Renate en ik weer een keer @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Re: Renate en ik weer een keer @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:32

Leuke haflinger! Je hebt een mooie houding.
Wat leuk je eigen bak!

toch wil ik nog even zeggen dat als er commentaar zoals dit op bokt wordt gegeven, dat niet is omdat alle bokkers nou zo graag zeiken
het is voor jou, jij zet hier je toppic neer dus kan je tips/commentaar verwachten.
ipv dat je jezelf dan meteen gaat verdedigen en tegenargumenten te geven, kan je ook is gaan kijken of ze misschien gelijk hebben. kan geen kwaad toch?
het is geen mening van iemand, het is gewoon een feit dat je een te kleine inch. hebt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:45

ik had al een reactie gegeven, maar die is misterieuze wijze verdwenen , bokt databeest over de mik geweest ofzo ??

maar okay, dna nog maar een keer,
ik vind je houding op paard erg netjes Ja
en vind jullie absoluut een leuk stel, maar ook ik ga zeuren over het zadel
en dat heeft niets te maken met je postuur, ofdat ik je te zwaar vind of wat dan ook
dat is iets waar je niet op zit te wachten , en dat weet ik persoonlijk maar al te goed (ben zelf ook geen lichtgeichtje en kom niet in de buurt van maatje 38 Clown )
maar toch zou ik als ik jou was op zoek gaan naar een grotereinchmaat , en ja dat is gewoon te zien vanaf 1 foto
het is 1 van de weinige dingen die ook vanaf 1 fotootje duidelijk te zien is
je hebt nu eenmaal een wat flinker postuur en daardoor heb je ook een iets groter zadel nodig kwa inchmaat ,
want door de te kleine maat kom je nu te ver achterop het zadel terecht waardoor de boom niet het werk kan doen waarvoor hij gemaakt is , namelijk de druk zo gelijkmatig mogelijk verdelen, door gewicht te ver buiten het dieptepunt te plaatsen word de boom op een verkeerde plaats belast waardoor er meer druk komt op 1 kant, waardoor daar weer drukpunten kunnen ontstaan
dit ga je ook terug zien in het rijden , rug wegdrukken, niet nageven, moeite met balans, moeite met dragen ,
en dat is zonde
het doet ook verder niets af aan de originele pasvorm op het paard, het zadel zal idd perfect passen op de pony, maar het past niet bij de ruiter, hoe fijn je het ook vind zitten ...
en nogmaals, ik bedoel dit niet aanvallend, niet banketstaaf, niet op je gewicht bedoelt of wat dan ook
tis heel simpel , voor mijn part is een ruiter een gratenpakhuis van 1 meter 80, ook die ruiter zal een passend zadel nodig hebben
en als die een kinderzadel onder kunt heeft zal ik daar ook wat van zeggen , maar het is nu eenmaal zo dat als je wat zwaarder bent, je zeker weten helemaal moet zorgen voor een goed passend zadel voor beide partijen (paard en ruiter)
bijna nog meer dan een lichte ruiter

en ja tuurlijk een zadel moet altijd passen, maar met een laag gewicht op het zadel heb je nog ene paar mm speling zal ik maar zeggen , die speling hebben ruiters als jij en ik helaas gewoon echt niet )

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:55

Ik vind het zó knap van je dat je nog steeds topics blijft openen..
Ikzelf had het bijltje er al bij neergegooid na het eerste topic denk ik, hoe sommige mensen op bokt zó ontzettend kortzichtig kunnen zijn is algemeen bekend.
Rijd lekker verder met je pony, het ziet er heerlijk uit van wat ik van je topics gezien heb Lachen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:02

ezumii , ik weet niet over wiens reacties je het hebt, maar de meeste reacties waren vrij netjes , niet aanvallend bedoelt,
en bevatten zeker een punt waar eingelijk iets aan gedaan zou moeten worden ,
ik ben het met je eens dat het er leuk uit ziet, ze zijn een leuke combi en ik wens ze ook ontzettend veel plezier samen toe, maar dat plezier kan heel wat groter zijn als de voorwaarden goed zijn ,

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:05

Oh zeker niet aanvallend bedoeld Clown.
Ik heb het over reactie's op bokt in het algemeen, dit topic is inderdaad nog vrij netjes vergeleken met wat ik eerder gezien heb.
Verder, na 3 pagina's over het zadel, waarop de TS antwoord dat ze geregeld naar het zadel laat kijken door allemaal mensen, lijkt me toch dat de boodschap duidelijk is. En als hier vanuit de TS geen reactie op komt (wat haar goed recht is, het is toch zeker háár pony!) lijkt me 3 pagina's genoeg Lachen.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:18

Sientje schreef:
Leuk dat je weer op je paardje bent gestapt! Ik kan het me voorstellen dat het misschien nog niet helemaal soepeltjes liep als je een tijd niet hebt gereden.

Wat betreft de foto: het eerste wat me opvalt is je mooie houding. Ik heb altijd geleerd dat je maar beter een iets zwaardere ruiter kunt hebben die goed met de bewegingen van het paard meegaat, dan een lichtere stuiterbal die z'n evenwicht moet bewaren door aan de teugels te hangen.

Verder is het lastig te zien of het hier geleverde commentaar terecht is. De foto is 'berg-af/schuin' genomen, wat een vertekend beeld geeft, ten nadele van jou. En met al die zwarte kleding kan ik in elk geval niet zien waar je zit ophoudt en het zadel begint. Persoonlijk vind ik het er gewoon netjes uitzien, op die ene foto die ik kan beoordelen.

Wat betreft die moestuin: vrees dat dat nog een flinke klus gaat worden om de bodem echt geschikt te maken. Maar als dat klaar is, heb je volgens mij een prima bak!

Ben ik het helemaal mee eens! Volgens mij ben jij echt iemand die het erg goed met je paardje voor heeft, en daar veel voorover heeft! Lachen
tja, het is idd niet te zien waar je nu juist in je zadel zit, dus daar ga ik zeker niet over oordelen, denk ook dat je daar zelf wel eerlijk genoeg in bent om dat zelf te zien ofzo..

oja, die moestuin; wat zou kunnen helpen, is steengeruis(weet of je het kent, 'kapotgeslagen stenen' dus) erover leggen, en daarover een lading zand(genoeg natuurlijk)
Dan zal je bak niet zo zwaar worden én je piste droogt dan gemakkelijk, mijn vriendin heeft haar piste zo gedaan, en die droogt echt ongelooflijk snel!

Succes nog verder met je leuke paardje Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:31

Ezumii schreef:
Ik vind het zó knap van je dat je nog steeds topics blijft openen..
Ikzelf had het bijltje er al bij neergegooid na het eerste topic denk ik, hoe sommige mensen op bokt zó ontzettend kortzichtig kunnen zijn is algemeen bekend.
Rijd lekker verder met je pony, het ziet er heerlijk uit van wat ik van je topics gezien heb Lachen.

En doen alsof er niks aan de hand is om de TS niet te kwetsten is geen vorm van kortzichtigheid? Verward

Ik weet dat Bokt heel snel over mensen heen kan vallen en dat dit soms TE hefitg gebeurd, feit blijft echter wel dat ze vaak terecht uitvallen, men zou het alleen genuanceerder kunnen brengen Knipoog

Maar inderdaad, zoals je een bericht later zei, ik vind ook dat de mensen hier heel erg netjes zijn gebleven. En wat de TS er mee gaat doen is natuurlijk haar zaak. Ze moet echter in haar hoofd houden dat wanneer zij commentaar krijgt, hier vervolgens niks mee doet en nog een keer foto's plaatst, het commentaar weer terugkomt. Dat is menselijk Lachen

Nogmaals, niemand is er op uit iemand te kwetsen, er zijn alleen waarnemingen gedaan door meerdere Bokkers (onafhanelijk van elkaar). Wanneer dit het geval is, zou er dan niet een kern van waarheid in zitten? We zijn misschien wel niet allemaal Anky's, maar ook geen leken in het vak... Knipoog