Stan @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: Stan @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 01:41

hoewel ik het niet echt vervelende foto's vind, vind ik het altijd jammer om te lezen dat een dier ingereden word door iemand, die eigenlijk niet zo goed weet waar ze me bezig is, daarmee bedoel ik niet dat je niet kunt paardrijden, maar bij inrijden komt meer kijken dan alleen leuk wat dingen op een paard kunnen doen, zo zeg je bv zelf al: "ik gebruik een stoot, word ook gebruikt voor sterke paarden, is mij wijs gemaakt "... waarom ga je eerst niet zelf achter iets aan en kan dan ook echt uitleggen waarom je iets gebruikt, voordat je het gebruikt?
een jong dier wat te sterk voor je is, of wat er steeds vandoor gaat, dan ben je misschien niet de juiste ruiter/amazone op dit moment.

naar hulpmiddelen grijpen is makkelijk, er juist mee omgaan is al wat lastiger, en als jezelf je eigen lichaams gebruik, houding en ervaring mist, dan kun je beter inrijden over laten aan iemand anders, daar heb je zelf ook alleen maar meer baat bij later.

nogmaals, het is dus niet dat ik het nare foto's vind , maar ik denk niet dat jij nu geschikt bent voor het inrijden van een paardje, wil zelf niet direct teveel en probeer eerst zelf meer te leren, heel erg veel jonge dieren worden hiermee "verpest" , worden belangrijke punten gemist en overgeslagen en dat is gewoon zonde.

ik vind het een leuke pony en vind jullie ook een leuke combi, maar ben aub voorzichtig met het nu leren van dingen Knipoog

Nikkaaai

Re: Stan @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 11:45

Ik weet heus wel waarom ik er mee rijdt hoor, anders gebruik ik dat ding echt niet.
En ik weet ook wel dat er meerdere dingen bij komen kijken, en word daar ook bij getraint.
Ik zou echt niet op t paard stappen als ik er geen bal verstand van had.
En het er vandoor gaan is gewoon het spel bij hem, en met die stoot kan hij dat niet meer en het heeft ook geholpen.
Zoals ik al zei (al heel veel keren) ga ik het afbouwen.

En nogmaals heb ik genoeg gehoort over die stoot, en ben er ook wat mee aan het doen.