Voor het eerst op bokt: Friese stermerrie @ training Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jnien

Re: Voor het eerst op bokt: Friese stermerrie @ training Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:12

Noah2006 schreef:
Omdat erg veel mensen het op grof rijden gooien omdat je op een Fries rijdt. Ik vind haar erg beheerst overkomen, het ruggebruik is goed, er staat weinig kracht op de teugel, en je ziet het paardje goed zij best doen. Je hoeft niet grof te rijden omdat ze juist met trens rijdt. Met trens rijden is juist verfijnder, omdat jouw eigen bewegingen fijner zijn. maar goed ieder zijn mening hier op bokt Haha!

Met bovenstaand ben ik het eens, maar je zei toch wat anders?
Dit is wat jij schreef: Tuurlijk rij je opvallend grof voor een Z combinatie, je rijd een Fries niet waar?!
Was het cynisch bedoeld dan?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:14

ja dat leg in net uit...

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:14

Noah2006 schreef:
ja dat leg in net uit...

Sorry hoor, wist niet dat je boos werd!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:36

Noah2006 schreef:
Omdat erg veel mensen het op grof rijden gooien omdat je op een Fries rijdt. Ik vind haar erg beheerst overkomen, het ruggebruik is goed, er staat weinig kracht op de teugel, en je ziet het paardje goed zij best doen. Je hoeft niet grof te rijden omdat ze juist met trens rijdt. Met trens rijden is juist verfijnder, omdat jouw eigen bewegingen fijner zijn. maar goed ieder zijn mening hier op bokt Haha!

vind het jammer dat je zo'n vooroordel de wereld in wil sturen, ten eerste.
Ten tweede denk ik dat jij niet helemaal snapt wat ik bedoelde met grof rijden. Ik doelde nl op het feit dat ze grof was in hoe ze haar teugels vast houd en het paard op sluit in haar handen. Ik zie liever dat het paard wat meer ruimte krijgt. En dat maakt echt niet uit, of je op een arabiertje zit, of op een shire van 2.10. Dat is enkel en alleen de ruiter zijn manier van rijden Knipoog Dat heeft niets te maken met het paard.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:00

pharagirlke schreef:
Noah2006 schreef:

vind het jammer dat je zo'n vooroordel de wereld in wil sturen, ten eerste.
Ten tweede denk ik dat jij niet helemaal snapt wat ik bedoelde met grof rijden. Ik doelde nl op het feit dat ze grof was in hoe ze haar teugels vast houd en het paard op sluit in haar handen. Ik zie liever dat het paard wat meer ruimte krijgt. En dat maakt echt niet uit, of je op een arabiertje zit, of op een shire van 2.10. Dat is enkel en alleen de ruiter zijn manier van rijden Knipoog Dat heeft niets te maken met het paard.

Goh, en ik vind het wel erg knap dat jij vanaf een paar foto's kan zien dat ik grof ben in in mijn teugelhulpen en mijn paard teveel opsluit. Grote onzin namelijk.

Het feit is dat ik een constante maar wel verende verbinding (als een soort kaugom) heb met mijn paard. Af en toe maak ik een korte en snelle ophouding maar daarna geef ik haar direct weer ruimte, dat is ook duidelijk te zien op de eerste paar foto's. Ik krijg hier op bokt vaak het gevoel dat mensen je het liefst met een boogje in de teugels zien rijden. Maar dat noem ik geen aanleuning.

Ben het met jullie eens dat het geen verschil moet maken of je op een fries of ander ras rijdt. Mijn paarden zijn allemaal makkelijk in de mond. Sjoukje (van de foto's) kan wel eens sterk worden als ze gespannen is maar dit gaat de laatste tijd juist steeds beter, alleen op wedstrijd is dit nog erg lastig. Maar goed, diegene die vinden dat ik te grof rijdt moeten dat vooral vinden, ik, mijn instructrice en mijn omgeving weten dat dit absoluut niet zo is en daar hecht ik meer waarde aan dan beoordeling vanaf foto's.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:03

Noah2006 schreef:

Dank je! Kan me wel vinden in je mening, ik vind namelijk ook dat ze goed over de rug loopt, ze doet haar best en ik heb inderdaad niet veel in mijn handen. Gelukkig ook nog mensen die wel weten wat ze zien en waar ze over praten hier op bokt Knipoog

Ik rij haar trouwens maar 2x per week op stang&trens. De overige keren gewoon op het allevriendelijkste bitje dat er is en daar loopt ze ook super op.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 18:27

Chiqa schreef:
Dan zou ik achter strijklappen nemen, en geen peesbeschermers Lachen

Ik weet echt wel wat ik doe hoor en waarom Knipoog Strijklappen heb ik natuurlijk als eerst geprobeerd toen ze begon met strijken. Maar deze hielpen niet omdat ze niet goed bleven zitten, Sjoukje streek ze gewoon opzij. De speciale peesbeschermers voor de achterbenen ( langer en met 3 sluitingen) die ze nu om heeft werken super.

love_zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:32

ja dat met die peesjes snapte ik eerst ook niet helemaal Clown

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 18:37

Deze zijn echt super fijn hoor! Als ik ooit weer een paard heb die strijkt dan ga ik zeker deze weer gebruiken.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:39

mooie fries heb je,
dat met die hakken heb ik dus nou ook,
dat paard heeft super leuke gangen.

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:28

ik zie hem graag meer bovenin in de oprichting en ook je beugels een gaatje langer en je handen recht op Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:34

Marliesvr schreef:
Goh, en ik vind het wel erg knap dat jij vanaf een paar foto's kan zien dat ik grof ben in in mijn teugelhulpen en mijn paard teveel opsluit. Grote onzin namelijk.

Het feit is dat ik een constante maar wel verende verbinding (als een soort kaugom) heb met mijn paard. Af en toe maak ik een korte en snelle ophouding maar daarna geef ik haar direct weer ruimte, dat is ook duidelijk te zien op de eerste paar foto's. Ik krijg hier op bokt vaak het gevoel dat mensen je het liefst met een boogje in de teugels zien rijden. Maar dat noem ik geen aanleuning.

Ben het met jullie eens dat het geen verschil moet maken of je op een fries of ander ras rijdt. Mijn paarden zijn allemaal makkelijk in de mond. Sjoukje (van de foto's) kan wel eens sterk worden als ze gespannen is maar dit gaat de laatste tijd juist steeds beter, alleen op wedstrijd is dit nog erg lastig. Maar goed, diegene die vinden dat ik te grof rijdt moeten dat vooral vinden, ik, mijn instructrice en mijn omgeving weten dat dit absoluut niet zo is en daar hecht ik meer waarde aan dan beoordeling vanaf foto's.

vind het jammer dat je mij hier zo op aanvalt terwijl deze reactie niet op jou was. Een boogje hoeft niet maar een stang die doorslaat zie ik echter ook niet graag. En als je geen beoordelingen vanaf foto's wil moet je simpelweg geen foto's op bokt plaatsen. Hier krijg je commentaar op basis van wat je plaatst. Zo simpel is dat. Beetje minder snel aangebrand zijn op goedbedoelde commentaar zou fijn zijn. Maar jouw keuze.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:39

Marliesvr schreef:
Gelukkig ook nog mensen die wel weten wat ze zien en waar ze over praten hier op bokt Knipoog

Volgens mij kun jij maar beter geen topics meer openen op Bokt op deze manier, want als iedereen die het niet met jou eens is, ineens niet weet waar die over praat...

Erg jammer dat er niet open wordt gestaan voor verbeterpunten, zeker als je bedenkt dat aan de combinatie nog e.e.a. te verbeteren valt.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:42

Ik val je niet aan, ik geef alleen aan dat ik erg vreemd vind dat jij vanaf een foto kan beoordelen dat ik grof in mijn handen ben. (en volgens mij was dat wel op mij gericht, tenmiste zo las ik het)
Ik vind het prima om commentaar op mijn foto's te krijgen, ook tips maar ik pik het natuurlijk niet als er dingen gezegd worden die niet waar zijn en die ook niet te beoordelen zijn aan de hand van een paar foto's.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:45

Sander_ schreef:
Marliesvr schreef:
Gelukkig ook nog mensen die wel weten wat ze zien en waar ze over praten hier op bokt Knipoog

Volgens mij kun jij maar beter geen topics meer openen op Bokt op deze manier, want als iedereen die het niet met jou eens is, ineens niet weet waar die over praat...

Erg jammer dat er niet open wordt gestaan voor verbeterpunten, zeker als je bedenkt dat aan de combinatie nog e.e.a. te verbeteren valt.

Ik sta hier zeker wel voor open, maar het ligt er wel aan wat voor een commentaar er gegeven wordt en op welke manier. Ik heb zelf ook al aangegeven dat ik mijn houding niet goed vind en dat ik ook al bezig ben deze te verbeteren (oa door zonder beugels rijden,en de beugels een gaatje langer te doen). Daarnaast gaf ik aan dat de kinketting erg los zat omdat mijn kinkettingbeschermer kapot was gegaan en ik die eraf gehaald heb zonder de kinketting strakker te doen. En ik heb aangegeven deze de volgende keer strakker te doen.....volgens mij sta ik dan best open voor verbeterpunten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:52

Dat doe je ook goed, daar zeg ik niks van. Echter ik doel vooral op je laatste posts, waarin je zegt dat je je paarden zacht in de mond rijdt e.d. terwijl aan de foto's duidelijk wat anders te zien valt.

Maar goed, je weet het nu wel en gaat hard oefenen. Knipoog Succes met je merrie, jullie kunnen het nog ver schoppen.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:55

Sander_ schreef:
Dat doe je ook goed, daar zeg ik niks van. Echter ik doel vooral op je laatste posts, waarin je zegt dat je je paarden zacht in de mond rijdt e.d. terwijl aan de foto's duidelijk wat anders te zien valt.

Kijk en daar ben ik het dus niet mee eens! Omdat ik zelf weet dat dit absoluut niet zo is. Deze conclusie wordt enkel en alleen getrokken omdat ik volgens een aantal mensen de stang er teveel bij heb.