My Ponnies @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_16

Re: My Ponnies @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:23

elk paard is en reageeert op elke materiaal anders .

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:23

Citaat:
dat kan namelijk niet aan de hand stappen want ze gaat dan bokken en stijgeren aan de hand en dan is het voor eigenveiligheid erop veiliger dan ernaast,
en het gekke is een slof stop haar wel , en martigaal niet. daar rijd ze door heen , bij andere paarden is het andersom maar deze paard is knetter gek en is zo rare handleiding bij dat we het zelf niet beter weten dan we het zo doen

Miss een longeren? Of grondwerk doen, zodat je paard niet knettergek is als hij wat moet doen? Ik weet z'n achtergrond niet maar het lijkt me niet echt normaal, als een paard zo reageerd..

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:24

bizzybijtje schreef:
Erop veiliger dan ernaast?
Erop: Eraf vallen, verkeerd terecht komen
Ernaast: Het paard loslaten als deze gek gaat doen en het paard gaat vanzelf terug naar stal.
Wow. Wat zou veiliger zijn?
Als je je slof zo strak doet zal het paard idd niet veel kunnen doen. Maar misschien is de slof wel de reden dat ze zo gek doet.

haha bij dit paard is het echt anders , want erop doet ze niks , en ze is niet zo dat ze terug rent naar stal want die gaat verder weg dan stal

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:24

Topruiter.. Je handen zitten helemaal op de foute plaats, en je tenen steken erg af..

Verder mooie paarden maar ik vind het er niet zo vriendelijk uitziet. Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:25

Nou ik heb de ergste en drukste paarden en pony's gezien. De pony van een vriendin van mij is ook zo'n druk kreng. Maar die heeft nog nooit de slof aan geraakt.
Ik zou zeggen doe er een thiedeman teugel aan. Maak je zelf ook niet de fout dat je ehm te strak doe Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:25

Zeker. Maar de slof is een ander verhaal.
Maar ik heb eens een vraag aan jóú.

Wat wil jij nou voor reactie's? Je accepteert namelijk geen commentaar.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:26

TessxSchatje schreef:
Citaat:
dat kan namelijk niet aan de hand stappen want ze gaat dan bokken en stijgeren aan de hand en dan is het voor eigenveiligheid erop veiliger dan ernaast,
en het gekke is een slof stop haar wel , en martigaal niet. daar rijd ze door heen , bij andere paarden is het andersom maar deze paard is knetter gek en is zo rare handleiding bij dat we het zelf niet beter weten dan we het zo doen

Miss een longeren? Of grondwerk doen, zodat je paard niet knettergek is als hij wat moet doen? Ik weet z'n achtergrond niet maar het lijkt me niet echt normaal, als een paard zo reageerd..

Wat voor grondwerk..?

longeren mogen we maar 1x in de maand.

achtergrodn ken ik niet aleen een top springpaard geweest meer weet ik niet

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:26

L_ola schreef:
Topruiter.. Je handen zitten helemaal op de foute plaats, en je tenen steken erg af..

En, je kan je kleden als een topruiter, maar goed rijden is veel belangrijker. Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:26

wanneer de pony niet normaal reageert met rijden zoals net vermeld wordt denk ik dat het raadzaam is om deze eens te laten checken door een deskundige, de bonte drukt zijn rug weg, nek eruit, is gespannen maakt hele korte stappen, ik neem aan dat het om deze gaat, laat dat paard nakijken. Verder op de rijfoto van je eigen paard zie ik een binnenachterbeen geplaatst buiten het paard, of het moet een nieuw soort oefening zijn ? De laatse foto heb ik al commentaar gegeven.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:28

ik accepteer het wel, zo weet ik al veel raad maar kan moeilijk toegepast worden en wel dat commetaar met me hand dat pas ik wel toe maar er kan niets toegepast worden aan die bonte want daar kan er niks meer aan gedaan worden en die zwarte is al 2 mnd zonder slof en rijdt hemels en die bruine is eindelijk recht en rijdt nog steeds hemels

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:29

L_ola schreef:

okeej bedankt zal meer op me tenen en hande lettenhelemaal gelijk in .

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:30

__KELLY schreef:
Nou ik heb de ergste en drukste paarden en pony's gezien. De pony van een vriendin van mij is ook zo'n druk kreng. Maar die heeft nog nooit de slof aan geraakt.
Ik zou zeggen doe er een thiedeman teugel aan. Maak je zelf ook niet de fout dat je ehm te strak doe Knipoog

okej dat zal ik door geven over die thiedeman teugel,
wat is dat voor een teugel precies..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:31

Naomi_16 schreef:
ik accepteer het wel, zo weet ik al veel raad maar kan moeilijk toegepast worden, en wel dat commetaar met me hand dat pas ik wel toe maar er kan niets toegepast worden aan die bonte want daar kan er niks meer aan gedaan worden en die zwarte is al 2 mnd zonder slof en rijdt hemels en die bruine is eindelijk recht en rijdt nog steeds hemels

Wat een onzin. Ik denk dat dit mijn laatste reactie is, veel helpt het toch niet.
Kom op, get real! Een slof is de oplossing gewoon niet.
Mocht je dat nog niet uit het topic opgemaakt hebben.

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:33

Hmm oke, maar je zou eens kunnen proberen loswerken.. Mijn paard was ook zo'n lekkere druktemaker, loswerken hielp hier goed bij.. Ook al ben je hier niet voorstander voor, miss kun je het toch eens proberen.. Bij de mijne heeft het goed geholpen! En gewoon kalm blijven.. Als je bijv. met hem aan de hand loopt, probeert hij weg te komen hoofd zo ver mogelijk omtrekken (noodstop, kan evt de site voor je opzoeken waar hij beschreven staat) Maar ik ben van mening dat je beter hem eerst normaal onder controle kunt krijgen dan een slof erop te doen. En ik weet dat dit best moeilijk kan zijn, zeker als het niet je eigen paard is en hij toch fatsoenlijk gereden moet worden, ga je al gauw naar hulpmiddelen zoeken..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:36

aub geen noodstop adviseren, ik denk 1. laten checken door osteopaat en fysio 2. rustig aan weer opbouwen zonder slof maar meer gericht op buiging en ontspanning. 3. Grondwerk is natuurlijk altijd aan te bevelen. Volgens mij verrekt dat paard al van de pijn gaan we ook nog een noodstop inbouwen, pfff

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:37

okeej intressant, ja ik kwam daar voor eerst en toen was het dat zo voorgeschreven en ja ik weet zelf dan ook niet beter en het paard ook niet , maar ik ga zekker veel meer grondwerk doen aan de hand

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:37

hij heeft iets bij zijn knie precies wat het is weet ik niet

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:38

Aah.... hebben we dit ook weer Knipoog
Je handen zijn te streng, maargoed je bent een TOPruiter, dus mogen we geen commentaar daarover geven.
Je voeten zijn kapstokjes en je handen rechtop houden.
Zal ik verder maar ophouden, want jij bent immers een TOPruiter Knipoog

edit: ook in het andere topic ben je streng met je handen, dus zulke momentopnames zullen het dan wel niet zijn? Maargoed...

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:40

haha lach wekkent, commentaar geven mag , a: ik kan er wat aan hebben b: het is soms handig haah c: topruiter is humoristich bedoelt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:42

Allereerst wil ik zeggen dat de paarden er alledrie goed uit zien. Mooie beestjes!

Verder is het wel zo dat je de foto's zelf geplaatst hebt op een open forum, waar dus iedereen zijn mening mag geven (wat hopelijk altijd op een nette manier gebeurt) Als jij dus foto's plaatst waarbij we op elke foto zien dat de slof strak zit, kan je verwachten dat je daar commentaar op krijgt. Als je dat niet wilt hebben, dan moet je de foto's niet plaatsen. Dit had je kunnen verwachten.

Een slof hoort als het paard in een gewone houding hoort die past bij de africhting niet strak te staan. Er hoort dan een boogje in de teugel te hangen. De teugel mag pas inwerken als je paard zijn hoofd te hoog heft. Het bedoeld om te begrenzen, niet iets wat hoort te dwingen.

Ik ben verder erg benieuwd naar recente foto's. Misschien dat daar dan wel veel positievere reacties op gaan komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:44

ik ben ook een topruiter alleen niemand weet het.....(grapje...)tja,die slof...je kunt best eens een slof gebruiken als begrenser,dat gebeurt hiet niet,want hij staat overal strak....je hebt trouwens wel een heel mooi paard!
Verder vroeg ik mij af of die slof aan jou is vastgegroeid,alle foto's (in je profiel)zijn met slof,misschien eens naar de polikliniek om hem los te laten snijden?
Volgens mij red je het makkelijk zonder slof!!!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:45

ik heb 26 april westrijd en dan worden er foto´s gemaakt van mij en die zwarte merrie (die van mij zelf is ) en dan plaats is die direct op een nieuwe toppic dus hou het vanaf 27 april in de gaten !:P

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:46

ik weet niet of er op die stal veel met slof gereden wordt, vaak is het een gewoonte die er bij iedereen gewoon inzit en normaal bevonden wordt, maar dat is het zeker niet, je doet je paard er op deze manier geen plezier mee. Let ook op je houding en je wat strakke handen en niet naar beneden of opzij kijken dat werkt alleen maar verstorend voor het balans van je paard. Volgens mij is er genoeg gezegd, ik hoop gauw andere mooi foto's te zien van jou en je paard waar wat leuker commentaar op gegeven kan worden. Succes verder.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:46

geerke schreef:
ik ben ook een topruiter alleen niemand weet het.....(grapje...)tja,die slof...je kunt best eens een slof gebruiken als begrenser,dat gebeurt hiet niet,want hij staat overal strak....je hebt trouwens wel een heel mooi paard!
Verder vroeg ik mij af of die slof aan jou is vastgegroeid,alle foto's (in je profiel)zijn met slof,misschien eens naar de polikliniek om hem los te laten snijden?
Volgens mij red je het makkelijk zonder slof!!!

ja op die van mij rij ik ruim 2 mnd zonder en u gaat het super we gaan nu beginne met wedstrijden rijden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:47

o.k ben benieuwd!!!succes op de wedstrijd!!