Zorro [de superShet] en Miljoesjka (ukkiepuk) weer ns @work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Re: Zorro [de superShet] en Miljoesjka (ukkiepuk) weer ns @work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:47

leuke foto's ziet er goed uit,
ik vind het echt dat je veel te groot bent, ookal zal je misschien niet te zwaar zijn,
ik kijk liever naar foto's van zorro en sanne Ja
dit is geen aanval hoor, dit is gewoon wat ik er van vind Knipoog

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:48

daar is zorro weer!
hij loopt weer mooi, succes zondag!
ga je, als je de punten voor de M hebt, ook nog verder? of heb je een streven bijv. M? (gewoon nieuwschierigheid Knipoog

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:59

Geweldige shet! Jullie doen het samen echt super. Heb al eens eerder een topic van jou gezien en ook het topic van Sanne.. Die 2 zijn ook echt een geweldige combinatie, ze heeft een nette houding Knipoog
Het klopt idd, dat ze het niet had gekunt als jij hem niet doorgereden had. Dat was het haar uiteindelijk vast wel gelukt, ze heeft het nu wat gemakkelijker.
Het is een super shet, ik zou het helemaal geweldig vinden als je tot het Z1 zou kunnen door rijden.
En wat lengte en gewicht betreft, ben ik het er niet mee eens als mensen zeggen dat je te groot of te zwaar bent. Maar meningen verschillen!! Haha! ik denk ook niet dat je dat van foto`s kunt zien. De lengte misschien wel, maar te zwaar zal te toch echt moeten zien in het echt. Hoe hij loopt, of ze hem belemmerd. Lijkt me niet trouwens, ze doen het super.
(heb ook even in je profiel gekeken, en vindt je veel leuker staan op je shet dan op je grote paard Knipoog )

is dit trouwens dezelfde zorro als een topic verder op? of is het toevallig ook een zwarte shet met dezelfde naam Haha! zat een ander meisje op.
edit: [HAW] Shetlander Zorro@work:P deze bedoelde ik..maar lijkt me een ander Knipoog

klopt wel dat er anders wordt gereageerd op minder ervaren, jongere ruitertjes maar dat ligt vaak aan de manier waarop er mee om wordt gegaan, vindt ik. Ik heb ook een topic voorbij zien komen van een ietwat groot meisje die zeer netjes met haar shet om ging (rijden), die was zich bewust van wat ze deed. de topics waar vaak (helaas trouwens, want ik houd helemaal niet van die rellen tegenwoordig op bokt) gereageerd wordt zijn vaak onervaren ruitertjes die het proberen, en op een wat onhandige manier met de ponys omgaan. we zijn allemaal jong geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:14

echt geweldig, zon kleintje die al die ofeningen er zo uit gooit Haha!
wat ik me nu al een poosje afvraag, word je af en toe neit uitgelachen op concours? je rijdt tussen de paarden neem ik aan?
Ik word met mijn haf zelf al wel eens uitgelachen,terwijl die 1.49 is.. vandaar Bloos
ik vind echt dat je respect verdient, het is ongetwijfeld moeilijker met een shet!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:44

L_ola schreef:
Maar wat ik me dan afvraag is waarom er wel zo gezeurt word op jongere mensen die op shetlanders rijden?
Tevens vind ik het heeel knap dat ze die shet zo aan het lopen krijgt hoor! Knipoog

Ik vind dat er zéker wel een onderscheid is! Er is namelijk een heel groot verschil tussen iemand van 12 die 2 jaar mangeles ervaring heeft, en vervolgens op haar (verzorg)Shetlander gaat rijden, zonder te weten waar ze mee bezig is, en niets weet van bespiering/conditieopbouw/drukverdeling/juiste trainingsmethodes.
Miljoesjka heeft al zoveel jaren ervaring in het rijden van paarden, heeft verantwoordelijkheidsgevoel, en verstand van zaken. Dus ja ik zie veel liever Miljoesjka een Shetlander trainen, dan een meisje van 12 (met de zelfde lengte en gewicht) die nergens wat van af weet. En in zo'n topic zal ik dan ook zéker afkeurend reageren, of in ieder geval proberen om de persoon in kwestie aan het verstand te brengen dat het niet verantwoord is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:58

Wat een leuke foto's!
Die laatste is ook wel grappig!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:24

Toot morgen Joess Haha!
Knappe zorro eindelijk weer een zien!
Is dat daan op de laatste foto?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:09

@L_ola: ik heb genoeg commentaar over mij heen gekregen hoor, neem maar eens een kijkje in mijn profiel, daar staan alle topics die ik over Zorro geopend heb met genoeg commentaar. Het verschil is dat ik iedereens mening respecteer en er dus ook niet keihard tegenin ga als iemand het absoluut niets vindt Knipoog Er ontstaat dus niet echt een reltopic Bloos

Bedankt voor de reacties! Ik zag ergens een complimentje over mijn houding: bedankt, maar ik verdien hem niet. Zit
er op deze foto's echt vreselijk op Bloos

Of ik Zorro met mijn lengte in de weg zit tijdens het rijden, moeten jullie maar vragen aan degenen die ons live hebben gezien, of zelf een keertje komen kijken Haha!.

Het andere topic over de zwarte shet Zorro is idd een andere Vork

Ons doel is gezond blijven en rijden zolang het kan Haha! Z1 zullen we nooit halen, aangezien dit ons laatste jaar wedstrijden wordt. Ik hoop voor 2009 M1+1 te zijn. Lukt dit niet, dan is het ook goed Knipoog.

Uitgelachen worden we eigenlijk nooit. Mensen zijn wel een beetje verbaasd en lacherig als we gaan losrijden, maar als ik Zorro net voordat we de ring in gaan in de wedstrijdhouding zet, zijn ze eigenlijk vrij snel allemaal stil Haha! Na afloop krijg ik wel eens complimentjes en 1x zelfs applaus Bloos!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:35

ukkiepuk schreef:
@wendy-x: als je je benen op moet trekken om je pony aan te sporen doe je iets niet goed Knipoog Ik gebruik de bovenkant van mijn kuit om druk te geven, dus ik trek mijn hak niet op. De enige keer dat ik mijn spoortje gebruik, hoef ik mijn hak ook niet op te trekken. Op mijn protocol krijg ik juist complimenten over mijn houding (die tijdens de proeven een stuk beter is dan dat deze foto's laten zien Bloos ) dus ik denk niet dat het in mijn nadeel is om op een shetlandpony te rijden. Sterker nog, ik heb op Zorro leren rijden, daarvoor wist ik niet eens wat nageeflijkheid was Ach gut Onderaan mijn profiel staan foto's van mij op iets grotere paarden en zoals Eliine al zei volgende week weer foto's van Sanne op Zorro Haha!

Afbeelding

Ik vraag me dan wel af waarom je met een spoortje rijdt..

Edit: Deze post kwam vervelender over dan bedoeld.

Ik vind het heel leuk wat je met je shet doet, dat je te groot bent lijkt me wel duidelijk. Maar dit is iets wat je zelf ook weet, en het is aan jou om met je paardje te doen wat je wilt. Hij lijkt er niet onder te lijden. Knipoog Daarnaast is het een heel mooi paardje en vind ik het knap dat je hem zo aan het lopen krijgt.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:38

Siegje schreef:
ukkiepuk schreef:
@wendy-x: als je je benen op moet trekken om je pony aan te sporen doe je iets niet goed Knipoog Ik gebruik de bovenkant van mijn kuit om druk te geven, dus ik trek mijn hak niet op. De enige keer dat ik mijn spoortje gebruik, hoef ik mijn hak ook niet op te trekken. Op mijn protocol krijg ik juist complimenten over mijn houding (die tijdens de proeven een stuk beter is dan dat deze foto's laten zien Bloos ) dus ik denk niet dat het in mijn nadeel is om op een shetlandpony te rijden. Sterker nog, ik heb op Zorro leren rijden, daarvoor wist ik niet eens wat nageeflijkheid was Ach gut Onderaan mijn profiel staan foto's van mij op iets grotere paarden en zoals Eliine al zei volgende week weer foto's van Sanne op Zorro Haha!

Ik vraag me dan wel af waarom je met een spoortje rijdt..

Dit is halsstrekken in de proef. Hij kwam iets terug in tempo en ik gaf hem een klein tikkie met mijn spoortje, de fotograaf klikte precies op het goede moment Haha! Als je alle foto's bekijkt die op bokt staan van mij en Zorro is dit de enige Knipoog

Wat is je doel om deze foto uit mijn profiel te halen?

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:40

Zoals ik geedit ( Clown ) had, kwam de post vervelender over dan bedoeld. Ik keek even snel door je profiel en toen viel mijn oog hier op.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:42

Dus dan is er geen doel om deze foto uit mijn profiel te halen en te bespreken Clown

Ik rijd met sporen omdat dat straks in de M verplicht is en omdat ik Zorro soms wat actiever moet maken van achter en dan tik ik liever met een spoortje dan dat ik hem schop

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:43

Ik weet niet of dit al gevraagd is in dit topic hoor, maar hebben jullie niet ooit samen in 't Bit gestaan?
Toen ik het las vond ik het al zó gaaf! Dat jullie vanwege het vele commentaar toch nog gewoon jullie eigen ding blijven doen! En mijn mening? Ik vind het er hártstikke netjes uit zien!!!!
Ga zo door, want dit maak je niet vaak mee en dat is leuk om te zien! Lachen

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:45

ukkiepuk schreef:
Dus dan is er geen doel om deze foto uit mijn profiel te halen en te bespreken Clown

Ik rijd met sporen omdat dat straks in de M verplicht is en omdat ik Zorro soms wat actiever moet maken van achter en dan tik ik liever met een spoortje dan dat ik hem schop

Beetje misplaatst misschien, je hebt gelijk. Ik vroeg het me gewoon even af, gezien je benen echt een eindje onder je pony hangen.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:53

ik vindt het ook super ! natuurlijk is het niet makkelijk en waardeert niet iedereen het,, maar gelukkig een hoop mensen ook wel anders was je niet al bijna M1 startgerechtigd.
mag ik vragen waarom dit jullie laatste wedstrijdjaar is?

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:11

hebben jullie niet iets op youtube staan ik denk dat ik daar van wel iets gezien toen was er ook iets met het grootste paard van de stal met de kleinste
sorry als ik er over heb gelezen ik heb niet alles grondig gelezen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 00:27

Siegje schreef:
ukkiepuk schreef:

Beetje misplaatst misschien, je hebt gelijk. Ik vroeg het me gewoon even af, gezien je benen echt een eindje onder je pony hangen.

dat klopt Haha!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 08:28

Dit is ons laatste wedstrijdjaar omdat Zorro volgende maand 18 wordt en door zijn leeftijd vind ik het niet eerlijk om de training nog verder uit te bouwen, naar nog meer oprichting en verzameling die je nodig hebt in de M2 en verder.

We hebben idd in de BIT gestaan afgelopen november en naar aanleding van dat artikel is door ophetland.tv een filmpje gemaakt die ook op youtube staat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:16

ukkiepuk schreef:
Uitgelachen worden we eigenlijk nooit. Mensen zijn wel een beetje verbaasd en lacherig als we gaan losrijden, maar als ik Zorro net voordat we de ring in gaan in de wedstrijdhouding zet, zijn ze eigenlijk vrij snel allemaal stil Haha! Na afloop krijg ik wel eens complimentjes en 1x zelfs applaus Bloos!

hahah gaaaf Haha!
tja ik vroeg me toen ook af wat er zo grappig aan was dat ik met mijn haf tussen de paarden reed.. zie je inmiddels wel vaker toch..
Het leuke was dat ik toen wel eerste werd!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:06

Zou mooi zijn als jullie nog een puntje in de M kunnen halen...

Als je met Zorro stopt, ga je dan weer een ander paard of andere (grotere) pony rijden? Ik vond je met Celvin een hele mooie combinatie!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:37

Gaaf!

Ik heb ontzettend veel respect voor jullie, en zie jullie wel een beetje als mijn voorbeeld Haha!

Ik word voordurend afgesnauwd omdat ik een wat kleinere pony rij (ik ben 1.55 pony 1.30) maar trek me dr meestal ook niets mee aan.
Heb heel lang getwijfeld of ik wedstrijden zou gaan rijden, ik wil het heel graag proberen, maar toch hielt het me altijd tegen wat de mensen zeiden,

Maar denk dat ik het gewoon maar ga doen Knipoog

Super!
Ga zo door, Zorro is echt geweldig !

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:04

Saul schreef:
Gaaf!

Ik heb ontzettend veel respect voor jullie, en zie jullie wel een beetje als mijn voorbeeld Haha!

Ik word voordurend afgesnauwd omdat ik een wat kleinere pony rij (ik ben 1.55 pony 1.30) maar trek me dr meestal ook niets mee aan.
Heb heel lang getwijfeld of ik wedstrijden zou gaan rijden, ik wil het heel graag proberen, maar toch hielt het me altijd tegen wat de mensen zeiden,

Maar denk dat ik het gewoon maar ga doen Knipoog

Super!
Ga zo door, Zorro is echt geweldig !

ja! moet je zeker toch gewoon doen. Ik ben 1.59 en start met mijn pony van 1.30 tussen de paarden en tot nu toe nog steeds altijd punten en nette plaats. Binnenkort start ik M1

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:04

Ik vind het echt super wat je met Zorro bereikt hebt!! Hoop echt voor jullie dat jullie zondag dat laatste winstpuntje halen, maar dat wordt denk ik geen probleem Knipoog Daarna heel veel succes in de M

Citaat:
is dit trouwens dezelfde zorro als een topic verder op? of is het toevallig ook een zwarte shet met dezelfde naam Haha! zat een ander meisje op.
edit: [HAW] Shetlander Zorro@work:P deze bedoelde ik..maar lijkt me een ander Knipoog

..dat ben ik Knipoog Wie weet zijn er nog meer zwarte Shetlander Zorro's

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:18

ukkiepuk schreef:
@Redrumfox: Ik ben 1.58m en Zorro rond 1.08m. Vind het leuk te horen dat je het er ervaren uit vindt zien, we zijn nu 9 jaar een combinatie en zondag hoop ik ons laatste puntje voor het M te rijden Bloos

Oke was slechts interesse. Lachen Dat laatste winstpuntje gaat vast helemaal goedkomen! Haha!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:26

joyce B schreef:
Zou mooi zijn als jullie nog een puntje in de M kunnen halen...

Als je met Zorro stopt, ga je dan weer een ander paard of andere (grotere) pony rijden? Ik vond je met Celvin een hele mooie combinatie!

Eigenlijk zit dat niet in de planning Bloos Ik denk dat ik dan ga stoppen. Ik wil Zorro graag aangespannen hebben en doorgaan met lange lijnen. Daarnaast hoop ik op een kleine ruiter met wedstrijdambities zodat hij in de ponysport uitgebracht wordt, die wil ik natuurlijk ook begeleiden.

Zelf rijd ik nu 2x in de week op Sylvester, de grote shetlander van Jollybollie. Hij is 1.13m en ik ben hem dressuurmatig iets aan het bijspijkeren zodat zijn ruitertje iets meer te vertellen heeft Vork

Het blijft trekken die pony's Haha!