Zazu voor de 2e keer in't parcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DolceGabbana

Re: Zazu voor de 2e keer in't parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:18

Poehh, wat een mooi paard!
Je hebt hem netjes gereden hoor *LOL*
Paard is misschien nog maar 4 maand onder het zadel maar het plezier straalt er vanaf!
Oortjes er mooi op, echt een beetje trekkend naar de hindernis, Super!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:19

ik zag trouwens ook een a-tje op de startlijst, das wel tijdig, maar waarom zou je met een 4 jarige geen bb parcourtje mogen springen?

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:21

fokfanaat schreef:
ik zag trouwens ook een a-tje op de startlijst, das wel tijdig, maar waarom zou je met een 4 jarige geen bb parcourtje mogen springen?

ik zou het niet weten, het paard heeft er plezier in en is er gewoon aan toe!
dat verschilt gewoon per paard *LOL*

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 14:22

Ja vind ik ook FF! Maar ieder zijn mening, ik respecteer hun mening ook wel, alleen ik vind het mijn keus. Dit is een eindeloze discussie. Ik vind dat een paard beter zo'n 4 x in de week lekker afwisselend gereden kan worden, dus inclusief springen, dan dat ze 6 x in de week dressuur lopen, met wijken ed!

shannen6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:27

Wauw, wat een super mooi paard Kwijl
Ze springt ook al erg goed!
Als je haar ooit nog is ga verkopen.. Tong uitsteken

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 14:29

Haha nou zoals ik al eerder gepost heb, is ze op zich te koop. Ik heb nog anderen staan en er moet er toch langzaam aan een keer eentje weg... Knipoog

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:40

Santosww schreef:
HannahFrouk schreef:
Ik vind het mooie plaatjes, maar ik vind zo'n parcours echt te zwaar voor zo'n jong paard.

Mijn mening ....

als er geen leeftijd had gestaan was er ook niet dit eeuwige gezeik geweest over ze is te jong of bla bla bla.

Dat het paard het `leuk` vindt en er `aan toe is` , DAT vind ik pas gezeik. Tuurlijk willen ze graag als ze jong zijn, daarom moet je ze juist tegen zichzelf in bescherming nemen. Want dat paard denkt niet ´als ik dit of dat doe, krijg ik LATER daar-en-daar last van´. Je rijdt ze snel kapot juist omdat ze zo gretig zijn. Ook al rijd je zelf heel goed.

Ik vind Bokt soms erg vreemd, als je een 2-jarig paard aan de longe een rondje laat draven krijg je heel bokt over je heen dat dat te belastend zou zijn en dat een 2-jarige in de wei hoort (en zo), maar als je een 4-jarige een heel parcour laat springen (en daar blijkbaar ook voor traint) dan kan dat opeens wel? Een 4-jarige is ook nog lang niet volwassen en nog lang niet uitgegroeid. En springen is best belastend voor een paard.

Als je de leeftijd er niet bij had gezet, INDERDAAD dan had je dit gezeik niet gehad. Dus ... waarom staat de leeftijd erbij? Blijkbaar toch omdat je graag wil horen dat het knap is dat je dit met je vierjarige al kunt. Tsja, dan moet je er ook maar tegen kunnen dat ik zeg dat ik het weliswaar knap vind hoe ze springt en hoe je rijdt, maar dat ik het dus bepaald NIET snugger vindt dat je dit met je 4-jarige doet! Ik zou het rustiger aan doen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 14:44

Keep it easy! Vork

De leeftijd staat er niet bij omdat ik het knap vind. De leeftijd staat erbij omdat ik dit vind kloppen in verhouding met het niveau en om een beeld te geven. BB is echt niet zwaar voor een paard en als jij 1x in de week een paar sprongen maken tot een meter zware training vind, dan train ik maar zwaar.

Dit paard staat alle dagen lekker in het land en traint 4 x een half uurtje per week, in mijn ogen echt niet te veel.

Maar volgens mij is HAW ook niet bedoeld voor dit soort gezeur! Misschien iets voor jou om een discussietopic over te maken, daarvoor heb ik dit niet geplaatst!

Ik wou gewoon even mijn paardje showen en leuke vrolijke foto's van haar laten zien...

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:48

Iorrr schreef:
Keep it easy! Vork

De leeftijd staat er niet bij omdat ik het knap vind. De leeftijd staat erbij omdat ik dit vind kloppen in verhouding met het niveau en om een beeld te geven. BB is echt niet zwaar voor een paard en als jij 1x in de week een paar sprongen maken tot een meter zware training vind, dan train ik maar zwaar.

Dit paard staat alle dagen lekker in het land en traint 4 x een half uurtje per week, in mijn ogen echt niet te veel.

Maar volgens mij is HAW ook niet bedoeld voor dit soort gezeur! Misschien iets voor jou om een discussietopic over te maken, daarvoor heb ik dit niet geplaatst!

Ik wou gewoon even mijn paardje showen en leuke vrolijke foto's van haar laten zien...

Mee eens *LOL*

P.s. stuur even de link van je discussie topic

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 14:49

Haha die is er volgens mij nog niet, misschien iets voor Hannahfrouk om te openen? Dan ben ik van dat gezeur af...

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:50

Iorrr schreef:
Haha die is er volgens mij nog niet, misschien iets voor Hannahfrouk om te openen? Dan ben ik van dat gezeur af...

Jaa idd, ik bedoel ook als ze het topic geopend heeft dat ze dan even een link moet plaatsen *LOL*

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 15:01

Haha sorry, blond! Zoals je op de diermishandelende foto's kunt zien Knipoog

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:13

Haha,, ik ben ook blond hoor Haha!
jeetje die foto's zijn echt niet normaal, zulke erge mishandeling heb ik nog nooit gezien Tong uitsteken Whaha

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 15:16

ROFL Ja en dan zie je hier nog niet eens goed de plekken van de sporen en de striemen van de zweep! Knipoog

Ik zal nu ophouden! Sorry, maar ik word hier echt flauw van!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:19

Iorrr schreef:
ROFL Ja en dan zie je hier nog niet eens goed de plekken van de sporen en de striemen van de zweep! Knipoog

Ik zal nu ophouden! Sorry, maar ik word hier echt flauw van!

Haha, is toch ook dikke onzin.
Ze wil zelf geen commentaar (zie profiel)
Geen enkele info. of foto's!! Tong uitsteken

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:50

Santosww schreef:
HannahFrouk schreef:
Ik vind het mooie plaatjes, maar ik vind zo'n parcours echt te zwaar voor zo'n jong paard.

Mijn mening ....

als er geen leeftijd had gestaan was er ook niet dit eeuwige gezeik geweest over ze is te jong of bla bla bla.

Dat het paard het `leuk` vindt en er `aan toe is` , DAT vind ik pas gezeik. Tuurlijk willen ze graag als ze jong zijn, daarom moet je ze juist tegen zichzelf in bescherming nemen. Want dat paard denkt niet ´als ik dit of dat doe, krijg ik LATER daar-en-daar last van´. Je rijdt ze snel kapot juist omdat ze zo gretig zijn. Ook al rijd je zelf heel goed.

Ik vind Bokt soms erg vreemd, als je een 2-jarig paard aan de longe een rondje laat draven krijg je heel bokt over je heen dat dat te belastend zou zijn en dat een 2-jarige in de wei hoort (en zo), maar als je een 4-jarige een heel parcour laat springen (en daar blijkbaar ook voor traint) dan kan dat opeens wel? Een 4-jarige is ook nog lang niet volwassen en nog lang niet uitgegroeid. En springen is best belastend voor een paard.

Als je de leeftijd er niet bij had gezet, INDERDAAD dan had je dit gezeik niet gehad. Dus ... waarom staat de leeftijd erbij? Blijkbaar toch omdat je graag wil horen dat het knap is dat je dit met je vierjarige al kunt. Tsja, dan moet je er ook maar tegen kunnen dat ik zeg dat ik het weliswaar knap vind hoe ze springt en hoe je rijdt, maar dat ik het dus bepaald NIET snugger vindt dat je dit met je 4-jarige doet! Ik zou het rustiger aan doen.[/quote]

BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:14

Zoooo die heeft er een lol in!!! Ziet er goed uit hoor! Naar mijn smaak zou je zo hier en daar iets meer mee mogen geven op de sprong. Vooral omdat je de teugels korter hebt.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:51

hahahaha
sorry die vind ik echt leuk!!!!
Met een 4 jarig paard zou slecht zijn een BB parcourtje te springen en zo weinig te trainen in de week, niet weinig maar ook echt niet veel!
echt waar hahahaha zelfs met een 3 jarig paard mag je het van mij part nog doen, is helemaal niet belastend!
Dus ga weg met je overdreven praatjes en ga bij een ander topic zeiken want hier heb je niemand met je mee!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:59

Guttegut wat een typisch Bokt-topic weer Clown

Iorrr, je weet donders goed wat je doet met je dieren en je hebt d'r super aan het lopen Ja
Ziet er hardstikke fijn uit! OK dan!

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:07

ziet er goed uit zeg! Ik wou dat ik het durfde! Ben op de een of andere manier altijd bang en dat breng ik over op mijn jonge paard. Oja, 1 ding: volgens mij komt je zadel tijdens het springen wat omhoog, ik heb er niet veel verstand van maar het lijkt me dat dat best een klap kan geven als je in het zadel terugkomt.
veel succes ermee verder! Mooi koppie zit erop! Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:23

een 2 jarige longeren is ook niet te vergelijken met een bb rondje voor een 4 jarige.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:25

Ik vind een 2 jarige zo wie zo niet te vergelijken met een 4 jarige

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:05

Gave foto's Iorr!!
Ziet er netjes uit! OK dan!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:06

90 cm lijkt heel hoog. (durf het zelf niet te springen) Maar als ik de paarden er dan over zie gaan denk ik "waar maak ik me druk om" Ze stappen er bekant overheen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:07

Dank jullie!

Ik denk dat het met het zadel vertekend... het zadel ligt haar juist super, maar ik doe zowieso altijd bij mijn paarden een gelpad onder...