Jelle(Fries)@work in bruin setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurabob

Re: Jelle(Fries)@work in bruin setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:17

Het is een manegepaard op een manege zonder weidegang....dus hij word niet genoeg bezig gehouden nee! Maar daar kan je shanice niet de schuld van geven toch??
Ik denk dat shanice ook niet degene is die indeeld....dus dan moet ze het beste er maar van maken.... Als je maar 1 keer in de week rijd dan is ieder paard goed genoeg. Zeker voor zon jonge meid!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:26

Ik vind het er nog helemaal niet zo heel slecht uit zien!, maar ik vind de galop niet altijd zo'n heel fijn beeld geven.
Maar foto 5 en 6 geven wel een vrij ontspannen beeld, alleen bij 5 heb je de teugels een beetje kort.
Verder zie ik dat je er heel veel plezier in hebt en dat je paard ook op de meeste foto's zijn oortjes naar voren heeft! Knipoog
Maar in de galop zie ik inderdaad wel een beetje spanning, Ik begin niet over je sporen te zeuren, want daar heb je nu al genoeg over gehoort. Maar ik zou ze wel omwisselen voor een zweepje of voor niks! Bloos
Nog heel veel succes met rijden verder!! Schijnheilig

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:27

Ik zag ergens staan dat het zo moeilijk is om een manegepaard ontspannen te laten lopen,
ik rijd zelf ook op een manege en zo moeilijk is het niet hoor..
Je ziet hier duidelijk dat ze haar tenen te ver naar buiten steekt, teugels veel te strak en op sommige foto's hangt ze helemaal voorover

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:29

laurabob schreef:
Het is een manegepaard op een manege zonder weidegang....dus hij word niet genoeg bezig gehouden nee! Maar daar kan je shanice niet de schuld van geven toch??
Ik denk dat shanice ook niet degene is die indeeld....dus dan moet ze het beste er maar van maken.... Als je maar 1 keer in de week rijd dan is ieder paard goed genoeg. Zeker voor zon jonge meid!

Ik geef haar daar niet de schuld van, maar ik vind het onzin dat je zei dat luchtzuigers moeilijker aankomen..
Je gaf net zelf aan dat je haar niet moet vergelijken met een m ruiter.. jij bent de enige die dat doet..
ze hebben alleen erg veel commentaar op haar sporen.. omdat ze daar niet mee kan rijden en het paard alleen maar in de buik prikt..

laurabob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:41

Ik zei niet dat luchtzuigers moeilijker aankomen ik zeg dat SOMMIGE daar moeite mee hebben dit is het tweede paard wat ik ken dat daar moeite mee heeft....en dat komt vooral omdat hij geen weidegang of afwisseling heeft! Kijk als het nou een eigen paard had geweest dan word het alweer anders toch? Ik wilde een vergelijkin geven tussen iemand die 1 keer in de week lest en iemand met een eigen paard die m start met sporen....snap je het nu? Ik vind ook dat ze knopjes of geen sporen moet gebruiken... Maar ik ben niet haar instructrice...
Ik vind dat commentaar gedoe goed maar het kan ook op een normale manier... ik neem aan als je les krijgt dat er ook niet word gezegd dat ze het niet kan of dat ze het verschrikkelijk doet?

Probeer dan juist op een rustige manier uit te leggen hoe ze het kan verbetern en wat ze beter wel of niet kan doen! Toch?

laurabob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:43

Didoo schreef:
Wat een leuke fries heb je onder je kont!
Ik denk dat het handiger is als je je beugelriemen goed doet, en je spoortjes af Lachen Als hij slecht voorwaarts is pak je er een zweepje bij... Sporen zijn namelijk niet om je paard voorwaarts te laten lopen maar om je hulpen te verfijnen Knipoog
Het setje staat hem leuk! Lachen

Verder denk ik niet dat de TS er wat aan kan doen dat het paard zo schriel is. Commentaar hier op lijkt me dan ook vrij zinloos.
Daarbij nemen jongeren mensen dingen vaak sneller aan van hun instructeur/instructrice, gewoonweg omdat je er van uit gaat dat de gene die je les geeft weet waar hij/zij mee bezig is.
Ik snap niet zo goed waar al dat aanvallende gedoe vandaan komt. Je kan dingen ook op een aardige manier zeggen.

Ben ik het trouwens helemaal mee eens!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:58

Meid als ik dit zo doorlees zou ik eigenlijk eens uitkijken naar een andere manege Bloos er zijn tal van maneges waar de paarden WEL weidegang krijgen en wel goed verzorgd worden. Een manege die toelaat dat jij met sporen rijdt lijkt mij op zich al heel verdacht Knipoog Ik weet niet of je een andere keuze hebt natuurlijk Knipoog

reactie op een bericht ergens, weet niet meer waar : manegepaarden van een manege waar heel bewust omgegaan wordt met de paarden kunnen in de meeste gevallen net zo nageeflijk gereden worden als het gemiddelde paard van de particulier. De TS zou eigenlijk nog niet bezig moeten zijn met nageeflijk rijden ook niet, eerst de ruiter maar eens een betere basishouding meegeven.

laurabob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:00

Vind ik ook!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:15

Leuke fries indd Lachen Maar met galop zou ik hem minder van voren vasthouden Knipoog Laat eerst die teugels maar wat los hangen en als de galop wat makkelijker bij hem is kan je hem wat meer vragen. Want zo houd je hem alleen maar vast .

Gekkie_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:18

De galop ziet er om eerlijk te zijn niet uit!
Maar zo de rest van de foto's wel

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:04

even een compument ; wel mooie laarzen voor als je nog op manege pony's rijd, zo verwend was ik toen nog niet Bloos

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:18

Sporen?! welke sporen?! ik zie geen sporen. Koe doe ze dus maar lekker af!
En bij de galop foto's zou ik de teugels maar eens wat langer laten, hij loopt gespannen, en 't is niet een prettig gezicht.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:56

Citaat:
Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

Leest even de begin post van Shanice door:
Citaat:
GEEN commentaar op myn sporen

Mensen, is dit nou zo moeilijk om te zien? Hebben jullie allemaal een bord voor jullie gezicht? Ik geef toe dat ze beter erbij had
kunnen zeggen waarom ze met sporen rijdt en ik denk dat het verstandig is als ze dat ook nog even doet.

Jelle is inderdaad wat iel op de foto's te zien, maar het is een manege paard en Shanice daar op aanvallen (zoals het is
overgekomen) heeft toch geen zin daar het een manege paard is?

Bij foto een ziet het er inderdaad niet echt vriendelijk uit in de hoofdhouding, haar handen lijken daar ook erg sterk. Maar waarneer
je dan verder kijkt lijkt dit een moment opnamen te zijn, want ik zie bij foto 4 bijvoorbeeld haar handen toch naar voren, meegaant
met de beweging van Jelle.

Verder vind ik haar houding nog niet eens zo slecht, ik bedoel, niet iedereen heeft nog het gevoel dat je op elk paard netjes kan
zitten, en dat maakt toch ook niet uit? Shanice heeft ook niet de luxe om elke dag op Jelle te rijden, en waarneer je voor het
eerst in twee maanden op z'n paard zit moet je toch echt even omschakelen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:03

Spoortjes af.
Meer teugel geven.
Dresuur zweep erbij.
Een aantal privelesjes.
Vraag of ze wat meer op je houding en beengebruik willen letten.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:08

Ramona_T schreef:
Spoortjes af.
Meer teugel geven.
Dresuur zweep erbij.
Een aantal privelesjes.

mijn gedachten...

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:12

Ramona_T schreef:
Spoortjes af.
Meer teugel geven.
Dresuur zweep erbij.
Een aantal privelesjes.

Even een vraag he, heb jij serieus even het topic door gebladerd, gekeken wat het commetaar was en de begin
post gelezen?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:13

Ja dat heb ik en daarna heb ik mijn mening gepost.
Mischien niet jou meening maar iedereen heeft zo zijn mening dus zullen we er niet over gaan discuseren?

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:20

Maarre, die eerste Guote zijn toch dergelijk regels van H@W. Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:31

Je moet niet op dat gezeik letten, op bokt gaat dat altijd zo kreeg ook een topic van 6 pagina's vol gezeik over NIKS! Ik hobbelde gewoon vrolijk wat rond op mijn vz pony.
Ik zie niks wat écht schadelijk is.
Het belangrijkste is dat jij geniet van je paard en dat zie ik je echt doen!
Nouja bokt kan echt verschikkelijk zijn hé? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:37

Suus__ schreef:
Je moet niet op dat gezeik letten, op bokt gaat dat altijd zo kreeg ook een topic van 6 pagina's vol gezeik over NIKS! Ik hobbelde gewoon vrolijk wat rond op mijn vz pony.

ik vind sporen in de buik rammen toch wel schadelijk genoeg Bloos

maar het paard moet ook van haar genieten Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:37

Yvank_ schreef:
Suus__ schreef:

ik vind sporen in de buik rammen toch wel schadelijk genoeg Bloos

maar het paard moet ook van haar genieten Knipoog

Rammen?
Nou dat valt geloof ik wel mee...
Ziet er in eht echt vast beter uit, het blijven momentopnames...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:39

ik zie niet eens een spoor Bloos! en als op alle foto's het ''toevallig' zo is , maar dat moment prikt die dr dus wel weer flink in

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:58

Het kan best een momentopname zijn, maar het is inderdaat toevallig dat je het op alle foto's ziet.
Als het er nou 1 was waarbij je het zag dan kan het momentopname zijn.
Maar ik ben ook een tegenstander van haar sporen. Vooral als de pony al best moeilijk is om te rijden lijkt het mij niet slim.
Maar goed zal het er niet meer over hebben.

Voor de rest vind ik het een hele mooie fries! En veel succes en plezier nog met hem en je lessen!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:08

Allereerst...
leuke fries !
1: sporen af, waarom rijd je uberhaupt op een manege paard MET sporen? dat een manege dat toelaat is tot daar aan toe, maar laat dan wel de ver gevorderde ruiter met een goeie houding dat doen...en niet iemand die d'r tenen naar buiten draait hakken naar binnen en naar voren valt.
verwissel je sporen dan voor een zweepje

2: teugels wat losser laten, zoals te zien is op de foto's druk je de sporen constant in zijn buik waardoor hij aldoor sneller gaat lopen/rennen ( waardoor je dus je teugels korter moet nemen van je instructie ) als je en zweep gebruikt wordt die zowiezo minder gebruikt omdat je niet constant je paard blijft slaan ( ook neit perongeluk ) hierdoor zal je paard rustiger lopen en kun je de teugels wat langer laten zodat je paard wat langer wordt in de hals en waarschijnlijk ook wat sneller naar de ontspanning te rijden is, aangezien eht paard nog jong is zal hij met langere teugels wat meer op eigen benen leren lopen.

overigens, een manege die het toelaat om een ( beginnende ) jonge ruiter met sporen te laten rijdne klinkt al erg verdacht, en zeker op een jong paard zoals jelle.
een jong paard in de lessen is niet erg, als hij/zij maar luisterd naar wat de ruiter wil, goed op de beenhulpen reageerd en zonder sporen en/of zweepje gereden kan worden.
vervolgens laten ze zo'n jong ding als jelle in de lessen lopen, opzich niks mis mee, maarom een jong ding zoals jij er nou op te zetten MET sporen trekt toch wel ene boel vraagtekens bij mij op.

als ik jou was zou ik gaan kijken naar andere maneges in de buurt MET weidegang voor de paarden MET paarden die goed luisteren, dus zonder sporen gereden kunnen worden, MET goeie verzorging en uiteraard MET goeie instructie.

je kan mijn commentaar ( en van vele andere bokkers hier ) klakkeloos naast je neer leggen en neit naarom kijken, of ertegen in gaan met argumenten die erop wijzen dat wij het allemaal fout hebben ( hoewel iedereen bijna hetzelfde commentaar geeft ) of je gaat het lekker bestuderen en wat aan je rijstijl veranderen ( en misshcien manege verandering??? )

groetjes kim_1990

( Oeps beetje lang verhaal geworden Bloos )

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:27

ik ben vooral geen beginnende ruiter!
ik ry in de gevorderde lessen en Jelle valt vaak terug in de draf en moet dus veel aansporen in galop en nee ik schop niet en ram ook niet met myn benen
en ik ga ook niet naar een andere manege want op deze manege heb ik het onwys veel naar me zin
en waarom ik met sporen ry? dat is myn eigen beslissing Knipoog net zoals jullie met sporen ryden
en jullie weten niet eens hoe het in het echt eruit zie het zyn maar een paar foto's
maar ik zeg niks meer heb nu wel genoeg gelezen en kom dus ook niet meer in dit topic want iedereen zegt hetzelfde hier.
en waarom ik dit ineens typ?? ik word dat gezeik nu een beetje zat want het is steeds dezelfde commentaar en nu weet ik ook wel wat er verbetert moet worden