Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eefangel schreef:Wat ik van zowel foto als filmpje kan oordelen,
is dat je alles veel te braaf rijdt,
je mag wel iets meer gedurfd rijden!
Jullie zijn een nette combinatie,
maar inderdaad de puntjes op de I ontbreken nog om het echt toelaatbaar voor het Z te maken.
Frannik schreef:het gedurfde komt wel, ik zorg eerst dat hij staakloos rond komt, dat is mijn grootste doel, dan ben ik al een heel eind en ben ik ook super blij, dus mijn doel is vandaag bereikt.. Als ik er wat meer aan ga rijden is de kans groter dat hij gaat staken, dus dat moet ik gewoon goed aanvoelen, als hij er lekker doorheen is dan kan ik hem meer naar zijn top rijden, maar die ontspanning wordt steeds beter en duurt steeds langer, dus ben niet bang dat ik dat nog ooit kan bereiken
crossmonster schreef:Ga eens echt kritisch naar je foto's kijken
De SB is moeilijk te beoordelen vanuit deze hoek, maar kijk is naar jouw houding en hulpen, die zijn niet goed
Dan de uitgestrekte draf, die is idd vanaf de foto's te zien te braaf, en op de tweede foto zelfs een tactfout.
In de galop lijkt ie ook wat kort in het lijf te blijven.
Verder moet je heel erg op je benen gaan letten, die zijn echt een eigen leven aan het leiden
Vooral spoorgebruik zou een stuk minder kunnen.
Al met al zie ik een talentvolle combi, die net wat secuurder zou mogen rijden. De puntjes op de I die missen zeg maar.
Neem aan dat je goed les hebt. Vraag aan je instructie eens een paar zitlesjes
Frannik schreef:dit was een middendraf, dus ik vind het zeker wel voldoende voor een middendraf.. en een 4 echt belachelijk en onterecht, ik vind het echt nergens op slaan dat hij durft te zeggen dat ik geen verruiming toon.. Sb was zeker voldoende. ik vind dat hij er dan neer moet zetten, houding ruiter niet goed, maar niet TOONT GEEN schouderbinnenwaarts en een 4 geven.
En dan de nummer 1 die zo veel fouten maakt, sorry maar dat kan er bij mij echt niet in..
Ik verzamel hem daar net iets terug omdat ik hem om aan het stellen ben (in de galop, maar ZEKER voldoende sprong, dus zet er dan niet neer, niet voldoende sprong)
Frannik schreef:Nou bij deze dan een filmpje..
Ik wil ABSOLUUT geen commentaar op het staken..
Maar dan wil ik wel eens weten wat er allemaal zo verkeerd is aan het lopen van mijn paard.. Want ik begrijp echt niet waarom iedereen zegt, taktfouten op de voorhand enz..
Ik denk namelijk dat dit momentopnames zijn, ik weet het niet, maar goed..
Het ziet er niet uit als een geweldige proef vind ik ook niet echt terecht van de foto's...
Maar goed.. Ieder zijn eigen mening natuurlijk..
Ik vind dat je in het filmpje goed kunt zien, dat mijn paard niet op de voorhand loopt, lekker aan de loodlijn, dat hij geen taktfouten maakt of iets dergelijks..
Voor deze proef had ik 177 punten en een derde plaats (ook selectie dus precies dezelfde concurrentie) .. Dat kan ik dus ook niet verklaren, waarom voor dit 177 punten en voor vandaag.. Helaas niet op film.. Maar 181..
http://www.youtube.com/watch?v=KAWPyhwfuPY
Frannik schreef:1e keertwending te groot --> voor deze keertwendingen had ik beide een 8, waren naar mijn idee ook totaal niet te groot..
2e keertwending ook.
Dan blokker je hem zelf en gaat hij in de staak, en dan schop je hem en trek je hem keihard in zijn mond, wat uiteraard nog meer staakgedrag teweeg brengt. --> ik trek hem niet in zijn mond, ik doe mijn hand voor.. Hier ben ik het niet mee eens.. Ik wou ook geen commentaar op het staken, omdat ik het lastig vind dat mensen het verleden van mijn paard niet kennen
Ik ben blij dat je de positieve dingen eruit haalt, bedankt!
knabbelgirl schreef:crossmonster schreef:Ga eens echt kritisch naar je foto's kijken
De SB is moeilijk te beoordelen vanuit deze hoek, maar kijk is naar jouw houding en hulpen, die zijn niet goed
Dan de uitgestrekte draf, die is idd vanaf de foto's te zien te braaf, en op de tweede foto zelfs een tactfout.
In de galop lijkt ie ook wat kort in het lijf te blijven.
Verder moet je heel erg op je benen gaan letten, die zijn echt een eigen leven aan het leiden
Vooral spoorgebruik zou een stuk minder kunnen.
Al met al zie ik een talentvolle combi, die net wat secuurder zou mogen rijden. De puntjes op de I die missen zeg maar.
Neem aan dat je goed les hebt. Vraag aan je instructie eens een paar zitlesjes
Ik ga helemaal mee met crossmonsterFrannik schreef:dit was een middendraf, dus ik vind het zeker wel voldoende voor een middendraf.. en een 4 echt belachelijk en onterecht, ik vind het echt nergens op slaan dat hij durft te zeggen dat ik geen verruiming toon.. Sb was zeker voldoende. ik vind dat hij er dan neer moet zetten, houding ruiter niet goed, maar niet TOONT GEEN schouderbinnenwaarts en een 4 geven.
En dan de nummer 1 die zo veel fouten maakt, sorry maar dat kan er bij mij echt niet in..
Ik verzamel hem daar net iets terug omdat ik hem om aan het stellen ben (in de galop, maar ZEKER voldoende sprong, dus zet er dan niet neer, niet voldoende sprong)
In de M2 rij je geen middendraf maar uitgestrekte draf, dat zie je hier op de foto's gewoon niet. Ook vind ik de sb foto lijken of ze alleen naar binnen kijkt, maar dat is vanaf deze hoek niet goed te beoordelen. En als je ergens geen commentaar op wilt, moet je niet een topic openen.
Ik vind wel dat je een erg mooi paard hebt en denk dat je ook zeker erg ver kan komen!
Liezel1 schreef:nog even een vraag van mijn kant: niet vervelend opvatten!
Als je een paard hebt dat je niet pittig durft te rijden omdat je allang blij bent dat hij zonder staken rond komt, wat doe je dan op wedstrijd?