Eefke85 schreef:Waarschijnlijk gaat er genoeg gezegd worden over de bitten, dus daar ga ik iet over beginnen, maar ik mis de chaps.
Met zulke schoenen is het niet ondenkbaar dat de voeten in de beugels vast blijven zitten.
Chaps kunnen dan helpen.
Verder leuke pony`s.
je hebt gelijk !
twistermahoi schreef:ja ik heb ook even je profiel bekenen en dat ziet er echt leuk uit!!
ook voor de pony's en aar hangen en normale bitten in!!...
Ik herhaal : er hangen normale bitten in (meestal zelfs geen...
) Ik neem nu eenmaal niet altijd foto'sLotte1990 schreef:Leuke combinaties en je kinderen rijden vrij netjes voor hun leeftijd!
Wel jammer van de bitten, ik snap je uitleg daarover volkomen maar ben gewoon van mening dat kinderen nog lang niet genoeg verwantwoordelijkheidsgevoel hebben om er op een goede manier mee om te gaan.
Martingaal lijkt me inderdaad een beter plan.
Het bit van de noodrem, is ook niet echt bedoelt om als noodrem mee te gebruiken.. kan je echt veel schade mee aanrichten. Niet alleen in de mond zelf, maar ook psychisch bij het paard.
dat is waar. Ben ook al op het martingaal idee gekomen. Pony reageert ook fel omdat dit voor hem een enorme overgang is naar dit pelhammetje. Ik vond het zelf ook niks. Niet met één en niet met twee teugels. Hij hangt terug werkeloos aan de muur
Had wel veel reakties verwacht, daarom heb ik niet allemaal "brave" foto's geplaatst.
Het is idd niet zo dat er bij een westernzadel een shank hoort, maar ze moet ermee leren rijden en geloof mij, het gaat best goed ! (je mag altijd komen kijken : koffie staat klaar)
En over het "noodrem" verhaal : ik weet ook wel dat de pony daar niets van leer ! Ik wou enkel zijn reaktie zien. Als ze buiten rijdt, altijd aan een lang teugeltje, en hij stuift ervandoor tijdens de galop, wil ik op voorhand weten wat er gaat gebeuren. Nu weet ik het : hij zal zijn hoofd omhoog steken en verder rennen. Geen oplossing dus.

Heeft toch geen zin om die na te lezen
Als je dat had gelezen wist je dat dus. 
vind ik ook.
.
.