Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
K_im schreef:Ik heb er opzich geen moeite mee wanneer ze allemaal dressuur (of iets in die richting) rijden en zelf ook rekening met mij houden.
Maar wanneer ze western gaan rijden (en dus slidingstops maken) vind ik het wel hinderlijk..

) moet oefenen als er anderen in de bak zijn, bv omdat ik net voor een wedstrijd zit oid, dan waarschuw ik netjes waar en wanneer ik een rundown (opbouwende snelheid voor een stop) maak zodat er niemand van schrikt, blijf ik ruim op afstand van anderen, en uiteraard doe ik dit nooit op de hoefslag (tamelijk asociaal eerlijk gezegd)
drink daarna wel bakkie koffie met ze
urosa schreef:ik vind het helemaal niet erg met meer mensen in de bak te rijden.. hoe wil je dat dan doen op wedstrijden rijden er wel 10 tot 20 mensen op een veld

SusanH schreef:Ik heb er ook geen moeite mee als mijn mede bakgenoten net als ik dressuren (daar zijn de bakregels voor en die zijn superduidelijk) maar omdat er heel veel springruiters bij ons op stal staan moet ik ook wel eens in de bak rijden terwijl er 1 of meer ruiters aan het springen zijn. Dat is voor mij dus niet te volgen als ze lijntjes gaan springen want alles gebeurt in galop en gaat supersnel. Voor ik het weet rijd ik alweer in de weg want de communicatie is vaak gering. Bovendien word mijn paard soms een beetje drammerig als hij zoveel actie om zich heen ziet. Als het even kan ga ik dan in de andere bak rijden (maar dan moet ik met dit mooie weer naar binnen) of buiten op de drafbaan wat een beetje improviseren is met de oefeningen die je dan kan doen.
Wil trouwens nog een bakregel toevoegen die ik nog niet heb gezien in het rijtje namelijk zijgangen (zoals wijken, travers ed) hebben ook voorrang op het overig bakverkeer.
maar als het druk is in de bak wacht ik even tot er een paar klaar zijn want als ik rijd wil ik graag de volte op wanneer ik dat wil en niet dat k moet wachten tot er iemand voor bij is. Ik rijd altijd kris kras door de baan en heb niet echt figuren in me hoofd. ik ga bijv. bij b de volte op en als ik onderweg iets anders in me hoofd krijg rijd ik die kant ook op. En dat is best lastig met andere erbij. Maar goed alles went maar fijn vind ik het niet.. brigitta1987 schreef:Tsja als iedereen zich aan de voorrangsregels houd is er niet zoveel aan de hand lijkt me. Misschien kent niet iedereen de regels? In dat geval kan je misschien een briefje ophangen op stal waar de rijbaanregeld op staan.
En verder, als jij de hele tijd voor iedereen aan de kant gaat dan gaan mensen daar ook op rekenen. Ga dus geen mensen voorrang geven die het niet hebben! Beter een keer botsen en dat de rest daarna ook oplet als dat jij in je eentje al het verkeer probeert te regelen, want dat is niet te doen!