Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Re: Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:40

Anne14061993 schreef:
Charlottte schreef:
Blijkbaar moet het zo vaak gezegd worden aangezien het niet tot je doordringt

Nou het is genoeg doorgedrongen maar heb nog nooit gehoord dat als jullie dat zeggen dat ik het dan moet uitvoeren of wel soms

Nee maar aangezien je je poot stijf blijft houden + de hele tijd met excuse's komt aanzetten heb ik niet het idee dat het tot je doordringt hoe verkeerd je bezig bent + hoe je je paard aan het verpesten bent

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:42

Jaja weet wel. Tuurlijk verpest ik me paard doe ik bij elke joh :S echt zo zielig hoor mensen kennen het paard niet en gaan dan maar gelijk conclusies trekken de eerste keer dat wij met dressuur hier op bokt staan.
Als het aan mij ligt de laatste keer ook meteen. Beter voor mij en voor donja

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:45

Nou nee, beter voor iig Donja niet.

Jammer dat je het gegeven advies niet overweegt.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:46

Nee maar mensen weten wel wanneer iemand verkeerd bezig is, zoals jij op dit moment aan het doen bent

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:48

Charlottte schreef:
Nee maar mensen weten wel wanneer iemand verkeerd bezig is, zoals jij op dit moment aan het doen bent

Ja tuurlijk echt wel

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:49

en gelukkig ben je niet eigenwijs

vergeet niet dat de gemiddelde leeftijd van het nederlandse rijpaard op 7 jaar ligt. Dat komt omdat er zoveel goede en gedegen instructie is en omdat alle amazones en ruiters zo fantastisch met hun paard bezig zijn

Ik vind het erg sneu voor je merrie dat je haar zo rijdt ze verdient beter

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:50

en jij bent verantwoordelijk voor haar, dus jij moet haar die kans bieden, op deze manier rijdt je haar echt vast,. vind het wel goed van je dat ze naar de tandarts geweest is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:50

ik ga ok met de rest mee vind het er totaal niet vriendelijk uitzien
Als ik op deze manier mijn pony's nagevelijk zou rijden zou mn instructrice me flink op mn donder geven.
Eest ontspannen en achterhand eronder dan komt vanzelf de hals een stukje ronder Knipoog

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:52

kim1207 schreef:
en gelukkig ben je niet eigenwijs

vergeet niet dat de gemiddelde leeftijd van het nederlandse rijpaard op 7 jaar ligt. Dat komt omdat er zoveel goede en gedegen instructie is en omdat alle amazones en ruiters zo fantastisch met hun paard bezig zijn

Ik vind het erg sneu voor je merrie dat je haar zo rijdt ze verdient beter

Nou donja is al 11.
Iedereen heeft zown medelijde met haar echt sneu ja
Ja en als jullie dan weer even wachten als je leest dat ze naar de tandarts is geweest dan meteen weer er op in te gaan dat mijn merrie zoo zielig is.
Ik denk wacht dan af tot het volgende topic zodat je kan vergelijken maarja dat zou ik doen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:53

de dierenarts is geweest niet de tandarts..
Ik vind het jammer dat de TS niets van plan is te gaan doen met de raad die meerdere mensen hier geven, als je geen kritiek, hulp en raad wilt aanvaarden kun je beter geen topic openen.
HAW is voor rijtechnisch commentaar, voor uitspraken als: wat is je paard leuk moet je je foto op ITP zetten..
Jammer hoor..

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:55

viv77 schreef:
Ik vind het jammer dat de TS niets van plan is te gaan doen met de raad die meerdere mensen hier geven, als je geen kritiek, hulp en raad wilt aanvaarden kun je beter geen topic openen.
HAW is voor rijtechnisch commentaar, voor uitspraken als: wat is je paard leuk moet je je foto op ITP zetten..
Jammer hoor..

de tandarts is geweest

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:58

Anne14061993 schreef:
viv77 schreef:
Jammer hoor..

de tandarts is geweest

oeps verkeerd gelezen..sorry

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:55

Ik vrees inderdaad dat dit niet de manier is om met jou paardje aan het werk te gaan. Zoals al eerder gezecht..'aan de teugel' is iets wat vanzelf moet gaan. Eerst moet je paard ontspannen zijn en lekker aan je been en zit hulpen lopen..dan zul je zien dat je paard uit zichzelf het contact gaat zoeken en dan hoef je daar verder niet allerlei trucjes voor te gebruiken. Het is een langere weg, maar wel voor jou en je paard veel prettiger!

Ik zeg dit niet om jou af te kraken of wat dan ook, of om te zeggen dat je niet kunt rijden, maar zodat je misschien een andere weg kiest en meer lol met je paard kunt hebben!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:57

Anne14061993 schreef:
Jaja weet wel. Tuurlijk verpest ik me paard doe ik bij elke joh :S echt zo zielig hoor mensen kennen het paard niet en gaan dan maar gelijk conclusies trekken de eerste keer dat wij met dressuur hier op bokt staan.
Als het aan mij ligt de laatste keer ook meteen. Beter voor mij en voor donja

Met het verpesten bedoelt ze dat omdat je niet vanuit de ontspanning rijdt (dat lijkt op de foto's namelijk zoo,omdat je je handen vastzet) valt je paardje uit elkaar en wordt het moeilijker om als je paardje nageeflijk loopt de achterhand eronder te krijgen.Wij proberen (ik tenminste) je te vertellen dat je misschien beter vanuit de ontspanning je paardje nageeflijk kunt rijden,zodat het een stuk makkelijker gaat.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:04

Verbeter me als ik het fout heb maar...
Jij wil je paardje rond hebben omdat het anders slecht is voor haar rug ?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:08

Relien schreef:

Maar dan moet ie wel ontspannen. Als ze 'm vast zet word et alleen maar erger.

Maar hé! Wie zijn wij Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 02:53

Relien schreef:

En ze moet een wp halen omdat ze wil springen Lips are sealed

TS, geloof me, bokt komt hard over en sommige mensen hadden het wat genuanceerder mogen zeggen. Maar uiteindelijk heeft iedereen de beste bedoelingen.

Wat wij willen zeggen is dat je per ongeluk de verkeerde manier van aan de teugel rijden hebt aangeleerd. Dit is duidelijk te zien op de foto's . En kunnen we ook uit jouw verhaal halen.
Want je zegt alleen dat je haar erdoorheen moet vragen. Ik hoor niks over actieveren en buigzaam maken. En dat komt eerst voor je ook maar iets aan de teugels mag doen.

Daarnaast wil je absoluut geen advies aan nemen. En dat is jammer, want het is echt goed bedoelt.
Wat je instructrice op die ene foto doet, heeft niks met rijkunst te maken. Daarom zijn wij bang dat jouw instructrice weinig kundig is.
Je kan een paard niet dwingen rond te lopen, ZEKER niet als deze stilstaat.
Aan de teugel rijden begint bij het activeren van de achterhand, terwijl je het paard buigzaam maakt om je binnenbeen. Zodra paard goed actief en buigzaam is,zal als gevolg het nek en kaakgewricht ontspannen. Nogmaals, je kan een paard niet dwingen rond te lopen.
Aan je teugels trekken (of vragen zoals je het noemt ) Is gewoon hartstikke FOUT.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 03:07

wat ik niet snap is dat je, je paard in de krul trekt omdat hij anders last van zn rug krijgt. bij mijn weten lopen paarden alleen ontspannen en over de rug als ze van achter naar voor met ontspanning naar beneden worden gereden. wat jij met je handen doet geeft een soort bijzet teugel effect en is van ontspanning weinig sprake, dus zal je paard zich alleen maar vaster in zn rug zetten. en daarbij komt dat als je m nu zo naar beneden krijgt, je dit over een half jaar niet meer voor elkaar krijgt hoor. zal uit eigen ervaring spreken. bij mn vorige instructeur moest mijn paard ook in de krul was het belangrijkste die kop naar benden... nu jaar later en een andere instructrice gelukkig. is mijn paard zo sterk in dr mond en in dr nek dat ik echt heel hard moet werken (dus niet trekken) om ze nageeflijk te krijgen en ontspannen...
om een lang verhaal kort te maken... concentreer je op ontspanning en niet op het in de krul moeten lopen omdat het plaatje dan mooier is!!!! en zoek een andere instructeur
1

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:31

Ik denk at het zinloos is, ze wilt toch niets aannemen van anderen

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:35

Anne14061993 schreef:
Zeker is ze een goeie springer daar gaan we ook voor.
Hoe hete de vorige eigenaar?
Waar ken jij der van dan?

Afbeelding

Dit is een foto uit 2002. Ze stond op stal Dencha en was van Rein. Mijn paard heeft daar ook even gestaan.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 08:42

crossmonster schreef:
Relien schreef:

En ze moet een wp halen omdat ze wil springen Lips are sealed

TS, geloof me, bokt komt hard over en sommige mensen hadden het wat genuanceerder mogen zeggen. Maar uiteindelijk heeft iedereen de beste bedoelingen.

Wat wij willen zeggen is dat je per ongeluk de verkeerde manier van aan de teugel rijden hebt aangeleerd. Dit is duidelijk te zien op de foto's . En kunnen we ook uit jouw verhaal halen.
Want je zegt alleen dat je haar erdoorheen moet vragen. Ik hoor niks over actieveren en buigzaam maken. En dat komt eerst voor je ook maar iets aan de teugels mag doen.

Daarnaast wil je absoluut geen advies aan nemen. En dat is jammer, want het is echt goed bedoelt.
Wat je instructrice op die ene foto doet, heeft niks met rijkunst te maken. Daarom zijn wij bang dat jouw instructrice weinig kundig is.
Je kan een paard niet dwingen rond te lopen, ZEKER niet als deze stilstaat.
Aan de teugel rijden begint bij het activeren van de achterhand, terwijl je het paard buigzaam maakt om je binnenbeen. Zodra paard goed actief en buigzaam is,zal als gevolg het nek en kaakgewricht ontspannen. Nogmaals, je kan een paard niet dwingen rond te lopen.
Aan je teugels trekken (of vragen zoals je het noemt ) Is gewoon hartstikke FOUT.

Eventjes dat begin dat doet er niet toe wat ik wil om veder te komen in de sport.

Ik begin langzaam te snappen waar jullie met z'n alle tegen mij heen willen gaan maar dat betekend voor mij niet dat het beter gaat worden voor donja en mij maar dat willen jullie niet tot jullie door laten dringen maakt mij ook allemaal helemaal niets uit omdat ik toch wel weet wat voor haar en mij het beste is omdat ik haar ken

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 08:44

Shaienne schreef:
Anne14061993 schreef:
Zeker is ze een goeie springer daar gaan we ook voor.
Hoe hete de vorige eigenaar?
Waar ken jij der van dan?

Afbeelding

Dit is een foto uit 2002. Ze stond op stal Dencha en was van Rein. Mijn paard heeft daar ook even gestaan.

ja dat is der.
Alleen was het voor haar geen pleziertje daar.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:30

Nee? Hoezo? (niet dat ik er tevreden was hoor)

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 10:54

Shaienne schreef:
Nee? Hoezo? (niet dat ik er tevreden was hoor)

Donja was een stresskip daaro schrok overal van liep niet lekker enzo.
Waarom was jij daar weggegaan dan?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:57

Je paard rond willen rijden omdat ze dan geen last heeft van haar rug is onzin..
in het wild loopt ene paard toch ook niet rond om zijn rug te onstpannen.. een paard kan makkelijk over zijn rug lopen en ontspannen met zijn hoofd in de lucht het is maar net of het zadel goed licht en hoe de ruiter zich gedraagt op zijn rug of het paard dit doet