Ter vergelijking Chey (7) op een d pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pensionnetje

Re: Ter vergelijking Chey (7) op een d pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:58

Ik zou ook gaan voor een D pony. Kinderen groeien soms ineens als een raket en dan volgt er een tranendal als de lieve pony echt te klein is geworden. Met een D kan ze jaren vooruit.
Voor de rest is het belangrijk een pony te vinden waarmee ze zonder allerlei poespas kan rijden.
Gewoon opstappen en wegrijden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:40

Of de pony te groot is maakt naar mijn mening niets uit. Als het maar een braaf beestje is. Al was het er één van 1.80 mtr.
Met een grotere kan ze i.i.g. wat jaren vooruit en heb je er geen verdriet van als je de pony moet gaan inruilen voor een grotere.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:55

Ik heb een gevoel, zoek je soms een pony waar ook jij op kan? En dan dit meisje ook, zodat je de kosten kan delen???

Kindje lijkt me erg enthousiast, maar dit kan natuurlijk niet, meisje hoort gewoon op een A of B pony.

En jijzelf w.s op een D of E pony.

Als dit zo is, pony en kosten delen, dan zal je op zoek moeten naar een andere bijrijder, een 7 jarige met een ( bijna) volwassen vrouw kunnen geen pony delen, tenzij jij gaat mennen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 08:57

We gaan voor de zekerheid gewoon ook nog bij een kleintje kijken , wss meerdere. Die e pony is echt braaf en echt een goedzak. Deed precies wat ze wilde enzo.. Is ook al een oudje.
Die van mij zelf is ook wel braaf met kinderen.Maar die kan nog welis druk zijn (vooral de laatste tijd) En dan is een rustigere pony toch wat fijner.

Ik zoek er geen waar ik zelf ook op kan rijden. Heb zelf er zelf nog 3 staan Lachen in de d/e maat

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:57

@Amondi: waarom kan dat niet? Ik was zelf 4 jr. en reed op paarden van 1.80 mtr. en dat ging prima hoor! Of het mooi staat is een ander verhaal!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:58

Ik vind het absoluut onverantwoord om een d-e pony te kopen ook als zo'n pony super mak is.

Kind kan niks zelfstandig..poetsen is niet leuk paardje is te groot..zadelen kan ze verlopig niet zelf en hoofdstel in doen, kun je helemaal vergeten.

Mijn eigen pony een grote d (148.3cm) is compleet verpest door kinderen omdat het zo'n leuke kinder pony was.
Het enige leuke aan hem is, zijn kleur want ooo die was zo apart.

Zijn karakter is in het begin voorbeeldig en daarna begint de ellende.
Jawel ik was de 11e eigenaar en hij was 10 toen ie bij mij kwam

Dus doe verstandig en neem een B-C pony
Overigens kinderliefde kan heel snel over zijn als er een nieuwe pony klaar staat

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:01

Mijn (oudste) dochter is over 2 weken 11 en ze rijdt haar eigen pony in. Het is een pony van 1.25, zal waarschijnlijk nog iets groeien, maar ik vind dat een prima maat voor zo'n kind. Eigenlijk vind ik een d-pony echt veel te groot voor jouw kleine meid.

Kijk maar, ter vergelijking:

Afbeelding

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:18

de meningen zijn hier duidelijk wel allemaal voor een a/b of een kleine c, maar ik weet dat nog niet zo zeker.

ja op dit zadel zal het moeilijker worden, omdat ze amper onder het zadel uitkomt en dat geeft een beetje een vreemd beeld, maar...

ten eerste is een wat grotere (kleine d) vaak net wat liever dan een a/b/c pony.
bovendien kan ze er veel langer mee doen, ze rijd netjes dus waarschijnlijk met een ander zadel zal het beeld al veel fijner zijn.
een pony moet je trouwens niet zomaar kopen, ga eerst lekker kijken, van B tot D/E en kijk wat je het beste bevalt.

boevendien is het voor iederen verschillend en wat vind het kind het fijnst.
ik heb altijd op wat grotere pony's gezeten en uiteindelijk ben ik bij een fjord blijven hangen ben nu 20 jaar.
mijn nichtje daarin tegen heeft altijd gewoon een leuk maatje gehad.
ik ken een meisje van 12 jaar die rijd een paard van 1.60m gaat hardstikke leuk, maar haar broertje van 10 heeft weer een C pony, het is maar net wat je zelf ook fijn vind.

ik ben het wel eens met de reactie over wedstrijd hoe groter de pony hoe moeilijker de proeven en groter de kinderen waar je tegen moet.

veel succes met zoeken Knipoog

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:24

Moeilijk hoor, maar ook ik vind deze pony (en zie trouwens WEL al duidelijk verschil met de E in het andere topic) te groot voor het meisje.

Ik wilde eigenlijk mijn hele leven zelf al een paard en toen de kinderen (zonder invloed van mij...) heel enthousiast bleken over pony's en paarden, besloten we dat er een edele viervoeter kon komen.

Mijn eerste ingeving was ook om een haflinger of fjord te kiezen opdat ik zelf zou kunnen rijden en het toch voor de kinderen niet te hoog zou zijn om eens te hobbelen en later echt te leren rijden.....

Heb de kinderen toen eens op mijn bijrijdtinker van 1m56 gezet en had al snel door dat dat nooit een haalbare kaart zou zijn....

Intussen hebben we 2 shetlanders van zo rond de 1m10 en onze zoon (net 6) is nu net begonnen met af en toe een "lesje" aan de longe van een half uurtje (verder alleen wandel ervaring)

De kinderen gaan natuurlijk te groot worden voor de shetten, maar onze zoon (voor wie dat het eerst gaat spelen) gaf al aan dat hij dan geen andere pony wil want dan gaat hij gewoon met de sulky Haha!

Qua maat vind ik dit voor hem echt groot genoeg...

Afbeelding

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:43

ik vind een D pony ook nog veels te groot. haar beentjes komen niet onder het zadel vandaan. ik vind zowizo om een eigen pony voor een 7 jarige kind beetje vreemd. kan ze niet op een manege verder leren paard rijden. en dan voor een B pony gaat kijken. stel als die pony erineens vandoor schiet. zij kan hem niet houden hoor. er staan zat leuke b pony te koop op marktplaats of ergens anders

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:54

Nou Miekelover, mijn meiden hadden ook een eigen pony op die leeftijd hoor. Zolang je het als ouder niet erg vindt om de verzorging te doen als de kinderen eens andere bezigheden hebben, is dat toch geen enkel probleem?

En als een paard er echt vandoor schiet, hoef je niet persé een klein kind te zijn om 'm niet meer te kunnen houden hoor.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:09

Precies diablo, Ze heeft al eerder een eigen pony gehad, een c pony en dat is verder altijd gewoon goed gegaan. En hier heeft ze ook op leren rijden op de manege. En vind dat ze gewoon goed rijd voor haar leeftijd dus is t volgens mij wel een goede keuze geweest.
Al schiet een shet of manege pony er vandoor dan kan ze m vast nog niet houden hoor Knipoog