paasvakantie @ muiske

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

florrtje

Re: paasvakantie @ muiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:27

jesvoltige schreef:
heel gaaf dat voltige !!! (ik ken de andere kant van voltige gewoon aan een longe!) Tong uitsteken
dit heb je van iemand geleerd en daarna heel veel geoefend ofzo Clown ??? of krijg je hier nog meer les in???

de vriend van muiske (thomas) heeft me dit geleerd,
alvorens muiske en thomas samen waren hoor,
dat kwam pas achteraf.

ik doe nu ongeveer 3jaar kozakkenvoltige, thomas 20jaar en muiske 1.5jaar.

ik train wekelijks op stal prinsenhof,
en als ik bij muiske ga is dit meer natuurlijk.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:28

Jeanine84 schreef:
Ohw mijn god!! En dan kom je ook nog weer in het zadel? Hoe Bloos!

jep, het is de bedoeling dat je terug in je zadel komt.

hoe?
optrekken met je buikspieren, beenspieren en het zadelvastnemen en rechttrekken met je armen Knipoog

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:55

florrtje schreef:
Jeanine84 schreef:
Ohw mijn god!! En dan kom je ook nog weer in het zadel? Hoe Bloos!

jep, het is de bedoeling dat je terug in je zadel komt.

hoe?
optrekken met je buikspieren, beenspieren en het zadelvastnemen en rechttrekken met je armen Knipoog

Alsof het niks is, haha

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:41

florrtje schreef:
jesvoltige schreef:
heel gaaf dat voltige !!! (ik ken de andere kant van voltige gewoon aan een longe!) Tong uitsteken
dit heb je van iemand geleerd en daarna heel veel geoefend ofzo Clown ??? of krijg je hier nog meer les in???

de vriend van muiske (thomas) heeft me dit geleerd,
alvorens muiske en thomas samen waren hoor,
dat kwam pas achteraf.

ik doe nu ongeveer 3jaar kozakkenvoltige, thomas 20jaar en muiske 1.5jaar.

ik train wekelijks op stal prinsenhof,
en als ik bij muiske ga is dit meer natuurlijk.

echt heel gaaf lijkt me dat! Knipoog

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:00

Ziet er leuk uit Lachen
Bij het springen op de bonte op het filmpje ziet de landing er alleen niet zo lekker uit. Het lijkt bijna alsof je met je hoofd tegen zn hals aankomt.
Verder vind ik het echt knap wat jij allemaal kan zeg!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:52

_lies_ schreef:
Ziet er leuk uit Lachen
Bij het springen op de bonte op het filmpje ziet de landing er alleen niet zo lekker uit. Het lijkt bijna alsof je met je hoofd tegen zn hals aankomt.
Verder vind ik het echt knap wat jij allemaal kan zeg!

weet ik, maar hij springt zo krachtig.
hij vliegt over de sprong en je wordt meegesleurd...
ik oefen aan mijn landing, die lukken beter bij kalife en omar, die zijn minder bruusk dan zippo.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:02

Ziet er weer erg leuk uit! VInd het altijd leuk om jou topics te bekijken. Leuk dat je in elk geval in de vakantie de mogelijkheid hebt om naar haar toe te gaan en dat je wel lest. Je hebt zeker talent!
Over springen is al genoeg gezegd, wil nog wel zeggen dat ik vooral het voltige gedeelte echt super knap vind!

En nog een stomme vraag, hoe heet het nummer ook al weer wat je onder je stukje voltige hebt geplakt Koe ?
Ik probeer al twee weken op de naam te komen, haha Clown

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:29

MarliesR schreef:
Ziet er weer erg leuk uit! VInd het altijd leuk om jou topics te bekijken. Leuk dat je in elk geval in de vakantie de mogelijkheid hebt om naar haar toe te gaan en dat je wel lest. Je hebt zeker talent!
Over springen is al genoeg gezegd, wil nog wel zeggen dat ik vooral het voltige gedeelte echt super knap vind!

En nog een stomme vraag, hoe heet het nummer ook al weer wat je onder je stukje voltige hebt geplakt Koe ?
Ik probeer al twee weken op de naam te komen, haha Clown

dat liedje heet the bongo song - played a live

en bedankt voor het compliment Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:09

Het springen ziet er nog niet helemaal top uit, en niet alleen bij de bonte. Probeer je techniek te oefenen op lage sprongetjes, en ga daarna pas hoger. Dan hinder je het paard niet onnodig.
Denk ook aan de grondbalk (ja die gebruiken ze op springwedstrijden ook gewoon), en zet liever ook nog bij de hoge sprongen een balkje schuin om de tussenruimte wat dichter te maken. Maakt het allemaal makkelijker voor het paard.
Veel plezier nog!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:17

Hé sinds wanneer heeft Muiske een natural hackamore? Mooi ding zo met dag rood! Zo te zien reageert hij er ook net zo goed op als op de neusriem.

Ik vind het erg leuk wat je doet, dat weet je, maar ik vind het erg spijtig dat het je maar niet hoog en hard genoeg kan gaan. Je eigen springhouding is nog niet bevestigd, dan moet je ook geen meter hoog gaan springen vind ik, want daar leer je echt niet beter van zitten. Je landingen zijn ook niet zozeer slecht, je beenhouding boven de sprong is dusdanig dat je bij de landing naar voren wordt gegooid. Probeer de volgende keer je beugels een gaatje korter, je tenen naar voren te draaien en de knien in het zadel te houden. Hierdoor zullen je onderbenen niet naar achteren gaan (wat je nu wel ziet) en daardoor kun jij zelf ook rechterop blijven zitten en blijf je bij de landing mooi in balans. Het beste is het om dit te oefenen op kleine sprongetjes, of gewoon in galop (verlichte zit oefenen)

Wat heeft Kalife boven zijn oog?

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 08:07

Annetje schreef:
Hé sinds wanneer heeft Muiske een natural hackamore? Mooi ding zo met dag rood! Zo te zien reageert hij er ook net zo goed op als op de neusriem.

Ik vind het erg leuk wat je doet, dat weet je, maar ik vind het erg spijtig dat het je maar niet hoog en hard genoeg kan gaan. Je eigen springhouding is nog niet bevestigd, dan moet je ook geen meter hoog gaan springen vind ik, want daar leer je echt niet beter van zitten. Je landingen zijn ook niet zozeer slecht, je beenhouding boven de sprong is dusdanig dat je bij de landing naar voren wordt gegooid. Probeer de volgende keer je beugels een gaatje korter, je tenen naar voren te draaien en de knien in het zadel te houden. Hierdoor zullen je onderbenen niet naar achteren gaan (wat je nu wel ziet) en daardoor kun jij zelf ook rechterop blijven zitten en blijf je bij de landing mooi in balans. Het beste is het om dit te oefenen op kleine sprongetjes, of gewoon in galop (verlichte zit oefenen)

Wat heeft Kalife boven zijn oog?

weet niet juist wat kalife heeft,
het laatste jaar krijgt hij allemaal witte bollen boven zijn ogen,
onder zijn kin enzo Clown
vind best wel mooi.

en dat springen, tja...
ik kan enkel springen in de vakantie als ik bij muiske ben.
tijdens de week zit ik in prinsenhof en daar is het enkel dressuur met stang enzo.

we starten altijd laag en bouwen langzaam hoger op.
met kalife valt het springen best goed mee vind ik.
enkel bij zippo heb ik het moeilijk, hij is enorm krachtig geloof me.
springt zeer graag maar zeer geweldig, zowel bij lage als hoge sprongen kom ik dit tegen met hem.

btw, hij is dinsdag 6jaar geworden! Haha!

ja, muiske heeft zo een roodachtig ding, groen en blauw.
dat rood was voor kalife zijn kerstdag Clown

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 08:12

Snoekiej schreef:
Het springen ziet er nog niet helemaal top uit, en niet alleen bij de bonte. Probeer je techniek te oefenen op lage sprongetjes, en ga daarna pas hoger. Dan hinder je het paard niet onnodig.
Denk ook aan de grondbalk (ja die gebruiken ze op springwedstrijden ook gewoon), en zet liever ook nog bij de hoge sprongen een balkje schuin om de tussenruimte wat dichter te maken. Maakt het allemaal makkelijker voor het paard.
Veel plezier nog!

ff gekeken in je profiel als dat toegestaan is,

je springt mooi vind ik Knipoog
alleen zie ik niet overal een grondbalk bij jou?
ook niet op wedstrijd,
en een grondbalk moet dat dan vlak tegen de sprongn zijn of een meter ervan ofzo?
een schuine balk zie ik ook niet bij jou staan?

het springen met kalife vind ik persoonlijk goed meevallen (heb niet gezegd perfect)
zippo is gewoon heel krachtig om met te springen,
zou je gerust willen uitnodigen om hem uit te testen en zelf te laten ondervinden. (al vrees ik ervoor dat muiske geen vreemde op haar paarden zal willen)

bij lage sprongen is hij ook zo, het opstijgen gaat goed, de zweving valt ook nog mee,
en de landing is gewoon moeilijk bij hem,
ik krijg precies telkens nog een extra duw in mijn rug van hem waardoor ik uit balans geraak en naar voor vlieg in zijn hals.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:08

ik vind het superfoto's! Haha!
je rijd heel erg goed, en die laatste foto is ook errug leuk

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:23

Ik denk dat jij niet helemaal begrijpt wat een grondbalk is. Ik heb net mijn profiel nog eens bekeken, en ik heb op iedere hindernis een grondbalk. Dat is een balk die op de grond ligt, onder de hindernis. Door die balk kan een paard de hoogte van de grond naar de bovenste balk goed inschatten. Verder moet je echt gaan oefenen op je springtechniek. Als je zorgt dat je je benen op hun plek houd bij het springen, verlies je ook je balans niet zo erg. Dit kun je oefenen door een touwtje door je beugels en singel te doen, zodat de beugels niet heel ver naar achteren kunnen.

edit: In mijn profiel heb ik alleen maar foto's van springen op wedstrijd, en daar heb ik geen foto's van een hindernis met een schuin balkje. Op de meeste foto's is de hindernis 'dicht' gemaakt d.m.v. een hekje of veel balken.

edit 2: Als je techniek op lage sprongen ook niet goed is, zou ik niet hoger gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:33

Leuk weer een topic van florrtje. Haha!
vind het echt super hoe je met die beessies omgaat. Ja Goed voorbeeld ook voor andere mensen, zo kan het ook! Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 19:39

het springen met kalife is goed,
daar zie ik niets mis aan men houding.

bij zippo, heb ik al vermeld dat hij krachtig springt en dat het daardoor moeilijker is.
verder blijven mijn benen redelijk op zijn plaats en ist gewoon m'n bovenlijf dat naar voren vliegt.

tot slot ga ik nooit een verlichte zit uitoefenen als die van jullie,
jullie komen volledig uit jullie zadel over het zadel naar voren, als het paard dan struikelt of zoals bij jou Snoekiej,
dan vlieg je erover, valt je paard en breek jij je nek.
als je tever voorover komt breng je je paard ook uit balans.
daarom ook belangrijk om een goed evenwicht te zoeken Knipoog
en ik vind goed zoals het is.
alleen aan mijn landig bij zippo moet er gewerkt worden, dat heb ik al vermeld trouwens.

en je tip van een gaatje korter zal ik wel onthouden Knipoog

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:44

Heey Flor!
Zoals altijd TOFFE foto's *LOL*
Kom je op msn? Haha!
Groetjess

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:47

Wauw egt kij vet!!! Haha!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:52

Ziet er geweldig uit (evenals je profiel en je site Ja )

Het enigste commentaar wat ik je kan geven is dat je op je voeten moet letten tijdens het springen, voor de rest.. GA ZO DOOR! Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:00

florrtje schreef:

bij zippo, heb ik al vermeld dat hij krachtig springt en dat het daardoor moeilijker is.
verder blijven mijn benen redelijk op zijn plaats en ist gewoon m'n bovenlijf dat naar voren vliegt.

jullie komen volledig uit jullie zadel over het zadel naar voren, als het paard dan struikelt of zoals bij jou Snoekiej,
alleen aan mijn landig bij zippo moet er gewerkt worden, dat heb ik al vermeld trouwens.

Dus jij vind een gemiddelde verlichte zit te ver naar voren?
Wil je dan zeggen dat die mensen hun paard uit balans brengen?
Grappig dat je zegt dat je paard dan valt, want dat gebeurt helemaal niet zo vaak. Dat kan ook gebeuren met jou springhouding Knipoog
Maargoed je staat blijkbaar niet open voor commentaar.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:22

Ik snap niet waarom je jezelf nou zo loopt te verdedigen, HAW is voor rijtechnisch commentaar, en dat geef ik. Je zou het ook aan kunnen nemen. Kijk eens kritisch naar je eigen houding, je zal echt zien dat ik gelijk heb. Je valt veels te ver naar voren na de sprong, en je benen vliegen alle kanten op. Verder raad ik je aan om de Bokt Wiki pagina over Verlichte zit even door te lezen: http://www.bokt.nl/wiki/Verlichte_zit
Ik weet dat mijn houding ook niet perfect is, ik moet af en toe iets meer meegeven, maar ik kom echt niet te ver naar voren hoor.
Het zou makkelijker zijn als je wat meer open zou staan voor commentaar.

Ik heb verder trouwens niet het gevoel dat ik me tegenover jou hoef te verantwoorden Knipoog

Tips:
- grondbalk gebruiken
- benen op plaats houden (evt. met touwtje aan singel door beugels)
- cap opzetten
- werken aan je eigen balans op lage sprongetjes

(ik heb even 2 screenshots gemaakt, dan zie je misschien wat ik bedoel)

Jij valt bij de landing echt op de hals,
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:31

Snoekiej: maar die laatste foto is meteen van een heel goed iemand, en op een ander moment genomen.
Je kan niet verwachten dat ze zo'n houding heeft. Dan kun je bij elk springtopic zo ongeveer die foto gaan plaatsen!
Verder ben ik het trouwens zeker wel met je eens hoor.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:36

Dat snap ik Lies, en dat verwacht ik ook niet. Maar met zo'n foto (uit de wiki btw) kun je wel het goede voorbeeld laten zien, en dan kan Florrrtje daar weer een voorbeeld aan nemen.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 16:43

Snoekiej schreef:
Ik snap niet waarom je jezelf nou zo loopt te verdedigen, HAW is voor rijtechnisch commentaar, en dat geef ik. Je zou het ook aan kunnen nemen. Kijk eens kritisch naar je eigen houding, je zal echt zien dat ik gelijk heb. Je valt veels te ver naar voren na de sprong, en je benen vliegen alle kanten op. Verder raad ik je aan om de Bokt Wiki pagina over Verlichte zit even door te lezen: http://www.bokt.nl/wiki/Verlichte_zit
Ik weet dat mijn houding ook niet perfect is, ik moet af en toe iets meer meegeven, maar ik kom echt niet te ver naar voren hoor.
Het zou makkelijker zijn als je wat meer open zou staan voor commentaar.

Ik heb verder trouwens niet het gevoel dat ik me tegenover jou hoef te verantwoorden Knipoog

Tips:
- grondbalk gebruiken
- benen op plaats houden (evt. met touwtje aan singel door beugels)
- cap opzetten
- werken aan je eigen balans op lage sprongetjes

(ik heb even 2 screenshots gemaakt, dan zie je misschien wat ik bedoel)

Jij valt bij de landing echt op de hals,
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

kijk zulke houdingen zijn teveel voorover voor mij:

http://www.ruitersportsevenum.nl/L.R.BU ... /freek.jpg

http://www.nwpcs.nl/UserFiles/Image/Springen-VP.jpg

http://thumbs.dreamstime.com/thumb_5/11 ... wpLUuu.jpg

en een landing als deze vind ik ook niet zo prettig, de ruiter hangt in het paard zijn mond...

http://www.lasvegashorseboarding.com/im ... o_29vp.jpg

http://www.kadieykamp.com/uploads/images/izzy3.jpg

en je foto kan je moeilijk vergelijken met de twee foto's die je uit mijn filmpje gehaald hebt,
die waren tijdens de landing en die jij erbij gezet hebt was tijdens het naar omhoog gaan.

ik krijg graag opbouwende commentaar en weet dat haw voor rijtechnische commentaar is.
maar je probeert me totaal niet te begrijpen heb ik de indruk.
zippo is heel krachtig en hij heeft extra kracht mee als je met hem springt.

ik weet dat mijn houding nog niet perfect is en dat zal met tijd en boterhams wel beteren,
maar ik heb ook niet het geluk om elke week te springen.
zonder zadel springen vind ik het gemakkelijkste, je steunt op je knieen als je springt en blijft perfect in balans.
(btw die eerste landig foto die je eruit knipte vind ik nog goed meevallen)
met zadel en stijgbeugels is dat heel wat moeilijker.

en die cap komt er niet op hoor,
ik heb al genoeg uitleg gegeven in andere topics van mij daarover waarom niet.

ik ben ook geen prof ruiter, ik wil me gewoon amuseren in hetgene wat ik doe en geniet elke moment als ik daar ben.
het is bij mij niet de bedoeling om ooit jumpings mee te doen of cross parcours of om eender wat.
wij hebben samen plezier, de paarden en ik.
dat is wat telt voor mij Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 16:47

_lies_ schreef:
florrtje schreef:

Dus jij vind een gemiddelde verlichte zit te ver naar voren?
Wil je dan zeggen dat die mensen hun paard uit balans brengen?
Grappig dat je zegt dat je paard dan valt, want dat gebeurt helemaal niet zo vaak. Dat kan ook gebeuren met jou springhouding Knipoog
Maargoed je staat blijkbaar niet open voor commentaar.

kijk zulke houdingen zijn teveel voorover voor mij:

http://www.ruitersportsevenum.nl/L.R.BU ... /freek.jpg

http://www.nwpcs.nl/UserFiles/Image/Springen-VP.jpg

http://thumbs.dreamstime.com/thumb_5/11 ... wpLUuu.jpg

en een landing als deze vind ik ook niet zo prettig, de ruiter hangt in het paard zijn mond...

http://www.lasvegashorseboarding.com/im ... o_29vp.jpg

http://www.kadieykamp.com/uploads/images/izzy3.jpg

zulke houdingen bedoel ik Knipoog

en als je een beetje rond kijkt op internet zie je zeer veel vallen met vooral met die vaste hindernissen,
vind ik gevaarlijk ook.
superman heeft zo zijn nek gebroken...