Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:30

Wat ik van zowel foto als filmpje kan oordelen,
is dat je alles veel te braaf rijdt,
je mag wel iets meer gedurfd rijden!
Jullie zijn een nette combinatie,
maar inderdaad de puntjes op de I ontbreken nog om het echt toelaatbaar voor het Z te maken.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:30

Dat je zit verbeterd is heeft niets te maken met wat je laat zien in de proef, daar wordt je beoordeeld op wat je daar laat zien. De jury weet niet hoe je eerder op je paard zat, die punt op wat hij ziet.

Ik heb je filmpje bekeken.

Er zitten een paar hele mooie vloeiende overgangen in, dat gaat al heel goed.

verder zie ik:

Halthouden twee keer niet vierkant, laatste groet wel.
SB rechts alleen stelling, geen SB
SB links, teveel voorhand van de hoefslag af, dus niet op drie sporen maar op vier of zelfs vijf.
Middendraf te braaf.
Overgang naar stap heel netjes.
1e keertwending te groot
2e keertwending ook.
Dan blokker je hem zelf en gaat hij in de staak, en dan schop je hem en trek je hem keihard in zijn mond, wat uiteraard nog meer staakgedrag teweeg brengt.
Bij het teuegls op maat maken vanuit uitestrekte stap trek je het hoofd van links naar rechts.
Galop is soms een viertakt ipv een drietakt.
In de laatste wending geen lengtebuiging.

Er schort dus echt nog veel aan om jou over te kunnen laten gaan naar de Z1, dus zal de jury je dit soort punten geven.

Ik heb niet gezegd dat je niet meer moet starten he, ik heb gezegd, blijf even thuis, ga er flink aan werken(met andere instructie die je wat sneller door je moeilijke punten heen helpt) en ga dan weer fris en vrolijk de ring in!

Ik zeg puur wat ik zie, en zie ook veel goede punten. Maar ook dat er nog wat aan schort.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:37

1e keertwending te groot --> voor deze keertwendingen had ik beide een 8, waren naar mijn idee ook totaal niet te groot..
2e keertwending ook.
Dan blokker je hem zelf en gaat hij in de staak, en dan schop je hem en trek je hem keihard in zijn mond, wat uiteraard nog meer staakgedrag teweeg brengt. --> ik trek hem niet in zijn mond, ik doe mijn hand voor.. Hier ben ik het niet mee eens.. Ik wou ook geen commentaar op het staken, omdat ik het lastig vind dat mensen het verleden van mijn paard niet kennen

Ik ben blij dat je de positieve dingen eruit haalt, bedankt!

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:43

Wat een mooi paard.. Haha! , wat ik alleen mis erin is idd het gedurfde. Waarschijnlijk als je houding nog beter verbeterd is en je meer vanuit de achterhand gaan rijden, gaat het allemaal net ietsjes beter eruit zien, waardoor je cijfers er ook weer beter van worden..
Ik denk dat je van het commentaar gewoon moet leren, en nog meer laten tonen dan jij denkt dat nodig is,
dat had ik laatst namelijk ook met mn middestap, ik rijd dan nog B maar me zusje en ik vonden hem goed, maar van hun moest die nog meer.. Ja naja, volgende keer dus meer proberen te tonen..!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:46

het gedurfde komt wel, ik zorg eerst dat hij staakloos rond komt, dat is mijn grootste doel, dan ben ik al een heel eind en ben ik ook super blij, dus mijn doel is vandaag bereikt.. Als ik er wat meer aan ga rijden is de kans groter dat hij gaat staken, dus dat moet ik gewoon goed aanvoelen, als hij er lekker doorheen is dan kan ik hem meer naar zijn top rijden, maar die ontspanning wordt steeds beter en duurt steeds langer, dus ben niet bang dat ik dat nog ooit kan bereiken

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:46

Frannik, het kan niet altijd goud zijn. Knipoog
Je oevent om beter en beter te worden, dan zit er ook wel eens een dip in toch. Knipoog
Mijn zus rijd ZZ-Licht, en hoe vaak zij dat wel niet heeft gehad dat ze lage punten had terwijl het goed aanvoelde.
En dat ze hoge punten had, terwijl het waardeloos aanvoelde.
Met paardrijden moet je veel trainen en geluk hebben. Knipoog

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:46

ik begrijp wat je bedoelt met de punten ik heb het zelf ook met me fjord ik word er af en toe kots miselijk van sommige jury's ! Boos!
maar ja ach een jury sport he Knipoog Clown
ben je al bezig wat je zou kunnen verbeteren goed zo ! Haha!
veder vind ik het er goed uit zien en ontspannen !...
leuk paardje ook ! sucses ! Haha!

ps moet er bij zeggen ik vin het ontiegelijk jammer dat niet alle jury's even crities zijn !
nou kan dat ook niet altijd ! maar schil vind ik erg duidelijk !

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:51

Het Zwarte water in De Mortel! Haha!

Heb je toevallig een palomino voorbij zien komen?

Ik was vorige week daar op ponykamp! Tong uitsteken

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:57

eefangel schreef:
Wat ik van zowel foto als filmpje kan oordelen,
is dat je alles veel te braaf rijdt,
je mag wel iets meer gedurfd rijden!
Jullie zijn een nette combinatie,
maar inderdaad de puntjes op de I ontbreken nog om het echt toelaatbaar voor het Z te maken.

Ze heeft toch een wp gehad dus schijnbaar vond de jury dat ze toch klaar is voor de Z.

Allereerst leuk paard heb je!
Nu even over de foto's:
De foto met SB. Volgens mij begrijp ik wel waarom je hier een 4 hebt. Persoonlijk vind ik dat je paard alleen wat stelling naar binnen heeft. Zijn schouders blijven volgens mij gewoon op de hoefslag.

In de middendraf loopt hij naar mijn mening te veel op de voorhand.

De foto van de slangevolte mis ik idd sprong. Zijn achterbenen moeten meer naar voren Snap je wat ik bedoel? Dus omhoog en dan naar voren.

Het stukje verzamelde stap zou hij wat nagevelijker mogen.

Gewoon goed door trainen en dan komt het helemaal goed! Ik weet hoe moeilijk het is!

Edit: Ik wil toch nog even kwijt dat je reactie's op wat mensen hier schrijven erg aanvallend overkomen. Misschien bedoel je het niet zo, maar het komt wel zo over.
Laatst bijgewerkt door Emilia op 04-05-08 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:58

Frannik schreef:
het gedurfde komt wel, ik zorg eerst dat hij staakloos rond komt, dat is mijn grootste doel, dan ben ik al een heel eind en ben ik ook super blij, dus mijn doel is vandaag bereikt.. Als ik er wat meer aan ga rijden is de kans groter dat hij gaat staken, dus dat moet ik gewoon goed aanvoelen, als hij er lekker doorheen is dan kan ik hem meer naar zijn top rijden, maar die ontspanning wordt steeds beter en duurt steeds langer, dus ben niet bang dat ik dat nog ooit kan bereiken

Meid neem van mij aan, met een staakloze proef haal jij geen hoge punten. Met een proef waarin je echt laat zien dat je durft te rijden zit je hoog in de punten. Als je gewoon een staakloze proef wil rijden en niets meer, dan moet je niet starten. Dan is de B of de L1 het hoogste niveau wat je haalt met torenhoge punten. Na de l1 willen ze meer lef zien. Je hebt dan al bewezen dat je braaf je rondjes kunt rijden. Meer verzameling, meer "marcheren" en meer met lef rijden. Je zit in de m2, dus je zult wel moeten om mee te komen met de rest en de punten te halen die je zo graag wilt hebben. Snap heel goed dat het een grote teleurstelling voor je is, maar misschien vond de jury je gewoon nog niet klaar voor het Z. Ik heb je filmpje ook bekeken, het ziet er netjes uit, maar te braaf. Dan moet je wel ontzettend nette proeven rijden wil je een beetje punten halen. Dus meid, ga aan dat beetje extra power werken en dan komt het vast helemaal goed.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 15:26

Ik vind een staakloze en ontspannen proef HEEL wat belangrijker dan een gewaagde proef.. Als er geen ontspanning is, kan ik ook niet gewaagder gaan rijden.

Bellex

Re: Nashua @ wedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:27

crossmonster schreef:
Ga eens echt kritisch naar je foto's kijken Knipoog

De SB is moeilijk te beoordelen vanuit deze hoek, maar kijk is naar jouw houding en hulpen, die zijn niet goed

Dan de uitgestrekte draf, die is idd vanaf de foto's te zien te braaf, en op de tweede foto zelfs een tactfout.
In de galop lijkt ie ook wat kort in het lijf te blijven.

Verder moet je heel erg op je benen gaan letten, die zijn echt een eigen leven aan het leiden Lachen
Vooral spoorgebruik zou een stuk minder kunnen.

Al met al zie ik een talentvolle combi, die net wat secuurder zou mogen rijden. De puntjes op de I die missen zeg maar.

Neem aan dat je goed les hebt. Vraag aan je instructie eens een paar zitlesjes Knipoog

Ik ga helemaal mee met crossmonster Ja

Frannik schreef:
dit was een middendraf, dus ik vind het zeker wel voldoende voor een middendraf.. en een 4 echt belachelijk en onterecht, ik vind het echt nergens op slaan dat hij durft te zeggen dat ik geen verruiming toon.. Sb was zeker voldoende. ik vind dat hij er dan neer moet zetten, houding ruiter niet goed, maar niet TOONT GEEN schouderbinnenwaarts en een 4 geven.
En dan de nummer 1 die zo veel fouten maakt, sorry maar dat kan er bij mij echt niet in..
Ik verzamel hem daar net iets terug omdat ik hem om aan het stellen ben (in de galop, maar ZEKER voldoende sprong, dus zet er dan niet neer, niet voldoende sprong)

In de M2 rij je geen middendraf maar uitgestrekte draf, dat zie je hier op de foto's gewoon niet. Ook vind ik de sb foto lijken of ze alleen naar binnen kijkt, maar dat is vanaf deze hoek niet goed te beoordelen. En als je ergens geen commentaar op wilt, moet je niet een topic openen.

Ik vind wel dat je een erg mooi paard hebt en denk dat je ook zeker erg ver kan komen!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:32

Frannik schreef:
Nou bij deze dan een filmpje..
Ik wil ABSOLUUT geen commentaar op het staken..
Maar dan wil ik wel eens weten wat er allemaal zo verkeerd is aan het lopen van mijn paard.. Want ik begrijp echt niet waarom iedereen zegt, taktfouten op de voorhand enz..
Ik denk namelijk dat dit momentopnames zijn, ik weet het niet, maar goed..
Het ziet er niet uit als een geweldige proef vind ik ook niet echt terecht van de foto's...
Maar goed.. Ieder zijn eigen mening natuurlijk..
Ik vind dat je in het filmpje goed kunt zien, dat mijn paard niet op de voorhand loopt, lekker aan de loodlijn, dat hij geen taktfouten maakt of iets dergelijks..
Voor deze proef had ik 177 punten en een derde plaats (ook selectie dus precies dezelfde concurrentie) .. Dat kan ik dus ook niet verklaren, waarom voor dit 177 punten en voor vandaag.. Helaas niet op film.. Maar 181..

http://www.youtube.com/watch?v=KAWPyhwfuPY

Dan vraag ik me af hoe jij hier 3e mee kan worden, je verlaat zelfs de ring! Je paard valt in de stap compleet stil en de uitgestrekte draf is veel te braaf. Verder dan de ring verlaten heb ik niet meer gekeken

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:34

Frannik schreef:
1e keertwending te groot --> voor deze keertwendingen had ik beide een 8, waren naar mijn idee ook totaal niet te groot..
2e keertwending ook.
Dan blokker je hem zelf en gaat hij in de staak, en dan schop je hem en trek je hem keihard in zijn mond, wat uiteraard nog meer staakgedrag teweeg brengt. --> ik trek hem niet in zijn mond, ik doe mijn hand voor.. Hier ben ik het niet mee eens.. Ik wou ook geen commentaar op het staken, omdat ik het lastig vind dat mensen het verleden van mijn paard niet kennen

Ik ben blij dat je de positieve dingen eruit haalt, bedankt!

Als die jury voor die 2 keertwendingen een 8 geeft wil ik die jury ook wel een keer Clown impulsverlies, stapt niet in de tact en veelste groot!

Maar je hebt eemn leuk paard, even door trainen en dan komen de puntjes in het M2 vanzelf wat hoger. Veel mensen hier in het topic hebben gelijk. als je geen commentaar wil moet je hier niet de fotos plaatsen..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:40

Op basis van de foto's dacht ik, zozo tch nog een winstpunt voor z'n braaf proefje!
Het ziet er te braaf uit waarbij het paard te diep komt en te veel op de voorhand. Voor zulke proeven zat ik eigenlijk nooit of amper aan de winst. De 195 punten, die kwam pas toen ik kon oprichten en bij wijze van spreke in 5 passen de diagonaal over was in de uitgestrekte draf en de proeven zonder moeite met een grote glimlach doorkwam.
Er zit gewoon nog veel werk in zo te zien en wie weet moet je eens een andere lesgever (erbij) zoeken.
Over je opmerking dat je niet gewaagd kunt rijden ivm staken: Daar heeft de jury natuurlijk geen enkele boodschap aan! Die gaat jou niet anders beoordelen dan een ander omdat ie deze keer wel braaf gebleven is.
Ik vind het verder een leuk paard en met wat extra uurtjes training komt het vast helemaal goed.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:43

kunnen we concluderen dat de proef waar de TS zo verontwaardigd over is juist gepunt is en dat de TS in de andere proeven te hoog gepunt is?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:44

Het ziet er allemaal netjes uit hoor, maar dat is ook gelijk mijn punt; het blijft bij netjes. Ik zie geen proef met spektakel, geen pit, geen gedurfd rijden. Alleen een proefje dat netjes wordt gereden, maar wil je hoge punten halen, dan moet je meer doen dan netjes rijden. Netjes rijden is voldoende. Als je proef er echt uit springt qua showgehalte en je hebt zulke lage punten, dan is dat inderdaad onterecht, maar ik zie absoluut geen proef die er uit springt. Ja, je paard springt er uit (in de zin van dat hij staakt), maar dat is de bedoeling niet. Het is natuurlijk goed dat je de proef netjes kan rijden, maar probeer echt te knallen met je proef.

Bovendien vind ik je spoorgebruik echt vreselijk. Maar ik weet natuurlijk ook niet wat voor paard het is, al geeft het geen mooi beeld dat je constant zit te prikken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:48

Liezel: Ik denk het wel ja. De proef in de film had minstens 10 punten lager moeten zijn zou ik zeggen.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:54

knabbelgirl : nou ik druf te wedden dat er in een m2 proef echt midden draf zit Knipoog
niet alen uitgestrekte draf Knipoog

Frannik

Re: Nashua @ wedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 15:58

knabbelgirl schreef:
crossmonster schreef:
Ga eens echt kritisch naar je foto's kijken Knipoog

De SB is moeilijk te beoordelen vanuit deze hoek, maar kijk is naar jouw houding en hulpen, die zijn niet goed

Dan de uitgestrekte draf, die is idd vanaf de foto's te zien te braaf, en op de tweede foto zelfs een tactfout.
In de galop lijkt ie ook wat kort in het lijf te blijven.

Verder moet je heel erg op je benen gaan letten, die zijn echt een eigen leven aan het leiden Lachen
Vooral spoorgebruik zou een stuk minder kunnen.

Al met al zie ik een talentvolle combi, die net wat secuurder zou mogen rijden. De puntjes op de I die missen zeg maar.

Neem aan dat je goed les hebt. Vraag aan je instructie eens een paar zitlesjes Knipoog

Ik ga helemaal mee met crossmonster Ja

Frannik schreef:
dit was een middendraf, dus ik vind het zeker wel voldoende voor een middendraf.. en een 4 echt belachelijk en onterecht, ik vind het echt nergens op slaan dat hij durft te zeggen dat ik geen verruiming toon.. Sb was zeker voldoende. ik vind dat hij er dan neer moet zetten, houding ruiter niet goed, maar niet TOONT GEEN schouderbinnenwaarts en een 4 geven.
En dan de nummer 1 die zo veel fouten maakt, sorry maar dat kan er bij mij echt niet in..
Ik verzamel hem daar net iets terug omdat ik hem om aan het stellen ben (in de galop, maar ZEKER voldoende sprong, dus zet er dan niet neer, niet voldoende sprong)

In de M2 rij je geen middendraf maar uitgestrekte draf, dat zie je hier op de foto's gewoon niet. Ook vind ik de sb foto lijken of ze alleen naar binnen kijkt, maar dat is vanaf deze hoek niet goed te beoordelen. En als je ergens geen commentaar op wilt, moet je niet een topic openen.

Ik vind wel dat je een erg mooi paard hebt en denk dat je ook zeker erg ver kan komen!

Niet waar, in het M2 rijd je 1 middendraf en 1 uitgestrekte draf

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:59

Idd Midden én uitgestrekte draf in het M2.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:00

nog even een vraag van mijn kant: niet vervelend opvatten!
Als je een paard hebt dat je niet pittig durft te rijden omdat je allang blij bent dat hij zonder staken rond komt, wat doe je dan op wedstrijd?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:01

jezus, ik word hier echt niet goed van.. Sorry dat ik het zeg.. In het filmpje is het helemaal geen 10 punten te hoog.. De dingen die hij goed doet doet hijg ewoon voor de 8! Klaar.. De rede dat ik zo reageer is dat iedereen alles maar af loopt te zeiken. Ik rijd niet voor niets eigenlijk altijd in de winstpunt, dat is niet voor niets... Dat komt niet omdat mijn paard op de voorhand loopt en te diep loopt en taktfouten maakt en dan weer te groot loopt..
Waar moet ik hier het goede uithalen als jullie het zo brengen

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:02

Liezel1 schreef:
nog even een vraag van mijn kant: niet vervelend opvatten!
Als je een paard hebt dat je niet pittig durft te rijden omdat je allang blij bent dat hij zonder staken rond komt, wat doe je dan op wedstrijd?

WAT is nu belangrijker?
Een gespannen proef met staken erin, of een ontspannen proef zonder staken...
Dat beest moet gewoon de tijd krijgen om het vertrouwen in de ruiter terug te krijgen, dan ga ik wel een keer gewaagd rijden... Ik snap niet waarom dat niet gesnapt wordt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:04

doe rustig!

Vind het ook een beetje overdreven dat je zegt: Grote teleurstelling. Het blijft een jurysport, en de ene jury beordeelt op combinatie, wij hebben de andere proeven niet gezien van jou 'concurentie' maar, als dat meisje echt zoveel fouten maakte die eerste was. en jij niet? Vind ik dat heel raar. Een Jury kijkt 9 van de 10 keer toch anders tegen een proef aan dan jijzelf.
En het is maar een wedstrijd, daar ga je toch niet zo moeilijk over doen?