Tara [shet] @Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Re: Tara [shet] @Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:22

Je hebt een hele leuke shet..je bent niet zwaar. Ook al is het voor het plaatje niet mooi en moet je opletten dat je haar niet uit dr evenwicht haalt. En zolang je paardje er ook nog plezier in heeft...je moet alleen wel opletten, want je paardje heeft het zelf niet door als er iets mis gaat, maar dat weet je zelf ook.
Ik rijd op dit moment ook nog op m'n shet, maar ga na de zomer ook stoppen met rijden, want ik heb hetzelfde probleem.

Verder over het rijtechnische: probeer je hakken wat meer uit te drukken en met je kuiten aan te sporen ipv met je voeten(kan ook moment zijn) van je handen is het al vaak gezegd dus dat doe ik niet nog eens Knipoog

Ik vind je frontriem ook super Haha!(ook al is die een beetje groot)

Maudm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:26

ik vind je te groot. Je kan je pony rug bezeren en je pony kan uitbelans raken.

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:51

SimmieHVJ schreef:
Ow oke, maar ik kan het niet hebben dat alle mensen ineens me lopen af te zeiken dat ik te groot ben, wat overigens niet is... Maar dat is iig denk k wel toeval Knipoog

het ziet er leuk uit maar wet je wat ik niet snap eerst zeg je ja ik ben een beetje te groot en hier ineens nee ik ben echt niet tegroot meid leer het nu onder ogen zien en kijk dat ze die andere vrouw met haar shet niet zeggen je bent te groot enzo k denk dat het een beetje door de leeftijd komt
kijk als zei zegt mijn dierenarts kijkt mee en alles is toch anders als een tiener zegt ja mijn dierenarts kijkt mee snap je k vind je persoonlijk ook te groot en k wil ook heel graag een shet maar niet om op te rijden maar gewoon om andere dingen mee te doen je kan zoon band op bouwen zonder te rijden dat lijkt mij persoonlijk al gaaf en als je zo graag wil rijden waarom zoek je geen verzorg paard? ik heb er ook een en ik betaal er niks voor dus aan de kosten kunne het niet liggen. naar k zie ook wel dat jij zeker niet te zwaar bent maar door je lengte breng je hem uit evenwicht wat dus niet goed voor de rug en alles is en ik zeik je niet af maar k zeg wel mijn mening en onderbouw hem want k snap van jou kant ook als eimand zegt ja je bent te groot dat jij zo iets hebt van wtf doe normaal kan nog makkelijk maar miss dat als mensen je vertelle waarom en alles dat je het wel ziet maar goed veel plezier er nog mee:D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:55

Wat een leuke shet!
En ze loopt ook mooi! Haha!
alleen vind ik je handen wat te laag en te streng, maar dat is ook al eerder gezegd!

Rijd je ook wedstrijden met haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:42

Mooie shet!
RT commentaar valt niet echt te geven. Je bent te groot, en daardoor heb je een aantal fouten in je houding die je imo niet zou hebben als je op een paard(je) zou rijden dat beter bij je past.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 08:45

@leeneliefje : Ja ik rij ook vaak onderlinge wedstrijden met haar, en binnenkort op 15 juni, doe ik mee aan de Shetlanderdag in soest Knipoog

xxamyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:54

Leuk paardje , maar je ben idd veels te groot , en dan laat je hem ook nog steigeren.. Boos!
Zoek gewoon iemand die er op past , of stop met rijden.!
En als je pony rugklachten krijg , sta dan niet raar te kijken !

arian_wolf

Ik vind je wel redelijk te groot voor deze shet. Absurd dat je er nog op rijd.
Ik zeg niet snel dat iemand er te groot voor is. Maar dit kan echt niet meer.
Zoiezo zitten je beugels 2/3 gaten tekort. Je kan bijna meelopen als je beugels op de normale maat zitten.
Ik kan niet geloven dat je de belans hiermee niet verstoord
Ga wat anders leuks doen. Mennen,vrijheidsdressuur,lange lijnen? En zoek evt een bijrijd pony/paard als je zo nodig
wilt rijden? Ik wil je absoluut niet aanvallen hoor. Ik vind het voorderest een erg leuke shet maar ik denk als je op een grotere pony zou rijden je houding ook al een stuk beter is.

Liezzel

Even voor de duidelijkheid :

Zorro en zn ruiter gaat wel Koe
En dit niet

Ze is niet te groot !

Amen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:56

LisaxxRody schreef:

En dit niet

Ze is niet te groot !

Amen

Dat vind jij Knipoog . Daar zijn de meningen ook over verdeeld...

xxamyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:56

Wel. Knipoog
Dat zie je toch wel , je moet niet alleen naar haar benen kijken , maar ook na hoe zwaar ze zou zijn en hoe ver ze er BOVEN uit komt.!

xxamyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:57

eilleen333 schreef:
LisaxxRody schreef:

En dit niet

Ze is niet te groot !

Amen

Iid.!! Knipoog

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:03

LisaxxRody schreef:

En dit niet

Ze is niet te groot !

Amen

Je ziet toch zelf ook wel dat zorro en z'n ruiter een veel betere combinatie vormt met haar shet?
Ik zie toch degelijk verschil.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:04

arian_wolf : Misschien omdat ik ook een goede balans heb?
En nee , ik doe mijn beugels niet langer, want dat is niet nodig, want dit is mijn dressuurmaatje Knipoog (zegt mijn instructrice ook,, voor de mensen die willen weten wie dat is, Ingrid Meerts)

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:04

@arian_wolf : Welk 'duidelijk'verschil dan?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:05

Leuke shet Ja Alleen wat al gezegd is houd je handen iets hoger zodat je ze niet vastzet.

Andere mensen : Ga je tijd hier maar niet aan besteden want ze zegt zelf toch dat ze doorgaat dus veel zin heeft het niet denk ik Lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:17

leuke shet,
ze loopt nogal vaak wat op de voorhand, maar dat wil je vast niet wijten aan het feit dat ze moeite heeft je te 'dragen' Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:18

Ik vind het rijden er eigenlijk niet zo vriendelijk uit zien.
Probeer het eens zonder spoortjes. Eerst moet je pony goed aan het been zijn en als ik zie hoeveel moeite je doet om haar te raken met de sporen, dan lijkt ze me niet goed aan het been.
Verder ben je nogal streng in je hand. Op bijna elke foto probeert je pony haar mond open te doen, maar dat kan niet door de te strak aangetrokken neusriem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:58

eilleen333 schreef:
LisaxxRody schreef:

En dit niet

Ze is niet te groot !

Amen

idd eilleen333 maar het verschil groote verschil tussen de amazone van zorro en de TS. ik vind dat de TS er vrijwel geen reking mee houd. En de amazone van zorro houd er naar mijn idee veeeel meer rekinging mee met haar paardje zij heeft nl (dacht ik) wel een bijrijdstertje. en de TS niet verder komt de TS op mij over als of ze het gewoon niet wil geloven. maarja uit eindelijk zal het zijn. "wie niet hoore wil moet voelen" en helaas zal de TS zelf geen pijn in haar rug krijgen maar haar shet wel. maarja dan trekken we toch een andere shet uit de wei en gaan we daar toch lekker op zitten ? super gemakkelijk. want "shetjes rijden is zooooo leuk" even vertaald : "ik ben een groote penny en het eenige wat ik wil is rijden"

edit: vreemde zin

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:01

Sowieso loopt Zorro veel hoger niveau. Ts rijdt met sporen, die overigens normaal gesproken niet eens aan de pony komen daarom moet ze haar hakken optrekken, maar ik betwijfel of ze al in de M rijdt met dit paardje...
Nee, het feit dat Zorro hoger loopt rechtvaardigd het niet, maar dat ging even over het spoorgebruik Knipoog .

Verder heb ik ooit eens een klein stukje over Zorro gelezen, en veel weet ik er dus niet van, alleen dat hij vrij hoog in de dressuur loopt voor een Shet. De foto die ik destijds zag vond ik ook nog wel net passen... Groter en zwaarde moest de ruiter niet worden...
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 18-05-08 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:02

eilleen333 schreef:
Sowieso loopt Zorro veel hoger niveau. Ts rijdt met sporen, die overigens normaal gesproken niet eens aan de pony komen daarom moet ze haar hakken optrekken, maar ik betwijfel of ze al in de M rijdt met dit paardje...

idd.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:03

Wendy : dat is dan jouw mening, maar 1 dingetje, de neusriem zit niet te strak hoor;) Een beetje los zelfs...

AAN IEDEREEN!!!!! IK GA NIET MEER REAGEREN OP JULLIE GEZEIK, IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE OKE??
En nee, mn capslock stond niet aan --'

Ennee, voor de mensen die het (nog steeds) niet willen geloven, ik sta 100% achter Tara, en ik doe mezelf nog es wat, als ik iets stoms deed, en ja, ik heb een goede dierenarts, die Tara regelmatig (op aanvraag hoor Knipoog) controleerd, en al die onzin dingen die jullie er allemaal bij verzinnen om mij zwart te maken, daar ga ik niet meer op in... Begrepen?.......mooi!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:05

SimmieHVJ schreef:
Wendy : dat is dan jouw mening, maar 1 dingetje, de neusriem zit niet te strak hoor;) Een beetje los zelfs...

AAN IEDEREEN!!!!! IK GA NIET MEER REAGEREN OP JULLIE GEZEIK, IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE OKE??
En nee, mn capslock stond niet aan --'

Ennee, voor de mensen die het (nog steeds) niet willen geloven, ik sta 100% achter Tara, en ik doe mezelf nog es wat, als ik iets stoms deed, en ja, ik heb een goede dierenarts, die Tara regelmatig (op aanvraag hoor Knipoog) controleerd, en al die onzin dingen die jullie er allemaal bij verzinnen om mij zwart te maken, daar ga ik niet meer op in... Begrepen?.......mooi!

Je had hem beter wel aan kunnen zetten, dat had je veel shift inhouden gescheeld...

Maar je moet het zelf weten, wij proberen je alleen te attenderen op het feit dat dit schade kan toebrengen aan je paardje op de langere termijn. Als jij geen hulpt wilt, waarom post je dit dan hier? Als je dit commentaar niet kan verwerken, het rijtechnische commentaar dan wel?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:05

EN NOU KAPPEN MET DIE EEUWEN-OUDE DISCUSSIE AJB !

Leuke pony, alleen je handen niet vastzetten. Je mag de pony meer van achter naar voren rijden waardoor de achterhand er meer onder treed en 'ie haar rug beter gaat gebruiken. Hierdoor zal haar hoofdje ook iets meer zakken.
Ga niet trekken/rukken/zagen want dan richt je WEL schade aan. Integenstelling tot rijden met deze lengte & dit gewicht.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:06

@eilleen333 : Tara kan iig wel de oefeningen t/m de Z1, Appuyeren, SB, Travers, eenvoudige galopwissel, etc etc, Maar alleen ik kan dat niet met haar, omdat ik gewoonweg, haar nu alleen 'basis Training geef, omdat ze haar conditie meer moet opbouwen, Dus zoals je hier bovenleest, geef ik dus wel om mijn pony...