Shetlander Zorro@work:P

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Re: Shetlander Zorro@work:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:50

merrieveulen schreef:
nee sorry ik vind het er echt vreselijk uitzien! zelf hebben wij op stal twee échte ouderwetse rasechte shetten van zo'n 1,12, en ik ben 1,63 lang en iets over de 50 kilo. ik rij beslist niet op die ponies, ik heb er één keer een minuut opgezeten om te kijken hoe het stond (en das écht niet zo slecht), maar de foto's zoals hier in het topic vind ik er echt niet uitzien. los van dat het plaatje niet mooi is (dat moet nl geen hoofdzaak zijn), ben je gewoon écht veel te lang, en dan heb je je beugels nog niet eens netjes op maat.

Je beugels moeten vooral goed voelen en niet percee voor het plaatje netjes staan.
Als je een mooi plaatsje hebt maar je beugels zitten vreselijk en je verliest ze bv steeds is het ook niet goed.
Ik vindt het er hartstikke leuk uit zien en ik vindt dat ze ook als ze straks stopt met hem rijden best afentoe kan rijden met hem gewoon voor het lol van beiden alleen niet meer intensief werken.
Eindelijk een voorbeeld van hoe het ook kan.
Gewoon een leuke pony onder je kont waar je gek op bent inplaats van bv een groot paard wat je alleen maar hebt omdat het leuk staat of omdat je haarkleur bij het paard past.
Toppie hoor echt een supper gaafe pony

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:52

Ramona_T schreef:
alleen maar hebt omdat het leuk staat of omdat je haarkleur bij het paard past.

omg Tong uitsteken daar heb ik nog nooit van gehoord Vork

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:54

Ik heb het wel eens hooren zegen.
Maarja ik zat vroeger dan ook bij een uber kakker stal.
Daar lieten de meeste hun paard niet eens naar buiten omdat je zo je paard zou verpesten naar hun zeggen.
Maar iniedergeval je snapt wat ik bedoel

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 21:12

haha Haha! ...bedankt,,ik ben inderdaad helemaal gek op hem. En ook al kan ik echt niet meer op hem rijden,, Dan maar niet Knipoog Maar ik groei niet meer, dus Na de zomer zal ik er echt nog weleens op springen voor een kort buitenritje

(en mijn haar is ook niet dezelfde kleur Knipoog hihi)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:23

@ ramona, heb je mijn paarden al eens bekeken? zit o.a. een minipaard tussen, één is een tweejarige Welsh waar ik waarsch. nooit op zal passen, en de derde is een kruising New Forest x Engels Volbloed, niet bepaald 'nette' paarden zoals men ze in de sport graag ziet...

dat is dus ook totaal niet waar ik op doel. dit is voor deze shet gewoon teveel gevraagd, de ruiter is zo al te lang én heeft daarbij 'smokkelbeugels' die dus te kort zitten. als je op langer je beugels verliest komt dat misschien omdat je voeten zo enorm ver uitsteken dat je je onderbenen naar binnen trekt.

nicky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:29

nouja , commentaar is niet echt te geven..
wat je zelf al zij is hij wel een beetje te klein maar het kan nog wel hoor XD

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:32

zal een mooi stelletje zijn met zorro van ukkiepuk!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:37

wel handig, gaat hij te hard kun je afremmen met je voeten Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:02

Leuke shetlander Ja Dat je wat te groot voor hem bent kan ertoe komen dat je pony verkeerde galop aanspringt, door je lengte kan je hem namelijk makkelijk uit balans brengen, ik weet niet of hij het vaker doet?!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:53

@merrieveulen.. ik heb korte beugels omdat het zadel aan de kleine kant is, niet omdat ik m'n beugels verlies.
@Nicky17...dankje
@Goodwin...ziet er denk wel grappig uit Clown
@Kimzafira..ik kom tot z'n knieën, dus dat wordt m ff net niet. Knipoog
@Norway _girl..Hij doet het wel vaker (alleen op de linkerhand), hoewel het nu wel veel beter gaat. Maar met longeren doet hij het ook. Dus ik weet niet of het daaraan ligt(rijdt namelijk bijna nooit in de bak en buiten let(te) ik er niet echt op), maar het zou wel kunnen.

Nogmaals ik stop na deze zomer, omdat ik zelf ook weet dat ik te groot wordt. Ik ga hierover niet meer in discussie

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:22

Jij zou een goed duo vormen met Ukkiepuk en haar Zorro Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:32

oh ja nu zie ik het, dat me dat niet eerder opgevallen is... het zadel is inderdaad flink te klein voor jou, je zit gewoon óp de lepel waardoor de achterkussens in de rug drukken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:55

dat wilde ik ook al zeggen,je moet voor beiden een passend zadel hebben,anders verdeeld het de druk niet goed

succes met het zoeken naar een klein ruitertje

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:38

Ik ben echt een hele grote Shetlanderfan en ik vind het er erg leuk uit zien. Heb zelf ook een Shetlander en het gaat erg vooruit. Nu is Zorro met Ukkiepuk mijn grote voorbeeld! Haha! Maar je vroeg om handige tips, dus hier:

1. Je beugels zitten een/twee gaatje/gaatjes te kort waardoor ja te ver in het zadel gaat zitten. Je hoofd, schouders, kont en hakken moeten op een lijn zijn.

2. Zelfs bij zo'n kleine rakker hoort een cap (dit is bij de training niet het geval).

3. Je zweep mag wel iets lager qua houding.

4. Je ziet dat ik op het rijden zelf niet echt commentaar geef, want dat ziet er gewoon super uit!

PS: Ik denk dat ik een fan ben geworden van jullie! Haha! Net als bij Ukkiepuk en Zorro.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 12:44

bedankt...het zadel is nog een reden waarom ik ga stoppen. Hij kan geen groter zadel hebben, omdat hij een vrij korte rug heeft. Bij de 1e foto zit ik alleen wel heel erg ver naar achter, bij de rest is dit niet zo erg.

Fellpony bedankt voor de andere tips.(en van m'n cap,,,kweet het maar kheb zo'n hekel aan dat ding Bloos . bij andere paarden heb ik hem wel op Clown )Leuk dat je misschien fan wordt Haha! ..haha veel succes met jouw shet Knipoog(kheb even in je profiel zitten kijken, ik vind jouw en Max ook een hele leuke combi)

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:39

Ik vind het erg leuk om te zien, ziet er netjes uit geweldig beestje Haha!
En het kan nog best vind ik, je bent hartstikke licht volgens mij

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:28

dankje Haha! ...

ben inderdaad nogal (té) licht

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:50

wtf . hele discussie Bloos

maarja. ik weet het zeker dat Zorro het naar z'n zin heeft bij jou.
en dat is toch wel 1 van de belangrijkste dingen Vingers aflikken

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:08

dankje meis Lovers

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:09

Ziet er erg netjes uit, en heb het idee dat je hem niet echt stoort hoor Knipoog

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:12

Wat een schatje!
Mijn verzorgshetlander heet ook Zorro KnipoogIs alleen niet zwart maarja Tong uitsteken

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:15

Bedankt Pling

@panter1. Ik stoor hem inderdaad niet. Dan zou ik zelf geloof ik ook gek worden. Knipoog

@SuusKiiss....wat leuk,,,ik kom steeds meer Zorro's tegen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:18

Leuke shet!!! Ziet er mooi uit ook.

Ik vind de foto's niet echt mooi, ik vind het héél wijs dat je gaat stoppen met rijden op deze pony. Zoek idd een leuk klein bijrijdsterdje, en koop voor jezelf een paard waar je gewoon lekker op door kunt blijven rijden.

Mss ben je een ponymens (kan hè?)
Is een IJslander dan niet wat voor je? Die hebben (qua uiterlijk en manier van houden) wel iets van shetten, zijn alleen veel groter en sterker. Ik vind persoonlijk shetten wel net wat zachter, IJslanders zijn heel pittig.
Ze kunnen wel in ware bommetjes veranderen onder het zadel... zijn écht heel pittig. Maar misschien is zoiets leuk voor je. Een IJslander is officieel wel een paard trouwens. Denk er eens over na....

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:22

Dankje. Knipoog Helaas wordt het hem niet om er een paard/pony bij te kopen. Daar heb ik het geld en de tijd niet voor. En dan liever alleen Zor waar ik dan niet meer op kan rijden, maar wel de aandacht kan geven die hij verdient.

Misschien dat ik naderhand een bijrijdpaardje ga zoeken, ik kan de paarden van m'n vriendin regelmatig rijden als zij op vakantie is en er zijn nog een stuk of 15 paarden bij ons op stal waar ik eventueel weleens op kan rijden.

En anders, dan maar niet rijden. Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:24

Het commentaar zal na 3 pagina's wel gegeven zijn. Ik vind dat je zadel erg slecht ligt, afgezien van het feit dat het te klein is voor jou waardoor je op de lepel zit en de achtekant in zijn rug drukt is het ook te wijd, de boom van het zadel ligt óp de shoft, hier moeten minstens 3 vingers tussen passen.