Lynn_Nikita schreef:Fellpony schreef:Maar mensen, wat verwachten jullie nou van een Shetlander, dat hij ineens M gaat lopen bij mij...
M lopen, of trekken en racen is een heeeel groot verschil
is ook nog een middenweg
Ga door
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:Fellpony schreef:Maar mensen, wat verwachten jullie nou van een Shetlander, dat hij ineens M gaat lopen bij mij...
is ook nog een middenweg
Daphnezz schreef:Misschien kan je zonder zadel gaan rijden, dan kan je de grenzen beter aanvoelen!
Bellatrix schreef:Tja, ik ga mee met de rest. Dus ik ga het niet herhalen.
Ik begrijp dat jij het beste met je pony voor hebt maar wanneer vind jijzelf dat het niet meer kan? Dat je er te groot voor bent of hem hindert in het lopen?

is ook nog een middenweg
Fellpony schreef:Maar mensen, wat verwachten jullie nou van een Shetlander, dat hij ineens M gaat lopen bij mij...
willemlover schreef:trouwens over het niet ontspannen uitzien, ik vind dit júist ontspannen zij heeft geen stoot martingaal thiedeman elastiek of meer van die dingen. áls ze te groot en hem zou belasten dan zou hij heus niet zo mooi lopen en zo goed zijn best doen.

willemlover schreef:dat kan je zeggen, maar dan moet je niet zeggen dat ik geen argumenten geef!
Fellpony schreef:Bellatrix schreef:Tja, ik ga mee met de rest. Dus ik ga het niet herhalen.
Ik begrijp dat jij het beste met je pony voor hebt maar wanneer vind jijzelf dat het niet meer kan? Dat je er te groot voor bent of hem hindert in het lopen?
Ik vind dat het neit meer kan als:
- Ik onder de knie kom met mijn beugels
- Ik meer dan 45 Kilo weeg
- Hij zich gaat verzetten.
pinuts schreef:hoe kan je dat zien dan? doerakje? aan een paar momentopnames? Je weet niet hoe zwaar de ts is, dat de pony wat ongemakkelijk eruit ziet kan ook komen omdat het zadel wat te ver naar voren zit
willemlover schreef:die wijk foto vind ik zo leuk

doerakje schreef:pinuts schreef:hoe kan je dat zien dan? doerakje? aan een paar momentopnames? Je weet niet hoe zwaar de ts is, dat de pony wat ongemakkelijk eruit ziet kan ook komen omdat het zadel wat te ver naar voren zit
onder andere aan de manier waarop de ts haar benen om de pony heen moet klemmen om te kunnen blijven zitten, en hangt in de mond om evenwicht te houden..
de pony mag maximaal 20% van zijn eigen gewicht dragen..
Sientje schreef:willemlover schreef:die wijk foto vind ik zo leuk
Juis die wijkfoto viel me op omdat je volgens mij je binnenheup inknikt, je gewicht dus op de binnenkant hebt terwijl je naar buiten toe wilt wijken. Omdat je je been zo optrekt, lijkt het zoals eerder al is gezegd alsof je beugels ongelijk zijn. Daarbij kijk je ook nog eens links naar de grond, in plaats van dat je rechtop zit en je gewicht dus verplaatst naar de kant waar je op wilt gaan. Voor het wijken geef je dus in elk geval niet helemaal de goeie hulpen.
Voor wat betreft de rest: volgens mij is alles al zo'n beetje gezegd. Te zwaar zul je niet zijn voor je pony, maar ik denk wel dat je wordt gehinderd in het geven van been-en gewichtshulpen. Heb trouwens nog een vraagje: wat is de reden van de uitrijdeken? Zie later een prima vacht tevoorschijn komen.