boscrosser met bit, naar bitloos in rijbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: boscrosser met bit, naar bitloos in rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:36

Nu kan ik hem ook zien, echt super. één van de weinige bitloos haw topics waar het paard niet uiteenvalt Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:43

Zo zie je maar weer dat het toch echt van de ruiter afhangt, Ik vind kawa hier prettiger lopen dan mening ander bitloos paard. Het is inderdaad maar net hoe je paard afgericht is en je gewichts hulpen kent..Bit of geen bit Knipoog.

Ziet er goed uit ! Helemaal voor een paard met "klachten"

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:44

Bij Kawa zit de basis er gewoon heel goed in.......... en Mar en Kawa zijn ook wel 6 pootjes op een buik hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:48

dank je Bloos
zoveel positief commentaar in een HAW topic, dat kan niet...volgende keer zet ik mijn cap af hoor Clown

Ik hoop hier idd duidelijk mee gemaakt te hebben dat het gedoe over mensen met bit rijden op het bit, ipv op de zit eindelijk uit de wereld is. Het heeft daar dus duidelijk niks mee te maken.
Bit betekend niet dat je daar alleen alles maar mee doet.

Het heeft puur te maken met hoe streng je als ruiter bent in je africhting...en voornamelijk de africhting in die van jezelf Haha! Duivel

En dan bemerk je dat na jaren boscrossen er zo nog steeds wat "knopjes" op zitten Lachen
Al merk ik dan zelf duidelijk dat hij niet eens meer half aan de hulpen staat als wat hij toen stond Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:50

hahahaha lui beest Lachen Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:53

Of luie ik... ik train er niet op.
Vind het wel oke zo buiten... Lachen
Als hij maar in grote lijnen luisterd vind ik het wel genoeg Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:55

hahaha Jullie zijn zo een leuk stel samen. Zo kom je zomaar een paard tegen waar je HET mee hebt, en dat is Kawa voor jou........

Als jij hem nog in de sport uit zou brengen dan was hij meer dan scherp geweest....... nu is luisteren gewoon voldoende Lachen en hij heeft zijn sporen verdient, toch? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:59

Ik krijg nooit meer een paard waar ik zo 1 mee was als Kawa.
Dat is echt gewoon mijn knollie Lovers

En hij heeft idd meer dan zijn best gedaan, dus nu mag hij ook lekker luieren in de wei.
Knuffelen op stal... en dan af en toe eens naar buiten.
En dan kijken we ook we waar hij die dag zin in heeft...vanmorgen was hij 3 en stoof in vol galop een pad af waar we eigenlijk een rustig galopje hadden gepland Haha!
En dat mag hij dan ook... gelukkig kan dat nog wel zonder dat hij er de dag erop last van heeft Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:57

ROFL zet jij maar volgende keer je cap af.
Ik vind het er heerlijk uitzien, voor het plaatje mogen je armen laag, maar je had al uitgelegt waarom je ze zo hoog hebt.
Ga je vaker bitloos rijden? (of heb ik daar overheen gelezen)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:09

Leuk hoor, ik ben er ook mee bezig, kan ook zonder teugelhulpen paard terug krijgen maar in het bos begin ik er absoluut (nog) niet aan. Denk eigenlijk helemaal nooit, tenzij ze rustig word in het bos Nagelbijten / Gniffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:29

poekel schreef:
Citaat:
Ook werd er meerdere malen aangehaald dat de mensen die met bit rijden ook voornamelijk op bit rijden en zeker niet op de zit. Bit zit er toch niet voor niets in...toch?

ff oftopic ben ik niet met je eens!
in de officieele dressuursport moet je met bit rijden. anders mag je geen wedstrijden startten, en waarom kun je niet met je zit rijden als je er een bit erin heb hangen????
leg mij dat eens uit Verward

Ja idd dat vroeg ik mezelf ook al af.

Ik rijd dressuur en springen gewoon met bit maar ik kan net zogoed een overgang maken alleen op mijn zit hoor. Het bit hangt er meer in ter verduidelijking van de hulpen is mij verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:13

Even het antwoord van mij daarop lezen Marloes Haha!
Altijd handig voordat je iets quote Lachen
poekel schreef:
runningkawa schreef:
Poekel, dat zijn dus niet mijn woorden Lachen (hoopte dat dat duidelijk was uit mijn begin post)
Ik heb steeds mensen uit gelegd dat je op de zit hoort te rijden, ook als je er een bit in hebt hangen Lachen

o okee. ik kon dat er niet uithalen. maar dat maakt niet uit. mijn fout! Knipoog
vind trouwens wel dat je dat mooi gedaan heb!

runningkawa schreef:
Dan hoop ik dat mensen jou bericht en mijn antwoord daarop lezen ter verduidelijking Lachen

Lies, ja daar heb je overheen gelezen. Lachen
Is een eenmalige actie Lachen
runningkawa schreef:
Ik ga niet verder bitloos rijden hoor Lachen
Eenmalige actie Lachen
Net zoals ik al eens de actie met een touw om de hals springen heb gehad en rijden op een stal halster.
Maar ik blijf voor de rest gewoon een bit rijder. Paard heeft er geen last van.
Een bitrijder die wilde aantonen door een ander topic, dat een paard met bit niet alleen maar op het bit gereden wordt, maar gewoon op de zit. Dat een paard terug kan komen zonder teugelhulpen.
Dat er helemaal geen overgang is naar bitloos.
En dat een Z1 kunstje zoals een wissel niet alleen maar kan als er een S&T in hangt Lachen

In het bos is idd moeilijker Henrieke Ja
Al heb ik daar een keer bijna een slidigstop gehad met mijn achterligger in mijn kawa's kont. Haha!
Maar dat had ik ook niet verwacht en denk ook niet dat dat elke keer gaat lukken zo extreem op de rem. Knipoog
Maar je merkt idd vaak wel dat als ze gewend zijn om te remmen op de zit, dat je ook in het bos dan al het grootste gedeelte van de hulp ook al hebt gehad en dat je dan nog een beetje met de teugel hoeft te doen.
En ander voordeel, zijn ze echt drammig in het bos, als je dan eens echt wat grover bent met je hand, hem je meteen de noodrem te pakken... zijn ze dan zo van onder de indruk... Duivel

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:17

Wat een leuke actie dit topic!

Het ziet er heerlijk uit, Kawa doet het super! Het ziet echt harmonieus uit, dat zijn de betere beelden op HAW!

En dat voor een paard dat altijd met bit is gereden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:18

Thanks...

Ja en zelfs met S&T... kun je na gaan Tong uitsteken Clown

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:34

Als heel paardenland nou eens zoals jij dacht over paardenmonden, waren er gelijk al een stuk meer blije paardjes, dat weet ik zeker Haha! Ik vind het er echt heel erg fijn uit zien, dít is nou paardrijden! Afgod

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:37

Gaaf dat je deze manier toepast, het rijden ziet er keurig uit erg netjes!!! Cool

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:42

Ik vind het grappig dat je nu zelf toch ook eens bitloos bent gaan rijden Haha! Ziet er super uit, leuk paardje ook!

Zo hoor je inderdaad je paard voor elkaar te hebben: op zit en been. Helaas gebruiken zoveel mensen het bit verkeerd.... Maar nu je dit zelf zo hebt ervaren, denk je nu anders over bitloos? Want zo kun je toch prima dressuurrijden (en dus ook eventueel zo starten)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:59

Dank je allemaal Lachen

nee ik denk niet anders over bitloos.
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik ook al vaker zonder bit gereden. Dus wist wel wat het was Lachen
En dat het verschil met bit er amper is.
Maar als je dus fijn op je zit rijd heeft een paard geen last van het bit. En gelukkig doen veel mensen dat ook nog zoals het hoort.
Vandaar dat ik met bit op wedstrijd wel een goed iets vind. Laten zien dat je daar mee om kunt gaan.
Zoals eigenlijk een proef bedoeld is Lachen

Ik geef toe, helaas te veel jury's die dat niet meer goed zien.... daar geef ik je helemaal gelijk in.
Dat is wat dan moet veranderen imo...niet het regelement over het bit Lachen
Want niet op je zit rijden bitloos is ook niet zoals het bedoeld is Lachen
Op de zit zou iedereen moeten leren, dan maakt het allemaal niet zoveel.
Dat is wat ik ook met dit topic hoop duidelijk te maken...en daarin mensen wat meer naar elkaar te brengen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:18

Ik vind het er heel indrukwekkend uitzien Ja
Heel rustig, heel relaxed..... precies zoals het zijn moet. Ik denk dat je hiermee je doel wel bereikt hebt, je hebt hiermee heel duidelijk laten zien wat er allemaal mogelijk is met een paard dat goed aan de hulpen staat. Heel mooi om te zien ook hoe Kawa snel de laatste pasjes nog even gebruikt om netjes vierkant te staan. Dat krijg je er nooit meer uit *LOL*
En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik bijna zeker weet dat ik dit nooit gekund had. Daarmee heb je ook meteen aangetoond dat jij een (veel) betere ruiter bent als dat ik ooit geweest ben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:23

Thanks
Welnee joh, kon jij vast ook. Alleen de meeste testen het niet uit Haha!

En een HAW topic zonder fist word fighting Lachen
Is ook wel uniek... en dat zelfs met bitloos en bitrijders onder elkaar Tong uitsteken Clown

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:56

Ziet er netjes uit... Vind het er super uit zien!! En zeker om je zelf te controleren of je paard ook daadwerkelijk helemaal op je zit reageerd!!

Ik vind je schimmel echt een gave!! Trouwens je jonkie ook Knipoog

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:13

Mooi topic Ja

Leuk dat je met praktijkvoordelen je punt duidelijk hebt kunnen maken! Ik ben het met je eens en vind Kawa nog altijd super lopen. Wat is die wissel mooi recht gesprongen!
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:23

Dank je.

Ja ik ben idd altijd iemand die roept, rij op je zit.
Tot er (terecht) eens opmerkingen komen van..jaja op bokt rijdt iedereen op de zit, maar in de praktijk zie je anders Lachen
Wetende dat ik voor mezelf niet zat te jokken had ik zoiets van... ja dan ook maar laten zien dat ik (en gelukkig met mij genoeg andere, want ik was niet de enige lesklant van enkele instructeurs Tong uitsteken ) dat wel zo geleerd heb.
En dat het idd niets maakt of je normaal met een bit rijd of niet. Omdat met het bit niet de grootste hulpen mee gegeven worden.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:25

top om te zien running echt geweldig.. heel knp gedaan en wat een super fijn beeld... geweldig

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:53

Ik kan hem ook niet zien!
Wordt hier toch wel heel nieuwsgierig van hoor Tong uitsteken
Haha!