Marliesvr schreef:Goh, en ik vind het wel erg knap dat jij vanaf een paar foto's kan zien dat ik grof ben in in mijn teugelhulpen en mijn paard teveel opsluit. Grote onzin namelijk.
Het feit is dat ik een constante maar wel verende verbinding (als een soort kaugom) heb met mijn paard. Af en toe maak ik een korte en snelle ophouding maar daarna geef ik haar direct weer ruimte, dat is ook duidelijk te zien op de eerste paar foto's. Ik krijg hier op bokt vaak het gevoel dat mensen je het liefst met een boogje in de teugels zien rijden. Maar dat noem ik geen aanleuning.
Ben het met jullie eens dat het geen verschil moet maken of je op een fries of ander ras rijdt. Mijn paarden zijn allemaal makkelijk in de mond. Sjoukje (van de foto's) kan wel eens sterk worden als ze gespannen is maar dit gaat de laatste tijd juist steeds beter, alleen op wedstrijd is dit nog erg lastig. Maar goed, diegene die vinden dat ik te grof rijdt moeten dat vooral vinden, ik, mijn instructrice en mijn omgeving weten dat dit absoluut niet zo is en daar hecht ik meer waarde aan dan beoordeling vanaf foto's.
vind het jammer dat je mij hier zo op aanvalt terwijl deze reactie niet op jou was. Een boogje hoeft niet maar een stang die doorslaat zie ik echter ook niet graag. En als je geen beoordelingen vanaf foto's wil moet je simpelweg geen foto's op bokt plaatsen. Hier krijg je commentaar op basis van wat je plaatst. Zo simpel is dat. Beetje minder snel aangebrand zijn op goedbedoelde commentaar zou fijn zijn. Maar jouw keuze.