Mijn kids met hun pony's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: Mijn kids met hun pony's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:40

Eefke85 schreef:
Waarschijnlijk gaat er genoeg gezegd worden over de bitten, dus daar ga ik iet over beginnen, maar ik mis de chaps.
Met zulke schoenen is het niet ondenkbaar dat de voeten in de beugels vast blijven zitten.
Chaps kunnen dan helpen.

Verder leuke pony`s.

je hebt gelijk !

twistermahoi schreef:
ja ik heb ook even je profiel bekenen en dat ziet er echt leuk uit!!
ook voor de pony's en aar hangen en normale bitten in!!...

Ik herhaal : er hangen normale bitten in (meestal zelfs geen... Haha! ) Ik neem nu eenmaal niet altijd foto's

Lotte1990 schreef:
Leuke combinaties en je kinderen rijden vrij netjes voor hun leeftijd!
Wel jammer van de bitten, ik snap je uitleg daarover volkomen maar ben gewoon van mening dat kinderen nog lang niet genoeg verwantwoordelijkheidsgevoel hebben om er op een goede manier mee om te gaan.
Martingaal lijkt me inderdaad een beter plan.
Het bit van de noodrem, is ook niet echt bedoelt om als noodrem mee te gebruiken.. kan je echt veel schade mee aanrichten. Niet alleen in de mond zelf, maar ook psychisch bij het paard.

dat is waar. Ben ook al op het martingaal idee gekomen. Pony reageert ook fel omdat dit voor hem een enorme overgang is naar dit pelhammetje. Ik vond het zelf ook niks. Niet met één en niet met twee teugels. Hij hangt terug werkeloos aan de muur Haha!

Had wel veel reakties verwacht, daarom heb ik niet allemaal "brave" foto's geplaatst.

Het is idd niet zo dat er bij een westernzadel een shank hoort, maar ze moet ermee leren rijden en geloof mij, het gaat best goed ! (je mag altijd komen kijken : koffie staat klaar)

En over het "noodrem" verhaal : ik weet ook wel dat de pony daar niets van leer ! Ik wou enkel zijn reaktie zien. Als ze buiten rijdt, altijd aan een lang teugeltje, en hij stuift ervandoor tijdens de galop, wil ik op voorhand weten wat er gaat gebeuren. Nu weet ik het : hij zal zijn hoofd omhoog steken en verder rennen. Geen oplossing dus.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:41

x_Marr schreef:
_Evanne schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, daar vind ik het veel te lang voor, sorry.
Maar je zegt dat de veiligheid van je kinderen voorop staat. Mag ik dan vragen waarom je dan zo'n felle/lastige (hoe je het ook wilt noemen) pony's voor ze koopt?
Waarom heb je ze dan niet gewoon twee super brave pony's gekocht die staan als een huis waar niet aan gerukt en geplukt "moet" worden?

En ik vind het er zoals de andere al zeggen, niet goed uitzien..

Reageer dan niet als je 30 berichten al te veel vind om te lezen Dromen

Over staat toch steeds weer hetzelfde over die bitten Clown Heeft toch geen zin om die na te lezen Koe

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:42

_Evanne schreef:
Over staat toch steeds weer hetzelfde over die bitten Clown Heeft toch geen zin om die na te lezen Koe

Er staan ook andere dingen tussen Knipoog Als je dat had gelezen wist je dat dus.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:43

leuke pony's! de kindjes kunnen goed rijden voor hun leeftijd!
ik denk ook dat je beter met een ander bitje kan rijden, of bitloos(zoals je zelf al zegt) alleen de eerste 2 fotos vind ik er niet zo vriendelijk uit zien, maar de rest is netjes!
veel succes ver nog met het rijden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:45

Waarom moeten ze dan al op die leeftijd met shanks leren rijden? Dat kan toch wachten tot dat ze iets ouder zijn?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:46

lindake schreef:
Waarom moeten ze dan al op die leeftijd met shanks leren rijden? Dat kan toch wachten tot dat ze iets ouder zijn?

Jong geleerd is oud gedaan Knipoog

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:46

sevke schreef:
dat is waar. Ben ook al op het martingaal idee gekomen. Pony reageert ook fel omdat dit voor hem een enorme overgang is naar dit pelhammetje. Ik vond het zelf ook niks. Niet met één en niet met twee teugels. Hij hangt terug werkeloos aan de muur Haha!

Ik denk dat een martingaal een hele goede oplossing zal zijn omdat dat hem belemmert zijn hoofd omhoog te doen (wat je zelf al aangeeft dat hij doet..).

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:47

@ X_Marr: Tuurlijk dat Clown. Maar met zachte hand rijden kan je nog altijd leren op een normaal bit. Wil nog een duidelijker antwoord dan dat. Wat is de meerwaarde om op die leeftijd al met shanks te rijden?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:52

die shank vind ik niet zo heel erg die zie ik eigenlijk overal losjes hangen, maar die pelham is niks, maar die hangt gelukkig weer aan de muur.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:54

Moet ik er wat aan toevoegen??
Fijn dat je gemerkt hebt dat dit bitje nix is, jammer dat daar de pony's de dupe van zijn. Met zo'n hefboom wordt het bit tot wel 15x zo scherp, Ik denk ook dat je je dat gewoon niet hebt beseft; maar na al die opmerkingen wel door hebt gekregen dat zelfs de vergevorderde ruiter niet snel naar zo'n bit grijpt.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 08-04-08 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:54

Lieve mensen, wat heeft het voor nut om alleen de goede foto's te plaatsen ? Dan komt er ook weinig nuttig commentaar !
De pony's zijn niet fel of wild. De kinderen krijgen les. Ze trekken niet in de mond. Ik kick niet op zware bitten.
Gassie is er verleden week eens vandoor gerend. Moeder was bang (dochter niet Knipoog ) Moeder zoekt een oplossing waardoor dochter toch iets meer controle heeft. Bit is niet goed. Nu gaan we martingaal proberen.

dit is een fotootje van vorig jaar. Hier heeft hij zijn gewone bit in.

Afbeelding

morgen rijden ze terug. Zal nieuwe piccas nemen.

Silke leert ermee rijden omdat ze moet beseffen dat dit een grote invloed heeft op je pony. (ze rijdt soms ook op mijn quarter en die is altijd met zulk een bit gereden, al van bij haar vroegere eigenaar) Silke trok soms onverwacht in het paard haar mond. Dat wou ik niet hebben. Daarom krijgt ze nu AF EN TOE les met de shanks. Het gaat al veel beter trouwens. Teugels horen los te hangen, en dat weet ze !

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:55

Als ik de foto's zie krijg ik kippenvel (ik denk hierbij aan het topic wat een bit aanricht in de paardenmond waarbij een 10 jarige 100 kilo druk wist te produceren met een stangbit) .

Als ik dan kijk naar deze foto's dan zie ik op de wat rustigere foto's de scharen continue een hoek van bijna 45 graden maken ten opzichten van de mondspleet, dat is bij bijv. het mennen het maximale wat het bit scharen mag om pijn bij het paard te voorkomen.

Als de pony wegstuift dan zou ik ervoor kiezen om of ernaast te lopen op buiterit, of een touw aan de pony te maken wat jezelf rijdende op je eigen paard vast houdt, liefst aan een halster, dan ben jij de noodrem. Verder vind ik de oudste ook erg licht en klein ogen op haar pony, dus ik kan me voorstellen dat op de zit terug rijden voor haar erg moeilijk is. Een verplaatsend veertje voel je namelijk niet volgens mij.

Het bitloos vind ik er wel top uitzien, maar waarom niet buiten ook bitloos, paarden en kinderen zijn het gewend en een bit is niet meer rem dan bitloos.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:56

moonfish13 schreef:
die shank vind ik niet zo heel erg die zie ik eigenlijk overal losjes hangen, maar die pelham is niks, maar die hangt gelukkig weer aan de muur.

Ja Afgod vind ik ook.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:56

x_Marr schreef:
lindake schreef:

Jong geleerd is oud gedaan Knipoog

Natuurlijk!!! Ook nog een slof eraan en klaar is kees!
Heb ik het toch al die jaren helemaal verkeerd begrepen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:58

De shanks zien er op de foto idd niet ernstig uit en het gaat heel goed. Maar op foto kan je niet alles zien... Maar ik snap de meerwaarde van shanks niet voor zo'n jong kind. Naar mijn weten kan het rijden met shanks wachten tot je wat ouder en ervaren bent en moet je op die leeftijd gewoon lol met je knol beleven. Ik snap echt niet waarom zo'n kind op shanks MOET rijden. Mijn vraag is gebaseerd op volgende zin van de TS.

sevke schreef:
Het is idd niet zo dat er bij een westernzadel een shank hoort, maar ze moet ermee leren rijden en geloof mij, het gaat best goed ! (je mag altijd komen kijken : koffie staat klaar)

Ik ben blij dat de pelham weer in de kast hangt. Hopelijk gaat het beter op de martingal Lachen.
Laatst bijgewerkt door lindake op 08-04-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:59

sonjim schreef:
Het bitloos vind ik er wel top uitzien, maar waarom niet buiten ook bitloos, paarden en kinderen zijn het gewend en een bit is niet meer rem dan bitloos.

Is ook waar. Zelf rijd ik ALTIJD bitloos buiten. Maar ik ben een bange scheet voor mijn kinderen...
Een slof heb ik niet. Duivel Clown
En het is ook niet zo dat ze op een shank MOET rijden. Heel af en toe. Ze moet het leren. Als er trouwens vriendinnetjes komen rijden, gaat het bit er zowiezo uit.
En lol met hun knol hebben ze. Silke gaat trickrider worden, zegt ze zelf. Ze is al volop aan het oefenen. Op een stilstaande pony weliswaar Cool

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:02

aerdenhout1 schreef:
Natuurlijk!!! Ook nog een slof eraan en klaar is kees!
Heb ik het toch al die jaren helemaal verkeerd begrepen.

Gos ja daarmee rijdt je je pony ook zelf van achter naar voor en gaat ie vanzelf nageeflijk lopen Clown
Volgens mij begrijp jij het een beteje verkeerd, ze leert haar kind niet dat haar kind aan het bit moet trekke, maar juist voorzichtig met de handen moet zijn Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:03

Maar waarom moet ze nu al op shanks leren rijden Lachen. Wat is de meerwaarde? Ben gewoon nieuwsgierig... Sorry dat ik zo doorvraag Bloos.

Leuk dat je kids ook lol met je knol hebben. Zo moet dat Lachen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:06

Dat zegt ze toch? Kind moet leren wat het effect van shanks is. Ze heeft een keer in de mond getrokken en aangezien het weleens kan voorkomen dat je op een paard met shanks terechtkomt, moet je leren hoe je daarmee om moet gaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:08

ik vind het vreselijk om te zien!
Dat je dit die dieren aandoet..

'' ff kijken hoe die op de noodrem reageert''
hang dat bit om zn benen...

Nee sorry... Lol voor de kids, maar niet voor de knol

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:09

Anders lees je het topic even door?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:09

sevke, je zal het vast allemaal heel goed bedoelen en het...lol hebben ze met hun knol geloof ik echt wel, maar of je pony's nu ook zo'n plezier hebben in je kinderen??? Nogmaals ga er hulp bij halen, zodat je kinderen goed leren rijden en deze, best heel strenge, bitten niet meer nodig zijn.
Ik mag toch hopen dat je niet alleen zuinig bent op je kinderen, maar toch ook op je dieren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:10

kom op... hoeveel mensen rijden er niet met een pessoabit omdat het paard anders te sterk word? daar staat anders wel druk op, en heeft een flinke hefboomwerking
(geen aanval op die mensen die het gebruiken overigens, voorbeeldje Knipoog )

hier staat eigenlijk geen druk op los teugeltje ik zie geen probleem, ik denk dat ze ook wel een behoorlijke zit hebben door die barebackpad en dergelijke.

* gaat overigens over de shank die berichten stonden er nog niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:13

Blue_Eyes schreef:
Anders lees je het topic even door?

heb ik gedaan!
en ik pas mn reactie NIET aan.

Ik blijf het sneu vinden
1x is teveel, een bit probeer je niet in een week uit, dat duurt wel wat langer

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:13

Als mijn kids later zo op hun pony's rijden en ik ben degene die de kids met zulke bitten rond laat raggen, dan mogen ze mij het ouderschap ontzeggen. Gatverredamme zeg.

En dan nog 'grappig' commentaar erbij alsof het leuk is

Vragen mensen zich nog af hoe het komt dat de jeugd niet leert netjes te rijden en met respect, en zonder hulpteugels?

Wat een bitten zeg, leer eerst eens rijden.