Z1 tinker Gryffindor@ Tinkerdag Leusden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Touwladder

Re: Z1 tinker Gryffindor@ Tinkerdag Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:49

Eigenlijk heel goed werk. Alleen nu de mooie punten erop zetten. Als de ruiter het been in de lies van het paard heeft, niet klikken! Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:51

ik vind het zelf ook niet zo lekker uitzien,
maar ik mag er niet over oordelen ik zit zelf niet op dat niveau,
vind wel die manen super gaaf.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:59

ik ga in het bovenstaande commentaar mee Knipoog Had ook een beetje het idee dat ik een L-proefje zat te bekijken..
Toch knap dat je deze hoogte gehaald hebt Knipoog
Succes verder..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:00

Ook ik vind het beeld niet prettig. Paard loopt niet over de rug en zet op verschillende foto's de onderhals erop. verder ontbreekt er in vooral de travers foto íedere vorm van buiging. Maar dit geldt eigenlijk idem dito voor de keertwending. totaaaaal geen lengtebuiging of nageeflijkheid. bovendien loopt het paard teveel op de voorhand en vind ik het beeld er getrokken uit zien. ook de amazone is te gespannen in haar armen en schouders.

Dit alles heeft niets te maken met de bouw van het paard, de leeftijd van de amazone of de 30 euro per half uur van de instructrice. dit is puur basiswerk.

Ga hier écht aan werken, dit is geen puntjes op de I werk. Echt basiswerk.

Het is knap hoor dat je met je 14e op dit niveau rijdt, maar zorg dan ook dat je je paard op dit niveau voor elkaar hebt en dat je niet gewoon trucjes rijd. Dan kan je veel hoger scoren en is er veel meer eer aan te behalen.

Succes.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:02

DresslOver schreef:
Ook ik vind het beeld niet prettig. Paard loopt niet over de rug en zet op verschillende foto's de onderhals erop. verder ontbreekt er in vooral de travers foto íedere vorm van buiging. Maar dit geldt eigenlijk idem dito voor de keertwending. totaaaaal geen lengtebuiging of nageeflijkheid. bovendien loopt het paard teveel op de voorhand en vind ik het beeld er getrokken uit zien. ook de amazone is te gespannen in haar armen en schouders.

Dit alles heeft niets te maken met de bouw van het paard, de leeftijd van de amazone of de 30 euro per half uur van de instructrice. dit is puur basiswerk.

Ga hier écht aan werken, dit is geen puntjes op de I werk. Echt basiswerk.

Het is knap hoor dat je met je 14e op dit niveau rijdt, maar zorg dan ook dat je je paard op dit niveau voor elkaar hebt en dat je niet gewoon trucjes rijd. Dan kan je veel hoger scoren en is er veel meer eer aan te behalen.

Succes.

daar ben ik het mee eens.. het is gewoon basiswerk eigenlijk wat je nodig hebt in de dressuur Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:34

Knap dat je met een tinker op dit niveau bent gekomen. Hij is er op veel foto's inderdaad net niet helemaal doorheen, daar ben ik het wel mee eens. Maar bedenk wel dat het Z1 is bij de pony's is, niet bij de paarden. Daar zit vaak toch wel een niveauverschil tussen. Houding en zit vind ik niet zo erg als hier soms omschreven. Bovendien kun je vanaf een foto echt heel moeilijk zien wat iemand met haar handen doet. Ik ken zo ook iemand die altijd de neiging had om naar achteren te hangen met haar bovenlichaam. Maar haar handen bleven wel op hun plaats, en beweegde fijn mee met het paard. Oo foto's zag het eruit alsof ze ontzettend in zijn mond hing maar dat was dus niet zo. Ben benieuwd naar een filmpje!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:40

Hee, heb je ook een foto van die andere tinker?
Enne,is dat niet lastig borstelen?
Maar zier er echt leuk uit, leuke combi!
En idd iets meer aanleunig, voor de rest toppie!

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 08:04

Citaat:
Zie trouwens op je website dat je 4 van de 5 punten op de tinkerdag hebt gereden? Maar dat maakt niet uit. T is wel knap wat je doet, alleen dat is niet te zien op de fotos. Dat id zonde.

Succes!

Dan zou ik nog maar een keer goed kijken op mijn website, want ik heb daar toch echt maar 1 winstpunt met deze pony gehaald!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:07

Zooo, das knap! Gefeliciteerd!
Idd, probeer hem wat meer over de rug te rijden!
Ga zo door! Knipoog

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:07

Touwladder schreef:
Eigenlijk heel goed werk. Alleen nu de mooie punten erop zetten. Als de ruiter het been in de lies van het paard heeft, niet klikken! Knipoog

Rolleyes gaat ie lekker? Dromen
Ik klik wanneer ik wil klikken ja, ik heb geen zin in een discussie of ik wel of niet kan "klikken". Rolleyes
Toevallig ja, bij keertwending maak ik foto en heeft ze d'r been te ver naar achteren, so what.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 08:08

minjon schreef:
Hee, heb je ook een foto van die andere tinker?
Enne,is dat niet lastig borstelen?
Maar zier er echt leuk uit, leuke combi!
En idd iets meer aanleunig, voor de rest toppie!

Dit is mijn andere pony. Dit was trouwens in de L2
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat bedoel je met het borstelen??
Dankje wel voor je commentaar Haha!
Laatst bijgewerkt door shar_ianne op 05-05-08 08:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:10

Als eerste vind ik het super knap dat je een tinker in de Z rijdt..
Alleen als ik eerlijk ben heb ik niet het idee dat ik naar een Z proef zit te kijken maar naar een B proef.. Ik snap dat het moment opnamens zijn.. Op 1 foto vind ik dat je je been veelste ver naar achter ligt..

Verders petje af ik vind dat als je bijv een tinker naar de Z rijdt dan kan je rijden .. Haha! In plaats van dat je een paard naar de Z rijdt waar alle knoppen al opzitten

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 08:13

Lindy1982 schreef:
Als eerste vind ik het super knap dat je een tinker in de Z rijdt..
Alleen als ik eerlijk ben heb ik niet het idee dat ik naar een Z proef zit te kijken maar naar een B proef.. Ik snap dat het moment opnamens zijn.. Op 1 foto vind ik dat je je been veelste ver naar achter ligt..
Verders petje af ik vind dat als je bijv een tinker naar de Z rijdt dan kan je rijden .. Haha! In plaats van dat je een paard naar de Z rijdt waar alle knoppen al opzitten

Toen was ik 12 en reed ik in de L, dus dan snap ik dan je het er niet als een Z proef uit vindt zien Tong uitsteken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:19

Nee had het over de eerste foto's Tong uitsteken

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 08:49

Maar daar heb ik mijn been op de eerste foto helemaal niet naar achteren. Maar wel bedankt voor je reactie!
Laatst bijgewerkt door shar_ianne op 05-05-08 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:06

Nou nou nou nou nou...... sommige mensen zijn wel heeeeel respectloos bezig hoor... tjonge, kan het even minder?

Okee, ik ben eerlijk en ik zeg ook dat ik het op de foto's beoordelend niet uit vind zien als een net gereden Z proef. Maar foto's geven een vaak vertekend beeld en ik geloof toch echt niet dat je 5 WP kunt rijden als je werkelijk zo bagger rijd als sommigen doen geloven Knipoog

De aanleuning kan beter, is lastig bij Tinkies natuurlijk (nou bof ik bij die van mij, die pakt het toevallig heel lekker op) maar het blijft toch in vergelijk met de warmbloedjes wat meer sleutelen en ook oppassen dat ze weer niet te kort in het lichaam worden.

Let goed op je eigen ontspanning! Soms lijk je zelf iets te verkrampt te zitten of zo toont het iig. Goede les heb je dus daar zul je dan ook zeker aan werken.

Leuk overigens, zo'n compleet witte Tink, wist niet eens dat ze bestonden Bloos

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 09:13

Barmat schreef:
Nou nou nou nou nou...... sommige mensen zijn wel heeeeel respectloos bezig hoor... tjonge, kan het even minder?

Okee, ik ben eerlijk en ik zeg ook dat ik het op de foto's beoordelend niet uit vind zien als een net gereden Z proef. Maar foto's geven een vaak vertekend beeld en ik geloof toch echt niet dat je 5 WP kunt rijden als je werkelijk zo bagger rijd als sommigen doen geloven Knipoog

De aanleuning kan beter, is lastig bij Tinkies natuurlijk (nou bof ik bij die van mij, die pakt het toevallig heel lekker op) maar het blijft toch in vergelijk met de warmbloedjes wat meer sleutelen en ook oppassen dat ze weer niet te kort in het lichaam worden.

Let goed op je eigen ontspanning! Soms lijk je zelf iets te verkrampt te zitten of zo toont het iig. Goede les heb je dus daar zul je dan ook zeker aan werken.

Bedankt voor je reactie. Het is ook wel eens leuk om hetzelfde commentaar te horen, maar dan in een wat positievere zin Haha! . Ik ben met mijn instructrice aan het werken aan de ontspannenheid van mij en van de pony's. Knipoog

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:18

Hoi, ik bedol met borstelen onklitten van de manen Knipoog
Of dat niet lastig is. Bloos

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:30

Barmat schreef:

Helemaal mee eens Barmat Ja

Commentaar is er genoeg gegeven, dus je weet waar je aan moet werken. Verder vind ik het een super stoer paardje dat je hebt Ja

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:34

Mag ik even zeggen dat ik vind dat TS heel netjes reageert op het (niet altijd even vriendelijke en subtiele) commentaar!
Je kunt op de afgelopen drie pagina's goed zien hoe je hetzelfde op verschillende manieren kunt verwoorden.

Shar_ianne, ik ben het ermee eens dat de foto's niet altijd een even gelukkig beeld geven, maar ongetwijfeld heb je je winstpunten verdiend. Doe je voordeel met het commentaar en veel succes verder!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:54

Barmat schreef:

Dit noem ik nog eens topcommentaar! OK dan!
Toch commentaar, maar op een leuke manier!

Touwladder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:50

MelanieB schreef:
Touwladder schreef:

Rolleyes gaat ie lekker? Dromen
Ik klik wanneer ik wil klikken ja, ik heb geen zin in een discussie of ik wel of niet kan "klikken". Rolleyes
Toevallig ja, bij keertwending maak ik foto en heeft ze d'r been te ver naar achteren, so what.

hmm ik maakte maar een grapje over dat klikken. Vandaar de knipoog...

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:06

ach bokt weer he, weten het allemaal beter!
Je kan vanaf een foto niet zien of deze combinatie Z loopt.
ik vind dit zo erg van die mensen die zeggen dat dit geen Z combinatie is... Jaloers of gewoon afkraken??
Typisch bokt weer, denk je ook even na wat je allemaal tegen haar zegt??
Je vat het commentaar echt goed op! top meid!.. Lachen
En trek je er niet teveel van aan hier.. Knipoog
Nog wat puntjes op de i zetten Haha!
Komt allemaal goed hoor.. Lachen
Mooie tinker Knipoog

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:03

We zijn wel kudde dieren met ze alle, gewoon tig keer hetzelfde neer zetten.

Het is wel een hele gave tinker! (wel een hoop poesten ben ik bang.. Tong uitsteken) Gewoon lekker doorrijden en je komt er wel.. ! :d

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:56

Citaat:
Ik ben eerlijk gezegd niet heel erg onder de indruk van de foto's. Ik vind ten eerste wel dat je een prachtig mooie tinker hebt! En wat een manen zeg!! Naar mijn mening loopt je paard er echter op geen enkele foto ECHT lekker doorheen.. Hij lijkt op de foto's zijn rug weg te drukken. Ik zeg alleen wat ik kan zien vanaf de foto's, misschien was het in het echt heel anders.. maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Probeer wat meer van achteruit te rijden, zodat ie zijn rug net wat lekkerder gebruikt. succes! Trouwens, knap hoor dat je zo hoog rijdt met een tinker!!!

Hier ga ik helemaal in mee!