Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anna14 schreef:liberty22 schreef:paarden die goed en grondig zijn opgeleid geven hun mooie hoofdhals houding kado.
Dus als een slofteugel nodig is bestrijd je alleen de symptomen van een probleem maar je lost er niets mee op.
Daar ben ik het niet mee eens..
Een slof hoeft niet persé alleen voor de hoofdhouding gebruikt te worden..
Een paard kan ook heel erg gaan rennen.. Daarbij kan je ook een slof gebruiken, zodat hij zijn hoofd niet in een keer in de lucht gooit, en er vandoor gaat.. Als je paard een paar keer van je verliest, los je daar vaak een heleboel mee op, dus vind ik dat de slofteugel wel gebruikt mag worden, maar met mate.. EN goed gebruik..
xxKayleigHxx schreef:kijk ik kan me niet voorstellen dat er paarden zijn die niet zonder slof of bijzet teugel te rijden zijn. en meestal licht het ook aan degene die eropzit of je geen of wel een bijzet teugel nodig hebt

Kingsley2 schreef:Een slof kan indd goed helpen, maar je moet hem wel goed gebruiken, dus gebruiken wanneer het nodig is en als je paard braaf loopt dan hangt je slof los.
En het maakt echt niet uit of je nou een top ruiter ben of een beginner soms is het nodig om met een slof te rijden of een ander hulp middel. Maar ik vind wel dat het dan wel in overleg moet gaan met iemand die er verstand van heeft en er niet zomaar wat aan hangen.
Ik heb hele erge reuma en mijn vorige paard was heel erg sterk dus in overleg met mijn instructeur heb ik toen ook een tijd met slof gereden. Maar zonder was hij vaak ook niet te rijden voor mensen zonder reuma. Maar voor mij was het een redelijke oplossing ik had minder pijn.
Dus het ligt er niet aan of je wel goed kan rijden of niet goed rijden want dat is onzin.Want soms zijn niet alle paarden even makkelijk en is het tijdelijk nodig om met slof te rijden, of als je gezondheids problemen hebt
Kingsley2 schreef:Een slof kan indd goed helpen, maar je moet hem wel goed gebruiken, dus gebruiken wanneer het nodig is en als je paard braaf loopt dan hangt je slof los.
En het maakt echt niet uit of je nou een top ruiter ben of een beginner soms is het nodig om met een slof te rijden of een ander hulp middel. Maar ik vind wel dat het dan wel in overleg moet gaan met iemand die er verstand van heeft en er niet zomaar wat aan hangen.
Ik heb hele erge reuma en mijn vorige paard was heel erg sterk dus in overleg met mijn instructeur heb ik toen ook een tijd met slof gereden. Maar zonder was hij vaak ook niet te rijden voor mensen zonder reuma. Maar voor mij was het een redelijke oplossing ik had minder pijn.
Dus het ligt er niet aan of je wel goed kan rijden of niet goed rijden want dat is onzin.Want soms zijn niet alle paarden even makkelijk en is het tijdelijk nodig om met slof te rijden, of als je gezondheids problemen hebt
Citaat:Jullie hebben wel gelijk je opmerkingen weer klaar liggen.
Citaat:Hij was juist goed voorwaarts hij ging alleen erg moeilijk nagefelijk en wilde graag met zijn hoofd omhoog lopen en niet werken.
Citaat:Hij was juist goed voorwaarts hij ging alleen erg moeilijk nagefelijk en wilde graag met zijn hoofd omhoog lopen en niet werken.

Renee_1990 schreef:Zolang hulpteugels goed gebruikt worden is er niks mis mee,
Het is goed te gebruiken bij een paard die verkeerde spieren ontwikkelt door het steeds verzetten bij het nageeflijk rijden.

) liberty22 schreef:ik zelf vind het een afbreuk aan mijn eigen rijkusnt als ik naar hulpmiddelen moet grijpen je hebt zoveel andere manieren die dichterbij het natuurlijke van het paard liggen.
een paard in het wild loopt echt geen passage ed hoor superwoman schreef:Renee_1990 schreef:Zolang hulpteugels goed gebruikt worden is er niks mis mee,
Het is goed te gebruiken bij een paard die verkeerde spieren ontwikkelt door het steeds verzetten bij het nageeflijk rijden.
Maar als het paard zich BLIJFT verzetten tegen het nageeflijk rijden,zodat "je" steeds de slof nodig heb, dan doe "je" toch iets verkeerd. Paard moet nageeflijk WILLEN lopen, omdat het fijn is, omdat 'je' "de rest" goed doet. (*de rest als: van achter naar voren rijden, over de rug en een stille hand met een fijne aanleuning)
lovebeaut schreef:Hoppelijk krijg ik nu geen berichtjes van dat het dom is dat ik met een slof rijd en dat ik dat gewoon doe omdat ik mijn paard niet aan kan ofzo![]()
( agenzien ik dat de vorige keren wel kreeg te horen van mensen niet hier van bokt hoor)
Citaat:Maar albert zelf zij ook al tegen mij te diep maakt op zich niet uit zolang die maar lekker over de rug blijft lopen.
superwoman schreef:Citaat:Jullie hebben wel gelijk je opmerkingen weer klaar liggen.
Sorry?! Ik stel een vraag omdat ik het niet begreep, blijkbaar begreep Yamcha het ook niet.
Beetje raar![]()
De reden om de slof te gebruiken als noodrem, wanneer het paard blind gaat rennen, wanneer hij schrikt, kan ik begrijpen. Het is niet correct, maar wel het veiligste voor beide.
Echter de slof gebruiken om 'm nageeflijk te kunnen rijden vind ik vreemd, zeker omdat je eerder ook nog het woord "sterk" heb gebruikt.
Wanneer de slof daar steeds bij nodig heb, helpt het niet met het probleem/lost het probleem niet op, maar verbergt het alleen,zoals de titel van het topic aangeeft.
(net zo iets als een pijnstiller, het probleem gaat er niet weg door het slikken van die dingen)
Voor mij dus vrij onlogisch om de slof daarvoor te blijven gebruiken.
Maar goed onze mening is dus anders.
Kingsley2 schreef:Bij ons reden twee zusjes altijd op hun paard met slof, en acht van de tien keer hadden ze hem niet nodig maar het hielp wel om hem erdoorheen te rijden, ze haden al van alles geprobeerd en het werkte en bij mij werkte het ook.
En jou opmerking over medicijnen slikken tegen pijn dat je daar het probleem niet mee weghaald.
Maar door medc kan ik redelijk dag en nacht functioneren, zoals vele andere mensen. En nee daar haal je het probleem niet mee weg maar bij mij en zoals bij vele andere mensen gaat het probleem nooit meer weg maar met de hulp van pijnstillers kunnen we wel een beetje een normaal leven lijden.
en ik heb meer mensen met slof zien rijden als hulp om een paard negefelijk te krijgen en als het op die manier wel lukt.
Zonder thiedeman of een Kok (fout geschreven ik weet het) of een ander bit.
En ik stap op alle paarden bij ons op stal en dan heb ik weinig of geen problemen om een paard dressuur matig te rijden maar met mijn vorig paard wel. Hij was gewoon niet het paard voor mij en hij had het door als ik pijn had wist hij dat ik moest afstappen dus het spelletje werd steeds erger. Ik vond het heel jammer ik was gek op het paard zelf helemaal beleerd, maar ik ben heel blij dat hij een hele goede baas heeft gekregen die heel veel geduld had om door zijn truukjes heen te komen, en ze was heel concequent. Het zal nooit een makkelijk paard worden. Hij is nu zeven jaar weg en hij is nog niet makkelijk bij haar maar ze heeft plezier van hem en dat is het belangrijkst.![]()
Er is nog een topic over de slof en daar wordt hij ook gebruikt door iedereen om je paard makklijker nagefelijk te rijden, dus het is niet vreemd. En als je hem gebruikt voor paarden dus wat die van mij ook deed rennen, het werkt wel.
Dus bij mij werkte hij voor alles het rennen en makkelijker nagefelijk rijden