Ace (v. oo-seven) voor het eerst met zadel @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fysiomeid

Re: Ace (v. oo-seven) voor het eerst met zadel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:31

Zoo, die wordt al steeds meer paard zeg!! Je ziet der toch wel steeds groeien hoor, echt weer een verschil ten opzichte van de vorige foto's!! En braaf hoor dat ze zo voor het eerst rondloopt met z'n zadel, hopelijk is ze net zo braaf later met inrijden Haha! !

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:29

Sundancer schreef:
Mijn mening, gooi haar nog maar een jaar op het land... ze is totaal nog niet volgroeid om al onder het zadel te lopen.

Idem.

En als ik die foto zie van dat ie van de "wei" kwam...ik zou me eerlijk gezegd schamen als dat mijn paard was geweest. Die heeft duidelijk niet genoeg voer gehad op de wei om te kunnen groeien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:36

Had je d'r van de winter niet beter naar huis kunnen halen ipv nu?
Had je er al mooi een zadel op kunnen gooien en had ze dit jaar nog kunnen eten en groeien, want dat heeft ze wel nodig zeg.... Dat zadel onthoud ze wel...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:46

Ter vergelijking: zo kwam mijn die van mij van het land:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:48

Ondanks dat het flauw word... lekker een jaartje laten staan nog.
Deze is er imo nog niet aan toe.
En maak je op de merrie keuring wel kans met zo'n laatbloeier?
Verder sluit ik me aan bij cheyenne...mijn eerste indruk was...die is niet helemaal gezond momenteel.
Heb je haar bloed eens laten nakijken? Komt ze geen vitamine te kort?
Ik denk dat je volgend jaar een heel ander paard gaat hebben Ja

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:55

Wat nog een jeugdig dier!

Renske_W schreef:
Naar de wei gaat ze niet, want het is de bedoeling om haar mee te nemen naar de keuring.

Ik zou er nog eens goed over nadenken of je haar dit jaar wel mee zal nemen. Ik denk dat je er beter aan doet om het een jaar uit te stellen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:03

Zo komt ze helemaal achteraan te staan. Ik vind haar als jaarling er stukken beter uit zien. Is ze toen naar de weide gegaan?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:20

@ FM: Ik hoop het ook! Maar misschien spaart ze nu alles op Schijnheilig Clown
Ik denk dat ze het in het begin wel spannend vind als er iemand opstapt, maar dat ze er ook wel snel aan zal wennen Ja
@ Ilzas: Klein en smal zal ze altijd wel blij, dat is ook haar bouw. Maar ze heeft afgelopen zomer in de polder met 7 andere 2 jarige gestaan, daar is ze idd niet bijgevoerd nee. 't is nogal een end om iedere dag op en neer te rijden dan! En ze komt ook langzaam aan weer meer kilo's aan.
@ Kanelly: Ze heeft van de winter ook thuis gestaan, maar wou toen idd niet goed aankomen, de laatste paar weken begint ze pas uit te zwaren.
@ runningkawa: Ace zit prima in haar vacht, haar haren zijn langer dan andere paarden, ze heeft een flinke wintervacht ontwikkeld, maar is nu ook flink in de rui! Op haar hals zijn er al een hoop haren af. Net als bij de andere paarden op stal. En ze is idd schraal en wou ook bijna niet aankomen, maar de laatste weken begint ze steeds wat meer uit te zwaren!
@ Sundancer: Nee als jaarling is ze niet naar de wei gegaan. Toen heeft ze 's zomers gewoon thuis gelopen met de rest.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:24

Renske_W schreef:
@ Ilzas: Klein en smal zal ze altijd wel blij, dat is ook haar bouw. Maar ze heeft afgelopen zomer in de polder met 7 andere 2 jarige gestaan, daar is ze idd niet bijgevoerd nee. 't is nogal een end om iedere dag op en neer te rijden dan! En ze komt ook langzaam aan weer meer kilo's aan.

Dat mag nooit een reden zijn.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:32

Renske_W schreef:

Ik heb het idee (correct me if i'm wrong) dat het paard niet haar voeding heeft gekregen die ze nodig had. Een paard tot 3 jaar moet z'n basis opbouwen. Dat ze nu weer langzaam kilo's begint aan te komen is natuurlijk mooi, maar imo te laat omdat het paard dat zo nodig heeft om op te groeien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:34

Renske_W schreef:

Dit vind ik om eerlijk te zijn een nogal verkeerde reden. Ze heeft het overduidelijk nodig gehad, dus dan lijkt het mij toch wel handig dat je dan een of andere regeling moet treffen dat ze hoe dan ook haar benodigde voer krijgt.
Ze is nu toch wel flink achter gebleven.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:40

Ze heeft gewoon voldoende voer gehad, en de laatste weken is dat ook wat opgeschroeft omdat ze langzaam aan wat meer gaat doen.
Sommige paarden komen nu eenmaal niet snel aan!
Daar kan je instoppen wat je wil, maar het wil niet.
Ace komt echt niets tekort
Ze krijgt ruimvoldoende ruwvoer, en ook voldoende krachtvoer.
Daarbij staat ze ook dagelijks op de wei.
Ze is schraal ja, maar zoals ik al zei, ze begint weer aan te komen! En ik denk dat dat het belangrijkste is!
Het is idd geen fijn gezicht zoals ze er uit zag.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:09

Ace Haha!
Ziet er goed uit Renske Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:22

Ze is niet alleen schraal, ze is zoals je zelf zei nog niet zo volwassen. En totaal zonder spieren. Laat haar aub nog haar krachten gebruiken om te groeien en bij te komen...dat heeft zij nog zo hard nodig. Niet haar kracht gebruiken om te werken...dat kan ze niet aan.

En persoonlijk vind ik die vacht voor deze tijd van het jaar wel erg dik en zonder glans...is dat wel zo oke? Ook een wintervacht glanst
Gewoon een keer een bloed onderzoekje en je weet het zeker Lachen
Het is te opvallend dat zoveel mensen er hetzelfde over denken.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:36

Braaf dat Ace het allemaal zo oppakt Renske Lachen . Ben het wel met de rest eens dat ik er m'n vinger niet helemaal op kan leggen bij haar Knipoog . Ik kan niet zeggen wat er mis is, maar denk idd ook dat het niet verkeerd is om een bloed- en mestonderzoek te laten doen.

Denk dat je er een heel leuk dier aan gaat hebben over een jaar, is het de bedoeling dat je haar uit gaat brengen op wedstrijd ter zijner tijd of voor de fokkerij?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:58

Mijn eerste idee was eigenlijk ook, lekker nog even het land op gooien Bloos

Je gaat er vast een heel fijn dier aan krijgen, maar geef haar nog even de tijd om volwassener te worden en bij te komen voor ze aan het werk gaat Lachen

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:18

ze ziet er nogal dof uit..
ik zou voor de zekerheid een bloed onderzoekje laten doen Lachen
ze komt van de wei het begint zomer te worden ze zou vol energie moeten zijn enz..
moeten glanzen en alert zijn !

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:23

wat een baby! goed dat je zo rustig aan doet! zo te zien vind ze het leuk! Lachen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:02

ziet er goed uit renske...haar mooi rustig de tijd geven en een beetje longeren gaat haar wel goed af zo te zien.
Leuk paard ook Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:05

@ runningkawa: Ze is nog volop aan het verharen, onze shet is nog wolliger dan dat Ace is. En ze heeft nu eenmaal een dikkere vacht aangemaakt dan de rest. Ze heeft ook zonder deken gestaan.
En ze heeft echt niet zo'n doffe hoor Mag op de foto's dan zo lijken, maar dat valt reuze mee. Ze heeft gewoon een zachte glanzende vacht.
@ Sanne: Ze gaat de sport en de fokkerij in Lachen Als alles goed gaat word ze volgend jaar gedekt.
@ olala: Ace zit vol energie en is ook erg alert. En zoals ik al zei, op de foto's mag het lijken dat haar vacht dof is, maar dat is niet zo.
@ Nathaliia: Ze vind het ontzettend leuk Ja
@ jojo23: Dankje!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:07

Hier wil ik graag even op reageren:

Ik heb Ace een aantal keer ook in de winter gezien. En pas geleden nog. Hij heeft gewoon een goede vacht Doordat het weer gewoon erg wisselvallig is geweest is Ace nog niet lekker uit zijn wintervacht kunnen komen.
Nu is hij erg aan het verharen, en komt die goede vacht en de glans vanzelf weer terug.
Dus misschien dat we dit topic verder gezellig moeten houden?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:35

Afgezien van het gebabbel over de vacht, blijft de schraalheid. Gezellig of niet.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:36

Het ene paard is nu eenmaal wat schraler dan de andere.
Ze wordt super goed verzorgt en komt echt niets te kort

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:38

@ Ilzas: Ze is ook maar 3! Het is nog geen volwassen volgroeit paard!
Tuurlijk er zijn 3 jarige die er stukken beter uitzien dan Ace.
Maar ook netzogoed 3 jarige die er een stuk minder uitzien dan Ace! Of net zo schraal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:44

Dat zegt toch ook niemand dat ze niet goed verzorgt wordt?
En gezellig...tja..ik blijf bij mijn standpunt.
zanda staat ook gewoon zonder deken en zo ken ik er meer.
Toch zien die er anders uit qua vacht. Dit is niet oke in mei voor een warmbloed paard.
Verder zag ik in het profiel dat ze als veulen wat acherstand heeft gehad. En dan komt het gewoon vaker voor dat paarden dan langer nodig hebben om bij te trekken daarvan, dus langer kleuter blijven.
Geef ze toch aub die tijd. Je hebt nog zoveel jaar daarna Lachen

En waarom dan nu al perse doorgaan?
Dit kent ze nu, vergeet ze nooit meer. Lachen
Ze is gewoon erg mager (gelukkig ken ik er niet veel die nog magerder zijn zoals jij wel zegt), ze is laat, en pas 3. Genoeg mensen die dan niet doorgaan...zelfs mensen die er de kost van moeten hebben beginnen niet met zo'n paard.

Maar goed...i rest my case.
Je weet het onderhand wel...en er is alleen maar een jamaar...ondanks dat de meeste mensen hier vinden dat het paard beter kan wachten.
Ik vind het een leuk paard, maar volgens jaar vast veel leuker Ja