijn kuit net achter de singel ( eventueel aangevuld met een miniem spoortje ) om hem los te krijgen. Dat moment erna komt hij heel krachtig van de grond en dat vind ik persoonlijk zijn beste momentjes. De teugels hangen niet door volgens mij, ik begrens hem een beetje met rechts, waardoor de teugel wat bol langs zijn nek loopt (als ik me het moment goed kan herinneren )
Die andere foto is ook keurig, maar voor mijn gevoel nog iets te stoer in de aanleuning, vooral op rechts ( bit steekt daar ook iets uit ). Ik houd zelf echt van een hele lichte aanleuning, dat klopt idd. Ik ben nog een beetje zoekende met mijn instructrice wat het best bij hem past. Gezien de bouw van zijn nek zal hij wellicht iets zwaarder zijn dan ik gewend ben, dus we moeten even kijken wat voor ons allebei het fijnste rijdt. Over een paar maanden is het allemaal wat constanter en kan ik er zelf ook wat meer aan regelen waarschijnlijk. Dan komen we elkaar vast in het midden tegen Knipoog
@Sophie: Dank je! Ik zie je vandaag wel weer denk ik!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:56

Ziet er echt super goed uit voor een paard wat pas zo kort onder het zadel is Ja
Vind het er al heel fijn uitzien Lachen
Tuurlijk zijn er nog wat verbeterpuntjes, maar daarom zijn dit ook foto's van een training!
Dus geniet maar lekker van je kanjer Haha!

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:17

Citaat:
Je kan me wel doorgronden van zo'n paar fotootjes zeg, scary!

nou dan doe ik mijn studie psychologie misschien toch niet voor niets Knipoog

snap wat je bedoelt met die enerlaatste, ze hangen inderdaad ook niet helemaal door, maar persoonlijk zou ik hem nog wat minder zien opkrullen en juist meer met de neus eruit, zelfs misschien iets voor de loodlijn. Zoals op die foto waar je hem wat horizontaler houdt.
Nou ik zou ook niet rijden als ik zwanger was hoor, mij te link en het ziet er voor zo kort weer in het zadel al onwijs netjes uit!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:36

Zo dit paard heeft wel uitstraling vindt ik.

Het rijden gaat zeker de goede kant op als ik de foto's zo zie...en dat afvallen valt reuze mee hoor Knipoog Haha!
Succes met de onderlinge

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 07:33

Dank je wel! Ik ben er dinsdag lelijk afgestuiterd toen meneer van zijn eigen schaduw schrok, dus ik kijk weer ff naar de foto's om weer moed te krijgen Bloos

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:37

@Erleyne: oei, dat is vervelend, maar het blijft natuurlijk een jong vluchtdier Knipoog, het vertrouwen komt vast weer terug. Kijk maar ff naar de foto's en lees het superpositieve "commentaar".
Sterkte, hoe gaat het met je?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 09:54

Behalve flinke blauwe billen gelukkig niks opgelopen. Het is en blijft een jong paard, hoe braaf ze ook zijn,dat heeft hij maar weer eens bewezen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:19

wauw wat een ontzettend gaaf paard om te zien!
Vind je handhouding, voorover vallen en naar beneden kijken wel storend, maar dat zie je absoluut niet terug bij je paardje (of kan hij nóg beter lopen?)
Ben benieuwd hoe hij het over een tijdje doet!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 10:28

Hij kan nog veeeul beter Haha! Hij is ingereden door een prof, en nu rijdt er wel eens een heel handige ruiter op, dan sta ik echt te kwijlen langs de bakrand. Ik hoop het er ooit zelf nog eens uit te rijden Bloos

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:09

heey, cool ook een Gribaldi x Sultan.. Mijne lijkt best wel wat op jouwe, qua bouw dan.. Ziet er erg netjes uit, veel succes ermee!!

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:07

*rolt van stoel* Bloos!
Jeetje Erleyne wat een wereld van verschil zeg! Jouw houding is echt enorm verbeterd, geweldig om te zien! Je vormspanning kan nog beter, dan blijf je ook mooier voorin je zadel zitten. Denk er ook aan om meer in de buigen in de knieen. Die houd je nog veel te gestrekt, waardoor je benen het werk doen en niet je centrum (bekken, buik, onderrug). Douw ze maar lekker in de kussens. Dan ligt je onderbeen ook meteen mooier.
Verder vind ik je teugels soms te lang en je handen te dicht bij elkaar. Natuurlijk wil jij straks een paard wat op je pinken te rijden is zonder een brede handhouding, maar nu heeft hij die duidelijkheid in je verschil tussen links en rechts nog teveel nodig. Je ellebogen vielen me ook meteen op. Probeer die eens gewoon vanuit je schouder af te laten hangen en ze mogen daarbij niet uit je zij komen. Als jedit doet, zijn je teugels denk ik ook al niet meer te lang, zoals ik nu wel vind.
Dat zwaar worden op rechts; buitenteugel en zit ophouding maken (en steek dan desnoods je binnenhand even naar voren, hij moet daar gewoon vanaf gaan blijven en jij moet afleren om die er teveel bij te pakken), als hij net even dat trikkeltje terugkomt, gelijk aanvullen met binnenbeen. Van voren dan niet gelijk alle deuren open gooien, gewoon die buitenhand goed in het gevoel houden. Zo kun je dit eindeloos herhalen tot hij mooi onder je gaat dragen en niet zwaar wordt. Tuurlijk kost dit veel energie, maar zo 10 min hier aan werken kan ieder jong paard aan Ja

Maar verder echt toppie, ik ben echt trots Pling OK dan!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 13:07

Dankje Lot, ik hoopte al dat jij er nog even naar zou kijken Knipoog

Mijn onderbenen moeten idd meer naar achteren, maar ik heb me dat aangeleerd toen hij nog wel eens een pootje terug wou geven. Ondertussen kan ik hem gewoon drijven, dus kunnen mijn benen ook weer op de plaats.
Voor de rest is je commentaar weer 'right on spot', we zijn er idd zo mee bezig.

Sharay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:51

Waarom rij je al met sporen op een paardje die pas 4 maanden onder het zadel is?
dadelijk reageert die er later helemaal niet meer op!?

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:06

Heel mooi paard heb je! Kwijl Veel succes nog ermee!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 08:52

Sharay schreef:
Waarom rij je al met sporen op een paardje die pas 4 maanden onder het zadel is?
dadelijk reageert die er later helemaal niet meer op!?

Als je je sporen gebruikt om je paard voorwaarts te krijgen, dan raakt hij idd afgestompt. Dan maakt het niks uit hoe lang hij al onder het zadel is. Gelukkig weet ik al een aantal jaar dat sporen daar niet voor bedoeld zijn Nagelbijten / Gniffelen
Als je ff de moeite had genomen om de rest van het topic te lezen, had je kunnen zien dat ik mijn sporen gebruik omdat hij soms net dat laatste beetje in zijn kaak stug houdt. Dan kriebel ik hem even zodat hij loslaat. Het verschil tussen kuit=harder en kuit=loslaten is nog niet helemaal bevestigd en dat doen we op deze manier. Want ( nog zo'n dooddoener Haha! ), nagevelijkheid komt van de motor achter, niet van voren Knipoog

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:23

Zie het nu pas Erleyne....

Wat ziet tie er gaaf uit zeg onder het zadel.
Het commentaar geef je zelf al, maar we hebben (gelukkig) allemaal wel iets waar we aan moeten werken!

Hij is echt heel stoer!

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:27

Wat een super leuke combinatie, Alleeen waarom die SPOREN???
Dat is echt niet iets om zomaar te gebruiken en al helemaal niet bij z'n jong paard

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:28

mirjamvdkamp schreef:
Wat een super leuke combinatie, Alleeen waarom die SPOREN???
Dat is echt niet iets om zomaar te gebruiken en al helemaal niet bij z'n jong paard

Als je even terug leest Vork

Sharay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:40

Ja nouja ik denk hier gewoon anders over. vind het namelijk echt onnodig sporen te gebruiken
heb zelf me merrie ook ingereden.
maargoed ieder ze eigen ding. voor de rest een leuk paardje!:)