Friso [Fries] @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Friso [Fries] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:27

je zadel moet ZONDER singel goed liggen, en ja als je me niet geloofd kom je maar kijken, ik kan zonder singel rijden.
je zadel ligt niet goed, en je paard loopt daardoor minder ontspannen.
het sluit niet netjes aan, je dekje schuift weg...

maargoed jij wilt er geen commentaar op, dus doe ik geen moeite om je meer uitleg te geven.
En ik zit niet op een pb te wachten.

rijtechnish vind ik het er best leuk uitzien, vind je nog niet eens heel bagger zitten, probeer wel je benen netjes aangesloten te houden (beugels iets korter?) en je benen netjes stil, tenen naar binnen.
En mischien proberen met wat korte/lange teugel te rijden, dus dat hij gaat rekken en strekken in de hals.
tevens vind ik het paard ook erg mooi Ja een echte fries

Doe er wat mee Lachen

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:37

Jolliegirl schreef:
je zadel moet ZONDER singel goed liggen, en ja als je me niet geloofd kom je maar kijken, ik kan zonder singel rijden.
je zadel ligt niet goed, en je paard loopt daardoor minder ontspannen.
het sluit niet netjes aan, je dekje schuift weg...

maargoed jij wilt er geen commentaar op, dus doe ik geen moeite om je meer uitleg te geven.
En ik zit niet op een pb te wachten.

rijtechnish vind ik het er best leuk uitzien, vind je nog niet eens heel bagger zitten, probeer wel je benen netjes aangesloten te houden (beugels iets korter?) en je benen netjes stil, tenen naar binnen.
En mischien proberen met wat korte/lange teugel te rijden, dus dat hij gaat rekken en strekken in de hals.
tevens vind ik het paard ook erg mooi Ja een echte fries

Doe er wat mee Lachen

Ik vind het niet erg om er commentaar op te krijgen, ik vind het alleen wél erg als het 1000 keer herhaald word. Daarom negeer ik het.

Tja, wat jij allemaal wel niet zonder singel kan .. Maar dan zou ook jóuw zadel schuiven.
PB's doe ik niet aan.
Als je dus van die echte friezen kent, is het dus niet makkelijk om hem zomaar aan de teugel te krijgen, ik probeer het nu ook nog niet. Ik ben zelf niet zo'n dressuurtype, het liefst ga ik hele dagen buiten ritten maken, maarja; dat kan niet met Friso. Nog niet. Toch bedankt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:24

Mijn zadel schuift zonder singel NIET Lachen
want het ligt goéd , en is netjes aangepast op de rug...
lekker hoor, je kop in het zand steken , en zo'n zadel op je paard houden. Dat vind ik toch een beetje sneu van je... en vooral sneu voor het paard.

Ik weet zeker dat die met een goed liggend zadel véél netter over de rug zou lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:51

Jolliegirl schreef:
lekker hoor, je kop in het zand steken , en zo'n zadel op je paard houden. Dat vind ik toch een beetje sneu van je... en vooral sneu voor het paard.

Ik weet zeker dat die met een goed liggend zadel véél netter over de rug zou lopen!

Ze steekt de kop niet in het zand maar ze vindt het even teveel om opa ook nog om een zadel te vragen nu.
Verder moet je er niet meteen van uitgaan dat een groen Fries paard met een ander zadel ogenblikkelijk veel netter over de rug zou gaan lopen. Een Fries is moeilijker over de rug te krijgen en door de hals, door hun bouw en dát los je met een zadel alleen niet op. Ik heb van de startster van dit topic echt wel het idee dat ze het beste voorheeft met dit paard en wel degelijk nadenkt over het zadel.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:59

suleilitha schreef:
Jolliegirl schreef:

Ze steekt de kop niet in het zand maar ze vindt het even teveel om opa ook nog om een zadel te vragen nu.
Verder moet je er niet meteen van uitgaan dat een groen Fries paard met een ander zadel ogenblikkelijk veel netter over de rug zou gaan lopen. Een Fries is moeilijker over de rug te krijgen en door de hals, door hun bouw en dát los je met een zadel alleen niet op. Ik heb van de startster van dit topic echt wel het idee dat ze het beste voorheeft met dit paard en wel degelijk nadenkt over het zadel.

In haar vorige topic ging het net zo, overigens loopt het paard wel wat ontspannender als in het vorige topic maar ook daar stak TS haar kop in het zand!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 20:11

suleilitha schreef:
Jolliegirl schreef:

Jhaa, idd. Ik heb echt waar het beste met Friso voor, maar zelf kan ik geen zadel betalen, en mijn opa durf ik het nu nog niet te vragen. Hij doet al zoveel voor ons. Begrijp dat dan eens, echt, dit zadel is nagekeken door zo'n zadelmaker, en was nog prima in orde. Zelf vonden we ook allemaal dat die goed (goed genoeg tenminste) paste. Dus daar ga ik ook echt geen discussie met jullie over voeren. Dus kun je net zo goed stoppen daarmee!

Het is toch al verbeterd? Hij is toch veeel meer ontspannen? Of zie ik dat nou verkeerd?

iza_spirou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:24

ik zie dat je bovenste neusriem helemaal los zit op de laatste foto of ligt dat aan mij ?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 20:35

Nee, dat ligt niet aan jou. Neusriem moet nog ff met het hoofd meevormen zeg maar Knipoog

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:23

Nou ik vind het steeds beter gaan hoor Ellis Haha! Hoofdstel is ook mooi Lachen Wat voor merk is het ?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 22:28

Ehh, stond iets op van een fries paard Tong uitsteken weet niet precies wat het is. Nog bedankt Ellenice Haha! Ik vind het zelf ook steeds beter gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:45

iza_spirou schreef:
ik zie dat je bovenste neusriem helemaal los zit op de laatste foto of ligt dat aan mij ?

Wees blij, het is een aansnoerneusriem heb ik gezien en beter te los dan veel te vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:46

Over het zadel, dat kan nog wel goed zijn maar het is veel te klein voor het paard, dat ziet elke leek en het ligt er veel te vlak bovenop, als je opa het goed met het dier voorheeft dan gunt ie je wel een ander zadel. Bovendien is het een springzadel en dat rijdt echt voor geen meter op een Fries paard.
DAt jullie het beste voorhebben met dit paard, daar twijfel ik niet aan maar dit zadel kan niet, lieverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:50

Even aanvullen, maar dat weet je zelf ook wel. Zowiezo is een springzadel ongeschikt voor een Fries paard.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:06

Hij is zeker meer ontspannen, dat neem ik je niet af.
Oke niet betaalbaar dus, hou het dan wel zo goéd mogenlijk in de gaten, want als het té erg word, moét het echt.
Zeker bij een jong paard, leer die nu niet aan dat een zadel vervelend kan zijn he Lachen

Succes ermee.
Lachen

Romy_Tinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:49

Pashon schreef:
leuk dier!
het lijkt wel alsof je er zelf wat gespannen op zit, je valt ook wat naar voren op sommige foto's.
Let idd even op je sjabrak en je zadel lijkt mij ook niet echt fijn liggen.

dat over het "homo'tje" weten we nou wel, moet het nou door iedereen weer herhaald te worden?

Net wat ik wou zeggen!;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:17

Ik dacht dat HAW een rijtechnisch topic was Clown
Gezien de discussies over het woord homo en het zadel, ze heeft het nu al meerdere keren uitgelegd dacht ik zo?

Ellis, het ziet er inderdaad al netter uit. Let vooral nu op je houding, meer op je kont gaan zitten, hoe je je armen/handen houdt vind ik al wel netjes maar vergeet ze niet te ontspannen. En let op je benen, die mogen wat meer naar achter en beneden.

Succes he!