_Celien schreef:Leuk paard en een mooie combinatie. Ik ben alleen zeer van mening dat je je paard veel te netjes blijft rijden. Probeer je paard eens meer voor je uit te rijden, dat zijn hals er iets meer opkomt en hij zichzelf meer gaat dragen. Bij de foto's die ik heb gezien vind ik hem heel lauw en zeker nu je zo lekker gaat met de wedstrijden zou je hem Z gericht moet gaan opbouwen. Veel meer de interactie vanuit het achterbeen stimuleren en hem als maar herinneren dat hij op ze eigen benen loopt. Hem aan de voorkant meer toestaan zodat hij zijn hals meer voorover in plaats van terug werkend gaat buigen. Dit zijn mooie aandachtspuntjes en ook leuke puntjes om aan te werken. Dit komt ook weer terug op het feit dat je hem dan veel meer op je heupen kan gaan rijden en je je paard nog meer kan toestaan. Dit komt weer zeer tegoede in je appyement en je travers voor straks.
Klopt helemaal! In de les/thuis zijn we hier ook zeker mee bezig
Maar dit advies hebben we zeker wat aan! Maar wat ik al wel zei, het was maar een beetje voor de fun, daar buiten rijden
Wel zeker bedankt voor de nuttige tips!