Laiza @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Laiza @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:58

Voor het plaatje ben je echt te groot, staat niet echt mooi. De pony is wel ontzettend leuk! Maar probeer vooral met je benen je paard aan de teugel te rijden, de motor zit van achter en als je genoeg met je benen werkt gaat je paard al vanzelf ontspannen nageeflijk lopen. Als je wat actiever met de achterhand gaat werken zal hij ook minder op de voorhand gaan lopen omdat het van achter komt. Op dit moment ben je te gefocussed op de voorhand, werken aan die achterhand dus Lachen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:00

Let op je houding een rechte rug.
Ontspan je handen wat meer en draag ze wat meer. Je hebt ze op veel foto's erg laag.
Ik vind je eigelijk ook iets te groot

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:00

Het is al duizenden keren gezegd maar ik vindt iemand die te groot is en recht opzit er nog wel wat prettiger uitzien dan iemand die te groot is en er dan ook nog als een zak zand op zit. Probeer misschien rechter voor je uit te kijken daardoor ga je volgens mij ook al een heel stuk rechter op zitten.
En net wat de gene boven mij zegt ik ben wel benieuwd wat voor tips zij je geeft.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:06

ukje schreef:
Het is al duizenden keren gezegd maar ik vindt iemand die te groot is en recht opzit er nog wel wat prettiger uitzien dan iemand die te groot is en er dan ook nog als een zak zand op zit. Probeer misschien rechter voor je uit te kijken daardoor ga je volgens mij ook al een heel stuk rechter op zitten.
En net wat de gene boven mij zegt ik ben wel benieuwd wat voor tips zij je geeft.

Mijn ervaring (is niet bij iedereen) ik reed eerst ook met mijn handen laag (ik ken dat probleem dus zeker)
Toen ik meer met mijn handen boven de schoft ben gaan rijden ben ik met een rechtere rug gaan rijden (het gaat zeker niet in een keer, maar het veranderd langzamer hand)
En indd meer naar voren kijken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:11

Als iemand te groot is maar een correct zadel en gewicht en die persoon brengt de pony niet uit balans.
Dan kun je er af en toe oprijden.
In dit geval speelt ook de leeftijd van de pony een rol, vergeet niet dat voor hem alles veel moeilijker is dan een jong paard/pony

Maar dit is imo geen vriendelijk gezicht...
Je houding is iid vreselijk en je brengt daarmee de pony uit balans zij duikt extreem naar voren.

Een oudje van 17 die rij je niet een twee drie los, daar gaan weer maanden trainingen vooraf.

Ik zou als ik zou was zeker geen wedstrijden gaan rijden, sterker nog misschien moet je overwegen om er niet meer op te rijden.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:17

sorry hoor maar het geeft mij echt geen fijn beeld!
je leunt verschrikkelijk erg naar voren, en het beestje krijgt het daar extra moeilijk mee 1 omdat : je aan de grote kant bent 2 hij is al wat ouder!
je laat die pony heel erg naar voren duiken, geeft echt geen fijn beeld!
ik zou ook geen wedstrijden gaan rijden want voordat dit allemaal goed onder de knie heb, en voor een ouder paardje word dit namelijk ook moeilijker!
ik snap niet dat mensen alleen maar willen rijden, je kan er nog af en toe op rijden maar cker niet elke keer!
je kan genoeg leuke andere dingen met het paardje doen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:21

Hmm, Ik vind 't ook niet echt een fijn beeld. En op de 1 en 2 na laatste foto's heb je boogjes in de teugels, ik snap wel dat je 'm laag wil hebben maar houd er dan altijd nog wel een beetje druk op Knipoog Ook je houding vind ik een punt om te verbeteren, en misschien toch een ander paardje zoeken?

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:27

tita schreef:
Als iemand te groot is maar een correct zadel en gewicht en die persoon brengt de pony niet uit balans.
Dan kun je er af en toe oprijden.
In dit geval speelt ook de leeftijd van de pony een rol, vergeet niet dat voor hem alles veel moeilijker is dan een jong paard/pony

Maar dit is imo geen vriendelijk gezicht...
Je houding is iid vreselijk en je brengt daarmee de pony uit balans zij duikt extreem naar voren.

Een oudje van 17 die rij je niet een twee drie los, daar gaan weer maanden trainingen vooraf.Ik zou als ik zou was zeker geen wedstrijden gaan rijden, sterker nog misschien moet je overwegen om er niet meer op te rijden.

Ik zeg ook niet dat ik dr een twee drie los wil rijden, we doen niks overhaast en zijn nu vooral bezig met haar lekker soepel te krijgen.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:28

Opzich zou het best wat kunnen worden, je moet echt niet zo voorover gaan hangen en veel beter teugels op druk houden. Je beugels een gaatje langer maken want je knieën zitten over het zadel, en je been niet naar voren steken. Dan ben je meer in balans, en maakt het niet zo veel uit als je aan de grote kant bent. Maar zoals het er nu uit ziet, nee dan ziet het er écht te groot uit, als je nog meer voorover gaat hangen kukel je er dadelijk aan de voorkant nog af.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:29

ik vind je ook te groot, en je kijkt heel erg naar benede probeer voor je te kijken, dat helpt gelijk met meer recht op te zitten. Nu zit je helemaal voorover gebogen en daardoor gaan je benen ook naar achter wijzen inplaats van recht naar beneden waar ze horen.i denk ook dat een groter paard zou helpen voor een betere houding en zoiezo ben je ook we wat te groot bent, het kan net vind ik.
Probeer ook je handen naast elkaar te houden en niet over de hals mee te bewegen. Hakken ook meer uitdrukken.
Wel goed dat je les hebt.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:37

jouw probleem, ben je zelf Knipoog Dat is niet gemeen bedoel hoor, maar omdat je zo slecht zit kan je eigenlijk nog nergens iets over zeggen, je zit haar in de weg. Zo kán ze niet goed gaan lopen Knipoog
Ik vind het goed van je dat je het probeert, ik merk wel een goede wil hoor! goedzo Ja dat is het belangrijkste.
Je moet RECHTOP zitten. Je hakken, heupen en schouders moeten 1 lijn vormen, een rechte lijn welteverstaan!
Dit MOET je eerst oefenen, voordat je ook maar kan denken aan iets anders zoals buigen.. Dat kan ze nu niet.
Je moet, behalve rechtop zitten, je hakken uitdrukken (zorg dat de beugels op de goede lengte hangen) en vooruit kijken. Handen maken mij nog niet zoveel uit, breed en laag of hoog en bij elkaar, probeer maar wat helpt. Daar kan je later mee bezig gaan, nu moet je eerst aan de zit en houding denken!

dus:
- rechtop
- hakken uitdrukken
- vooruit kijken

heel veel succes, ik vind het een leuke pony hoor! erg goed van je dat je zo'n topic plaats, en les neemt Knipoog

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:41

Ik vind dat je een leuke pony onder je kont hebt. Lachen

Maar ik ben het wel eens met het gegeven commentaar, ga het daarom niet herhalen, want ik denk dat het nu wel duidelijk genoeg is. Lachen

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:15

Ik snap alle reacties wel want zo zou ik denk ik ook reageren. Op 1 punt ben ik alleen een beetje verbaasd en dat is dat iedereen schijnt te vinden dat 17 vreselijk oud is. Deze pony is in geweldige conditie en hartstikke sterk!(en ja ik ken de pony) En Pommepidou rijd haar nu 3/4 keer per week heel rustig aan. Het is meer een kwestie van recht maken en van buiging vragen links buiging vragen rechts in stap draf en galop en that's it!

Natuurlijk wacht ze nog even met wedstrijden rijden en dergelijke. En ze verwacht ook heus niet dat hij in een jaar Z loopt.

Ik vind echt dat ze er ontzettend netjes mee aan de slag is en we zullen over een maand of twee nog een keer een topic plaatsen om de verbetering te laten zien :o !
Laatst bijgewerkt door RianneH op 07-02-18 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam veranderd

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:35

Leuke pony en volgens mij ben je ook niet te zwaar. Maar jij zit echt HEEL erg scheef op je pony, op deze manier heeft het totaal geen zin om bezig te zijn met "lekker soepel krijgen", want de pony kan zo nooit op eigen benen lopen, maar is alleen maar bezig om jou verkeerde houding te compenseren. Dus ik zou zeggen, ga eerst eens goed zitles nemen en dan zul je voelen dat dat al een groot verschil maakt. Succes!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:36

17 is niet extreem oud maar het is ook niet de jongste

ben benieud naar je volgende topic Knipoog

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:43

Runn_love_ schreef:

Het is wel grappig dat je dat zegt want ik zie net in je profiel dat jij ook op een "oudje" (wedstrijden) rijdt, die zelfs nog veel ouder is dan Lais Knipoog
(niet om jou nou aan te vallen ofzo hoor, ik heb er niets op tegen Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:55

Snoevie schreef:
sorry hoor ts,er stond niet bij of je ook les had met de pony op de foto's.
maar ik begrijp dus van wel,dat scheelt al veel,wat geeft je instructeur voor tips?

Snoev heeft ze wel gezegt hoor moest ook even zoeken *LOL*

Pommepiedou schreef:
Ik ben nu ongeveer 2 maandjes met haar aan het werk en ik heb ook regelmatig les.

Ik vind het wel jammer dat je niet echt reageerd op de vragen in dit topci Pommepidou...

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 02:13

Ik ga je niet aanvallen op te groot of te zwaar, want ik denk dat dat nu wel genoeg gezegt is.

Maar zoals ik uit jou verhaal begrijp moet deze pony goed losgereden worden en is het al wat op leeftijd. Eigelijk is jou rijstijl daar nog niet echt klaar voor vind ik persoonlijk. Zoals de meerderheid hier al aangaf, hang je veel te ver voorover en werk je de pony zo op zijn voorhand. Wat dus totaal niet de bedoeling is want een pony wat vast zit hoort rond gereden te worden op de rustige en fijne manier. Ook je handen hou je te onrustig, op elke foto hou je ze in een houding waarvan iedereen de mening heeft dat ze op plaatsen zitten waar ze totaal niet horen.

Het geeft echt niet dat je nog niet perfect rijd, niemand zal je daarover horen klagen. Want iedereen heeft het tenslotte moeten leren op de goede manier jong en oud.
Maar aangezien deze pony zoals ik opmaakt uit jou verhaal vast zit en dus stijf loopt etc. Lijkt me dit gewoon niet echt verstandig.

Je neemt regelmatig les, is het dan niet verstandig om 1 of 2 keer perweek te lessen? Gewoon ook voorjezelf zodat jij en deze pony over een tijdje een prettige tijd kan beleven?

jaa dit is mijn mening en die is niet aanvallend of kwetsend bedoelt. IK vind het alleen zo jammer voor jou zelf en natuurlijk voor het beestje.

Verder heb je een leuk beestje onder je kont waar je trots op mag wezen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 05:42

oke,ik had mn bril niet op denk ik.
maar wat zegt de instructeur dan?

succes met de les

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:37

Prissey schreef:
Ik ga je niet aanvallen op te groot of te zwaar, want ik denk dat dat nu wel genoeg gezegt is.

Maar zoals ik uit jou verhaal begrijp moet deze pony goed losgereden worden en is het al wat op leeftijd. Eigelijk is jou rijstijl daar nog niet echt klaar voor vind ik persoonlijk. Zoals de meerderheid hier al aangaf, hang je veel te ver voorover en werk je de pony zo op zijn voorhand. Wat dus totaal niet de bedoeling is want een pony wat vast zit hoort rond gereden te worden op de rustige en fijne manier. Ook je handen hou je te onrustig, op elke foto hou je ze in een houding waarvan iedereen de mening heeft dat ze op plaatsen zitten waar ze totaal niet horen.

Het geeft echt niet dat je nog niet perfect rijd, niemand zal je daarover horen klagen. Want iedereen heeft het tenslotte moeten leren op de goede manier jong en oud.
Maar aangezien deze pony zoals ik opmaakt uit jou verhaal vast zit en dus stijf loopt etc. Lijkt me dit gewoon niet echt verstandig.

Je neemt regelmatig les, is het dan niet verstandig om 1 of 2 keer perweek te lessen? Gewoon ook voorjezelf zodat jij en deze pony over een tijdje een prettige tijd kan beleven?

jaa dit is mijn mening en die is niet aanvallend of kwetsend bedoelt. IK vind het alleen zo jammer voor jou zelf en natuurlijk voor het beestje.

Verder heb je een leuk beestje onder je kont waar je trots op mag wezen

Ze heeft regelmatig les dus daar ligt het echt niet aan. De instructrice zegt dat ze zich nu vooral bezig moet gaan houden met rustig los werken van de pony. Dus vooral veel stelling en daar moet hij dan ook echt in loslaten. Dat de ts daarbij niet helemaal recht op haar pony blijft zitten is van latere zorg. Jullie draaien het een beetje om door te zeggen dat zij er de oorzaak van is dat de pony zo loopt want dat is echt niet waar.

Sowieso kun je niet oordelen van een paar foto's die op een ongelukkig moment zijn geschoten... (dat is mijn schuld... Bloos ) Natuurlijk gaat het nog niet perfect maar daar heeft de ts les voor en de ts is sowieso al een stuk verder zelf dan de pony. Maar goed omdat iedereen er zo van overtuigd is dat ze gelijk hebben zullen we deze discussie verder maar laten zitten en gewoon over een paar maanden nog een keer foto's plaatsen waar jullie over kunnen oordelen.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:40

Je bent echt veelste groot voor deze pony, en je houding is ook niet je van het .
Je zit te ver naar voren, en je handen heb je vaak op je benen liggen, en ook 1 keer bij je kont!!
Je kan beter op zoek gaan na een andere pony, misschien kom jij daar iets verder mee, en leer je ook nog wat anders van.
Het is wel een leuke pony die je hebt hoor daar niet van, en ik snap ook dat jij hem soepel wilt houden, maar misschien kan een kleiner meisje dat ook?
En dat jij gewoon verder kan gaan met een grotere pony of paard??

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:29

hoe kun je nou in godsnaam een pony loswerken als je zelfniet recht kunt zitten? daar gaat je pony alleen maar scheef van lopen en van vastzitten, en als dat stelling nemen betekent dat hij naar binnen getrokken wordt...lat het dan lekker zitten. en het is natuurlijk juist het belangrijkste dat ts recht op dr pony zit, wat een onzin dat dat niet zo is. alles draait toch om de balans??? fijne instructeur die dit zo zegt! En momentopname? dat geloof ik niet, aangezien op alle foto's hetzelfde beeld te zien is. geen een foto met een rechte rug of nette houding

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:34

Pommepidou schreef:
Runn_love_ schreef:

Het is wel grappig dat je dat zegt want ik zie net in je profiel dat jij ook op een "oudje" (wedstrijden) rijdt, die zelfs nog veel ouder is dan Lais Knipoog
(niet om jou nou aan te vallen ofzo hoor, ik heb er niets op tegen Knipoog )

neej daarom kan ik er ook nix van zeggen Tong uitsteken
dat paardjj is ook in topconditie en wordt steeds beter Haha! super wordt het natuurlijk nooit maar het lukt wel beter

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:35

Kijk dat loswerken voor het aan je houding werken vind ik persoonlijk een beetje vreemd.
Als je je pony in de weg zit kan je never je paard goed los rijden.

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 09:54

Chiqa schreef:
Snoevie schreef:
sorry hoor ts,er stond niet bij of je ook les had met de pony op de foto's.
maar ik begrijp dus van wel,dat scheelt al veel,wat geeft je instructeur voor tips?

Snoev heeft ze wel gezegt hoor moest ook even zoeken *LOL*

Pommepiedou schreef:
Ik ben nu ongeveer 2 maandjes met haar aan het werk en ik heb ook regelmatig les.

Ik vind het wel jammer dat je niet echt reageerd op de vragen in dit topci Pommepidou...

Ik reageer niet op alles wat jullie zeggen nee, maar dat is ook omdat toch iedereen bij zijn eigen mening blijft.

Ik denk ook dat deze discussie nu wel een beetje uitgekauwd is. Dus als een nog iemand iets "nieuws" te melden heeft, graag Haha!