Shetlander × Welsh @ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Shetlander × Welsh @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:17

ILoveMyHorse schreef:
bedankt, ik wil er gewoon het beste van maken desondanks ik volgens bijna iedereen hier te groot/zwaar enz ben.

oke dan in elk geval je hakken laag, en onderbenen meer naar achter.
uitgebreider rijtechtnisch commentaat moet ik aan anderen overlaten Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:19

Citaat:
ik wil er gewoon het beste van maken desondanks ik volgens bijna iedereen hier te groot/zwaar enz ben

Als je heel eerlijk naar het plaatje kijkt, moet je dat dan zelf ook niet (een beetje) toegeven?

Dit paardje belemmerd jouw hele houding waardoor het niet echt een ontspannen beeld geeft.

Als je er het beste van wilt maken, bekijk dan eens andere mogelijkheden om samen te gaan doen zoals bijv. lange lijnen werk.

Je gaf wel zo ´grappig´ commentaar op de staarthouding van je paardje, maar die onrust kan ook duiden op ongemak van het paardje.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:55

ik vind het ook geen fijn beeld om naar te kijken, los van het feit dat het zadel niet past en los van het feit dat de ruiter veel te veel aan de voorkant zit te plukken, vind ik de ruiter ook véél te groot voor deze pony.
ik heb zelf een pony van 1,01 meter hoog en volgens diverse experts mag zij maximaal 35 kilo dragen aan compleet ruitergewicht. dat er shetten zijn van rond de meter die 45 of zelfs 50 kilo mogen dragen zonder daarvan schade te ondervinden, daarover hebben deze experts (holistisch smid, therapeut, DA én osteopaat, allemaal onafhankelijk van elkaar) dus een heel andere mening.
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 10-05-08 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:01

Ik ga me niet moeien in de "tegroot-discussie" maar ik wil je even complimenteren omdat je erg netjes reageert op iedereen.

Mensen geven reacties van "ik krijg spontaan rugpijn als ik dit zie" en jij blijft rustig & correct antwoorden, dat zien we niet veel op bokt, leuk hoor! Lachen

Ik vind het echt een schat van een pony! Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:24

Wat mij opvalt is dat bokt veel 'ramp toeristen' heeft. Als iemand te groot is valt iedereen aan! En als er een passende ruiter op een shet zit komen er (niet altijd! ) amper reacties. Irriteer me er mateloos aan!

Verder, ik vind dat je een leuke pony heb, en groter vind ik reuze mee vallen! Ja

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:35

Missdonna, dit heb ik precies hetzelfde! Inderdaad, ramptoeristen hier. Want waar kijken we naar? Naar topics waar meer dan 2 pagina's zijn! Haha, ik doe het zelf ook, reageer dan niet, maar toch even kijken!

Ik ben niet op de hoogte van het gewicht/lengte die voor een shetlander gelden, maar vind dat je hem heerlijk actief rijd! Dit zie je niet vaak bij shetlanders.

Maar ik zou denk ik ook voor de shet een leuke kleine bijrijder zoeken en zelf andere dingen doen? Over het zadel, mensen HOE unnen jullie in vredes naam van de foto af zien of hij te brééd is van voren??

Leuke shetlander, succes ermee. (Complimenten op het nette reageren!!)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:40

Neem aan dat je je tot mij richt m.b.t. het zadel?

nathalie2302 schreef:
Denk dat je ook even naar het zadel zult moeten kijken. Het ligt erg ver naar voren dus misschien te wijd voor de pony? Helaas lijkt het er ook op dat je er niet zo goed meer in past maar het is een beetje moeilijk te zien op de foto's!

Goed van je dat je serieus op de tips ingaat hoor! Lachen

Te wijd kan een MOGELIJKHEID zijn, kan ik inderdaad niet beoordelen van de foto's maar wel dat het in ieder geval niet goed ligt dus even wat aandacht verdient! Lachen

sanne_ashwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:43

Wat een leuke pony! Je moet wel je handen rechtop houden
. Je bent ook wel een beetjete groot.:S

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:56

Ik ga me verder niet mengen in de discussie in het topic. Het is jouw pony en je moet zelf weten wat je er mee doet.
Nog wel een tip voor wat betreft het rijden, probeer je teugels eens korter te pakken met het rijden, nu rijd je bijna met je handen op schoot en moet je je wel in rare bochten wringen om enig contact te hebben met de mond van je pony.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:22

Probeer dmv tempowisselingen en snelle overgangen iets meer oprichting te krijgen. Tijdens deze tempowisselignen en snelle overgangen is het de bedoeling dat je je handen bij elkaar net voor het zadel houdt. Je pony gaat dan als het ware een beetje klimmen in je hand en dan krijg je vanzelf het neusje eruit. Bij Zorro (ook een korte hals Knipoog ) werkt dit supergoed. Let er wel op dat je handen altijd een losse verbinding moeten hebben, anders klimt hij niet omhoog maar duikt hij in je hand. Hoop dat je er wat mee kan Knipoog

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:20

Inderdaad wat Ukkiepuk zegt, veel overgangen, tempowisselingen.

Ik vind het knap dat je gewoon rustig en eerlijk blijft reageren. Verder laat ik het aan jou bepalen wanneer je je shet belemmerd. Knipoog

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:07

Dankjewel, ik ben erg blij met de tips over het rijden enz. Daar kan ik zeker wat mee.

Voor de rest zal ik vragen of iemand die echt verstand van zadels heeft (ik zeg niet dat jullie dat niet hebben maar op een paar foto's is het misschien niet zo goed te zien) naar het zadel van Libero kan kijken, ik ben ermee eens dat het aan vervanging toe is.

Het valt me trouwens wel op dat sinds ik dit topic heb geplaatst, ik voor het eerst reacties krijg over de grootte van Libero en ik enz. Hiervoor hoorde ik er eigenlijk niks over maar het is wel goed dat ik eens hoor hoe anderen erover denken.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:19

Het grappige van dit topic is dat 1888 mensen het bekeken hebben en 62 mensen hebben gereageerd Tong uitsteken

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:42

gekvanfleur schreef:
iets stoort me vreselijk in het plaatje.
weet alleen niet precies wat.

let op je handen en ook je voeten moet je in de gaten houden(hakken)
en je bent toch net iets te groot vind ik.
wel leuke pony.

ik ook , volgens mij komt het door je benen en dat je een beetje naar voren hangt.!

Ik vind je te groot.!
Maar verder leuke pony en je rijd hem opzicht wel goed !

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 13:08

Ik probeer mijn hakken voortaan goed uit te drukken, in de hoop dat mijn benen ook wat meer naar achter gaan liggen.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 13:21

Voor de rest zijn reacties altijd nog van harte welkom! Haha!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:20

ILoveMyHorse schreef:
Het grappige van dit topic is dat 1888 mensen het bekeken hebben en 62 mensen hebben gereageerd Tong uitsteken

ik bedoel het niet grof ofzo, maar ik denk dat dat komt omdat vele je te groot vinden maar dat het al genoeg gezegd is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:23

Ik vindt je echt te groot bent. Je past er gewoon niet meer op. Verder zie ik ook weinig ontspanning..