Andalusier Sam ijverig@work (academische rijkunst)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Andalusier Sam ijverig@work (academische rijkunst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:54

Ik heb van deze tact van rijden geen verstand. maar er vallen mij twee dingen extreem op. En dat is een paard dat niet loopt zoals het moet (Niet rad) en die er ook nog eens heel ontevreden bij kijkt (=Pijn? Rug? )

Wel een heel mooi paard. Tong uitsteken

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 00:10

He dacht al wat komt het me bekend voor! maar dit is bij cor kuys.

als ik de foto's zie vind ik het ook niet super, maar die foto's zeggen mij niet veel.

zag je vandaag (zondag) rijden (of je verzorgster?) en het zag het wel leuk uit.
ook heb je een erg leuk paardje! echt een lekkerding

(ik ben de verzorgster van de lusitano Vip van kim Knipoog )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 00:53

Je bit mag wel een stuk hoger in de mond, hangt erg laag, viel me meteen op.

En denk om je binnenhand bij het schouderbinnenwaarts, die gaat helemaal de verkeerde richting uit.

Leuk paard heb je, hij gaat idd erg diep soms maar zo te horen werk je daar al aan.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:16

Sjonge, dat is apart! Lachen
Vind Sam een erg gaaf dier, wauw!

Ik heb niet zoveel verstand van de academische rijkunst, dus ik hou me verder mooi rustig Knipoog.
Succes nog met hem verder!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 12:53

Zo, ik moest even bijkomen van alle commentaren. Ondanks dat sommigen heel terecht waren komt dat toch wel aan... Vooral omdat ik juist zo mijn best doe om Sam heel te houden en voorzichtig te zijn.
Heb me er van het weekend nog flink de kop over lopen breken en zondag weer met hem aan de slag gegaan. (bedankt Jenkins Knipoog ) Heb veel gewerkt aan tempocontrole en de lengtebuiging (dus bewust niet alleen aan de voorkant gesleuteld)
Zie wel in dat ik hem soms iets steviger op mag pakken, juist om hem wat meer aan het werk te zetten. Zondag in ieder geval heerlijk gereden!

Over het onrustige been. Normaal blijf ik er heel erg vanaf met mijn been. Sam heeft erg veel moeite om zijn linkerbeen goed onder de massa te zetten en op verzoek van juf kwam ik nu even een tijdje wat steviger door met mijn hulp.

Dat mijn houding nog niet ideaal is klopt. Hier wordt nog aan gewerkt. Sam en ik versterken elkaar af en toe in onze onbalans....maar zo slecht vind ik hem nu ook weer niet?

Anyway, we gaan weer aan de slag. Ik hoop binnenkort iets neer te kunnen zetten waar mensen (en vooral Sam!) zich prettiger bij voelen. Vork

ps. ik maak verdorie zelf wel uit of ik een cap draag of niet.... Tong uitsteken

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:36

Heee allereerst even dit; Sam is en blijft een ongelofelijk lekker ding! hij heeft zo'n mooi wijs hoofd..
Ik moest eigenlijk 2x kijken net op het filmpje, ik vond het ook heel kort in de passen van de voorbenen, niet regelmatig, nou kan dat heel makkelijk aan jouw binnenhand liggen hoor, waarmee ik niet zeg dat je daar strak mee bent maar vaak wanneer wij denken dat het los is houden we stiekum toch nog wat vast.
Ik zou hem nog steeds graag een keer in het eggie zien, zullen we eens wat afspreken binnenkort?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:38

Mooi paard ! Ik vind hem alleen op sommige foto's te diep lopen !
En idd heb ik ook de vraag hoe werk dat hoofdstel ?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:41

Marit, leuke foto's van Sam
Lekker blijven lessen en dan gaat het de goede kant op!

Mogen we de voortgang van Sam vaker op bokt verwachten (met lekker veel foto's!)?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:04

Wilawander schreef:
Ik heb van deze tact van rijden geen verstand. maar er vallen mij twee dingen extreem op. En dat is een paard dat niet loopt zoals het moet (Niet rad) en die er ook nog eens heel ontevreden bij kijkt (=Pijn? Rug? )

Dahct ik ook al , het ziet er niet heel fijn uit !

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 15:33

sannekeee schreef:
Wilawander schreef:

Dahct ik ook al , het ziet er niet heel fijn uit !

Veel mensen hebben het over een paard met rugpijn. Hij is en wordt regelmatig onderzocht door een ostheopaat. Ik denk dat ik het moet gaan oplossen met rechtrichten. Hij heeft niet zozeer pijn maar houdt enorm vast. Het is een beetje kip en ei verhaal. Wat kwam eerst, rugpijn of het vasthouden en waarmee los je dat dan op?
Wellicht dat een nieuwe behandeling weer uitkomst biedt. Ik ga toch nog maar eens in overleg met mijn juf!
Overigens heb ik steeds meer spijt van het plaatsen van het filmpje. Het was niet het meest geschikte moment om online te zetten... Vork De onregelmatigheid komt uit verzet en het vasthouden van zijn rug. We hebben echt veel om aan te werken!!

Cloris, het komt er steeds maar niet van he.... Maar je bent meer dan welkom!!! Haha! Wellicht dat jij ons ook nog wat kan helpen. Dan kan je zelf ook nog opstappen. Wat je niet op de foto´s ziet is hoe geweldig hij reageert op je hulpen (vind ik dan) en hoe ijverig hij kan zijn. Ik was aan het eind van deze les echt trots en zat te glimmen op hem! Hij was toen ook totaal niet meer onregelmatig maar begon zelf een beetje te dansen! Pling
Het is echt zo erg nog niet met ons... Vork

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:45

Lusitano schreef:
Cloris, het komt er steeds maar niet van he.... Maar je bent meer dan welkom!!! Haha! Wellicht dat jij ons ook nog wat kan helpen. Dan kan je zelf ook nog opstappen.

Wat je niet op de foto´s ziet is hoe geweldig hij reageert op je hulpen (vind ik dan) en hoe ijverig hij kan zijn. Ik was aan het eind van deze les echt trots en zat te glimmen op hem! Hij was toen ook totaal niet meer onregelmatig maar begon zelf een beetje te dansen! Pling
Het is echt zo erg nog niet met ons... Vork

Maar dat hoef ik niet op fotos te zien ,dat geloof ik direct van je, ik ken het type paard Knipoog fotos zijn moment opnames en daar reageerde ik bewust ook niet op. Het filmpje is ook allleen dat wat er op staat en op dat stuk liet hij onregelmatige stukken zien, dat herken ik weer van mijn schimmel, als ik maar op een of andere manier de energiebaan van achter naar voor lichtelijk tegen hield kon hij dat al laten zien in de passen van de voorbenen.
Je moet geen spijt hebben van dat filmpje, straks als Sam voor elkaar is lach je daarom Knipoog

Laat even weten of je volgende week tijd hebt ik heb dan verlof!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 16:41

Volgende week dinsdag of woensdagmiddag? Die 2 middagen ben ik vrij en is dus goed te doen! Ik kan dan vanaf een uur of half vier (kan ik eerst de honden nog even lekker laten rennen).
Waar staat jouw prop nu? Wellicht dat we daarna even daarheen kunnen, die wil ik natuurlijk ook wel eens in actie zien! Lachen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:44

Ik vind de foto's er gewoon niet zo lekker uit zien !
Je doet vast je best , maar volgens mij heeft je paard er geen plezier in !!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:14

Lusitano schreef:
Volgende week dinsdag of woensdagmiddag? Die 2 middagen ben ik vrij en is dus goed te doen! Ik kan dan vanaf een uur of half vier (kan ik eerst de honden nog even lekker laten rennen).
Waar staat jouw prop nu? Wellicht dat we daarna even daarheen kunnen, die wil ik natuurlijk ook wel eens in actie zien! Lachen

Woensdag is wel okej! Piropo staat in Waarland Knipoog

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 09:01

Deal!
Heb je mijn nummer? Dan kan ik je wat route aanwijzingen geven.. Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:14

Lusitano schreef:
Veel mensen hebben het over een paard met rugpijn. Hij is en wordt regelmatig onderzocht door een ostheopaat. Ik denk dat ik het moet gaan oplossen met rechtrichten. Hij heeft niet zozeer pijn maar houdt enorm vast. Het is een beetje kip en ei verhaal. Wat kwam eerst, rugpijn of het vasthouden en waarmee los je dat dan op?

Ik denk (zeker omdat je hem al regematig laat checken) dat het allemaal rijtechnisch is op te lossen. En idd met rechtrichten, als hij goed recht is zal hij loslaten in zn rug. Iig aan jouw reacties te lezen ben je er serieus mee bezig OK dan! Maak over een maand weer eens een nieuw filmpje, weet zeker dat je dan ander commentaar krijgt Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:27

Lusitano schreef:
Deal!
Heb je mijn nummer? Dan kan ik je wat route aanwijzingen geven.. Lachen

Okej, stuur ff per PB je nummer Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:36

Wilawander schreef:

Waar baseer jij op dat hij niet rad is en waar haal jij weg dat hij pijn in zijn rug heeft?

Hij gaat idd niet helemaal over de rug zoals dat zou moeten maar paard heeft meer front en een meer verticale hals dan het doorsnee paard, misschien zie jij dat aan voor het wegdrukken van en pijn hebben in de rug?