LA Goed gekeurde dekhengst @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IloveJaimy

Re: LA Goed gekeurde dekhengst @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:35

Hij is echt zo gaaf milou Tong uitsteken
ziet er goed uit hoor!!!
Ze vraagt toch niet wat jullie van de handelstal vinden dus waarom meteen al die negativiteit!
Mijn pony komt hier ook vandaan rij hem nu een jaar en nooit niks mee aan de hand geweest!
ben er toevallig vorige week nog gaan kijken en vind het echt een super stal Knipoog

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:37

Wow wat heb jij toch altijd gave paarden op je werk! Lachen
Deze ook, wat een achterbeen gebruik zeg!
En strekken Ja
Echt een gaaf paard Lachen

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 08:17

@ vonneke merendeel van onze paarden zijn rotgenlogisch en klinisch gekeurd..

ik vind dat jij niet kan oordelen en denk dat je ook al een lange tijd niet bij ons geweest bent, als jij denkt dat je bij ons geen sportpaarden kunt kopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:31

Ben er ook behoorlijk geregeld geweest de laatste tijd, helaas niks gevonden maar wel goede service.

Denk dat je voor een jong paard super zal kunnen slagen bij jvh, hebben echt leuk spul staan! Voor een paard wat als wat verder doorgetraind is/zou moeten zijn, is volgens mij meestal wel wat mee aan de hand. (lees: karakter paard speelt belangrijke rol).

Over dit paardje: leuk dier, alleen nog jammer van de spanning.

jolly_renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:23

@ vonneke, sorry dat ik het zeg.
maar je hebt hier zelf ook een aantal jaren gewerkt,, en dan snap ik niet dat je zo'n dingen zegt over deze stal.
ik werk er nu ook al 3 jaar.
en de laatste tijd staan er heel veel top paarden.
er hoeft niet altijd iets mis mee te zijn.
sommige mensen willen die hun paard gewoon niet zelf willen verkopen.
iedereen denkt altijd negatieve dingen over handelstallen.
maar deze handelstal is echt niet zoals andere handelstallen.
ik heb al veel mensen horen zeggen. dat ze Véél slechtere gezien hebben.
maar goed.

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:23

Hay !

Mooie hengst, maar ik had een vraagje: is dit Dé Kwpn hengst LA ?
Mijn paard is namelijk dan een nakomeling van hem Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:26

jolly_renske schreef:
@ vonneke, sorry dat ik het zeg.
maar je hebt hier zelf ook een aantal jaren gewerkt,, en dan snap ik niet dat je zo'n dingen zegt over deze stal.
ik werk er nu ook al 3 jaar.
en de laatste tijd staan er heel veel top paarden.
er hoeft niet altijd iets mis mee te zijn.
sommige mensen willen die hun paard gewoon niet zelf willen verkopen.
iedereen denkt altijd negatieve dingen over handelstallen.
maar deze handelstal is echt niet zoals andere handelstallen.
ik heb al veel mensen horen zeggen. dat ze Véél slechtere gezien hebben.
maar goed.

waarom mag je geen commentaar geven als je er zelf gewerkt hebt? juist dan lijkt commentaar me wel zinvol, want dan heb je het met je eigen ogen gezien, en heb je de hele verhalen niet van horen zeggen.

maar jvdh staat nou eenmaal niet zo goed bekend hier in de buurt. over het algemeen altijd wel iets mis met de paarden, maar daar is de prijs dan ook wel naar.

hoe is het met ápel de san bretano hengst?

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:29

ik denk dat yvonne nietnveel KAN zeggen want ze is hier al in geen jaren meer geweest.. Kom eerst maar een keertje kijken bij ons op stal dan kan je pas oordelen!!

jolly_renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:33

waarom denkt nou echt iedereen dat er altijd iets mis is met de paarden bij jvdh.
slaat gewoon nergens op.
zoals louskeh al zegt. kom nog eens op stal kijken.
dan weet je wat voor een paarden er nu op stal lopen.
er lopen natuurlijk ook nog wel iets mindere tussen.
maar dat vind ik meer als normaal.
geen een stal heeft alleen maar paarden op stal staan die helemaal goed zijn,, daar geloof ik niks van in ieders geval.
maar goed.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:44

Heb niet alle reacties gelezen, maar hier de mijne.
Vind t een leuk paard, maar ik denk dat je hem in een lager tempo moet rijden. Hij valt op de voorhand en uit balans. Het ziet er gehaast uit. Verder loopt hij te diep en niet over de rug.

Ik zou hem van voren wat meer ruimte geven en naar de hand toerijden, in een beheerst tempo. Wanneer hij over de rug begint te lopen en echt vanachter naar voren word gereden zal hij er veel spectaculairder uitzien dan wanneer je hem over zn tempo op de voorhand jaagt.

Verder inderdaad je houding, het lijkt alsof je achter de beweging zit, waardoor je hem in zn rug zit. Leg je onderbenen terug en draai ze vanuit je heup naar binnen, zodat je niet op de achterkant van je dijbenen zit. Misschien zou je zitlessen kunnen nemen om aan je evenwicht te werken?

Verder nogmaals een leuk paard Lachen

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:26

jolly_renske schreef:
waarom denkt nou echt iedereen dat er altijd iets mis is met de paarden bij jvdh.
slaat gewoon nergens op.
zoals louskeh al zegt. kom nog eens op stal kijken.
dan weet je wat voor een paarden er nu op stal lopen.
er lopen natuurlijk ook nog wel iets mindere tussen.
maar dat vind ik meer als normaal.
geen een stal heeft alleen maar paarden op stal staan die helemaal goed zijn,, daar geloof ik niks van in ieders geval.
maar goed.

Ik heb er eigenlijk niks negatiegs over te vertellen Knipoog
Ik heb stiekem in je profiel gekeken Bloos , en zag dat Wesly erg veel veranderd is (positief).
En ik denk dat er nog wel meer paarden zo'n vooruit stap hebben gemaakt Lachen
Verder is er voor elk wat wils, helaas op dit moment (of helemaal niet) dat er niet een wat ouder paard tussen staat die al hoog is opgeleid. Maar verder vindt ik er erg mooie jonge paarden tussen staan!! Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:31

Ik denk dat de stal wel verandert is. Wbt de stal zelf maar ook wbt de paarden... Ik kijk nog wel eens op de site en er staan tegenwoordig toch wel ander soort paardjes als vroeger.
Vroeger stond er toch wel wat ander grut op stal, weinig sportpaard te ontdekken. Als ik zo foto's bekijk op de site denk ik dat ze daarin wel wat vooruit gegaan zijn...
Hoop alleen dat er tegenwoordig wat professioneler gewerkt wordt vooral wbt personeel. Bloos

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:38

Leuke hengst om te zien! Jammer dat je zo gespannen was.
Een hengst is ook maar gewoon een paard hoor! Laat je niet teveel
beïnvloeden door het feit dat hij zijn klokkenspel nog heeft.
Het enige verschil is dat je hengsten wat meer met hun hoofd bij het werk moet houden en hen
(net zoals alle andere paarden) eerlijk moet behandelen.

Probeer hem de volgende keer minder diep te zetten. Je handen minder breed (je hebt nl veel meer te vertellen indien je handen bijna tegen elkaar aan liggen) dan wordt hij minder sterk. Lekker voorwaards houden en een brede grijns op je gezicht. Hengsten zijn geweldig om te rijden!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:54

Leuk paard, maar kropt zich erg op, en loopt achter de teugel!

Het enige wat mij verbaasd, van deze stal, kwa papier etc komen er vrij goede paarden, (of ze wel of niet iets mankeren, geen idee), maar als het zulke goede paarden zijn, waarom zitten er dan geen goede ruiters op? Ik kan me niet voorstellen dat een ruiter (of anderen die ik van jvh voorbij heb zien komen) die paarden voorrijd voor de koper.. dan had ik namelijk al afgehaakt!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:16

De kwaliteit van een ruiter doet niets af aan de kwaliteit van een paard.
Een ervaren koper kijkt daar zo doorheen. Ik persoonlijk let nooit op de ruiters alleen op het paard.
Ik vind het trouwens geen prettig antwoord richting de TS.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:25

ShannaY schreef:
Leuk paard, maar kropt zich erg op, en loopt achter de teugel!

Het enige wat mij verbaasd, van deze stal, kwa papier etc komen er vrij goede paarden, (of ze wel of niet iets mankeren, geen idee), maar als het zulke goede paarden zijn, waarom zitten er dan geen goede ruiters op? Ik kan me niet voorstellen dat een ruiter (of anderen die ik van jvh voorbij heb zien komen) die paarden voorrijd voor de koper.. dan had ik namelijk al afgehaakt!

Oei.....dit doet pijn!
Koe

Ik vind het een heel gaaf aansprekend paard, en ik zou daar inderdaad doorheen kijken als de ruiter jou niet aanstaat, al zetten ze er iemand achterstevoren op, ik zou naar het paard kijken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:25

De kwaliteit van het paard ligt wel degelijk aan de kwaliteit van de ruiter. En natuurlijk kijk een ervaren koper daar doorheen, maar een beetje klant gericht denken is ook niet verkeerd. Je wilt een paard toch zo goed mogelijk voorbrengen. Maar goed, dat zal mijn bekrompen gedachten van verkoop wel zijn, daar ik niet anders gewend ben. Een beetje ruiter kan al snel de kwaliteiten laten zien wat een paard zit, en een normale huis-tuin en keuken ruiter (dus ook ik) krijgt dat er niet zo makkelijk uit.

Geen prettig antwoord? Het is geen antwoord, het is een opmerking. Ze geeft zelf al aan dat ze bang is.

Maar ik zal er volgende keer aan denken om iedereen een veertje in zijn achterste te duwen Clown

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:38

ShannaY schreef:
De kwaliteit van het paard ligt wel degelijk aan de kwaliteit van de ruiter. En natuurlijk kijk een ervaren koper daar doorheen, maar een beetje klant gericht denken is ook niet verkeerd. Je wilt een paard toch zo goed mogelijk voorbrengen. Maar goed, dat zal mijn bekrompen gedachten van verkoop wel zijn, daar ik niet anders gewend ben. Een beetje ruiter kan al snel de kwaliteiten laten zien wat een paard zit, en een normale huis-tuin en keuken ruiter (dus ook ik) krijgt dat er niet zo makkelijk uit.

Geen prettig antwoord? Het is geen antwoord, het is een opmerking. Ze geeft zelf al aan dat ze bang is.

Maar ik zal er volgende keer aan denken om iedereen een veertje in zijn achterste te duwen Clown

De kwaliteiten van een paard zijn een vast gegeven. Een minder ervaren ruiter zal niet het maximale uit een paard kunnen rijden, maar dat verandert niets aan het paard zelf. De kwaliteiten zijn er wel of niet. Slechts minder ervaren kopers kijken naar wat de ruiter met het paard kan. Dat is verkeerd-om kopen. Je koopt het paard, niet de ruiter. Gooi het paard eens los of zet hem eens zonder poespas aan de longe dan weet je het binnen 5 minuten.

En er is niets mis met eens een "veer" uitdelen. Dat siert een mens meer dan afkraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:39

Okee, dan zet ik voortaan mijn nichtje van 10 erop, die nog nooit gereden heeft... Haha!

Niet zeiken, gewoon kopen.
Wat een mentaliteit zeg!!

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:39

Die ene laatste foto is heel mooi!
Mooie hengst ook! Rijden ziet er netjes uit!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:45

vonneke schreef:
asjemenou schreef:
Maar als je kijkt wat ze daar onder "licht kramperig als ie net uit stal komt" verstaan....
Edit: Maar er zullen vast ook wel leuke staan.

maar niet voor ons Tong uitsteken

toch gek dat mensen uit de omgeving daar nog geen dier van willen al is tie voor niks Tong uitsteken

ga je niet een beetje off-topic???
er wordt hier een HAW topic gestart en niet voor of jij het een goede handelsstal vind.

Ik vind hem ook iet wat onrustig lopen, komt misschien door jouw gespannen houding.
probeer meer rechtop te zitten, kijk wat schuin omhoog en je handen iets boven de schoft dragen..
als je er vaker op zou mogen rijden komt het vast goed..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:35

Ik vind het een mooi dier, zo op het plaatje te zien.
En als de stal je niet aanstaat, what ever? Je hoeft er toch niet te kopen? Niemand verplicht je daar een paard te kopen hoor!

Ik vind het een leuk beest, en ben stiekem wel benieuwd naar de vp.... Lachen
Misschien via Pb? Topicstarter?

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:23

Leuk paard! Ik heb hem gister gemist geloof ik, jammer want ik had hem best wel even willen bewonderen. Misschien was die merrie wel zo hengstig door hem Knipoog
Misschien tot ziens!

Over Janssen, wij zijn gister vanuit Friesland naar Haghorst gereden, en ik stond verbaasd! Alles is netjes, paarden zien er keurig uit, netjes op ijzers, getoilleteerd ( ja inclusief opscheren van benen). Ze weten wel hoe ze een paard representatief moeten maken.
En een handelstal betekend niet altijd armoedzaaigere oude onhandelbare paarden. Je moet hogerop klimmen.
Waarschijnlijk is Janssen wel zo begonnen, maar heeft nu de mogelijkheid om duurdere betere paarden in te kopen. Fijn voor mensen die een goed paard willen.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:59

ik ken mensen die hun paarden naar een goede handelstal brengen..zij verkopen hun paard dan voor hun..dit doen zij omdat die handelstal vaak wel de mensen weeten te vinden die dit soort paarden zoekt+ de prijs er voor willen betalen..
ik bedoel als je zelf een D pony op internet zet voor 8000/10000(niet normaal zoveel geld maar ze krijgen het ook altijd nog!) euro raak je hem echt niet snel kwijt hoor! brengen ze hem naar een goede handelstal die bekend staat om goede paarden die heeft hem binnen een maand kwijt Knipoog ik weet natuurlijk niet of dit een goede handelstal is.. maarjah Knipoog

leuk dier.. ben het wel eens met de rest en dan bedoel ik de tips die zij geven voor je houding Knipoog..
en geef shannay wel gelijk Bloos !

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:07

Mooi paard zeg! Ziet er goed uit Knipoog

En even off-topic: Stal Jansen is gewoon een nette stal, alle paarden staan er netjes bij en ik vind dat ze ook klantvriendelijk zijn. Ik heb hier zelf ongeveer een maand terug een paard gekocht. Helemaal goedgekeurd door de dierenarts, en hij kan echt lekker lopen! Niks mis mee!