sporthaf @ 1.10 springen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

Re: sporthaf @ 1.10 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:22

ik denk dat t wel 1.10 is Knipoog want ik heb namelijk ook zo'n ton als voerton Lachen
verder tja de mensen met het meeste geld hebben de beste materialen toch? als je de materialen niet hebt is t idd wat behelpen. en cap vind ik eigen risico
haflinger ziet dr netjes uit Lachen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:24

Lauss schreef:
Natuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in! Maar van de 17x rijden dat er foto's van in mijn profiel staan, zijn er 4x van bij dat ik geen cap op heb. Dus haar reactie is ook een beetje overbodig aangezien het me duidelijk lijkt dat hem hem vrijwel altijd op heb!

tjah het zal maar net bij die 1 van de 4 keer zitten dat je valt en in een rolstoel terecht komt,

mensen CAP IS EIGEN KEUS, wat er kan gebeuren weten we allemaal maar kunnen ook dingen gebeuren met je cap op,
en zet geen reactie als je zelf ook geen cap op hebt ook als is het maar bijv 1 keer,, het zal die ene keer maar zijn,

maar vind het een coole haflinger en heeft er ook super veel plezier in.. en zoals in me eerdere post let wel goed op de houdingen dit zorg voor belemmeringen in de rug,

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:25

Tuuterdetuut...boktbetuttelen op zijn best.

Laat iedereen toch lekker zelf aanklooien zoals ze willen....iedereen heeft in mijn ogen een eigen verantwoordelijkheid. En die kun je alleen zelf nemen....en moet je niet aan een ander opdringen...

TS: Wat leuk dat hij zo goed kan springen!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:28

polly2 schreef:

Laat iedereen toch lekker zelf aanklooien zoals ze willen....iedereen heeft in mijn ogen een eigen verantwoordelijkheid. En die kun je alleen zelf nemen....en moet je niet aan een ander opdringen...

ik snap idd ook niet de behoefte van mensen om deze dingen tot in den treure te gaan herhalen; wat wil je hiermee bereiken; dat je laat zien dat jij het anders doet?
Bokt wordt een heel stuk minder leuk door al die herhalingen van cap,schoenen,onveilige hindernissen etc
get a life Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:32

Beter gezegd; get a cap and some chaps & voorkom het commentaar dat word gezien als betuttelen!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:35

sorry laus wat dacht je, ik begin er maar weer even over omdat het nog niet zo vaak is gezegt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:38

Oh sorry, herhaal ik iets Haha! ?
Snap niet dat mensen zo luchtig over veiligheid doen! Dan ben je gezond en dan zou je het bijna uitlokken beperkt te worden..

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:42

nee maar ik vind het een beetje scheinheilig om over veiligheid te beginnen als je zelf ook rustig zonder cap op je paard zit. en hem met een halstertje rijd.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:45

Lauss schreef:
Snap niet dat mensen zo luchtig over veiligheid doen! Dan ben je gezond en dan zou je het bijna uitlokken beperkt te worden..

Dat jij dat vindt, dat snap ik. En dat jij er zelf naar leeft...ook (doe ik zelf ook namelijk)...maar dat er telkens met opgeheven vingertjes anderen op gewezen moeten worden...dat vind ik zinloos en bijzonder irritant.
Spreken we ook iedere automobilist aan die zit te bellen...of die geen gordel draagt?
Nee...daarvan bedenken we dat het dom en onveilig is dat deze het doet...en daar laten we het bij.
Het zou fijn zijn als dat hier ook zo kunnen...want het is zo vervelend en langdradig...en je kunt de mentaliteit van anderen toch niet veranderen...

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:45

Lauss schreef:
Beter gezegd; get a cap and some chaps & voorkom het commentaar dat word gezien als betuttelen!

Denk niet dat je het alleen voor het comm. doet..
Mischien ook voor je eigen veiligheid.. en al helemaal voor zulke jonge meiden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:46

rustig zonder cap rijd Haha! ? 4 keer in de 16 maanden dat ik hem heb Clown & met een halstertje rijd? Als je doelt op die foto's waar hij zijn deken op heeft > naar de wei stappen.. & daarbij hoeft bitloos niet gevaarlijk te zijn hoor Clown Maar dat is weer een andere discussie

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:46

Lauss schreef:

Ik doe niet luchtig over veiligheid; rij zelf met cap en rijschoenen en gebruik degelijk materiaal maar......het blijven herhalen van dit soort reacties in dit soort topics voegt niets,noppes,nada toe...dat zie jij toch ook wel?
Als deze meiden kiezen voor het rijden zonder cap etc dan is dat hun keuze en wat hebben wij daar in godsnaam op te zeggen?
Vandaar dat ik me serieus afvraag wat de behoefte van heel bokt is om hier over door te blijven zagen; deze meiden lijken mij geen iq van 30 te hebben en hebben na 1 of 2 keer de boodschap écht wel begrepen hoor.

Daarnaast vind ik je laatste zin ronduit grof en kwetsend; ik geef les aan mensen met een verstandelijke en lichamelijke handicap en besef héél goed hoe gezegend ik ben met mijn gezonde lijf.
Dit soort dingen zeg je niet lauss.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:48

Wildgirl schreef:
polly2 schreef:

ik snap idd ook niet de behoefte van mensen om deze dingen tot in den treure te gaan herhalen; wat wil je hiermee bereiken; dat je laat zien dat jij het anders doet?
Bokt wordt een heel stuk minder leuk door al die herhalingen van cap,schoenen,onveilige hindernissen etc
get a life Knipoog

Ik vermoed dat het een soort moederlijke beschermingsdrang is of zo...
Of idd laten zien dat je het zelf wel helemaal volgens de laatste veiligheidsnormen doet...om jezelf een veer in je achterwerk te steken...weet ik veel...
Maar dat zal het wel zijn....
Ik heb die behoefte niet...
Alleen bij onwetenden, die het willen leren...dan vertel ik het met alle liefde. Maar mensen die bewust onveilig bezig zijn...laat ze lekker hun gang gaan...daar is toch geen kruid tegen opgewassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:49

Ik doelde niet op jou, maar op de meiden die met een middelmatige houding 1.10 beweren te springen met onbehoorlijk materiaal, op onbehoorlijke grond zonder behoorlijke veiligheidsmaatregelen. Als je zó springt en ervan overtuigd bent goed bezig te zijn dan noem ik dat 'het bijna uitlokken van beperkt worden'.
Ik heb mensen in de familie die verstandelijk en lichamelijk gehandicapt zijn, ik weet dus hoe het is om ze om je heen te hebben en om te zien wat ze moeten missen..

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:55

Als ik een een toeschouwer was en je zag springen , dan had ik je even duidelijk gemaakt dat dit ERG onveilig is . Het dier kan leuk springen daar licht het niet aan . De grond ziet er al niet zo lekker uit , de hindersnis zit tussen het gaas ( als het paard de balk raakt , zit je met een probleem ) . En cap natuurlijk eigen keuzen maar als ik dit zó zie niet zo slim .

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:56

Passorapard schreef:
Als ik een een toeschouwer was en je zag springen , dan had ik je even duidelijk gemaakt dat dit ERG onveilig is . Het dier kan leuk springen daar licht het niet aan . De grond ziet er al niet zo lekker uit , de hindersnis zit tussen het gaas ( als het paard de balk raakt , zit je met een probleem ) . En cap natuurlijk eigen keuzen maar als ik dit zó zie niet zo slim .

Amen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:57

nou nu maar even terug naar het rijtechnische commentaar!!!

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:57

minkie schreef:
nou nu maar even terug naar het rijtechnische commentaar!!!

idd.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:01

Op de laatste foto blijft de amazone gewoon in het zadel zitten...probeer wel mee te gaan in de beweging, dit lijkt me niet echt fijn voor het paard.

Touwladder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:10

Ik vind dat er slecht gesprongen wordt. Amazone gaat niet mee met de haf, en de haf duikt over de hindernis. De tenen wijzen steeds te ver naar buiten en de voeten zitten te ver in de beugels. Er gevaarlijk zonder laarzen.

als je niet netjes kunt zitten lok je een ongeluk wel uit.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:14

TS, wat een gave haf en die hindernissen vind ik niet gevaarlijk.. De bodem daar stoor ik me ook niet aan; heb wel eens beroerder egzien, zelfs op wedstrijden, en niet iedereen reed met kalkoenen. Knipoog

Cap lijkt me idd wel slimme actie, bodyprotector ook. maar die keuze is aan jou! Haha!

Probeer iets minder te "zweven"boven je haf, knieen in het zadel en meer meegaan ahw!

verder toppie hoor! Vind het stoere foto's en of het nu niet 1.10 is of wel: springen kan hij! Cool
Laatst bijgewerkt door detour op 28-04-08 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:15

het is juist moeilijk om goed te springen,werk daar eerst aan ipv de hoogte in te gaan

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:30

ik heb niet alels gelezen, maar wil toch even reageren.

ten eertse vind ik het er leuk uitzien, iets meer je handen meegeven en je voeten niet te ver naar achter, maar dat word ook al meerdere keren aangegeven.

verder wil ik op de mensen reageren die lopen te zeuren over zonder cap rijden, maar het zelf ook doen.
deze mensen doen er verstandig aan zelf de mond te houden.

of je nu wel of niet springt rijden zonder cap is ALTIJD gevaarlijk!!!!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:41

voor alle domme mensen onder ons die maar blijven roepen dat cap eigen verantwoording is.....
dat is het niet!!!! het is niet haar EIGEN paard dus de eigenaar blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor wat er met het paard gebeurt of wat er door het paard aangericht wordt Knipoog

als eigenaar zou ik dus nu ook ontploffen bij het zien van deze foto's...

enne hierboven staat ergens iets over geld, als je niet genoeg geld hebt voor hindernismateriaal, spring dan niet, of maak het zelf zo dat het veilig genoeg is..... het was al veiliger als die balk niet door het gaas heen zou steken.......

(1.10 is het trouwens ook absoluut niet...)

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 15:43

dankjewel voor alle tips. we gaan er zéker weten aan werken!
van de week komen er nieuwe foto's en dan zullen er zeker veranderingen te zien zijn.
wel is het moeilijk om met een dressuurzadel te springen en beugels niet korter kunnen Clown

btw. eigenaar kijkt nergens naar om , hij vertrouwd erop dat er niets gebeurd en dat is in die 2 jaar ook nog niet gebeurd. Knipoog
en als nog dat bepalen we zelf wel hoe we alles doen ..