Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fellpony

Re: Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:39

Lynn_Nikita schreef:
Fellpony schreef:
Maar mensen, wat verwachten jullie nou van een Shetlander, dat hij ineens M gaat lopen bij mij...

M lopen, of trekken en racen is een heeeel groot verschil
is ook nog een middenweg

Ga door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:40

Daphnezz schreef:
Misschien kan je zonder zadel gaan rijden, dan kan je de grenzen beter aanvoelen!

Niet zo'n goed plan.. door zonder zadel te rijden wordt de druk minder goed verdeeld en zit de ruiter een stuk instabieler..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:40

heel gevaarlijk, om op bokt je shetlander onder het zadel in een forum te zetten. Dan hoor je 9 van de 10x dat je te groot bent. Je bent lang, oke het totaalplaatje ziet er niet perfect uit..maar ik kan zo zien dat je niet te zwaar bent. Je zadel ligt trouwens wel wat te ver naar voren. En weetje, jij zit erop, jij weet hoe de pony zich voelt, en of het goed gaat. Ik denk dat je vooral eerst met een wat lossere teugel moet rijden en meer losrijden, en dan verder oppakken met aan de teugel. want dat heb je nog niet helemaal onder de knie:)

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:41

Bellatrix schreef:
Tja, ik ga mee met de rest. Dus ik ga het niet herhalen.

Ik begrijp dat jij het beste met je pony voor hebt maar wanneer vind jijzelf dat het niet meer kan? Dat je er te groot voor bent of hem hindert in het lopen?

Ik vind dat het neit meer kan als:

- Ik onder de knie kom met mijn beugels
- Ik meer dan 45 Kilo weeg
- Hij zich gaat verzetten. Knipoog

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:41

Russel: Je weet het allemaal beter, dus raad heb je niet nodig. Knipoog

Fellpony: IK heb op die pony gezeten, NIET jij. Knipoog

Nou russel die gaat er idd niet op zitten, (weet niet hoe groot russel is,, maar..) omdat zij weet wanneer het nog kan en wanneer niet.. Jij blijkbaar niet, dus ik zou er maar niet zo trots op zijn dat jij er op zit..
Wil verder geen discussie openen (ookal lijkt dat miss. wel zo, en is er eigenlijk al een discussie..) maar je kan verwachten dat als je zegt dat je tips wilt gebruiken, maar er vervolgens alleen maar betweterig en verdedigend op reageert je half bokt over je heen krijgt Knipoog

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:42

Lynn_Nikita schreef:
Fellpony schreef:
Maar mensen, wat verwachten jullie nou van een Shetlander, dat hij ineens M gaat lopen bij mij...

M lopen, of trekken en racen is een heeeel groot verschil
is ook nog een middenweg

Ik wl hier even op reageren, ik was er zelf bij om foto's te maken en ze heeft eerst lekker gereden en aan het einde nog eventjes losgelaten en even laten racen, het is dus niet dat hij de heletijd zo doet Knipoog

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:42

Fellpony schreef:

nee, maar zoals ik al aangaf, het is niet meer eerlijk voor de pony.. het is een ontzettend zware last ook al lijkt het van niet. hij laat duidelijke spanningen zien en ik denk dat je zelf donders goed weet dat je er over heen gegroeid bent...
Als je serieus kan zeggen dat je jezelf niet te groot vind neem je maar 1 iemand in de malling en dat ben jij!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:43

willemlover schreef:
trouwens over het niet ontspannen uitzien, ik vind dit júist ontspannen zij heeft geen stoot martingaal thiedeman elastiek of meer van die dingen. áls ze te groot en hem zou belasten dan zou hij heus niet zo mooi lopen en zo goed zijn best doen.

Dit er ontspannen uitzien? Kop in de lucht en racen maar? Om dan weer gelijk die hulpteugels erbij te halen, paarden met een hulpteugel kunnen net zo goed ontspannen lopen als paarden zonder hulpteugels. Als een pony goed zijn best doet, dan zegt dit niks over de grootte+gewicht. Evenals het mooi lopen, en ik vind hem hier helemaal niet ''Mooi'' lopen. (Onder mooi versta ik nu maar even het woord ontspannen)

pinuts

hoe kan je dat zien dan? doerakje? aan een paar momentopnames? Je weet niet hoe zwaar de ts is, dat de pony wat ongemakkelijk eruit ziet kan ook komen omdat het zadel wat te ver naar voren zit
Laatst bijgewerkt door pinuts op 24-03-08 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Mag ik dan vragen hoeveel je nu weegt? Lachen

En als ik de foto's bekijk zie ik op bijna allemaal dat je je handen erg bij je houd. Ik zou iets meer geven aan de voorkant en je handen wat dragen, hoger houden.

willemlover

maar wat zijn die spanningen dan noem ze eens op welke foto?,
net alsof het er bij grote paarden altijd zo ontspannen uit ziet?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:44

Ik vond het nog wel kunnen. Deze shet is stevig gebouwd. Ik denk dat een shet die zo compact gebouwd is meer gewicht kan hebben dan een smal welshje van 1.20m.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:45

oke, nouja ik vind het er ontspannen uitzien. ik zie niet echt spanning ofzo.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:45

willemlover schreef:
dat kan je zeggen, maar dan moet je niet zeggen dat ik geen argumenten geef! Knipoog

Idd, helemaal gelijk

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:45

Fellpony schreef:
Bellatrix schreef:
Tja, ik ga mee met de rest. Dus ik ga het niet herhalen.

Ik begrijp dat jij het beste met je pony voor hebt maar wanneer vind jijzelf dat het niet meer kan? Dat je er te groot voor bent of hem hindert in het lopen?

Ik vind dat het neit meer kan als:

- Ik onder de knie kom met mijn beugels
- Ik meer dan 45 Kilo weeg
- Hij zich gaat verzetten. Knipoog

Maar meisje, je hebt de beugels te kort. Als je nooit de beugels langer maakt en je knieen meer optrekt ontloop je je eigen regeltje.
Bovendien is dat regeltje mij geleerd als dat als je je benen lang laat hangen ze niet onder de knie van je pony uit mogen komen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:46

ze zijn niet van porselijn! kom op zeg, shetten zijn enorm sterk!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:46

[quote="willemlover"]maar wat zijn die spanningen dan noem ze eens op welke foto?,
net alsof het er bij grote paarden altijd zo ontspannen uit ziet?[/quote]

Waar slaat dit nou op, wat voor nut zie jij erin om er grote paarden bij te halen?

Daar word net zo goed wat van gezegt hoor. Lachen

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:47

pinuts schreef:
hoe kan je dat zien dan? doerakje? aan een paar momentopnames? Je weet niet hoe zwaar de ts is, dat de pony wat ongemakkelijk eruit ziet kan ook komen omdat het zadel wat te ver naar voren zit

onder andere aan de manier waarop de ts haar benen om de pony heen moet klemmen om te kunnen blijven zitten, en hangt in de mond om evenwicht te houden..

de pony mag maximaal 20% van zijn eigen gewicht dragen..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:47

willemlover schreef:
die wijk foto vind ik zo leuk Lovers

Juis die wijkfoto viel me op omdat je volgens mij je binnenheup inknikt, je gewicht dus op de binnenkant hebt terwijl je naar buiten toe wilt wijken. Omdat je je been zo optrekt, lijkt het zoals eerder al is gezegd alsof je beugels ongelijk zijn. Daarbij kijk je ook nog eens links naar de grond, in plaats van dat je rechtop zit en je gewicht dus verplaatst naar de kant waar je op wilt gaan. Voor het wijken geef je dus in elk geval niet helemaal de goeie hulpen.

Voor wat betreft de rest: volgens mij is alles al zo'n beetje gezegd. Te zwaar zul je niet zijn voor je pony, maar ik denk wel dat je wordt gehinderd in het geven van been-en gewichtshulpen. Heb trouwens nog een vraagje: wat is de reden van de uitrijdeken? Zie later een prima vacht tevoorschijn komen. Lachen

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:48

Mijn beugels zijn echt mijn maat!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:48

de pony mag 20% van zijn eigen gewicht dragen, nou.. de ruiter is nog geen 45 kilo, kan makkelijk dus

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:48

ja maar zodra er hier een shet op bokt komt met een meisje van een wat oudere leeftijd word er direkt gezegt te groot. te zwaar. net alsof er niets mogelijk is. zoal pinuts zegt ze zijn niet van porselijn

desney8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:49

laat haar toch lekker rijden zoals zij wil..
.
ik ben ook te groot voor mijn shet..maar zo af en toe stap ik er nog wel eens op(5-10 min.)
als anderen daar problemen mee hebben, is dat hun eigen probleem.
je weet heus wel wat wel, en niet goed is voor dit zaakje Knipoog

xx veel plezier er mee Tong uitsteken

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:50

doerakje schreef:
pinuts schreef:

onder andere aan de manier waarop de ts haar benen om de pony heen moet klemmen om te kunnen blijven zitten, en hangt in de mond om evenwicht te houden..

de pony mag maximaal 20% van zijn eigen gewicht dragen..

Dat draagt hij nog niet EENS!

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:51

Sientje schreef:
willemlover schreef:
die wijk foto vind ik zo leuk Lovers

Juis die wijkfoto viel me op omdat je volgens mij je binnenheup inknikt, je gewicht dus op de binnenkant hebt terwijl je naar buiten toe wilt wijken. Omdat je je been zo optrekt, lijkt het zoals eerder al is gezegd alsof je beugels ongelijk zijn. Daarbij kijk je ook nog eens links naar de grond, in plaats van dat je rechtop zit en je gewicht dus verplaatst naar de kant waar je op wilt gaan. Voor het wijken geef je dus in elk geval niet helemaal de goeie hulpen.

Voor wat betreft de rest: volgens mij is alles al zo'n beetje gezegd. Te zwaar zul je niet zijn voor je pony, maar ik denk wel dat je wordt gehinderd in het geven van been-en gewichtshulpen. Heb trouwens nog een vraagje: wat is de reden van de uitrijdeken? Zie later een prima vacht tevoorschijn komen. Lachen

Er is geen reden voor de deken, gewoon voor de show. En omdat hij een beetje nat was geworden door de sneeuw. Tong uitsteken