Bloedmooi 21 jarig manegepaard @work met Lins!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ReGirl

Re: Bloedmooi 21 jarig manegepaard @work met Lins!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:24

ik kan het altijd zo irritant vinden he, als sommige mensen het woord manege al zien staan, gaan ze steigeren!!! aan zulke mensen is ook gewoon niet uit te leggen dat ze het bij ons echt totaal niet slecht hebben. Ik denk dat het idd ook genoeg zegt dat bijna alle manege paarden en pony's bij ons onwijs oud worden en ook blijven als ze oud zijn. Tuurlijk zijn er genoeg manege's waar het anders geregeld is en waar ze wel elke dag vol 3 uur moeten lopen om geld in het laadje te leggen, bij ons is dat niet het geval (gelukkig)!!! Maar goed wat ik al zei, dat is die mensen toch niet aan hun verstand te brengen. Ik ken zoveel eigen paarden die het echt veel slechter hebben dan onze manege paarden, dat vind ik pas zielig. Dan heb je een eigen paard en dan doe je er nix mee en staat ie te verteren in zijn stal! Dat is een schande! Daar worden paarden juist ziek en ongelukkig van, zolang ze nog willen en kunnen werken, en dan vooral willen, is dat alleen maar goed voor ze. Zo en hier laat ik het bij Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:26

Citaat:
En al wil je van je oudje af, doe het dan goed maar niet gauw naar bv een handelaar of manege.

Citaat:
Ik persoonlijk zou mijn paard eerder laten inslapen dan naar een manege verbannen als ik er klaar mee was. Hoe geweldig die manege dan ook is.

Niet alle maneges zijn per definitie slecht hoor...
Denk niet dat die oudjes 5 uur per dag moeten rondtuffen hoor!
Van deze foto's leid ik toch wel af dat de beestjes er goed gehouden worden.
Geen prutsers op het paard, degelijk materiaal, paarden zien er goed en gelukkig uit Lachen

Naar zo een manege zou ik mijn oudje wél verkopen (maar mijn oudje blijft lekker hier bij mij Haha! ) als het nodig is!
Laatst bijgewerkt door whisperramse op 28-03-08 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:26

Hey ziet en goed uit hoor leuk paardje. Is het toevallig manege de eendekooi?
Edit: Zie dat het berenstein is in je profiel

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:32

Ben het helemaal met Rana eens!!!

Nee Manege de Eendekooi is het niet, en dat kan ik eerlijk gezegd ook niet echt een goeie manege noemen. Dit is Manege Berestein in Den Haag en heeft 5 sterren van de FNRS, heeft het niet voor nix lijkt me zo. Maar goed dat wisten wij al.. Knipoog he chan en linds...

en dan nog even dit, ik zou mijn oude paard, stel ik zou ervan af moeten en er geen geld meer voor hebben en hij is nog goed, eerder bij ons in de manegelessen laten lopen dan in laten slapen. Want ik heb afgelopen woensdag mijn paard in moeten laten slapen, en ik kan je zeggen dat wens ik niemand toe!!! Echt vreselijk. Al is het heel rustig en vredig gegaan gelukkig en heb ik er nu ook vrede mee, zou het liefst een beest laten leven mits het geen pijn en dergelijke heeft!!!

Zo dat was de laatste off-topic reactie van mij Haha!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:34

Dacht ik omdat de bak er het zelfde uit ziet van daar.

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:37

Haha! Ben blij dat niet iedereen gelijk zo negatief is over maneges! Deze mensen hebben tenminste verder gekeken in het profiel van Chan!

Verder bedankt iedereen voor de leuke reacties, ik waardeer het!

sherif schreef:
op elke foto heeft hij vrolijk zijn oortjes naar voren, hij geniet echt van zijn ritje zo te zien! Pling

Ja het is echt een blijerd met rijden Clown

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:38

Wat een ontzettend leuk dier is dat. Ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd, je zou hem geen 21 geven.
Tip voor de amazone; probeer rechtop te blijven zitten en naar voren te kijken, en bovendien je been lang te maken en hakken uit drukken. Ziet het beeld er gelijk stukken mooier uit.

Toch wel jammer dat zo'n dier op zijn oude dag nog op een manege terecht komt. Hoe goed die manege ook is, maar het blijft een manege. Waar veel beginnelingen op zijn rug zullen vertoefen. Is toch niet altijd helemaal eerlijk voor het dier.

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:40

VValar schreef:
Wat een ontzettend leuk dier is dat. Ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd, je zou hem geen 21 geven.
Tip voor de amazone; probeer rechtop te blijven zitten en naar voren te kijken, en bovendien je been lang te maken en hakken uit drukken. Ziet het beeld er gelijk stukken mooier uit.

Klopt, ik moet echt meer vooruitkijken dan zit ik gelijk een stuk rechter, ik werk daar momenteel hard aan! Hakken uitdrukken en benen lang maken, daar heb je ook gelijk in, maar ik heb net nieuwe leren chaps (voor het eerst) en dat is aardig wennen, dus dat wil nog niet helemaal meegeven, maar ik doe m'n best!

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:42

haha nou beginnelingen komen niet echt op eclosion's rug gok ik zo, daar is hij iets te fris en fruitig voor.. Knipoog als je begrijpt wat ik bedoel... maar goed vergeet niet dat iedereen moet leren rijden en of dat nou op een manegepaard is of op een eigen paard, voor ieder paard is dat hetzelfde, want je kan mij niet vertellen dat iedereen gelijk goed zonder te hobbelen op een paard zit. Dus ja als je zo begint, weet ik er nog wel een paar Knipoog

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:42

VValar schreef:

Toch wel jammer dat zo'n dier op zijn oude dag nog op een manege terecht komt. Hoe goed die manege ook is, maar het blijft een manege. Waar veel beginnelingen op zijn rug zullen vertoefen. Is toch niet altijd helemaal eerlijk voor het dier.

Nogmaals ik ken de TS niet en de stal ook niet maar lees even de reacties voor dat je reageerd kan me hier ZO aan ergeren ik ga er niet meer woorden aan besteden (zie mijn vorige post die was lang genoeg!)

KIJK EENS VERDER DAN JE NEUS LANG IS...

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:44

Erg mooi paard zeg! Ziet er netjes uit Knipoog

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:45

Dank U Rana Bloos

_Tamara schreef:
Erg mooi paard zeg! Ziet er netjes uit Knipoog

Dankjewel Haha!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:47

astu!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:50

Tja een manege is en blijft een manege. Wat niet wilt zeggen dat de paarden tekort komen in verzorging. Maar feit blijft wel dat er beginnelingen op de paardenruggen zullen zitten. Zelfs de 'gevorderden' zullen moeite hebben om het landelijk niveau B/L te halen. Dat geeft verder niks, die mensen moeten het ook leren. Ten koste van de paarden alleen.
En ik heb ook manege gereden, dus ik wijs verder niemand aan. Maar in de ideale situatie zouden beginners eerst zitlessen en privelessen moeten volgen, voor minimaal een jaar. Helaas is het zo dat de instructie op maneges vaak ook het niveautje L nooit zijn ontstegen. En zo is de cirkel rond Knipoog
Dus als ik zeg dat ik het jammer vind dat dit paardje op de manege is belandt, dan is dit imo mijn goed recht. Leuk dier, zal veel mensen een hoop kunnen leren. Als hij ook nog braaf en gezond is, is het een ideaal manegepaard. Alleen ik denk dat het paard meer gebaat zou zijn als hij fungeert als fijn leerpaard bij een particulier, die er goed privelessen mee neemt en een stille zit heeft.

@LINS; Nieuwe chaps/laarzen zijn altijd lastig om mee te rijden inderdaad. Probeer het jezelf alleen gelijk goed aan te leren, zodat de zit routine gaat worden. Succes!

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:15

Ik reageer maar niet op de laatste post van VVlar en raadt dit iedereen aan ook niet te doen...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:27

Je hoeft niet te doen alsof ik onzin zit te verkondigen hoor Knipoog Het is gewoon een vaststaand feit. Maar als jij dat niet wilt in zien, dan wens ik je veel plezier! Ik hoop dat de manegepaarden het plezier met de manegeruiters delen Lachen

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:30

Wederom raad ik iedereen aan: niet reageren

GekkeGerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:32

Zie niet in waarom er nog op gereageerd mag worden. Er worden foto's hier neer gezet, waar je een reactie op kan verwachten. Wel een leuk paard trouwens. Ziet er best uit voor zijn leeftijd.

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:37

GekkeGerrie schreef:
Zie niet in waarom er nog op gereageerd mag worden. Er worden foto's hier neer gezet, waar je een reactie op kan verwachten. Wel een leuk paard trouwens. Ziet er best uit voor zijn leeftijd.

Ja een RIJTECHNISCHE reactie ja, die zijn meer dan welkom! Ik sta open voor opbouwende kritiek, hoe meer hoe beter!

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:41

echt super gereden! hij loopt lekker door zn lijf, zelfs al een beetje opgericht. rij je er wel eens onderlinge wedtrijdjes mee?
als er in de titel stond dat het een wedstrijdpaard was, had ik je zo geloofd!

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:43

tisje schreef:
echt super gereden! hij loopt lekker door zn lijf, zelfs al een beetje opgericht. rij je er wel eens onderlinge wedtrijdjes mee?
als er in de titel stond dat het een wedstrijdpaard was, had ik je zo geloofd!

Nog niet gedaan, want hij staat er pas sinds kort. Ik ben wel van plan om dit te gaan doen in ieder geval (en bedankt voor eindelijk een serieuze reactie weer)

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:53

Jeej Go jij! Go jij! weer een RIJTECHNISCHE opmerking:
Ziet er heel netjes uit! Probeer m inderdaad iets ronder/lager in te stellen en zorg dat hij ook goed op jou let (gezien zijn vrolijke oortjes Knipoog). Is trouwens heel lastig in zo'n spannende bak natuurlijk! Verder top! Ik wens jou (en hem!) nog veel rijplezier toe, maar dat gaat wel lukken denk ik zo.... Pling

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:05

Go jij! Go jij! Dankjewel, hij vond het inderdaad erg spannend die bak Clown Van de week ging het een stuk beter, reed toen ook in de binnenbak, dan let ie veel meer op mij. Lager instellen is wel een goede tip!

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:29

Heel mooi paardje, ik zou hem zeker geen 21 jaar geven. Witte schimmels zijn niet zo mijn favoriet maar deze is Vingers aflikken

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:48

Wat een schitterend paardje zeg! Leuk ding!
Ziet er netjes uit.