hoe groter hoe beter??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Ivana_

Re: hoe groter hoe beter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:15

Maar goed hebben we het over het verschil haflinger/fjord versus Rijpaard van 1.75 / 1.80. Want over het algemeen genomen (!) beschikt hier het rijpaard over meer soeplesse en idd ruimere gangen.

Of het verschil rijpaard gefokt maar 1.58 gebleven (bijwijze van..) versus rijpaard van 1.80. Tja als de combi klopt zou imo het paard van 1.58 net zo goed kunnen concurreren tegen het grotere paard.

Daarnaast ben ik van mening dat het meer ligt aan de bouw/gangen/wenbaarheid van het dier itt de grootte van het paard.

jildatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:05

Ik vind wel hoe beter hoe groter wand ik ben zelf ook groot dus dan is dat wel logie's he maar misschien zijn kleine ook wel beter maar ik denk zelf grotere

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:07

jildatjeh schreef:
Ik vind wel hoe beter hoe groter wand ik ben zelf ook groot dus dan is dat wel logie's he maar misschien zijn kleine ook wel beter maar ik denk zelf grotere

Grote maakt niks, het is de combinatie die het ver schopt, of niet Knipoog

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:08

Bij de dressuur maakt dat echt niet veel uit.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:10

asjemenou schreef:
En die (ex)schilleknol die de derby in Eindhoven won dan? Mumu ofzo? Dat was volgens mij ook een pony.

mumu was 1.54cm en een geweldig paardje

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:38

kleine paarden, of pony's kunnen netzzo goed ruime gangen hebben.
zoek maar op google oosting edison bijvoorbeeld. een geweldige dressuur pony. en zo zijn er nog veel meer, grote maakt niets uit in de dressuur, het gaat om de tact om de combinatie en om hoe de oefeningen worden uitgevoerd. en een goede pony zou dit best kunnen, misschien nog beter als sommige paarden.

met springen wordt het op denduur anders. maar er zijn vast en zeker pony's die het z kunnen springen van paarden.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:40

quote] Ik had er nog expres ondergezet dat het ironisch, in feite sarcastisch bedoeld was (=het spottend andersom zeggen dan wat je eigenlijk wilt zeggen). Volgende keer beter lezen. En als je mijn zin eronder leest kun je toch afleiden dat het sarcastisch bedoeld is...?
Je hebt het verkeerd geinterpreteerd dus. Knipoog[/quote]

sorry, had eroverheen gelezen Bloos

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:58

ik heb 2 paarden

een van 1,74 en een van 1,60 en ik ben 1,54 maar ik rijd gewoon met mijn kleine en grote even en halen de puntjes ook gewoon samen op gelijke tijd dus geen groot verschil tussen de punten alleeen een klein paard rijd je makkelijker bij elkaar dan een groot paard ,maar de gangen van een groot paard lijken groter omdat de massa van het paard zelf ook groter is dus is en blijft het nog altijd een JURY SPORT