Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ukje schreef:Het is al duizenden keren gezegd maar ik vindt iemand die te groot is en recht opzit er nog wel wat prettiger uitzien dan iemand die te groot is en er dan ook nog als een zak zand op zit. Probeer misschien rechter voor je uit te kijken daardoor ga je volgens mij ook al een heel stuk rechter op zitten.
En net wat de gene boven mij zegt ik ben wel benieuwd wat voor tips zij je geeft.
En op de 1 en 2 na laatste foto's heb je boogjes in de teugels, ik snap wel dat je 'm laag wil hebben maar houd er dan altijd nog wel een beetje druk op
Ook je houding vind ik een punt om te verbeteren, en misschien toch een ander paardje zoeken? tita schreef:Als iemand te groot is maar een correct zadel en gewicht en die persoon brengt de pony niet uit balans.
Dan kun je er af en toe oprijden.
In dit geval speelt ook de leeftijd van de pony een rol, vergeet niet dat voor hem alles veel moeilijker is dan een jong paard/pony
Maar dit is imo geen vriendelijk gezicht...
Je houding is iid vreselijk en je brengt daarmee de pony uit balans zij duikt extreem naar voren.
Een oudje van 17 die rij je niet een twee drie los, daar gaan weer maanden trainingen vooraf.Ik zou als ik zou was zeker geen wedstrijden gaan rijden, sterker nog misschien moet je overwegen om er niet meer op te rijden.
Dat is niet gemeen bedoel hoor, maar omdat je zo slecht zit kan je eigenlijk nog nergens iets over zeggen, je zit haar in de weg. Zo kán ze niet goed gaan lopen 
dat is het belangrijkste.

!
Runn_love_ schreef:17 is niet extreem oud maar het is ook niet de jongste
ben benieud naar je volgende topic

) Snoevie schreef:sorry hoor ts,er stond niet bij of je ook les had met de pony op de foto's.
maar ik begrijp dus van wel,dat scheelt al veel,wat geeft je instructeur voor tips?
Pommepiedou schreef:Ik ben nu ongeveer 2 maandjes met haar aan het werk en ik heb ook regelmatig les.
Prissey schreef:Ik ga je niet aanvallen op te groot of te zwaar, want ik denk dat dat nu wel genoeg gezegt is.
Maar zoals ik uit jou verhaal begrijp moet deze pony goed losgereden worden en is het al wat op leeftijd. Eigelijk is jou rijstijl daar nog niet echt klaar voor vind ik persoonlijk. Zoals de meerderheid hier al aangaf, hang je veel te ver voorover en werk je de pony zo op zijn voorhand. Wat dus totaal niet de bedoeling is want een pony wat vast zit hoort rond gereden te worden op de rustige en fijne manier. Ook je handen hou je te onrustig, op elke foto hou je ze in een houding waarvan iedereen de mening heeft dat ze op plaatsen zitten waar ze totaal niet horen.
Het geeft echt niet dat je nog niet perfect rijd, niemand zal je daarover horen klagen. Want iedereen heeft het tenslotte moeten leren op de goede manier jong en oud.
Maar aangezien deze pony zoals ik opmaakt uit jou verhaal vast zit en dus stijf loopt etc. Lijkt me dit gewoon niet echt verstandig.
Je neemt regelmatig les, is het dan niet verstandig om 1 of 2 keer perweek te lessen? Gewoon ook voorjezelf zodat jij en deze pony over een tijdje een prettige tijd kan beleven?
jaa dit is mijn mening en die is niet aanvallend of kwetsend bedoelt. IK vind het alleen zo jammer voor jou zelf en natuurlijk voor het beestje.
Verder heb je een leuk beestje onder je kont waar je trots op mag wezen
) Natuurlijk gaat het nog niet perfect maar daar heeft de ts les voor en de ts is sowieso al een stuk verder zelf dan de pony. Maar goed omdat iedereen er zo van overtuigd is dat ze gelijk hebben zullen we deze discussie verder maar laten zitten en gewoon over een paar maanden nog een keer foto's plaatsen waar jullie over kunnen oordelen.
.Pommepidou schreef:Runn_love_ schreef:17 is niet extreem oud maar het is ook niet de jongste
ben benieud naar je volgende topic
Het is wel grappig dat je dat zegt want ik zie net in je profiel dat jij ook op een "oudje" (wedstrijden) rijdt, die zelfs nog veel ouder is dan Lais
(niet om jou nou aan te vallen ofzo hoor, ik heb er niets op tegen)
super wordt het natuurlijk nooit maar het lukt wel beter Chiqa schreef:Snoevie schreef:sorry hoor ts,er stond niet bij of je ook les had met de pony op de foto's.
maar ik begrijp dus van wel,dat scheelt al veel,wat geeft je instructeur voor tips?
Snoev heeft ze wel gezegt hoor moest ook even zoeken
Pommepiedou schreef:Ik ben nu ongeveer 2 maandjes met haar aan het werk en ik heb ook regelmatig les.
Ik vind het wel jammer dat je niet echt reageerd op de vragen in dit topci Pommepidou...