Charlie Brown en Banshee op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Charlie Brown en Banshee op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:08

Charlie heeft waarschijnlijk moeite met de balans in galop, niet vreemd voor een jong paard. Galop met balkjes was al een goede tip, ik zou hem ook eens regelmatig proberen te longeren, zodat ie zonder ruiter erop zijn balans en ritme kan vinden. Hij springt wel met een mooie techniek.

Het valt me bij Banshee op dat je af en toe op je **** zit. Bloos (1ste link en de 2de foto.) Ben ik niet van je gewend. Verder inderdaad het scheef zitten tijdens je schouderbinnenwaarts. Dat je je hoofd kantelt is minder erg, liever jij dan het paard. Haha!
Het valt me ook op dat je buiging in de appuyementen weer beter is geworden. Wat heb je eraan gedaan? Toevallig vanuit voltes zijgangen rijden? In de travers mis ik nog buiging, maar gezien je appuyementen zal dat ook wel beter gaan.
Vervelend dat ze zo sterk werd. Tijdens zo'n proef kun je verdomd weinig doen. Als ze dat met losrijden al doet, veel overgangen, regelmatig schoudervoor zetten, dan kan ze zich al moeilijker sterk maken.

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:08

HeyHey
Gave foto's weer! Ik vind het knap van Charlie, nieuwe omgeving en dan toch zo springen, petje af!! Knipoog sprong die wel alles? Niet een paar enge hindernissen haha.
Maar staat Miss Sundance te koop? Jammer vond je topics met springen met haar altijd zo leuk! (Ja nog een die het volgt Bloos ) Je heb Burberry ook al verkocht las ik in je profiel, jammer vond ik ook al zo'n gaaf beest Tong uitsteken

Banshee ziet toch wel goed uit! Denk dat het net zo is als met sommige paarden op wedstrijd, die hebben gewoon iets wat van ze afstraalt als ze de bak binnenkomen Tong uitsteken
Maar ehh,, rijdt je vriend nu ook? Duivel

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:26

Ik ben echt wel een beetje een fan van charlie brown, banchee vind ik leuk maar ben geen fjordenfan, ben altijd wel stiekem benieuwd hoe dat nou rijdt,
maar jullie gaan lekker hoor,

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 22:32

bedankt voor de leuke reacties Haha!
@neonlight : zal ik doen, hij is al veel beter aan de longe dus gaat de goeie kant op Lachen Banshee ben ik veel meer met trens gaan rijden eigenlijk, en idd veeeel wijken als ze vast blijft in haar kaak, en het helpt echt enorm. Verder pak ik nu echt alleen de trens bij de appuyement, dan buigt ze beter in. Travers gaat ook super thuis maar ze ging veel langzamer lopen in de proef en ging niet lekker door haar rug buigen. op die 1ste link en 2de foto zit ik idd iets raars te doen .. Tong uitsteken
@eefffiejjj : hij sprong alles dat ik wou springen ja, maar hij vond alles eerst eng, en al meters van te voren ging hij afremmen dus in plaats van benen dr aan en rijden! heb ik hem terug genomen om te laten kijken, en toen volte gedraaid en zonder problemen gesprongen, ik denk dat ik het ook zo blijf doen de komende parcourtjes tot dat hij meer vertrouwen krijgt dan zal ik ook meer rijden. Mijn vriend rijd af en toe, de laatste tijd heeft hij het erg druk dus gaat niet vaak meer mee.
@dobbel: wat leuk om te lezen Haha!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:54

die charlie brown is echt een springer zeg ! Haha! ziet er weer netjes uit en ook erg vriendelijk

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:28

heyy, het ging wel echt super met charlie he Haha! had niet verwacht dat hij zo braaf zou zijn, hij sprong ook echt lekker hoog Tong uitsteken
Banshee was idd erg stout maar ja puntjes heb je toch niet meer nodig Tong uitsteken komt wel goed! jammer dat je niet kon springen met banshee maar als het goed is kan je zaterdag wel lekker springen! xxx

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 09:53

bedankt loveleyhorse Lachen
@jef : ja ik hoop het ook, maar de hoefsmid is nog niet geweest zag ik gister..