Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:dat kan namelijk niet aan de hand stappen want ze gaat dan bokken en stijgeren aan de hand en dan is het voor eigenveiligheid erop veiliger dan ernaast,
en het gekke is een slof stop haar wel , en martigaal niet. daar rijd ze door heen , bij andere paarden is het andersom maar deze paard is knetter gek en is zo rare handleiding bij dat we het zelf niet beter weten dan we het zo doen
bizzybijtje schreef:Erop veiliger dan ernaast?
Erop: Eraf vallen, verkeerd terecht komen
Ernaast: Het paard loslaten als deze gek gaat doen en het paard gaat vanzelf terug naar stal.
Wow. Wat zou veiliger zijn?
Als je je slof zo strak doet zal het paard idd niet veel kunnen doen. Maar misschien is de slof wel de reden dat ze zo gek doet.
TessxSchatje schreef:Citaat:dat kan namelijk niet aan de hand stappen want ze gaat dan bokken en stijgeren aan de hand en dan is het voor eigenveiligheid erop veiliger dan ernaast,
en het gekke is een slof stop haar wel , en martigaal niet. daar rijd ze door heen , bij andere paarden is het andersom maar deze paard is knetter gek en is zo rare handleiding bij dat we het zelf niet beter weten dan we het zo doen
Miss een longeren? Of grondwerk doen, zodat je paard niet knettergek is als hij wat moet doen? Ik weet z'n achtergrond niet maar het lijkt me niet echt normaal, als een paard zo reageerd..
L_ola schreef:Topruiter.. Je handen zitten helemaal op de foute plaats, en je tenen steken erg af..
Verder mooie paarden maar ik vind het er niet zo vriendelijk uitziet.
L_ola schreef:Topruiter.. Je handen zitten helemaal op de foute plaats, en je tenen steken erg af..
Verder mooie paarden maar ik vind het er niet zo vriendelijk uitziet.
__KELLY schreef:Nou ik heb de ergste en drukste paarden en pony's gezien. De pony van een vriendin van mij is ook zo'n druk kreng. Maar die heeft nog nooit de slof aan geraakt.
Ik zou zeggen doe er een thiedeman teugel aan. Maak je zelf ook niet de fout dat je ehm te strak doe
Naomi_16 schreef:ik accepteer het wel, zo weet ik al veel raad maar kan moeilijk toegepast worden, en wel dat commetaar met me hand dat pas ik wel toe maar er kan niets toegepast worden aan die bonte want daar kan er niks meer aan gedaan worden en die zwarte is al 2 mnd zonder slof en rijdt hemels en die bruine is eindelijk recht en rijdt nog steeds hemels

geerke schreef:ik ben ook een topruiter alleen niemand weet het.....(grapje...)tja,die slof...je kunt best eens een slof gebruiken als begrenser,dat gebeurt hiet niet,want hij staat overal strak....je hebt trouwens wel een heel mooi paard!
Verder vroeg ik mij af of die slof aan jou is vastgegroeid,alle foto's (in je profiel)zijn met slof,misschien eens naar de polikliniek om hem los te laten snijden?
Volgens mij red je het makkelijk zonder slof!!!