Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Megacarmen

Re: Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:10

Hey Suzan!
Wat is het toch een leuke combi Knipoog

Kalim heeft er geen moeite mee dat het elastiek te strak zit, hij hobbelt gewoon lekker door!

Voor de veiligheid van dit meisje heeft ze hem strakker gezet en dat voor de 2de keer..... Is in principe niets mis mee!
2 x dat is toch niet veel??!!
Voor de rest rijdt TS nooit met elastiek en ik snap ook wel als ze hem zonder elastiek had laten lopen dan had ze er een werk aangehad.

Zelf maak ik dat ook mee als je er een keer iemand anders op je paard laat rijden (zonder elas) je moet er in principe meer werk voor doen om je paard weer te krijgen zoals je dat zelf wilt.....

Maar goed ik vind ook dat er nu al genoeg is gezegt over dat elastiek!
Laten we er nu gewoon over ophouden, anders komen er dalijk 10 pagina's met hetzelfde commentaar!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:14

Nageeflijkheid moet je eraan rijden,en niet eraan dwingen door middel van een elastiek!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:24

Megacarmen schreef:
Zelf maak ik dat ook mee als je er een keer iemand anders op je paard laat rijden (zonder elas) je moet er in principe meer werk voor doen om je paard weer te krijgen zoals je dat zelf wilt.....

!

Maar dan is je paard toch niet goed gereden?
Als hij nadat 1 keer iemand anders erop gereden heeft hij helemaal anders loopt lijkt me dat niet goed
Helemaal als iemand gewoon van de voorkant afblijft en gewoon normaal rijd zou het geen probleem voor jezelf moeten zijn.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:25

Ik vind het wel weer jammer dat iedereen hier weer hetzelfde gaat roepen, na tien keer weet de TS het denk ik wel.
misschien een idee aandragen..?
wat je zou kunnen doen is het elastiek niet tussen de voorbenen vast te maken maar aan de zijkant bij je singelstoten, scheelt een paar centimeter en zit hij dus weer wat losser..
Vind je argument voor haar veiligheid wel een goede, een paard die te veel ruimte krijgt wil daar weleens dankbaar gebruik van maken..
Wat je met haar zou kunnen trainen hoe jong ze ook is, dat ze veel mag schakelen..zal je paardje misschien ook minder gaan hangen in haar handen..
Dus een soort spelletje ervan maken..Bij die en die letter in stap, de volgende letter is draf..een andere letter 6 tellen wat verruimen( ik noem maar een getal hoor) en zo lekker aan de gang gaan..
Ik vind het er ontspannen uitzien, en de volgende keer kopje iets omhoog, en bokt is ook weer tevreden

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:31

Als hij nadat 1 keer iemand anders erop gereden heeft hij helemaal anders loopt lijkt me dat niet goed
Helemaal als iemand gewoon van de voorkant afblijft en gewoon normaal rijd zou het geen probleem voor jezelf moeten zijn.[/quote]

Nee, dan is je paard ook niet goed gereden!
Niet iedereen rijdt toch op dezelfde manier zoals jij rijdt....

Daar moet je dan gewoon weer even aan rijden en dan is het zo weer weg.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:54

Megacarmen schreef:
Helemaal als iemand gewoon van de voorkant afblijft en gewoon normaal rijd zou het geen probleem voor jezelf moeten zijn.

Nee, dan is je paard ook niet goed gereden!
Niet iedereen rijdt toch op dezelfde manier zoals jij rijdt....

Daar moet je dan gewoon weer even aan rijden en dan is het zo weer weg.[/quote]

Ach Carmen, laat maar joh.
Het is weer typisch bokt, ik denk zal weer 'ns foto's plaatsen maar had het beter niet kunnen doen.

Meisje kan prima rijden, krijgt elke week minimaal 1 uur les op een manege.
Tuurlijk is ze Anky nog lang niet, daarom zit het elastiek erop.

Kalim word prima gereden en hij loopt op het moment prima in de aanleuning maar als hij een dag gefreeweeld heeft gaat het dat zeker de volgende dag weer proberen en gaat hij het gevecht weer aan waar we net vanaf zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:58

Suzan_kalim schreef:
Ing__ schreef:
Ik kan wel lezen hoor, het elastiek zit erom voor de aanleuning, maar dat wil niet zeggen dat het elastiek zo strak moet zitten!

Bovendien denk ik dat hij niet goed nageeflijk loopt als hij 1 keer niet nageeflijk gereden wordt, in princiepe zou dat niet moeten uitmaken.

Kan me voorstellen dat het voor het meisje fijner is, dus kan me je keus wel voorstellen dat je er een elastiek omhangt, maar zo strak vind ik nergens voor nodig.

Wel mooi paardje trouwens, mooi wit

Geloof me, dat maakt bij Kalim heel veel verschil.
Er is helaas geen tussenmaat bij een elastiek of heel strak of heel los. Aangezien ik om max. 5meter afstand was vond ik strak op deze manier beter.
Ze heeft max. een halfuurtje gereden hij is dus ook niet geforceerd ofzo.

Maar ik had deze reactie allang verwacht, ik dacht probeer 't weer eens maar toch jammer dat het nog steeds hetzelfde is hier.

Mijn laatste topic van Esmee en Kalim was met dezelfde stiek op de zelfde manier en toen zeurde er niemand, maar het is weer terug bij af.

Je mag hem best te strak vinden zitten, maar ga dat niet 100x zeggen.

Ik zou blij zijn dat iedereen zich zorgen maakt om het welzijn van je paard...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:01

Wat ik op de foto's zie is een paard dat opgekropt loopt en gigantisch op de voorhand valt. Ik weet niks van de achtergrond van de combinatie, maar ik weer wel dat ik de foto's bepaald geen vriendelijk beeld vind geven, abosoluut niet.

Ik ben nu de zoveelste dit zegt en aan de TS te bepalen wat ze met al dit commentaar doet, dit wordt namelijk niks voor niks gezegd.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:07

Wat een prachtig paard heb jij een het meisje zit er leuk op, maar toch ga ik met de anderen mee. Iemand zegt hier van na 10x roepen weet ze het wel, maar liever 10x te vaak roepen dan 1x te weinig. Ook ik vind het plaatje er niet uitzien door de elastiek. De gedwongenheid geeft me kippenvel. Zet dan het helastiek over zijn hoofd en stel hem zodanig in dat hij niet kan sterrenkijken en dat als hij zakt de stiek losser gaat zitten. (als dit al eens geopperd is mijn excuses maar heb alleen pag. 1 gelezen).

En als je paard echt weer bijgespijkerd moet worden na 1 keer met een andere ruiter erop zou ik zeggen dat je de andere ruiter er maar niet meer op moet zetten. IMO gaat het welzijn van het paard voor de lol van een ruiter.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:18

TS je hebt het iedere keer over veiligheid voor Esmee, als het voor haar niet veilig is op deze pony dan niet doen.
En juist met het elastiek zo strak en er komt een bok salvo oid kan het paard nergens heen met z'n hoofd en de kans op over de kop slaan is dan aanwezig.
Doe haar dan aan de longeerlijn zodat jij het kunt sturen en meelopen met de longeerlijn kan ook, moet ze toch sturen maar jij hebt het in de hand.
Dat je er wat aan hangt prima maar iets minder diep ingesteld, zal Esmee ook meer van leren, en daar gaat het tenslotte om.
En als je niet wilt dat het voor jou de volgende dag een worstel wedstrijd wordt, Esmee er niet op laten rijden tot ze het beter in de hand heeft.

En je vraagt wat mensen er van vinden ,dat je antwoorden krijgt die je niet leuk vindt hoort erbij.
Een tijdje terug vielen we ook met z'n allen over een stuk wat met een bekende amazone te maken had dus je had een klein beetje kunnen inschatten hoie dit zou verlopen.

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:26

heey! vind het altijd leuk kinderen op grote paarden mitst het dier braaf is maar zo te zien is kamir dat wel:) je kan het elestiekje op maat maken door hem via het bit naan boven zo als laatste foto dacht ik als die dan te lang is dan leg je er even een knoop in!:) succes!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:30

Ziet er leuk uit! Zéker voor een meisje van 9!
Het totaalplaatje is misschien niet helemaal mooi, omdat ze wat klein is voor dit paard, en haar benen liggen een beetje raar.. Komt waarschijnlijk door de bovenstaande reden.. Ze mag haar hakken ook wel wat meer uitdrukken, en minder naar voren leunen..
Paardje loopt nogal diep, naar mijn mening..
Veel plezier verder!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:34

haaii Pling
dit is weer een tipische bokt reactie..
ik heb even alles voor mij gelezen en ben het natuurlijk ook wel een beetje eens met wat ze zeggen.
maar er word ook gezegt dat het dan aan jou of de opvoeding van je paard zou liggen.
dus toen dacht ik, ik kijk even in haar profiel en daar zie ik kalim ook lopen,, EN MOOI DAT HIJ LOOPT !! wel is waar met slof maar die heb je totaal niet strak staan en vind die foto's in je profiel een heel ontspannen beeld geven.. dus je paardje kan het ...( dit zeg ik eigenlijk meer tegen de mensen die jou allemaal aanvallen want jij weet dat al lang ! Pling).
ik hoop snel een nieuw topic te zien met jou erop dat iedereen effies kan zien hoe goed hij het kan Haha! Haha!
doeeeggg en veel plezier met hem hoor !!:P

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:03

Ook ik begrijp best dat je een elastiek gebruikt wanneer dit meisje rijdt. Daar is op zich ook weinig mis mee, maar hij zit gewoon echt veel te strak! En het voordeel van een elastiek is juist dat je hem op verschillende lengtes kan zetten.

Verder is het een ontzettend leuk paard! Ja Meisje rijdt ook wel netjes zo te zien.

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:37

Okee nou mijn reactie!

Het eerste wat mij opviel, was dat hij te diep loopt. Ik heb even verder gelezen en misschien is dit niet helemaal de oplossing. Ik vind dat het best kan zoals jij verteld dat ze er af en toe een half uurtje op rijdt. Ik vind dat ze het heel goed doet, en denk dat het niet veel kwaad kan voor je paardje. Het totaal plaatje ziet er waarschijnlijk minder uit dan dat je er zelf op zit, maar dat is ook waar veel mensen naar kijken. Ik vind zelf ook vaak dat je pas goed kunt oordelen (en tegen de TS in kunt gaan) als je het paard kent, weet hoe hij is en zoiezo al weet hoe het gaat als je er bij staat. Ik snap de reactie van iedereen maar als de TS haar reden geeft en dat niet heel raar klinkt, dan weet zal zij het beter weten, het is haar paard zij rijdt er op en zij weet ook natuurlijk het best hoe hij in elkaar steekt!

@ TS Ik vind het een heel leuk paardje en vind dat dit geen kwaad kan als je af en toe dat meisje er op laat rijden. Hij kan daarna lekker uitstappen en strekken. Ik weet niet hoe je hem zelf rijdt, maar als je heb zelf gewoon zonder elastiek rijdt denk ik dat dit geen kwaad kan!
Veel plezier en succes met je leuke arabier!
Probeer wat met de tips die andere geven, maar laat dingen die je al weet lekker gaan!;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:39

Maks_ schreef:
Okee nou mijn reactie!

Het eerste wat mij opviel, was dat hij te diep loopt. Ik heb even verder gelezen en misschien is dit niet helemaal de oplossing. Ik vind dat het best kan zoals jij verteld dat ze er af en toe een half uurtje op rijdt. Ik vind dat ze het heel goed doet, en denk dat het niet veel kwaad kan voor je paardje. Het totaal plaatje ziet er waarschijnlijk minder uit dan dat je er zelf op zit, maar dat is ook waar veel mensen naar kijken. Ik vind zelf ook vaak dat je pas goed kunt oordelen (en tegen de TS in kunt gaan) als je het paard kent, weet hoe hij is en zoiezo al weet hoe het gaat als je er bij staat. Ik snap de reactie van iedereen maar als de TS haar reden geeft en dat niet heel raar klinkt, dan weet zal zij het beter weten, het is haar paard zij rijdt er op en zij weet ook natuurlijk het best hoe hij in elkaar steekt!

@ TS Ik vind het een heel leuk paardje en vind dat dit geen kwaad kan als je af en toe dat meisje er op laat rijden. Hij kan daarna lekker uitstappen en strekken. Ik weet niet hoe je hem zelf rijdt, maar als je heb zelf gewoon zonder elastiek rijdt denk ik dat dit geen kwaad kan!
Veel plezier en succes met je leuke arabier!
Probeer wat met de tips die andere geven, maar laat dingen die je al weet lekker gaan]

Afgod Afgod

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:41

rumay schreef:
TS je hebt het iedere keer over veiligheid voor Esmee, als het voor haar niet veilig is op deze pony dan niet doen.
En juist met het elastiek zo strak en er komt een bok salvo oid kan het paard nergens heen met z'n hoofd en de kans op over de kop slaan is dan aanwezig.
Doe haar dan aan de longeerlijn zodat jij het kunt sturen en meelopen met de longeerlijn kan ook, moet ze toch sturen maar jij hebt het in de hand.
Dat je er wat aan hangt prima maar iets minder diep ingesteld, zal Esmee ook meer van leren, en daar gaat het tenslotte om.
En als je niet wilt dat het voor jou de volgende dag een worstel wedstrijd wordt, Esmee er niet op laten rijden tot ze het beter in de hand heeft.

En je vraagt wat mensen er van vinden ,dat je antwoorden krijgt die je niet leuk vindt hoort erbij.
Een tijdje terug vielen we ook met z'n allen over een stuk wat met een bekende amazone te maken had dus je had een klein beetje kunnen inschatten hoie dit zou verlopen.

Hier ga ik volledig in mee.. als je dat meisje niet op je paard kan laten rijden op een manier die voor zowel paard als ruiter prettig is, doe het dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:46

Dit paard loopt op zijn kop, zijn oren hangen opzij...

Sorry vind dit vreselijk om te zien. Dat je paard na een keer de volgende niet te rijden, geeft mij te denken over de aanleuning in totaal.

Vind het trouwens niet eerlijk als het dier meteen al zo moet gaan lopen, dat doen ze pas als ze ontspannen zijn. Misschien had je hem beter eerst helemaal zelf kunnen losrijden? En dan zo ver achter de loodlijn? Als hij dan zo braaf is dat een kind van 9 hem kan rijden, hoef je er ook geen kort elastiekje aan te hangen, alleen de laatste foto is vriendelijk en zo had ze hem ook kunnen rijden als hij als los was.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:47

Leuk om te zien zo'n klein hummeltje op zo'n groot paard!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:52

ja leuk hoor zoon klein meisje op zoon mooi paard.
super braaf zo te zien, zo zie je niet alle arabjes!!!!
veel plezier er nog mee.

MarZZJaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:12

als je een paard bij een ander niet aan de teugel hoeft te lopen gaat hij da tbij de andere ook niet meteen doen hoor ! ik rij 1x per week op een maege ponny en ik heb hem nognooit bij iemand anders aan de teugel zien lopen en bij mij doet hij het gewoon zoder moeite. ik snap best dat het meisje nogneit goed kan sturen en dat het paard sterk is enz. maar je kan er beter iets aanders aan doen. het meisje wordt zo ook heelemaal naar benede getrokken omdat het hooft van het paard te laag loopt voor die korte armpjes ! verder is het een mooi paard en het meisje rijd hem goed !

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:13

Ze kan best netjes rijden voor een 9jarige!
Ik zou gewoon zeggen stiek er helemaal af ( wandt blijkbaar in je tekst te lezen kun jij hem wel gewoon zonder rijden maar als zij gaat rijden heb je moeite om hem de volgende dag contstant te houden!) Dan zou ik haar nog eventjes 2 jaartjes laten wachten en dan haar erop zetten. Zodat je gewoon lekker zonder elastiek.
Wandt nu loopt ie wel héél erg op de voorhand!!

De laatste foto geeft een mooi beeld! Gewoon lekker stiek er af!
Pas als het paard zelf op zijn eigen beentjes loopt en nagevelijk is op jou hand kun je hem lekker naar beneden rijden.

Lekker lang laag rijden.... niet te veel ondersteunen dan laat ze der rug los en loopt ze mooi over de rug. ! De ontspanning is o zóooo belangrijk.!!

Voor de rest hartstikke leuk diertje!

dit zijn gewoon tips die je mee kunt nemen in haar en jou rijden

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:16

Haymete's Kalim! Lovers
Die heb ik al 'n tijd niet gezien.
De laatste keer was op ht. Tong uitsteken
Echt zo'n lekker dier!:D

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:19

Allereerst ben ik het eens met de reactie's van het elastiek. Maar daar ga ik niet verder op zeuren Clown
Ik vind dat je een hele leuke arabier heb en het meisje kan al netjes rijden. Ze zit al netjes recht op. Echt een hele leuke combinatie. Ik hoop voor je dat dit niet een eindeloos topic word met 10 pagina's Je elastiek zit te stak.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:21

foutje
Laatst bijgewerkt door Elegant op 01-04-08 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt